PDA

Zobacz pełną wersję : [2.0 Mjet] Stukanie, kleknij z komory silnika



moris10
04-05-2016, 18:46
Mam problem z dziwnymi stukami, klekotem wydobywającym się z komory silnika z okolic akumulatora (lewej strony komory).
Dźwięk jest najbardziej słyszalny przy rozgrzanym silniku, słychać go na wolnych obrotach. Powoduje, że wyczuwalne są wibracje m. in. na pasie przednim i łączniku pasa z błotnikiem tego na akumulatorem oraz zbiorniczku płynu do szyb. Dźwięk i wibracje zawsze ustają gdy włączy się wentylator chłodnicy.

miszko
04-05-2016, 22:03
A możesz wrzucić jakiś zapis wideo? Dźwięk jest synchroniczny czy ma jakiś związek z obrotami, czyli lekko przygazujesz i zmienia się jego amplituda?

moris10
05-05-2016, 01:42
Dźwięk jest raczej asynchroniczny, nierównomierny i towarzyszą mu drgania. Przy zwiększaniu obrotów raczej go nie słychać, być może silnik wydaje głośniejszy dźwięk. Podobny dźwięk słyszę podczas jazdy na biegu wstecznym bez gazu.

swichu91
05-05-2016, 20:13
Nie chce tu strzelac ale czy to czasem nie beda objawy padania dwumasy?

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

moris10
06-05-2016, 07:25
Wiesz, też myślę że to dwunasta, ale brak stukowego przy zapaleniu, gaszenia, testowałem w trasie 4 bieg około 1000 obr i gaz w spód i też brak stoków. I najdziwniejsze, że ustaje to wraz z włączeniem wentylatora.

moris10
11-06-2016, 15:11
Próbowałem nagrać dźwięk, ale go nie słychać na komórce.
Jedyne co ustaliłem to jest od związany z klimatyzacją. Na wyłączone klimatyzacji jest cisza po maską.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

wpfiat
11-06-2016, 15:18
Czyli najpewniej sprężarka od klimatyzacji. Jeżeli jest to tak zero-jedynkowo, że włączysz i słychać, a gdy wyłączysz to nie słychać.

cenioormo
14-06-2016, 11:23
....brak pytań dla waszej głupoty. Jak może być to sprężarka klimatyzacji jak to wszystko jest na sprzęgiełku hee?? wyłączona klima(sprzęgiełko wyłączone, sprężarka nie pracuje)=mniejsze obciążenie=niższe obroty=wyższa amplituda drgań.
Klima włączona(sprzęgiełko włączone, sprężarka pracuje)=większe obciążenie=wyższe obroty=mniejsze drgania. To samo jest z wiatrakiem chłodnicy, obciąża altka a ten żeby wyrównać napięcie podnosi lekko obroty.

Jeśli chodzi o stukanie na wolnych to TTTM, hałasuje sobie dwumasa, nie ma się czym przejmować jeśli nie stuka przy odpalaniu i przy pałowaniu na niskich obrotach.

moris10
14-06-2016, 13:42
Dokładnie brak stukow przy odpalaniu jak rowniez przy depnieciu z niskich obrotow.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

wpfiat
14-06-2016, 23:00
Nie rozumiem Twojego argumentu dotyczącego tej sprężarki. Sprzęgło się załącza, sprężarka zaczyna pracować i wtedy słychać to co opisuje autor tematu. To jest tylko trop, oczywiście do sprawdzenia.

bzykol
15-06-2016, 08:53
To raczej nie dwumasa. Takie metaliczne dźwięki przy zmianie obciążenia daje koło pasowe na wale. Ono ma tłumik drgań i działa jak dwumasa, tylko masy w tym kole połączone są gumą. Guma się rozwulkanizowała i koło obija się o ograniczniki. Wiem, bo wymieniałem :P
Też mi się koło rozleciało po włączeniu klimy w upalny dzień.


Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

ramo7777
17-07-2020, 19:54
Witam, sory że odkopuje temat ale mam ten sam problem z nieregularnym stukaniem, wymineilem już kilka rzeczy dalej nic, czy autor wątku rozwiązał problem? Jeśli tak to proszę o odpowiedź bo to stukanie doprowadza mnie do nerwicy 😐
Pozdrawiam