PDA

Zobacz pełną wersję : croma 1,9 150KM drgania silnika i spaliny pod maską



mynickisqnik
09-05-2016, 16:20
Koledzy potrzebuję pomocy. Cromka chodziła bez problemu. Pewnego ranka przy odpaleniu silnik dostał drgań i pojawił się dym w komorze silnika od spodu prawej strony. Jeden mechanik rozłożył ręce.drugi wymienił niby uszkodzony wtrysk a problem pozostał. Czy macie jakieś pomysły jak to ogarnąć ? Mam złącze diagnostyczne i program . Dodam że silnik odpala bez problemu za pierwszym razem

maka131
09-05-2016, 16:45
rozumiem że silnik odpala zarówno jak jest ciepły jak i zimny bez problemów, ale jak jest zimny to przez 3 do 5 sekund nierówno pracuje.
ten dym to była jednorazowa akcja?
czy mechanik sprawdzał wszystkie wtryski i jak?
podczas rozpędzania nie poszarpuje?
a jak z filtrem paliwa, kiedy był wymieniany?

mynickisqnik
09-05-2016, 16:53
Filtr paliwa wymieniony w lutym zeszłego roku. Przejechane ok.10tyś km. Odpala na zimnym i ciepłym bez problemu.rozpędza się też bez zarzutu. Przy ok 2000obr.drgania ustępują . Nie byłem przy tym jak sprawdzał. Ale podobno odlaczal przewody od wtryskow i świec po koleji

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A dym idzie jak się rogrzeje cały czas

maka131
09-05-2016, 17:16
a dym to nie idzie przypadkiem z pękniętego łącznika elastycznego w tłumiku?

a może z odmy lub innego ustrojstwa coś kapie na gorący tłumik?

a czyściłeś EGR, sprawdzałeś czy poprawnie działa? a może poduszka?

szarpanie i dymienie nie muszą być ze sobą powiązane.
podłączałeś już komputer, próbowałeś szukać jakichś błędów?

mynickisqnik
09-05-2016, 17:33
Nie podlaczalem jeszcze . Nie bardzo wiem od czego zacząć .zdałem się na mechaników ale wyszło jak zawsze .

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

EGR nie sprawdzalem . Ale to stało się nagle nie było żadnego spadku mocy czy wzrostu spalania . Wieczorem autko przyjechało z trasy normalnie a rano szlag je trafił

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Podepne się wieczorem kompem ale czego tam szukać i na co zwrócić uwagę ?

desmo999
09-05-2016, 20:56
Zrób jakieś foti skad ten dym idzie. Ten dym to spaliny czy moze cos leci i cieknie na wydech?

boch
09-05-2016, 21:11
a dym to nie idzie przypadkiem z pękniętego łącznika elastycznego w tłumiku?
Zacznij od tego.

SAR37
09-05-2016, 21:11
I koniecznie sprawdź cały układ wydechowy - możliwe, że któraś ze śrub łączących rury za kolektorem wydechowym pękła i powoduje drgania. Co by nie było, bez dokładnych oględzin się nie obędzie.

mynickisqnik
09-05-2016, 22:38
Ok. Dzięki za podpowiedzi jutro z samego rana biorę się za nią . Dam znać po południu

mynickisqnik
10-05-2016, 16:34
Po dzisiejszych oględzinach . EGR wyczyszczony ,był już zaslepiony częściowo w serwisie. Dym wydobywa się spod osłony (blachy) kolektora wylotowego . Nie bardzo wiem jak się zabrać żeby ją zdemontować .Niestety obroty na wolnych pływają nadal od 800-1000. Pod komputer nie dało rady dziś się podpiac bo sterowniki od elma się gryzą z systemem 64bit . Jutro się z tym uporam .

