PDA

Zobacz pełną wersję : 1.4 T-jet 120 KM - pojemność miski olejowej (wraz z filtrem)



Radek_C
03-05-2016, 13:47
Witam!

Posiadam samochód jak w temacie, rocznik 2013. Wczoraj podczas pierwszej samodzielnej wymiany oleju (pierwszej w Bravo ;-)) okazało się, że zakupione 3 litry Selenii to za mało - na bagnecie poziom sięgał do połowy skali (czyli brakuje około 0,5 litra). Oczywiście sprawdziłem w książce użytkownika - jest tam napisane, że wchodzi 2,9 litra oleju (wraz z filtrem). Przeszukałem internet i nic na temat większej miski olejowej nie znalazłem. Czy ktoś z Was ma podobnie w swoim aucie? Dodam, że pierwsza wymiana oleju była w ASO, niestety nie było mnie przy tym, więc ciężko powiedzieć czy w ogóle wymienili i ile wlali nowego oleju - za to na paragonie mam wyszczególnione m.in. 3 litry Selenii...
Zapomniałem dodać, że stary olej zlałem do bańki po płynie do spryskiwaczy. Na bańce jest miarka, która pokazywała 3,5 litra...Pomyślałem, że jest "oszukana", więc zlałem olej do pojemnika po nowym (dwie bańki: 1litr oraz 2litry) - po zalaniu pojemników po nowym oleju do pełna starym olejem, oczywiście starego oleju zostało w bańce po płynie do spryskiwaczy jakieś ~0,3 litra.
Czyżby Fiat od 2013 lub wcześniej montował miski olejowe do T-jetów takie same jak w wersji Multi-air (tam właśnie wchodzi ~3,6 litra oleju)? Ktoś z Was ma wiedzę na ten temat?

Z góry dziękuję za odpowiedź!

markshall
03-05-2016, 14:03
Proponuje poszukać w eper i sprawdzić czy się zmieniła miska oraz czy faktycznie jest z multiair. Ja mam tjeta 120 '09 i z tego co pamiętam weszło jakieś 2,7-2,8 l i bagnet do połowy.

Radek_C
03-05-2016, 15:46
Proponuje poszukać w eper i sprawdzić czy się zmieniła miska oraz czy faktycznie jest z multiair. Ja mam tjeta 120 '09 i z tego co pamiętam weszło jakieś 2,7-2,8 l i bagnet do połowy.

Dzięki za szybki odzew! Mówisz 2,7 - 2,8 l i bagnet do połowy - tzn., że jeśli nalejesz na maksa (jak książka pisze: "Jeżeli poziom oleju jest w pobliżu lub poniżej znaku MIN, uzupełnić olej poprzez wlew oleju B, aż do osiągnięcia znaku MAX.") to znaczy, że w sumie będzie 3,2 - 3,3 l.
Czyli więcej niż 2,9 litra, które widnieje w instrukcji. Może ja czegoś nie rozumiem, ale czytając instrukcję kupiłem 3l oleju, a chciałem mieć poziom do znaku "Max" więc musiałem jechać po następny litr, hehe...

Sprawdziłem w ePER: wypluło nr 55209019. Co ciekawe jest napisane, że ta miska wchodzi do Bravo od 2007 do 2014, więc tym bardziej nie wiem skąd te 2,9 litra w książce użytkownika...

markshall
03-05-2016, 19:32
A czy instrukcja podaje ilość oleju do poziomu max na bagnecie? Ja zawsze do każdego auta leje do połowy i tak jak mówiłem, coś między 2,5 a 3 litry wchodzi. Jakbym wlał do max to pewnie jeszcze z pół litra by weszło. A może w multiair bagnet jest inny (krótszy)?

Radek_C
03-05-2016, 20:43
W instrukcji nie jest powiedziane czy 2,9 litra to jest do poziomu max na bagnecie czy nie - przynajmniej ja nie znalazłem takiego zapisu. Jednak, ja zrozumiałem to właśnie w ten sposób. Samochód kupiłem nowy - wtedy poziom oleju był na maxa, po pierwszej wymianie w ASO, poziom oleju też był do maxa (o ile w ogóle wymienili, bo olej był czysty więc na oko ciężko byłoby ocenić, czy jest nowy, czy nie). Przed zakupem oleju specjalnie napisałem maila do FAP do jakiego poziomu trzeba nalać nowy olej - odesłali mnie do instrukcji. Kupiłem 3 litry oleju - jak już pisałem - wszystko wlałem (a wiadomo, że trochę oleju zostaje w układzie zawsze), a tu na bagnecie do połowy, po prostu wkurzyła mnie ta sytuacja, bo musiałem specjalnie jechać po olej...
Jeśli chodzi o bagnet w Multi-air to nie mam pojęcia jakiej jest długości - w instrukcji jest napisane, że z filtrem do Multi-air wchodzi 3,6 litra oleju, czyli mniej więcej tyle ile do mojego T-jeta...

