PDA

Zobacz pełną wersję : Wyłączająca sie klimatyzacja po ruszeniu pojazdu



rychu1990r
27-04-2016, 10:12
Cześć.
To mój pierwszy post na tym forum. Zakupione auto w lutym tego roku to fiat Bravo 1.6 multijet z automatyczną klimatyzacją. Auto kupiłem bite z Francji( robiłem prawe nadkole). Dodatkowo zmieniłem panel klimatyzacji gdyż, ten który był w pojeździe był porysowany a drugi używany dostałem w cenie auta. wszystko było by dobrze, gdyby nie fakt ze gdy przyszły cieplejsze dni, zacząłem włączać klimatyzacje i zauważyłem ze przez chwile pracuje po czym kontrolka z wyświetlacza gaśnie, a przycisk nie reaguje na ponowę uruchomienie sprężarki( nie zapala się ani dioda na przycisku ani na wyświetlaczu nie widnieje gwiazdka). Pierwsze co zabrałem sie za sprawdzenie szczelności klimatyzacji, klima została nabita ,miała nieszczelność na zaworku ale wszystko zrobione i teraz jest szczelna i pełna. Lecz nadal nie dziala poprawnie. Dało sie zauważyć ze gdy auto jest odpalone na postoju klima pracuje bez problemu, a gdy auto zaczyna szybciej jechać, klimatyzacja się wyłączy i nie ma możliwości jej ponownego zapalenia ( jest możliwość włączenia po ponownym uruchomieniu silnika) Temperatura na zewnątrz to kolo 12 stopni. Podłączono do komputera. który wyświetlił następujące błędy :
1.Błąd bezwładności
2.Następny nie pamiętam dokładnie jak byl sformułowany ten błąd ale brzmiał cos jakby błąd oblodzenia lub temperatury oblodzenia i pokazywał na kompie temperaturę ponad 6 tys stopni Celsiusza. ( na wyświetlaczach w pojeździe temp. jest prawidłowa)
3.Dmuchawa
próbowałem znaleźć cos o tych błędach, lecz jest bardzo ciężko cokolwiek znaleźć. jest to mój pierwszy fiat, wiec muszę uczyć się od podstaw.
Dodam tylko ze wymieniałem również tłoczki od silniczków nawiewu, gdyż jedna była złamana.
Pozdrawiam.

miszko
27-04-2016, 11:21
Skoro robione było napełnianie to prawdopodobnie masz problem z czujnikiem temperatury lub ciśnienia w układzie klimatyzacji. Klimatyzacja musi mieć dobre warunki do pracy, w innym przypadku komputer sterujący odcina sprężarkę, aby uchronić układ przed uszkodzeniem. Upewnij się też czy nie nabili za dużego ciśnienia w układzie, ale jeżeli robili to profesjonalnym sprzętem to nie powinno się zdarzyć.

Wyłączenie w trakcie pracy dzieje się głównie dla 2 przypadków. Gdy ciśnienie jest za duże w układzie (głównie w tej części układu który idzie do skraplacza - chłodnicy na zewnątrz) lub jest za duża temperatura w tym układzie (też idącym do skraplacza). Jeżeli czujniki będą dobre to może być też zawór rozprężający (zamontowany przy parowniku (w środku auta)), który się nie otwiera do końca i jest problem z obiegiem - choć to raczej rzadszy przypadek. Jak uruchomisz klimatyzację to słyszysz jakieś syczenie dobiegające ze środka deski rozdzielczej (nie gazuj, nie ruszaj, tak aby było możliwie cicho)?

Czy jak uruchomisz klimatyzację to odpowiednie rurki w komorze silnika od układu klimatyzacji robią się gorące (te do skraplacza) lub zimne (te do środka auta do parownika)?