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Film pokazujący pracę mojego silnika https://youtu.be/L2EQBHckZvw

mynickisqnik
11-05-2016, 13:45
Tak to wygląda w MES
236602366123662

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Nie było żadnych błędów po podłączeniu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Korekty paliwa na 1 i 4 chyba nie tak powinny wyglądać?
Macie jakieś sugestie?

boch
11-05-2016, 14:15
Zrób te logi jeszcze raz przy obrotach biegu jalowego na calkowicie rozgrzanym silniku. Zaznacz tylko same korekty wtryskow. Najwyzsza korekta wskazuje ktory wtrysk wymaga interwencji. Byc moze walniety masz wtrysk 1 cylindra.

mynickisqnik
11-05-2016, 14:19
Pierwsze zdjęcie pokazuje bieg jalowy temp silnika ok 90stopni

boch
11-05-2016, 14:29
A ten mechanik wymienił właściwy wtryskiwacz? Zapytaj go na którym cylindrze wymieniał. Korekta dodatnia może również oznaczać kiepską kompresję danego cylindra. W tym przypadku wymiana wtrysku w niczym nie pomoże.

desmo999
11-05-2016, 14:51
A odlanczaj pokolei wtryski i zobacz czy kazdy reaguje podobnie. Nie wiem jaja jest norma w korektachvale u mnie tez ktores maja po 3-4mg a silnik chodzi idealnie

mynickisqnik
11-05-2016, 15:45
Wymienił pierwszy z lewej strony od filtra powietrza . Nie wiem czy to nr4 czy nr1 ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A można jakoś sprawdzić ten wymontowany wtrysk poza autem?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ten pierwszy ma korekty takie same na jalowym i przy 1000obrotach i przy 2000. Pozostałe się zmieniają przy wzroście obrotów

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ten pierwszy ma korekty takie same na jalowym i przy 1000obrotach i przy 2000. Pozostałe się zmieniają przy wzroście obrotów

boch
11-05-2016, 15:51
Można sprawdzić w serwisach typu Bosch Diesel Service. Zastanawia mnie ten brak reakcji wartości korekcji... Zrób jeszcze raz log zaznaczając w opcjach jedynie pierwszy wtrysk. Im mniej zaznaczonych parametrów tym dokładniejszy odczyt.
Wtryskiwacz od strony filtra, a właściwie od strony rozrządu to wtrysk nr 1.

maka131
11-05-2016, 16:00
a czy po wymianie ten mechanik zmieniał parametry wtryskiwacza w ECU?

jest tu gdzieś post w którym kilka osób pisało że na jednym wtrysku mają korektę o wartości 0 a wszystkie pozostałe się zmieniają. może w tamtym poście znajdziesz jakąś podpowiedz

mynickisqnik
11-05-2016, 16:23
Raczej nic nie zmieniał w ECU . Mogę to zrobić przez MES ?

RafalWawa
11-05-2016, 16:24
Dlaczego zmieniano wtryskiwacz? W jaki sposób zdiagnozowano że jest zły i nalezy go wymienić? (mozliwe że masz inny problem, bo wtryski w JTD tak znowu podatne na uszkodzenia nie są... )
Po zmianie wtryskiwacza - jaki pisze maka - należy zakodowac nowy wtrysk .. pytanie czy mechanior o tym aby na pewno wiedział i / lub umiał to zrobić? Brak reakcji korekt może wskazywać że niekoniecznie (to tzw "kodowanie" to nic innego jak wprowadzenie informacji o standardowych "błędacj" (w sensie niedokładnościach - bo nie ma dwóch identycznych wtryskiwaczy, każdy podaje ciut inaczej, a kod określa dokładnei jak bardzo inaczej - i na jego podstawie ecu dobiera dawki)
Po trzecie.. zmieniono wtrysk nr 1.. na jakiej podstawie? (stąd pytanie 1) Jesłi ktoś zobaczył korekty - to trochę za mało, bo przy pomocy korekt ecu też próbuje równoważyć pracę cylindrów - jeśli więc cyl 1 ma większe korekty, to z dużym prawdopodobieństwem cyl 4 też będzie takowe miał - ale .. analogicznie gdy źródło problemu lezy w cyl 4 ;)
Warto zrobić test przelewowy z menzurkami, a jeśli to nic nie pokaże - zrobic dokładne sprawdzenie wtrysków (np w boshu)
kolejna sprawa - czy jesteś pewien że wiązka elektr do wtryskiwacza dobrze styka w kostce? Te kostki przy wtryskiwaczach maję tendencje do uszkodzeń - zwykle dotyczy to cylindra 3 ale w innych tez się zdaża. Może "wypadają co niektóre wtryski stąd próby korekty? Ale to zgaduję, bo nie widziałem jak zachowują się korekty gdy jest problem z kostką elektr wtryskiwacza

