PDA

Zobacz pełną wersję : Analiza logów 1.9 JTD 115km



pdejda
25-04-2016, 02:04
Witam,
jestem nową osobą na forum co za tym idzie świeżym posiadaczem stilo.

Ostatnio na trasie przy 140km/h zapalił mi się czerwona kontrolka, od razu wiedziałem że coś jest na rzeczy. Poczytałem na forum i zrobiłem logi. Proszę o w miarę łopatologiczną analizę i pomoc przy rozwiązaniu problemu.

Dwa błędy ECU :
P0235 - Doładowanie
P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzator

ABS:
C1340 - Włącznik świateł stop

Odnośnie czujnika ciśnienia klimatyzatora wystarczy jego wymiana? Czy problem tkwi głębiej?

Z góry dziękuje za pomoc

cenioormo
25-04-2016, 17:56
Na początku powiem ci że przepływka jest ok. Do 2tyś/obr masz niedoładowanie, potem masz spore przeładowanie co właśnie zapala lampkę i silnik przechodzi ci w stan awaryjny.
Jest kilka opcji i niestety logami ci nikt nie powie na 100% czy to będzie to :
-czujnik doładowania na kolektorze(odpada bo wartości się zmieniają, lecz może przekłamywać)
-zawór VGT, potocznie nazwany zaworem Overboost. Służy do regulowania łopatek w gorącej stronie suszarki tzw. zmienna geo. Jeśli nie jest wersja sklejana to można wyczyścić.
-wężyki podciśnienia (do i od zaworu VGT), sprawdzenie szczelności, a najlepiej wymiana wężyków.
- zatarta zmienna geometria (turbina do czyszczenia, a najlepiej regeneracji)

Możesz sprawdzić mniej więcej czy zmienna geometria działa tj. patrzysz na gruchę turbiny i na jej sztangę, ty patrzysz a np. kolega bawi się obrotami od 900 do czerwonego i patrzysz czy sztanga się przesuwa, prawidłowo na obrotach jałowych sztanga powinna być wysunięta (łopatki są na maxa rozchylone i jest największe doładowanie) i podczas dodawania gazu powinna się stopniowo wsuwać (zmienia się kąt rozchylenia łopatek przez co ciśnienie niezależnie od obrotów powinno być takie samo) to tak w teorii :)

Co do sprężarki to wymiana czujnika pomóc powinna, i u mnie był ten problem.
Co do stopu to myślę że czujnik homoseksualisty do wymiany.
aaaa i swoją drogą....paliwa do 2tys obrotów też coś maławo...regulator do czyszczenia
Pomogłem to kliknij gwiazdkę :) Jak się w czymś pomyliłem to przepraszam :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Po głębszym zastanowieniu się z kolegą stwierdzam że masz zatartą zmienną geometrie :( tak mniej więcej gdzieś w połowie cyklu. Turbo do czyszczenia lub regeneracji. W razie czegoś polecam Bosch Service Stalowa Wola, cena OK bo około 600zł i robią w 1 dzień roboczy, czyli przychodzi turbo o 9:00 rano to jeśli są na stanie części to o 15/16 wysyłają do ciebie. Chyba rok gwarancji bez limitu km lub 100tyś

lorak06073
25-04-2016, 18:00
Grubo przeładowuje na wyzszych obrotach. Na nizszych sporo nie doładowuje. Widać po logach, że zapewne do 2 tys nie ma odejścia za to przy 3 tys pewnie rwie jak szalony hehe. Na początek zawór ovb a jak nic nie przyniesie rezultatu to zmienna geometria.

pdejda
25-04-2016, 18:45
Dziękuje bardzo za zainteresowanie i pomoc!

Czyli co wyjmować turbo i wysyłać na regeneracje? :/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

lorak06073
25-04-2016, 21:19
zobacz ten zawór overboost najpierw. Musisz go rozkęcić i wyczyscic. Jak to nie pomoże to turbo na stół i czyszczenie VGT. Regeneracja może okazać się niepotrzebnym kosztem w twoim przypadku.

pdejda
25-04-2016, 21:25
zobacz ten zawór overboost najpierw. Musisz go rozkęcić i wyczyscic. Jak to nie pomoże to turbo na stół i czyszczenie VGT. Regeneracja może okazać się niepotrzebnym kosztem w twoim przypadku.