Czujnik ciśnienia nazywa się preostat i jest pod numerem 3 na tym schemacie.
23456

moris10
27-04-2016, 12:39
Sprawdź jeszcze wentylator chłodnicy ilość płynu chłodniczego oraz czujnik temperatury silnika.
ECU wyłączy kompresor klimatyzacji jeżeli zacznie przegrywać się silnik.
Kiedyś w silniku 1.9jtd 8v wyłączył się klima w trakcie jazdy, powód cieknąca chłodnica silnika, powodowała ubytek płynu i gorsze chłodzenie, co powodowało wyłączenie klimy.

Ew. oprócz tego co napisał @miszko sprawdź czujnik temperatury zewnętrznej.

rychu1990r
27-04-2016, 13:30
Panowie mam nowe spostrzeżenie, jak jechałem przed chwila ,klimatyzacja chodzi cały czas jeśli moc nawiewu jest ustawiona na 4/6 kresek mocy nadmuchu. W tedy nie ma problemu i klima chodzi, w momencie kiedy zmniejszę moc nawiewu na 2/6 ,klima po chwili się rozłącza. CO wy na to ?

markshall
28-04-2016, 20:37
2.Następny nie pamiętam dokładnie jak byl sformułowany ten błąd ale brzmiał cos jakby błąd oblodzenia lub temperatury oblodzenia i pokazywał na kompie temperaturę ponad 6 tys stopni Celsiusza. ( na wyświetlaczach w pojeździe temp. jest prawidłowa)
Klima też się wyłączy jeśli dojdzie do oblodzenia parownika, ten błąd może mieć coś z tym wspólnego (jest czujnik oblodzenia na skraplaczu). Taka sytuacja może się zdarzyć jeśli włączylibyśmy klimę bez nawiewu, dlatego włącza się on automatycznie na niską prędkość. Może coś z tym czujnikiem jest nie tak? No bo ciężko mi uwierzyć, żeby klima była zbyt wydajna i zamarzała parownik jeśli jedziesz ze zbyt słabym nawiewem...

blackbravo
20-05-2016, 09:52
Ktoś wie co może być przyczyną niemożności włączenia klimatronika? Przycisk nie reaguje na wciskanie... Jeszcze jakiś czas temu pomagało ponowne uruchomienie silnika, a teraz nie reaguje w ogóle. Bezpiecznik? Zawór ciśnienia? Jak się jeszcze niedawno uruchamiała to chłodziła dobrze, więc układ jest raczej szczelny. Problem chyba w elektryczne... Ktoś miał taki problem?

Wysłane z Z3

wpfiat
20-05-2016, 10:08
To że jeszcze chodziła to nie tak wprost świadczy. Jedź do serwisu i niech podłącza i sprawdzą. Czynność potrwa około 1h, gdyż samo badanie szczelności to minimum 30 minut.

Jeżeli to nie pomoże to sprawdź przekaźnik od sprzęgła klimatyzacji.

blackbravo
20-05-2016, 10:59
Ok.
Ale tak, by była jasność: nie chodzi o to, że na klimatroniku jest podświetlony przycisk, na wyświetlaczu wszystko jest w normie, a nie leci zimne powietrze. Chodzi o to, że Klima jest wyłączona i w ogóle nie można jej włączyć! Przycisk nie reaguje. Wcześniej zdarzało się to sporadycznie (raz w miesiącu) i pomagało ponowne uruchomienie silnika. Teraz już nie pomaga... Dodam, że autko mechanicznie dopieszczone, w zeszłym roku pełny serwis klimy i wszystko wyszło ok.
Ktoś się z takimi objawami spotkał?

Wysłane z Z3

moris10
20-05-2016, 11:21
Mam rozumieć, że po wciśnięciu snieżynki zaświeca się ona na wyświetlaczu a mimo to klima nie chłodzi? Czy wogole nie zaswieca się sniezynka po wciśnięciu przycisku?