Może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?

bnbn1
02-05-2017, 02:31
ja mam 1.4 T-jet też 120 kucy w Doblo, i też miałem zonka bo oficjalne kwity podają miska olejowa + filtr 2,45 litra... wiec tak sobie wlałem te 2,5 litra...niby poziom był w połowie, ale odpaliłem silnik pompa zassała część została w filtrze patrze a tam ledwie bagnet umoczony...wiec dolałem te całe 3 litry, poziom jest teraz w połowie, ale najważniejsze to że starego spuszcoznego oleju było 3,5 litra..... też muszę dokupić jeszce jeden litr oleju aby to dolać do właściwego poziomu.
swoją drogą nobla temu który wymyślił w takim miejscu filtr oleju, myślełem że kogoś zamorduje zanim odkręciłem osłone pokrywy filtra o wyjęciu filtra bez rozpinania węży to nawet nie ma co myśleć.

toofoxy
02-05-2017, 11:44
Podepne sie pod temat. Wczoran probowalem wymienic olej w bravo 1.9 mjet 120km. Auto u gory zabieram sie do odkrecania korka a tu zonk. Nie pasuje ani torx ani imbus. Wygladalo to gniazdo jak pod wielowypust. Teraz, pytanie jak wyglada oryginalny korek? Byl tam torx i ktos go tak zjechal ze wyglada jak wielowypust? Niespotkalem sie do tej pory ze specjalnym kluczem korka misy olejowej..

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

markshall
02-05-2017, 20:39
Nie wiem jak w dieslu ale w benzyniaku korek jest na zwykły klucz sześciokątny. Może u Ciebie jest ribe?

toofoxy
02-05-2017, 21:20
Dzieki markshall. Dales mi do myslenia i sie zorientowalem jak bardzo nie znam oznaczen i ksztaltow bitów. Okazuje sie ze to bedzie raczej gniazdo pod bit XZN...

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

markshall
03-05-2017, 13:35
Okazuje sie ze to bedzie raczej gniazdo pod bit XZN...
Bardziej znany jako spline... aczkolwiek oryginalne to raczej nie jest.

bnbn1
04-05-2017, 01:30
Nie wiem jak w dieslu ale w benzyniaku korek jest na zwykły klucz sześciokątny. Może u Ciebie jest ribe?

w jednym z moich fiatów to był imbus (miska stalowa) , w drugim normalna śruba na klucz sześciokątny 19 (miska aluminiowa), jak jest VIN to na eperze to mozna sparwdzić co mieło być :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


ja mam 1.4 T-jet też 120 kucy w Doblo, i też miałem zonka bo oficjalne kwity podają miska olejowa + filtr 2,45 litra... wiec tak sobie wlałem te 2,5 litra...niby poziom był w połowie, ale odpaliłem silnik pompa zassała część została w filtrze patrze a tam ledwie bagnet umoczony...wiec dolałem te całe 3 litry, poziom jest teraz w połowie, ale najważniejsze to że starego spuszcoznego oleju było 3,5 litra..... też muszę dokupić jeszce jeden litr oleju aby to dolać do właściwego poziomu.
swoją drogą nobla temu który wymyślił w takim miejscu filtr oleju, myślełem że kogoś zamorduje zanim odkręciłem osłone pokrywy filtra o wyjęciu filtra bez rozpinania węży to nawet nie ma co myśleć.

hurraaa...znalazłem rozwizanie problemu, w dokumentacji jest podane że to ma być 2,45 kilograma oleju a nie litrów, co przy gęstości 0,85 kg/dm3 daje nam 2,45kg/0,85kg/dm3 = 2,88 dm3... no i tym optymistycznym akcentem wiemy że wlane trzy litr oleju sa ok, (bagnet wskazuje połowę)

markshall
04-05-2017, 10:32
Z tego co pamiętam to wlewalem niecałe 3 litry , tak że mi na dolewke jeszcze zostawały z dwie setki 😀

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

rafal_rx
05-05-2017, 10:21
ja mam 1.4 T-jet też 120 kucy w Doblo, (...)To trochę z innej bajki, ale też o ilości oleju.
Na ten przykład u mnie wystarczy jakieś 4,7-4,8 litra. A do Doblo z teoretycznie tym samym silnikiem potrzeba 5,2 :-). U mnie potrzebny wkład filtra oleju o długości 100mm, a są jeszcze, pasujące do innych fiatów, o długości 110mm :-)