PDA

Zobacz pełną wersję : [brava SX] Wyprowadzenie gniazd 3-pin do kabiny



miloszk
29-04-2016, 00:36
Witam!

Mam następujące pytanko. Otóż zastanawiam się nad wyprowadzeniem (np. do schowka w kabinie) wszystkich ważniejszych gniazd 3-pin (w formie jednej, w miarę wygodnej listwy (aby można było podpiąć każde z nich w miarę wygodnie i bezproblemowo bez używania różnego rodzaj adapterów i przedłużek, a także demontażu połowy tapicerki). W związku z powyższym mam pytanko - biorąc pod uwagę, że trochę tego jest czy jest gdzieś jakaś rozpiska (wraz z lokalizacją wszystkich ważniejszych konektorów wraz z ich lokalizacją (to raz). I teraz pytanie nr 2: podobnych konektorów (poza ECU, ABS i poduszką powietrzną) widziałem pod maską nieco więcej. Czy któreś z nich pełnią również z punktu widzenia diagnostyki i regulacji, co gniazda ECU, ABS i AirBag, czy są to po prostu złącza o takim samym kształcie.

Pozdrawiam, M.

markshall
29-04-2016, 00:48
Pod maską są maksymalnie 2 zlacza: ABS i ECU, wiec wyprowadzasz je do środka i żaden schemat to niepotrzebny. Trzecie złącze (poduchy) juz jest w środku, wiec nie trzeba nic robić. W wersjach z klima automatyczna jest czwarte złącze aczkolwiek nie słyszałem żeby komuś udało się czymś połączyć.

marcij
29-04-2016, 08:51
A wyprowadzić najwygodniej do gniazda OBD2, wtedy nie będziesz musiał używać przejściówek. Jeśli chcesz się wpinać nie przy wtyczce, to szukaj po schematach, ale nie jestem pewny, czy takie rzeczy są na nich zaznaczone. Najwygodniej chyba przy wtyczkach.

panterka
29-04-2016, 12:26
W rocznikach 2000/2001 złącze EOBD było montowane fabrycznie w kabinie, przykręcone z mocowaniem do skrzynki bezpieczników. Jeśli masz możliwość poszukania na szrotach to może byś znalazł oryginał. Ja u siebie podpiąłem tylko złącze diagnostyczne silnika, bo z innych się tak często nie korzysta. Poprowadziłem kabelek z komory silnika do kabiny, tam zakończyłem biała wtyczką, od niej idzie na złącze diagnostyczne 16 pinowe EOBD. Na schemacie masz zaznaczone które złącze w którym miejscu we wtyczce, jest tam jeszcze stałe napięcie 12V które idzie ze skrzynki bezpieczników i masa.