a zupełnie z innej beczki.. skąd ten dym i smród z okolic kolektora? Jeśli problem z wtryskiem to wszystko dzieje się w cylindrach, a dymić co najwyżej mogłoby w wydechu. Jeśli dymi gdzieś indziej - musi tam być coś nieszczelnego (zwykle plecionka albo rura od wydechu gdzies na spawie) - albo paliwo lub olej wydostają się na zewnątrz i gdzieś kapią.. - innej opcji nie ma. Poszukaj więc tej nieszczelności

mynickisqnik
11-05-2016, 16:42
Przeczytałem ten wątek o wtryskach . Wynika że ten który daje korektę na plus nie podaje paliwa . Suma wszystkich korekt powinna wynosić zero. Co do kodowania zdania są podzielone . Jutro założe mój poprzedni wtrysk i odczytam korekty

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

No właśnie ten mechanior nie budzi mojego zaufania co do diagnozy . Nie mogłem być przy nim niestety .
Też myślę że ten dym ma coś wspólnego z problemem nierównej pracy. Bo jedno i drugie w tym samym czasie się pojawiło

RafalWawa
11-05-2016, 17:12
a w jakim stanie masz klapy wirowe w kolektorze ssącym?
Tam są 4 klapy, po jednej na każdy cylinder. Jeśli jedna się zablokowała, to może zaburzyć dopływ powietrza do cylindra co z kolei prowadzi do niepoprawnego spalania w danym cylindrze i może skutkować próbami korygowania paliwem przez ECU. Warto na to zerknąć (co zapewne by się wiązało z leżącą listwą - nie wiem czy masz wersję poliftową czy przed, bo w 2008 była granica, jeśli poliftowa - listwy nie widać, jeśli przedliftowa - jest dobrze widoczna)

Wpływ klap jest szczególnie widoczny na niskich obrotach - a ty jak rozumiem najgorsze objawy masz właśnie wtedy - stąd moje zainteresowanie nimi
A dym - naprawdęsprawdź szczelność wydechu i kolektora ( + ew chłodniczki spalin). Cokolwiek by się nie działo w cylindrach - dymić to może z wylotu rury wydechowej, a nie z jej elementów...

zaviaseq
11-05-2016, 17:30
Podstawowe pytanie, czy zakodował wymieniony wtryskiwacz w komputerze ?

RafalWawa
11-05-2016, 18:48
Podstawowe pytanie, czy zakodował wymieniony wtryskiwacz w komputerze ?

To jest oczywiste (i czy zrobił to dobrze ).
Myślę raczej o tym co gdyby sie okazalo że zrobił to dobrze...

mynickisqnik
11-05-2016, 19:27
U mnie listwy nie widać.mam wersję poliftową . Robiłem test tych klap w MES i żadnego błędu nie było. Słychać było że chodzą .
Z tym kodowaniem to jak mogę go sprawdzić ? Raczej nie wierzę że to robił

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://www.wtryskiwacz.com/wtryskiwacze-pompy-common-rail-bosch.html