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

blackbravo
20-05-2016, 11:50
Nic się nie dzieje - nie ma ani śnieżynki na wyświetlaczu, ani nie podświetla się przycisk (dioda w przycisku nie zapala się). Klima w ogóle nie chce się uruchomić :(

Wysłane z Z3

moris10
20-05-2016, 13:55
Na panelu klimatyzacji wyświetla prawidłowo temp. zewnętrzną?

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

blackbravo
20-05-2016, 14:32
Raczej tak. Nie ma jakiejś patologii jak np. różnica o kilka, kilkanaście stopni. Zakładam, że czujnik temperatury jest ok.

Wysłane z Z3

moris10
21-05-2016, 12:08
Jeszcze kilka pytań
1. Podpinales pod kompa? Są jakieś błędy?
2. Czy użycie przycisku auto też nie załączy klimy?
3. Czy widzisz różnice w załączeniu ciepły/zimny silnik, lub ciepło/zimno na zewnątrz.
Jeśli nie zaswieca się sniezynka, to napewno nie jest to problem sprzęgła.

Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

wpfiat
21-05-2016, 12:12
Możliwe, że preostat nie pozwala włączyć klimatyzacji. Więc by był to problem ciśnienia w układzie lub jest on uszkodzony (czujnik).

blackbravo
21-05-2016, 12:16
1. Pod kompa jeszcze nie podpiąłem teraz, ale wcześniej (mimo sporadycznego występowania problemy, czasami Klima nie działała i ponowne uruchomienie silnika załatwiało temat) błędów nie było.
2. Z przyciskiem auto nie pamiętam na 100%, ale wiesz... Jak nie chciała się uruchomić to wciskałem wszystkie :-)
3. Różnica... Hmm... Różnie się zdarzało, ale ostatnio problem nasilił się przy odpalaniu zimnego silnika po nocy, tyle że wystarczyło ponownie go uruchomić, by Klima zadziałała. Teraz już ponowne uruchomienie nic nie daje :(

Wysłane z Z3

blackbravo
21-05-2016, 12:19
Właśnie czujnik jest jednym z podejrzanych...

Wysłane z Z3

blackbravo
21-05-2016, 14:37
Taka sytuacja - dziś Klima działa! I bądź tu mądry...
BTW zna ktoś jakiś sprawdzony serwis klimatyzacji w Łodzi?

Wysłane z Z3

moris10
21-05-2016, 21:13
Tu masz procedurę z eLearna jak sprawdzić, czy to problem z presostatem:
"Odłączyć złącze elektryczne czujnika liniowego
Sprawdzić, czy Styk 1 jest masą 1 i styk 5 ma +5 V.
Podłączyć potencjometr liniowy (zakres skali 1 KOhm, uprzednio ustawiony na około 500 Ohm między stykiem środkowym i jednym z bocznych do stylu złącza elektrycznego czujnika liniowego.
Ustawić kluczyk w wyłączniku zapłonu w MAR.
Za pomocą multimetru, sprawdzić czy napięcie między Stykiem 1 i 3 wynosi około 2,5 V.
Włączyć silnik oraz układ klimatyzacji, za pomocą odpowiedniego wyłącznika, znajdującego się w centralce układu klimatyzacji.
W takich warunkach układ klimatyzacji włącza się normalnie.
Zmieniać oporność potencjometru, aż do uzyskania na multimetrze, między Stykiem 1 i 3 napięcia około 0 V.
W takich warunkach, układ klimatyzacji wyłącza się, ponieważ Węzeł sterowania silnikiem otrzymuje informację o niskim ciśnieniu w układzie.
Zmieniać oporność potencjometru, aż do uzyskania na multimetrze, między Stykiem 1 i 3 napięcia około 4,6 V.
W takich warunkach, układ klimatyzacji wyłącza się, ponieważ Węzeł sterowania silnikiem otrzymuje informację o wysokim ciśnieniu w układzie."

blackbravo
22-05-2016, 11:43
Dziękuję za info. Sprawdzę jak będę u mojego mechanika.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co się mogło stać?

Wysłane z Z3