PDA

Zobacz pełną wersję : Croma-jak wyjąć klamkę zewnętrzną tylnych lewych drzwi.



marcpro
04-05-2016, 21:43
Czy wiecie jak wyjąć klamkę zewnętrzną lewych tylnych drzwi?
Mój problem polega na tym, że nie mogę otworzyć lewych drzwi pasażera od zewnątrz - co prawda linka chodzi, ale nie na tyle aby zwolnić zamek.
Tak wiec po rozebraniu boku drzwi, utknąłem na wyjęciu klamki zewnętrznej i dalej nie jestem w stanie sobie poradzić.

Pozdrawiam,
Marcin

P.S. Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum, to chciałbym bardzo serdecznie wszystkich powitać.

bob96
04-05-2016, 21:56
Poczytaj te posty
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/klamka-wewnetrzna-u-pasazera-18592/
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/demontaz-tapicerki-dzwi-13563/
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/wymiana-urwanej-klami-wewnetrznej-croma-ii-16867/

marcpro
04-05-2016, 22:12
Dzięki bob96, ale znam te wątki (już je czytałem).
Niestety ale żaden z nich nie daje odpowiedzi na to, jak wyjąć klamkę zewnętrzną.

Pozdrawiam,
Marcin

miszko
04-05-2016, 22:35
Ale drzwi jako tako możesz otworzyć, masz tylko problem z tą klamką zewnętrzną, że ona nie otwiera?

maka131
04-05-2016, 23:52
Jak masz boczek zdjęty to musisz zdjąć tą blachę z całym osprzętem. Zobaczysz czarna, plastikową obudowę mechanizmu klamki. Na dole z niej wystaje kawal blachy przypominający wieszak (lub znak zapytania obrócony o 180 stopni). Otwórz tą obudowę i tą wystającą blachę musisz przesunąć do góry. Jak to się udało to teraz próbuj wyciągnąć klamkę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ewentualnie w przypadku dalszych problemów pisz. Widzę że Warszawy jesteś, w okolicy jest kilka osób które przerabiały temat. Na pewno ktoś pomoże wyjąć. Jeśli masz ochotę na wycieczkę do Piaseczna to zapraszam po 18 a na pewno klamka sie nam podda. Ewentualnie w Warszawie u mnie pod pracą ale wtedy to tylko kilka minut będę mógł poświęcić.

marcpro
05-05-2016, 00:07
@miszko,
Tak, drzwi mogę otworzyć, ale tylko od środka.
Sam mechanizm zamka jest OK, bo jak palcem popchnę linkę od klamki zewnętrznej to drzwi się otwierają.
Przypuszczam że w klamce wygięła się jedna z metalowych osiek, bo obecny zakres ruchu linki jest niewystarczający do otworzenia drzwi.

@maka131,
Dzięki za informacje.
Rzeczywiście pod klamką jest ten "wieszak".
Jak mi się uda, to jutro spróbuję tak zrobić.
A jak nie, to się będę męczył w weekend.

Pozdrawiam,
Marcin.

andy5
05-05-2016, 00:40
Klamki przerabiałem na swoim samochodzie i na znajomego z pracy. Tak jak pisze maka131 otwórz czarną obudowę zamka a najlepiej zdemontuj ją, trzyma się na dwóch zatrzaskach i zawiasach u góry. Zanim "wieszak" przesuniesz w górę musisz go odblokować poprzez podniesienie w nim dwóch zaczepów zabezpieczających oznaczonych 1a, dopiero teraz będzie możliwość pełnego przesunięcia "wieszaka".

23548

Jak już wciśniesz wieszak do oporu to nie ciągnij za klamkę bo jeszcze coś urwiesz a pociągnij za wewnętrzny mechanizm a zamek się rozpołowi.
Jak na jakimś etapie utkniesz to pisz, powodzenia.

marcpro
07-05-2016, 11:39
UDAŁO SIĘ !!:wink:
Klamka wyjęta.

Wskazówki i rysunki które od Was dostałem bezcenne.
Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.


Pozdrawiam,
Marcin.

capitano
24-07-2017, 14:24
Chcę wymienić klamkę zewnętrzną drzwi tylnych. Proszę o pomoc:

[...] to musisz zdjąć tą blachę z całym osprzętem.

Jak zdjąć blachę z osprzętem, żeby nie stłuc szyby? W jakiej pozycji powinna być szyba, żeby zdjąć blachę? Czy trzeba jakoś rozłączyć blachę boczka od szyny podnoszenia/opuszczania szyby? Oczywiście mam elektryczny mechanizm opuszczania szyby, zresztą nie wiem czy występuje Croma z manualnym opuszczaniem szyb z tyłu auta?

