Zobacz pełną wersję : ELM327 1.5a USB, nie można się połączyć z magistralą samochodu
banangrg
01-05-2016, 18:34
Cześć, może nie powinienem się tym "chwalić" ale jestem tu nowy.
Z góry mówię że jestem zielony, coś tam się rozumiem z elektroniki, z mechaniki zero.
Posiadam Cromę 1.9 Multijet 8v (120 kucy). Próbuję się dowiedzieć czemu mam błąd poduszki, oraz dlaczego po dłuższym wyłączeniu zapłonu zegar czasu się resetuje. Dlatego postanowiłem zeskanować samochód w poszukiwaniu błedów.
Mam cholernie irytujący problem. Kupiłem sobie interfejs ELM327 1.5a na USB, sterownik Prolific więc chip pewnie też.
Myślałem że posiadając taki interfejs połączę się z czymś więcej niż tylko silnik.
Wyczytałem gdzieś że należy wylutować rezystor terminujący 120 Ohm, no to szukam... dobra, znalazłem taki rezystor SMD z nadrukiem 121, wylutowałem, złożyłem, podpiąłem interfejs do komputera i samochodu (komputer wykrył go poprawnie).
A samochód...cóż...po przekręceniu zapłonu, nie mogłem się dostać już do niczego, nawet do silnika, co ciekawe, wyświetlacz na desce rozdzielczej nie pokazał nic, zero diod, zupełnie jakby akumulator był rozładowany. Wypiąłem interfejs z gniazda OBD2.
Przekręciłem kluczyk, wszystko w miarę w normie (diody, wyświetlacz pokazuje co powinien). Wpinam interfejs i...wskaźnik paliwa schodzi do zera, a dioda miga (po wypięciu oczywiście wszystko wraca do normy).
Wkurzyłem się, nie mam pomysłu co zrobić żeby się połączyć z tym ustrojstwem.
Miał ktoś podobny problem?
stevenek
01-05-2016, 20:16
Kup sobie porządny kabel z Viakena. Sądząc po opisie, kupiłeś jakąś chińszczynę i się dziwisz, że nie działa tak jak powinno...
Ta cecha z tym rezystorem to właśnie cecha kiepskiej jakości kabli. To że po wylutowaniu się tak dzieje to pewnie problem tego interfesju, może zły rezystor wylutowałeś i problem powstał. Lepiej już tego nie rób (podłączaj tego kabla) gdyż możesz coś niechcący dalej uszkodzić i mówię tutaj o aucie. Jak kupiłeś ten kabel przez Internet masz prawo w przeciągu 2 tyg. zwrócić kabel bez podania przyczyny do sprzedającego.
stevenek
01-05-2016, 23:55
Teoretycznie jeśli już coś dłubał przy kablu to nie bardzo może zwrócić :p
zaviaseq
02-05-2016, 08:14
Wyślij zdjęcie elektroniki tego interfejsu, może wylutowałeś coś niepotrzebnie ?
Ja kupiłem taki ELM 327 1.4 PL ford fiat renault opel honda elm327 (4901418820) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm-327-1-4-pl-ford-fiat-renault-opel-honda-elm327-i4901418820.html) wylutowałem rezystor i wszystko działa
Sprawdź czy na pewno usunąłeś właściwy rezystor czyli R04 o wartości 120 ohm /opis na obudowie 121/ który jest wlutowany między pinem 6 i 14. Uwaga dotyczy starszych wersji kabla po podobno są kable w których rezystor łączący piny 6 i 14 na inne oznaczenie i wartość.Generalnie w przypadku diagnostyki Fiata nie powinno być żadnego rezystora pomiędzy w/w pinami.
banangrg
02-05-2016, 18:06
@andy5
Możliwe że kupiłem lipny kabelek...raczej myślałem że jak elm to standard, na pewno wylutowałem tego z opisem to był w sumie jedyny jaki tam był z takim oznaczeniem. Niestety do końca miesiąca raczej nie będzie mnie w domu, więc dopiero dam znać za jakiś miesiąc, najwyżej jak będę miał kłopot to napiszę lub stworzę nowy wątek jak ten zamkną.
@zaviaseq
Proszę bardzo...
23504
zaviaseq
02-05-2016, 20:43
Dobry wylutowałeś. Musiałeś trafić na wadliwy kabel. Mój ma oznaczenie 1.4 i niby jest lepszy od 1.5
Sprawdź czy nie masz gdzieś zwarcia na przewodach od elektroniki do wtyku obd
Jak kupiłem taki ze 4 lata temu tylko że mój kosztował prawie 500pln i działa praktycznie ze wszystkim co sie porusza. Problem mam tylko z ustawieniem interface do obsługi osprzętu jak ABS czy poduszek w stilaczu.
sandamiano
22-07-2016, 23:25
A czy nie jest tak że ELM we fiacie zrobi tylko silnik i CAN ale poduszek nie ruszy ? Za swojego dałem też więcej troszkę niż te najtańsze ale robi CAN i silnik
Bo po CAN biega silnik, a po KKL biega ABS czy AirBag.
A czy nie jest tak że ELM we fiacie zrobi tylko silnik i CAN ale poduszek nie ruszy ? Za swojego dałem też więcej troszkę niż te najtańsze ale robi CAN i silnik
Mam ELM-a i przejściówki łącze się ze wszystkim w cromie i mito też.
Za kabelek dałem coś około 200zł
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
tak właśnie jest. Wczoraj doczytałem hehehe
capsel - a jakie masz przejściówki? Mam niby adapter typ 1 i nie jestem w stanie nic więcej zrobić niż połączyć się z silnikiem, abs, poduszką i czymś tam jeszcze.
