Zobacz pełną wersję : [Brava 1.6 103km] Olej wspomagania
Mam fiata brava 1.6 16v 103km A4.000 z przebiegiem 79tys km. Chyba ostatnio (być może było wcześniej ale nie zwróciłem uwagi) na zimnym silniku słychać pompę wspomagania. Po nagrzaniu nic nie słychać, poza sytuacją kiedy koła są maxymalnie wychylone. Zajrzałem do zbiorniczka na ciepłym silniku- płyn koloru brunatnego, jakieś 3 cm ponad kreskę MAX. Od nowości nie było tam zaglądane. Teraz pytanie- wymieniać olej, czy poczekać aż pompa całkiem siądzie- brak wspomagania i wtedy ją wymienić? Olej upuścić do poziomu max? W sumie te kreski po coś są chyba...
Zdjęcia poniżej:
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/faefe2ab6ac3.jpg (https://naforum.zapodaj.net/faefe2ab6ac3.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/1d7cf122e14b.jpg (https://naforum.zapodaj.net/1d7cf122e14b.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/2ecc7bb4a76e.jpg (https://naforum.zapodaj.net/2ecc7bb4a76e.jpg.html)
gienek8400
05-05-2016, 19:32
Panie kolego płyn wspomagania ma barwę czerwona a nie czarna więc proponuję wymienić płyn
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Szumi = wiedz że coś się dzieje ;)
Znam auto w którym było podobnie i do końca swoich dni nic się nie stało, ale jeden przypadek wiosny nie czyni ;)
Wymień olej, procedura:
1) Odkręć sobie zbiorniczek co by było łatwiej operować przewodami.
2) Pod przewód zwrotny podłóż jakąś miskę i zdejmij go (powinien być na takiej samozacskającej się obrączce). Niech płyn zleci ze zbiorniczka do miski (czy co tam podstawisz). Wypięty przewód włóż do butelki po np. wodzie, byle przezroczystej. Króciec ze zbiorniczka zabezpiecz czymś, aby płyn nie leciał.
3) Skręć kołami do jednej strony maksymalnie.
4) Potrzebujesz drugiej osoby. Ta druga osoba wsiada do auta i będzie miała za zadanie odpalić auto i przekręcić kierownicą w drugą stronę, na powrót też może być dobrze.
5) Wlewasz do oporu do zbiorniczka nowego płynu.
6) Teraz druga osoba odpala auto, kręci kierownicą, a Ty uzupełniasz płyn w zbiorniczku. Będzie schodził, nie szybko, ale też nie wolno. Patrzysz co widzisz na powrotnym przewodzie. Gdy już zacznie lecieć nowy płyn to możecie zakończyć. Dobrze jest tą kierownicą chociaż zrobić z 1-2 cykle kręcenia do oporu do każdej ze stron, powinno większość starego płynu zejść.
7) Zakładasz przewód na króciec, dokręcasz zbiorniczek, uzupełniasz do MAX i to tyle.
U mnie było podobnie, ale jednocześnie też brakowało płynu. Już miałem nawet kupioną pompę, ale wymiana pomogła i zrobiło się cichutko. Zacznij od wymiany, butelka kosztuje 20zł, więc warto zaryzykować.
4) Potrzebujesz drugiej osoby. Ta druga osoba wsiada do auta i będzie miała za zadanie odpalić auto i przekręcić kierownicą w drugą stronę, na powrót też może być dobrze.
tak tylko żeby uściślić- po obrotach kierownicą zgasić auto z kołami ustawionymi prosto?
Jakim olejem zalać? Wystarczy, że w sklepie poproszę o DEXRON II 10W?
Jak przekręcisz raz w lewo i raz w prawo do oporu przy działającej pompie to obojętne jak zostawisz koła.
Co do oleju zalać czymś co ma minimalnie ATF2 (ale już nie ATF3) dla przykładu Hipol ATF II D czy Mobil ATF220.
W końcu mam chwilę, żeby się za to zabrać. Wszystko wiem, olej kupiony, tylko jeszcze jedno pytanie. Przewód zwrotny to 1 czy 2 z zaznaczonych na zdjęciu?
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ab1de8e7c7b9.jpg (https://naforum.zapodaj.net/ab1de8e7c7b9.jpg.html)
Ten który idzie do pompy to ssący. Ten od przekładni to zwrotny. Po prostu spójrz jak idą przewody. Niestety nie pamiętam, który czy lewy czy prawy z tego tego zdjęcia co pokazałeś.
Jakby ktoś był zainteresowany co dalej, to olej wymieniony, ale na zimnym silniku słychać nadal pompę. Podobno od nowości tak było, także nie pozostaje nic innego jak zignorować to i jeździć.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.