Zobacz pełną wersję : [2.0 Mjet] Stukanie, kleknij z komory silnika
Mam problem z dziwnymi stukami, klekotem wydobywającym się z komory silnika z okolic akumulatora (lewej strony komory).
Dźwięk jest najbardziej słyszalny przy rozgrzanym silniku, słychać go na wolnych obrotach. Powoduje, że wyczuwalne są wibracje m. in. na pasie przednim i łączniku pasa z błotnikiem tego na akumulatorem oraz zbiorniczku płynu do szyb. Dźwięk i wibracje zawsze ustają gdy włączy się wentylator chłodnicy.
A możesz wrzucić jakiś zapis wideo? Dźwięk jest synchroniczny czy ma jakiś związek z obrotami, czyli lekko przygazujesz i zmienia się jego amplituda?
Dźwięk jest raczej asynchroniczny, nierównomierny i towarzyszą mu drgania. Przy zwiększaniu obrotów raczej go nie słychać, być może silnik wydaje głośniejszy dźwięk. Podobny dźwięk słyszę podczas jazdy na biegu wstecznym bez gazu.
swichu91
05-05-2016, 20:13
Nie chce tu strzelac ale czy to czasem nie beda objawy padania dwumasy?
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Wiesz, też myślę że to dwunasta, ale brak stukowego przy zapaleniu, gaszenia, testowałem w trasie 4 bieg około 1000 obr i gaz w spód i też brak stoków. I najdziwniejsze, że ustaje to wraz z włączeniem wentylatora.
Próbowałem nagrać dźwięk, ale go nie słychać na komórce.
Jedyne co ustaliłem to jest od związany z klimatyzacją. Na wyłączone klimatyzacji jest cisza po maską.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Czyli najpewniej sprężarka od klimatyzacji. Jeżeli jest to tak zero-jedynkowo, że włączysz i słychać, a gdy wyłączysz to nie słychać.
cenioormo
14-06-2016, 11:23
....brak pytań dla waszej głupoty. Jak może być to sprężarka klimatyzacji jak to wszystko jest na sprzęgiełku hee?? wyłączona klima(sprzęgiełko wyłączone, sprężarka nie pracuje)=mniejsze obciążenie=niższe obroty=wyższa amplituda drgań.
Klima włączona(sprzęgiełko włączone, sprężarka pracuje)=większe obciążenie=wyższe obroty=mniejsze drgania. To samo jest z wiatrakiem chłodnicy, obciąża altka a ten żeby wyrównać napięcie podnosi lekko obroty.
Jeśli chodzi o stukanie na wolnych to TTTM, hałasuje sobie dwumasa, nie ma się czym przejmować jeśli nie stuka przy odpalaniu i przy pałowaniu na niskich obrotach.
Dokładnie brak stukow przy odpalaniu jak rowniez przy depnieciu z niskich obrotow.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Nie rozumiem Twojego argumentu dotyczącego tej sprężarki. Sprzęgło się załącza, sprężarka zaczyna pracować i wtedy słychać to co opisuje autor tematu. To jest tylko trop, oczywiście do sprawdzenia.
To raczej nie dwumasa. Takie metaliczne dźwięki przy zmianie obciążenia daje koło pasowe na wale. Ono ma tłumik drgań i działa jak dwumasa, tylko masy w tym kole połączone są gumą. Guma się rozwulkanizowała i koło obija się o ograniczniki. Wiem, bo wymieniałem :P
Też mi się koło rozleciało po włączeniu klimy w upalny dzień.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
ramo7777
17-07-2020, 19:54
Witam, sory że odkopuje temat ale mam ten sam problem z nieregularnym stukaniem, wymineilem już kilka rzeczy dalej nic, czy autor wątku rozwiązał problem? Jeśli tak to proszę o odpowiedź bo to stukanie doprowadza mnie do nerwicy 😐
Pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.