A probowales sam kabel czy z "przejsciowka"? Pierwotnie laczyle sie z kablem i interfejsem i dopiero serwis viakena mnie uswiadomil ze nalezy uzywac tylki kabla a interfejs sluzy chyba tylko do abs czy jakos tak
maciekpt
25-07-2016, 08:40
Adapter jest potrzebny wtedy gdy MES o niego poprosi. Do całej reszty stosuje się sam kabel, bez adaptera.
Tu jest rozpiska z czym można się połączyć i ewentualnie przez jaki adapter: Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
Na przykładzie Cromy 1.9 JTD 16V (adapter Viaken Typ 1 to wg tej rozpiski ELM 1 lub ELM 12):
24436
Jak łącze sam kabel to łączy mi się tylko z silnikiem. Do CANa jako takiego (by nawet proxy zrobić) nie mam dostępu.
capsel - a jakie masz przejściówki? Mam niby adapter typ 1 i nie jestem w stanie nic więcej zrobić niż połączyć się z silnikiem, abs, poduszką i czymś tam jeszcze.
Robię tak jak Ci maciekpt napisał...
Łączę się ELM-em i jak trzeba przejściówkę to program mnie o tym informuje.
Do wszystkiego jestem w stanie się podłączyć i jak dobrze pamiętam tylko adapter nr 1 "jest proszony"
Jak dostaniesz info o niezgodności ISO to znaczy, że wybrałeś zły model centralki i trzeba spróbować z następnym.
Abramsik
10-10-2016, 13:08
Witam Kolegów! Postanowiłem wykorzystać ten istniejący wątek (bez zakładania kolejnego) aby poprosić Was o radę i podpowiedź. Drogą kupna stałem się właścicielem interfejsu ELM 327 oraz rejestrowanej (rozszerzonej) wersji MES 3.2. Zasadniczo jest OK połączyłem się z samochodem (nie było to bezproblemowe ale udało się) i wykonałem procedury związane z wymiana oleju (DPF) w ECU silnika i przeglądu w odpowiedniej zakładce. I jest dobrze ale nie beznadziejnie jak mawia klasyk. A mianowicie: ustawiłem nowe kupony (ilość) i nowy interwał (15tys.) i po wyzerowaniu odległości do następnego przeglądu, zapisany mam dzisiejszy przegląd (data i przebieg) ale nie mogę zmienić "pozostałego dystansu do przeglądu" w zakładce przegląd jak i w ECU w Parametrach dalej te dane się nie zmieniły tj, przebieg przy ostatniej wymianie oleju i odległość do wymiany a wskaźnik stopnia zużycia oleju mam 100%. I tu pytanie, czego nie zrobiłem albo co zrobiłem żle? Przyznaje, że użytkowałem ELM 327 i MESa pierwszy raz.
Wskaźnik zużycia oleju 100% z tego co się orientuje oznacza, że masz nowy olej. Zaczynasz od 100 i zjeżdżasz do 0. Im mniej procent tym bardziej zużyty olej.
A mianowicie: ustawiłem nowe kupony (ilość) i nowy interwał (15tys.) i po wyzerowaniu odległości do następnego przeglądu, zapisany mam dzisiejszy przegląd (data i przebieg) ale nie mogę zmienić "pozostałego dystansu do przeglądu" w zakładce przegląd jak i w ECU w Parametrach dalej te dane się nie zmieniły tj, przebieg przy ostatniej wymianie oleju i odległość do wymiany a wskaźnik stopnia zużycia oleju mam 100%. I tu pytanie, czego nie zrobiłem albo co zrobiłem żle?
Mam tak samo, wczoraj z tym walczyłem bo mi wywaliło komunikat o degradacji oleju i że należy go wymienić olej. Da się z tym jeździć....
Abramsik
10-10-2016, 15:14
Dzięki Panowie za odpowiedzi.
Da się z tym jeździć.... Prawda da się ale jak wk...ia.;-)
Wskaźnik zużycia oleju 100% z tego co się orientuje oznacza, że masz nowy olej. Zaczynasz od 100 i zjeżdżasz do 0. Im mniej procent tym bardziej zużyty olej. Mam nadzieje, że tak jest i będę się tego trzymał.
Pozdrawiam.
Wskaźnik zużycia oleju 100% z tego co się orientuje oznacza, że masz nowy olej. Zaczynasz od 100 i zjeżdżasz do 0. Im mniej procent tym bardziej zużyty olej.
Tak jest na 100%;-)
Abramsik
12-10-2016, 13:17
W nawiązaniu do wcześniejszych moich wpisów dziś sprawdzałem po trasie do pracy Parametry i ECU. Odległość od przeglądu itp. zmniejsza się o ilość przejechanych km jednak parametr "pozostałego dystansu do przeglądu" nawet sie nie zmienił. W pon. był 58 km i dziś także 58 km. Za nic w świecie nie mogę go zmienić. Wszystko idzie zgodnie z planem, wprowadzam nową żądaną wielkość, potwierdzam i po chwili info o Nieudanej czynności. Wygląda tak jakby te dane były "za hibernowane" i odporne na zmiany. Taka ciekawostka. A co Koledzy o tym sądzą?
krzysiek478
26-02-2020, 22:14
Witam, mam problem z moim stilo. Elm nie potrafi się połączyć z Mes różne wersje w witaminami itp. jak wejdę w ustawienia i daje wyszukaj port lub test dostaje takie komunikaty jak na foto jeden zaprzecza drugiemu. Miał ktoś podobnie ?
Potrzebuje zaprogramować pilota może jakimś innym programem pójdzie to lub może jest ktoś z Opola i poratuje , bo już mi nerwy puszczają .
https://ibb.co/gSTFbzN
https://ibb.co/4KfpcvP
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.