Szybka i rzetelna instrukcja jak sprawdzić zawór? Wiem że pełno tego w internecie, ale każdy pisze inaczej i już nie wiadomo czego słuchać... Jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc

lorak06073
25-04-2016, 21:49
Chyba nie ma sposobu na jego sprawdzenie. Po prostu widze po logach, że jest coś nie teges z ciśnieniem doładowania. Może sie okazać, że zawór się zawiesza i nie steruje zmienną geometrią.

pdejda
25-04-2016, 22:07
Chyba nie ma sposobu na jego sprawdzenie. Po prostu widze po logach, że jest coś nie teges z ciśnieniem doładowania. Może sie okazać, że zawór się zawiesza i nie steruje zmienną geometrią.

Czyli po prostu go wymienić ? :/

lorak06073
25-04-2016, 22:14
Wystarczy rozłozyć i wyczyścić. Nic nie trzeba wymieniać.

pdejda
25-04-2016, 22:15
Teraz wszystko jasne. Jeśli ten zabieg nie pomoże wtedy brać się za turbo i zawór VGT? 😉


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

cenioormo
26-04-2016, 00:21
wszystko co masz potrzebne do sprawdzenia masz w moim pierwszym poście, krok po kroku. Jak czegoś nie wiesz to szukaj na forum, internet to kopalnia wiedzy.
Mylisz pojęcia...pełnoprawna nazwa to "Zawór VGT" potocznie nazwany Overboostem, ovb i wiele innych...ale to wciąż jeden i ten sam zawór który steruje zmienną geometrią łopatek. Jeśli czyszczenie nie pomoże i sprawdzenie szczelności to wtedy niestety jesteś skazany na regeneracje bo normalne warsztaty nie zajmują się czyszczeniem turbin na co dzień i po prostu ci to spartolą, a pełna regeneracja nie będzie potrzebna jeśli wałek i uszczelniacze masz ok to i cena będzie mniejsza niż podałem wyżej.

pdejda
26-04-2016, 01:05
wszystko co masz potrzebne do sprawdzenia masz w moim pierwszym poście, krok po kroku. Jak czegoś nie wiesz to szukaj na forum, internet to kopalnia wiedzy.
Mylisz pojęcia...pełnoprawna nazwa to "Zawór VGT" potocznie nazwany Overboostem, ovb i wiele innych...ale to wciąż jeden i ten sam zawór który steruje zmienną geometrią łopatek. Jeśli czyszczenie nie pomoże i sprawdzenie szczelności to wtedy niestety jesteś skazany na regeneracje bo normalne warsztaty nie zajmują się czyszczeniem turbin na co dzień i po prostu ci to spartolą, a pełna regeneracja nie będzie potrzebna jeśli wałek i uszczelniacze masz ok to i cena będzie mniejsza niż podałem wyżej.

Z zaworem teraz wszystko rozumiem. Czyli jeśli dojdzie do regeneracji turbiny to cały czas polecasz Bosch Service Stalowa Wola?

cenioormo
26-04-2016, 12:01
Jak najbardziej polecam Bosch Service Stalowa Wola, zajmują się kompleksową regeneracją wtryskiwaczy CR jak i turbosprężarek, wszystko jest robione na profesjonalnych maszynach i z dokładną starannością. Skąd wiem ?? wujek tam pracuje :) Jako jeden z niewielu serwisów turbo posiadają maszynę do doważenia wirnika symulując podobne warunki pracy co w założonej turbinie na aucie. Dodatkowo masz gwarancję na rok bez limitu kilometrów. A co najważniejsze ustawiają turbinę już pod konkretne auto i silnik (bardzo dużo serwisów tego nie robi i zdany na to jest mechanik który też tego nie robi) przez co są odchyłki w doładowaniu. Cena jest naprawdę dobra bo samo czyszczenie łopatek i ocena stanu turbo to 200zł brutto + ew części, a koszt regeneracji kompletnie zajechanej turbiny to max 600zł. Wujek mówi że jest bardzo mało reklamacji, a jak już jest to jest spowodowana najczęściej przez złe traktowanie turbo tj. pała na zimnym i gaszenie silnika po ostrej jeździe bez czekania. Z tego co czytałem na forum to kilku forumowiczów właśnie tam wysyłało swoje suszarki i sobie chwalą np. http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/regeneracja-turbin-legnica-31703/