Pozdrawiam.
Norbert

maka131
24-07-2017, 14:59
ściągnij ten plik
eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/848)

widzę, że andy5 z niego screena wstawił więc tam na pewno jest szczegółowy opis jak wyjąć tą blachę.

ja znam 2 sposoby:
1) opuszczasz szybę do ok 1/3 wysokości i przez otwór inspekcyjny wypinasz szybę z mocowania. otwór widać na zdjęciu, ten pod silnikiem od mechanizmy szyby

28813

2) rozwiercasz 2 nity trzymające szynę od szyby. następnie po wyjęciu blachy nitujesz je ponownie w całość.

jak będziesz miał problem to podjedz do mnie pod pracę w Warszawie na Woli, lub do domu do Piaseczna to pomogę Ci rozebrać i złożyć drzwi.

Szuszu
24-07-2017, 17:59
Po co 2 pkt? Ja wyciągnąłem bez wiercenia, tylko szyba po odpięciu do góry na taśmie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

maka131
24-07-2017, 18:34
Ja wyciągałem już na obydwa sposoby.
Jak auto dostało w drzwi, to się troche gniotły. Nie można było opuścić szyby, trzeba było wiercić.
Jak ktoś nie lubi sie bawić w ginekologa i grzebać w dziurce, a ma pod ręką wkrętarkę /wiertarkę i nitownice to szybciej rozbierze 2 sposobem.

Zbir
24-07-2017, 18:44
maka131, jak rozwiercisz nity, to musisz przy ściąganiu rozpiąć silnik, bo linka od podnoszenia szyb oplata bębenek, a to proszenie się o kłopoty przy skręcaniu/nitowaniu.
Dużo prościej i łatwiej odpiąć i wyjąć szybę lub zamocować potem na taśmach w górnej pozycji.

maka131
25-07-2017, 01:55
Nic się nie bój, nic się nie rozleci. W punto to trzeba było uważać, tutaj nie tak latwo to zepsuć.
Po rozwierceniu mitów to na dobre 15 może 20 cm odsuniesz tą blachę i na luzie szybę wypinasz.

andy5
25-07-2017, 09:17
Nie ma potrzeby nic rozwiercac wystarczy wyjąć dwie okragle zaślepki zjechac szyba tak zeby byly widoczne zaczepy/chyba niebieskie / i odlaczyc szybę ktora mozna wyjąć bądź zablokowac np tasma w drzwiach.

maka131
25-07-2017, 09:27
ja nie mówię żeby zacząć od rozwiercania. podałem 2 rozwiązania do wyboru, autor pytania wybierze sobie ten wygodniejszy dla niego.

powyżej podałem jedynie przykłady, że czasem żeby wyjąc tą blachę jest szybciej rozwiercić nity. w skrajnym przypadku jeśli nie ma możliwości opuszczenia szyby do odpowiedniego poziomu pozostaje tylko rozwiercenie nitów, no chyba że jest 3 sposób.

capitano
25-07-2017, 10:24
ja znam 2 sposoby:
1) opuszczasz szybę do ok 1/3 wysokości i przez otwór inspekcyjny wypinasz szybą z mocowania. otwór widać na zdjęciu, ten pod silnikiem od mechanizmy szyby


2) rozwiercasz 2 nity trzymające szynę od szyby. następnie po wyjęciu blachy nitujesz je ponownie w całość.

Dzięki, za informacje, choć udało mi się dojść do tego zanim przeczytałem podpowiedź- zdjąłem bez rozwiercania nitów. Wyjąłem zatrzask z szyby i zdjąłem metalową pokrywę drzwi, później lina w otwór w szybie i zawiązałem za ramie szyby/drzwi, żeby mi nie fiknęła do wnętrza.

Okazało się, że przyczyna nie otwierających się drzwi za pomocą zewnętrznej klamki nie leży ani w klamce, ani linkach, tylko samym zamku.
Konstrukcja zamka jest porażająca - wielka mnogość sprzęgieł, sprężyn, zapadek. Cięgno połączone z klamką zewnętrzną jest złożone z dwóch elementów i w jakiś sposób "zesprzęglone" przez co co jakiś czas jedno spada z drugiego i klamka zewnętrzna nie otwiera drzwi.
Na razie naprawiłem, ale jak długo to potrwa nie wiem. Jeśli ponownie się rozpadnie to chyba wymienię cały zamek, bo cięgna są już wytarte, co jest o tyle dziwne, że tylne prawe drzwi otwieram naprawdę rzadko, a elementy zamka wyrobione jakby miały 100k cykli., czyli jakbym otwierał drzwi co drugi przejechany kilometr :)

maka131
25-07-2017, 11:07
gratuluje sukcesu

czy po rozebraniu nasmarowałeś wszystko odpowiednio. może coś stawia nadmierny opór i dlatego ten mechanizm nadmiernie się zużywa.

gdyby to były lewe drzwi to mógłbym Ci odsprzedać kompletny zamek, sprawny, został po wymianie drzwi.

capitano
01-08-2017, 13:51
gratuluje sukcesu

czy po rozebraniu nasmarowałeś wszystko odpowiednio. może coś stawia nadmierny opór i dlatego ten mechanizm nadmiernie się zużywa.

gdyby to były lewe drzwi to mógłbym Ci odsprzedać kompletny zamek, sprawny, został po wymianie drzwi.


