PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z abs/asr/esp



Reckless
27-04-2016, 07:30
Witam
Od około tygodnia za każdym razem po odpaleniu auta (1,9jtd) i skręceniu kołami w lewo dostaje błąd abs/esp/asr. Od razu pikanie, kontrolki na desce.
Kupiłem jakiś czas temu dwa kabelki do diagnostyki więc żeby dowiedzieć się co jest przyczyną, podłączyłem pod komputer;
kable jakie mam: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) oraz Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Niestety po podpięciu pod komputer udalo mi sie tylko odczytac blad EGR (mam zaślepiony więc błąd pewnie od tego). Nie było żadnego błędu abs a podłączyłem się pod ENGINE. Próbowałem czarnym kablem.
Na niebieskim kabelku przy probie podlaczenia dostaje blad "ebd error" czy jakoś tak i to wszystko. Przy każdej możliwej kombinacji.
Miał ktoś już taki problem? Gdzieś czytałem, że jeśli się nie da podłączyć do abs'u i zczytać błędów to oznacza, uwalony ECU.

Ciekawe jest to, że jak nie skręciłem w ogóle kołami po odpaleniu auta tylko ruszyłem prosto to zaczął szarpać i buksować kołami na suchej nawierzchni w trakcie jazdy a potem wywalił błędy asr, esp,abs.

boch
27-04-2016, 11:34
A w jakiej kondycji jest akumulator? Mocny akumulator to podstawa sprawnego systemu ABS. Z tego co pamiętam, też miałem jakieś problemy z połączeniem się z centralką ABS, jednak kilka prób i się udało.
Błąd EGR nie wynika z jego zaślepienia, tylko z usterki elektrycznej. Oczywiście nie ma to wpływu na pracę ABS.

Poprawiłem drugi link, bo coś namieszałeś ;) Do tego kabla potrzebujesz przejściówkę TYP1

Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)

Reckless
27-04-2016, 11:44
akumuklator ma maax 3 miesiace jest jest dobry ;)
po co mi ta przejsciowka skoro wszedzie piszą, że te dwa kable wystarcza i wszystko nimi posprawdzam ?? szczegolnie ECU i ABS,AirBag

boch
27-04-2016, 11:52
Skoro niebieski kabel nie działa w pozycji ABS, to najtaniej wyjdzie kupić samą przejściówkę TYP1 do ELM'a, ponieważ gołym ELMem 327 z linka poniżej ABSu i poduszek nie sprawdzisz

Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)

Oczywiście może być tak jak piszesz i centralka ABS jest martwa stąd problem z podłączeniem. Ten niebieski kabel masz od Viaken'a?

Reckless
27-04-2016, 12:04
mam ten kabel (mam te dwa do ktorych dalem linki)
nie wiem czy centralka abs jest martwa ale wczesniej abs esp asr działały normalnie ale połączyć się też nie dało z modułem abs.

ale co mi da kupno tej przejsciowki jak teraz sie nie moge polaczyc z absem ?? a wszyscy wszedzie na forach pisza ze za pomoca dokladnie tego niebieskiego kabla w pozycji ABS da sie podlaczyc do modulu

probowalem za pomoca programu FiatEcuScan. Sprobuje za pomoca MultiEcuScan ale watpie by to cos zmienilo.

boch
27-04-2016, 12:23
A co jeśli przełącznik interfejsu VAG/KKL nie działa prawidłowo na pozycji ABS? Albo załatwisz sobie drugi kabel na próbę, albo kupisz sobie przejściówkę do ELMa :)

Reckless
27-04-2016, 13:05
mysle ze jesli moj mechanik za pomoca specjalnego urzadzenia diagnostycznego nie mogl sie polaczyc z absem to jak ja mam sie z nim polaczyc za pomoca tego kabla?
cos musi byc nie halo
drugiego kabla nie mam zeby sprawdzic

boch
27-04-2016, 13:15
mysle ze jesli moj mechanik za pomoca specjalnego urzadzenia diagnostycznego nie mogl sie polaczyc z absem to jak ja mam sie z nim polaczyc za pomoca tego kabla?
cos musi byc nie halo
No to wiemy coś więcej, ale wcześniej o tym nie wspomniałeś.

Reckless
27-04-2016, 13:20
No to wiemy coś więcej, ale wcześniej o tym nie wspomniałeś.
wydawało mi sie, że pisałem o tym tutaj. Przepraszam za pomyłkę ;)
jakieś pomysły o co chodzi ??

Wiktor
27-04-2016, 22:53
Jak mialem padnietą baterie to przy skrecie na parkingu padalo wspomaganie plus blędy abs asr aleu Ciebie to wygląda na problem z czujnikiem z piasty- prewód.

Reckless
28-04-2016, 07:15
tez tak obstawiam. w stilo czujniki sa wymienne osobno czy cala piaste trzeba wymienic?? (w astrze G to bylo zintegrowane)