Zobacz pełną wersję : Bravo II sztywne zawieszenie.
Witam. Mam takie pytanko do kolegów ,właścicieli Bravolotów. Otóz ,nabyłem ostanio drogą kupna Fiata Bravo 1.4 T-Jet 120KM, u naszych zachodnich sąsiadów.
Pytanie dotyczy sztywnosci zawieszenia. Nie miałem okazji wczesniej jedzic jakimkolwiek egzemplarzem Bravo wiec nie mam porównania, ale wydaje mi sie strasznie sztywne. Autko jest ciche,nie ma stuków-puków, natomiast kazdą nierównosc na naszych miejskich drogach "czuje" w srodku kabiny. Mam wrazenie jakby amortyzatory prawie nic nie absorbowały.
Mam pytanie czy inni uzytkownicy maja podobne odczucia przy prowadzeniu auta?
Wybieram sie na stacje kontroli,na co najbardziej zwrócic uwage?
Dodam ze auto jest z 2008 ,140tys wiarygodnego przebiegu.
Byłbym wdzieczny za jakies wskazówki.
markshall
03-05-2016, 15:00
Może niemiec zanim zaplakal przy sprzedaży założył sztywniejsze sprężyny☺ Moje Bravo myślę że jest w sam raz - ani sztywne ani miękkie. Ma przegladzie sprawdź ogólna kondycję zawieszenia, aczkolwiek zużyte amorki nie usztywnia auta. Jakie masz opony?
Bravo jest sztywne niestety. W porównaniu do innych aut którymi jeździłem to bravo i stilo były najgorzej zestrojone pod względem sztywności zawieszenia.
Opony 205/55 R16 Goodyear, cinieine 2,5.
Bardzo watpie aby niemiec wymieniał sprezyny, albo cokolwiek czego by nie musiał :)
Jezdziłem ostatnio 12letnia mazdą 2 i szczeze mówiac zawiesznie w tym malenstwi lepiej sie spisywało.
Po czym poznac ze spręzyny sa zuzyte?
Zmierz odległość między podłożem a najwyższym miejscem na krawędzi blotnika z nadkolem. Jak siedzi za nisko to znak że coś jest z nimi nie tak. Ja zmierze u siebie i będzie do czego porównać.
Wyszedł przód 66cm, tył 70 cm. 2351423515
Bravo jest sztywne niestety. W porównaniu do innych aut którymi jeździłem to bravo i stilo były najgorzej zestrojone pod względem sztywności zawieszenia.
Nie wiem jakim Stilo jeździłeś ale właśnie Stilo słyną z bardzo miękkiego zawieszenia, miałem 1.6 z 2002 roku auto bujało jak statkiem, teraz mam 1.4 z 2005 roku i jest odrobinę twardziej ale nadal zestrojone na komfort.
Bleyss
Stilo i Bravo mają taką samą płytę podłogową, więc pewnie jest możliwość założenia sprężyn z Stilo do Bravo, chodź możliwe że Bravo ma też twardsze amortyzatory.
Bravo i stilo miękkie? Zapraszam do swojego 407
Fiat z reguły ma sztywne zawieszenie nie wiedzieć czemu. Miękkie zawieszenie ma lybra i szkoda ze w ta stronę fiat nie poszedł
Nie porównuj Bravo do Stilo bo mimo że płyta ta sama to w Stilo zawieszenie jest inaczej zestrojone.
Jest zestrojone tak samo bo wszystkie części w zawieszeniu są takie same. Masa samochodu robi spora różnice w samym zachowaniu się zawieszenia. Ogólnie żeby nie odbiegać od tematu. Tak ma być i juz, niestety
Ja mam Bravo wersja sport i jest bardzo sztywne. Napewno sztywniejsze od Alfy 147, którą jeździłem.
Pozostaje chyba przyzwyczaić sie do takiego stanu rzeczy :/ Gdyby nie jakosc nawierzchni w Polsce chyba nie byłoby nawet tematu do dyskusji :)
Jest zestrojone tak samo bo wszystkie części w zawieszeniu są takie same. Masa samochodu robi spora różnice w samym zachowaniu się zawieszenia. Ogólnie żeby nie odbiegać od tematu. Tak ma być i juz, niestety
Nie są takie same, zobacz mój temat na Klub Fiat Stilo, chciałem obniżyć Stilo, założyłem sprężyny z Bravo T-jet które były krótsze i znacznie twardsze, efekt był taki że auto faktycznie poszło w dół o 3-4 cm ale zrobiło się bardzo twarde.
Stilo 1.6 vs Bravo T-jet (krótsze)
http://klubfiatstilo.pl/resources/image/1418
ze zdjęc nie wygląda na to, żebyś miał załozone obniżająće (za razem utwardzające) zawieszenie spreżyny/ Może to być też kwestia amortyzatorów...może masz załozone gazowe i innej charakterystyce, które powodują to , że auto jest sztywniejsze. Jeżeli nie ma dziwnych odgłosów pracy w zawieszeniu to raczej nie sza się czym martwić (a na pewno nie wyrobionymi sprezynami) > może dla pewności przejedz się innym brawo i będziesz miał porównanie.
Czyli zawieszenie z T-jet jest sztywniejsze i spreżyny są lekko obnizone?? ja np. lubie twardsze zawieszenia :)
Amortyzatory są fabryczne, Bravo T-jet ma niższe zawieszenie niż Stilo, dlatego auto poszło w dół.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.