Tak, wszystko nasmarowałem, po kilku dniach użytkowania stwierdzam, że działa, ale nie idealnie. Niestety felerny zamek jest w drzwiach tylnych prawych, więc lewy nie będzie pasował.

Ogólnie stwierdzam, że wszystkie mechanizmy drzwi Cromy są marnej jakości i chyba nie do końca przemyślane konstrukcyjnie. Już po naprawie tylnego zamka przy zamykaniu szyby przednich prawych drzwi coś strzeliło, coś pyknęło i szyba trze o coś. Muszę w wolnej chwili rozebrać przód i to naprawić, ale wkurzają mnie ostatnio te drzwi. Jakaś czarna seria. W ciągu 2 miesięcy wymieniałem już klamkę wewnętrzną lewych przednich drzwi, naprawiałem zamek prawych tylnych, a teraz to szyba z prawego przodu. A wcześniej jeszcze regenerowałem zamek klapy bagażnika. I jeszcze do tego czasami nie łączy mi wtyczka wspomagania.
Kumulacja jakaś. Lubię moją Cromę, ale czasem działa mi na nerwy.

davidjezz
15-04-2018, 22:23
Lubię moją Cromę, ale czasem działa mi na nerwy. Święte słowa :). Jak sam uporam się z mechaniką to wkrada się jakiś inny duperel. Otóż właśnie mi padła prawa przednia zewnętrzna klamka. Na moje oko sam mechanizm klamki wydaje się w porządku - stawia opór, słychać pracę. Z wyjątkiem tego, że nie zwalnia zamka.Wcześniej działała trochę jak kończące się sprzęgło - zwalniała zamek tuż na samym końcu ruchu do góry. Klamka wewnętrzna działa bez zarzutu. W związku chciałem zasięgnąć waszej rady - czy jest to kwestia zluzowanego cięgna czy mechanizmu klamki albo zamka?

NovoSeven
15-04-2018, 22:48
Podnoszenie ciśnienia swojemu właścicielowi to chyba jeden z konkretniejszych elementów tego wozu auto za 128 tys zł.( FV ) Niestety makaroniarze przespali segment.

Pepi75
15-04-2018, 22:48
Musiał byś to sprawdzić choć te mechanizmy są plastikowe i z doświadczenia zawsze mialem coś ułamane w kasetce a tam już szybę czeba rwać z zaczepów itd.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

manic
16-04-2018, 00:14
Temat wałkowany wielokrotnie. Albo wygieła się ośka języka klamki albo wytarły się platikowe zapadki. Temat do ogarnięcia 2mm gwoździem w przypadku nr 1, lub klejem kropelka i kawałkiem plastiku który należy podkleić w miejsce wytarcia. Koszt 5zł. Koszt nowej klamki + mechanizmu około 600zł. Naprawa stosunkowo prosta.

davidjezz
16-04-2018, 16:21
Manic, z tego co zrozumiałem, to tak czy siak trza rozebrać bok drzwi i wyjąć mechanizm klamki i zamek? Masz może jakieś zdjęcia albo mógłbyś napisać szerzej, która to zapadka jest problematyczna? Z góry dzięki

manic
16-04-2018, 20:05
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/problemy-z-otwieraniem-drzwi-kierowcy-40790/#post325284

davidjezz
16-04-2018, 23:45
Serdeczne dzięki.

Zorg1985
09-02-2019, 11:24
ściągnij ten plik
eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/848)

widzę, że andy5 z niego screena wstawił więc tam na pewno jest szczegółowy opis jak wyjąć tą blachę.

ja znam 2 sposoby:
1) opuszczasz szybę do ok 1/3 wysokości i przez otwór inspekcyjny wypinasz szybę z mocowania. otwór widać na zdjęciu, ten pod silnikiem od mechanizmy szyby

28813

2) rozwiercasz 2 nity trzymające szynę od szyby. następnie po wyjęciu blachy nitujesz je ponownie w całość.

jak będziesz miał problem to podjedz do mnie pod pracę w Warszawie na Woli, lub do domu do Piaseczna to pomogę Ci rozebrać i złożyć drzwi.

Witam
Super pomocny plik. Mam pytanie czy to jest całość do Cromy bo oznaczony jest jajo CD02. Jeśli tak to super, jeśli jest jeszcze coś czy możesz też udostępnić?