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Piszą tu że korekty mogą się wahać od -5 do +5 i to jest w normie

zaviaseq
11-05-2016, 19:39
Na wtryskiwaczu masz wybity numer. Ściągnij osłonę i porównaj z opisem w MES. Na samym dole masz, w zakładce parametry "kod wtryskiwacza 1"

mynickisqnik
11-05-2016, 19:56
Ok sprawdze

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Wtryskiwacz nr1 ma wpisany kod od starego wtryskiwacza . Czyli nie kodował go wogóle

zaviaseq
11-05-2016, 19:56
9 znaków. Jak nie wpisał to sam sobie wprowadź w zakładce regulacje, "kod wtryskiwacza 1".
Czasami trzeba kilka razy zapisać, tak więc po zapisie odłącz i podłącz się jeszcze raz i sprawdź.
Najlepiej zrobić to kabelkiem kkl, ale może się uda
P.S. Zmień "mechanika" bo nie ma pojęcia w ogóle o tym co robi

mynickisqnik
11-05-2016, 20:01
Ok. Teraz nie dam rady. Jutro to ogarne . Dzięki za info

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Łączę się właśnie tym kablem od viakena elm 327 v1.3

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Zauważyłem . Auto już mam u siebie ;-)

radek_p14
11-05-2016, 20:05
Jaki masz przebieg i czy klapy wirowe były usuwane z kolektora?

mynickisqnik
11-05-2016, 21:06
310 tys przebiegu. Auto cały czas serwisowane w serwisie fiata więc raczej nie były usuwane. Jestem drugim właścicielem mam całą historię serwisową auta od momentu kupna

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Tak się zastanawiam nad tym kodowaniem. Czy możliwe jest ,że jeżeli nie wprowadził kodu nowego wtrysku to komputer traktuje go tak jak by wogóle zmiany nie było?

boch
11-05-2016, 21:36
Ciężko powiedzieć. Wydaje mi się że po wpisaniu nowego kodu należałoby dodatkowo wykonać tzw. reset adaptacji w zakładce testy lub regulacje (nie pamiętam dokładnie).

zaviaseq
12-05-2016, 06:52
Nie trzeba robić resetu. Wpisujesz nowy wtryskiwacz i tyle. W tych 9 znakach są jego wszystkie parametry wtrysku

scrabit
12-05-2016, 07:41
Jaki masz przebieg i czy klapy wirowe były usuwane z kolektora?
A ja czekam az padnie podpowiedz ze klapke urwalo.. ogarnij wtryski a nastepnie zrob ponownie logi.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

radek_p14
12-05-2016, 08:05
A ja czekam az padnie podpowiedz ze klapke urwalo.. ogarnij wtryski a nastepnie zrob ponownie logi.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Przy tak wysokiej korekcie to jest duża szansa że klapa jest w silniku.

RafalWawa
12-05-2016, 08:06
Urwało jak urwało, ale mogło zablokować. Z jakiegoś powodu zainteresowano się wtryskiwaczem na samym początku - wprawdzie trafił na mechanika-barana ale coś musiało się z autem dziać że wogóle zainteresował się tematem.

scrabit
12-05-2016, 08:15
W plastikowych predzej sie urwie.. a jak wpadla i narobiła balaganu to kompresje na tym cylindrze szlag trafil.. korekta bedzie wysoka

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

mynickisqnik
12-05-2016, 10:45
A więc tak. Wtrysk zakodowany. Jest taka zmiana że teraz korekty na tym wtrysku się zmieniają przy dodaniu gazu. Nstomiast nadal na jalowym mam +5 na pierwszym cylindrze Przy rozgrzanym silniku zeszło do 4,8. Silnik nadal nierówno pracuje . Jak się dobrać do tych klap żeby sprawdzić ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Po kodowaniu korekty na pierwszym cylindrze się zmieniają od +5 do 0,8 przy dodaniu gazu. Na jalowym przy roxgrzanym silniku mam 4,6-4,7 na pierwszym cylindrze

radek_p14
12-05-2016, 11:35
Zmierz kompresje, jak nie będzie kompresji na którymś cylindrze to jest duże prawdopodobieństwo, że w tym cylindrze jest urwana klapa.

RafalWawa
12-05-2016, 12:28
Druga metoda - zainwestować w, albo pożyczyć od kogoś kto ma mały ale przyzwoity endoskop techniczny (taka kamera z diodami led na kablu, podpinana przez USB do kompa, pozwalajaca zaglądac do środka jakichś zamkniętych przestrzeni przez otwory), zrzucić na chwilę egr i przez jego wlot do kolektora wpuścić kamerę i obejrzec od środka kolektora obecność i stan klap. Ale trzeba trochę zręczności i .. trzeba wiedzieć czego się szuka.
Dodatkowo pozwala to ocenić stan klap (jesli powyginana - to ryzyko urwania więc trzeba szybko robić)

zaviaseq
12-05-2016, 14:12
Masz stary wtryskiwacz ?? Jak tak to podmień, zakoduj i porównaj korekty.
Ale najpierw sprawdź wtyczkę tego wtryskiwacza. Pisałeś coś że mechanior sprawdzał wtryski odpinając wtyczki...

maka131
12-05-2016, 16:39
zrzucić na chwilę egr i przez jego wlot do kolektora wpuścić kamerę i obejrzeć od środka kolektora obecność i stan klap

wydaje mi się że przez otwór po EGR kamerkę będzie ciężko włożyć, sterować żeby coś zobaczyć. polecam zdjąć przepustnice tak jak przy tym czyszczeniu. silnik pracuje, widać jak klapki się zachowują.

https://youtu.be/D_ectjSZPhE?list=PLu3fLeEhzF714nsej6N1NEpk9zkrQiyb E

scrabit
12-05-2016, 18:54
Ja proponuje kompresje sprawdzic.. to jakos klopotliwe nie jest a da Ci pewien obraz..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

luk202
12-05-2016, 18:59
A co ze spalinami? Urwana klapka raczej nie daje takich efektow. Zaczalbym od tego.

scrabit
12-05-2016, 19:00
Hmm a ja od kompresji.. raczej nie odpalalbym silnika majac przypuszczenie ze gdzies moze jeszcze lataja w środku resztki "zmielonej" klapki.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

mynickisqnik
12-05-2016, 19:20
Na sobotę mam umówionego mechanika . Na pewno bardziej rozgarnietego niż poprzedni . Sprawdzi mi kompresję i te klapki bo sam się za to nie wezmę . Trochę to mnie przerasta

scrabit
14-05-2016, 15:57
i co Ci tam wyszło?

mynickisqnik
14-05-2016, 19:21
Nie ma ciśnienia odpowiedniego na pierwszym cylindrze . W poniedziałek auto jedzie na warsztat . Będzie rozbierany kolektor i cała reszta :-/

scrabit
15-05-2016, 09:53
A ile wyszlo? Jak wpadla klapka to zaczynaja sie koszta..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

mynickisqnik
20-05-2016, 11:41
Brak dwóch klapek . Na pierwszym i trzecim cylindrze . Tłok na pierwszym sklepany ale gladz cylindra ok.Ten dym to z turbo walił.
Co do kosztów to w 2tyś pewno się nie zamknie :-(

boch
20-05-2016, 13:41
Czy przyczyną urywania się klapek jest syf z egra?

mynickisqnik
20-05-2016, 19:19
Raczej tak. Obklejaja się tym syfem i w końcu blokują albo urywają .

mynickisqnik
21-05-2016, 01:25
Poszukuję dobrego fachowca od turbin. Macie może jakieś sprawdzone warsztaty ?

boch
21-05-2016, 10:38
Ktoś na tym forum polecał

Regeneracja Turbosprężarek - Naprawa Turbiny - Turbo Serwis (http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl)

Poczytaj opinie na ich temat.

mynickisqnik
21-05-2016, 15:32
Ok. Dzięki

mynickisqnik
25-05-2016, 16:23
Auto naprawione :-)
Klapy wyrzucone w cholerę .silnik po remoncie a turbina wygląda że wystarczyło nową uszczelke pod kolektor dać. Ani dymu ani swistu . Teraz silnik popracuje na dotarciu troszkę . Dzięki koledzy za podpowiedzi udzielane na forum. :-)