PDA

Zobacz pełną wersję : Ściąganie auta w prawo, przekrzywiona kierownica - kwestia kolumny kierownicy?



davidjezz
23-04-2016, 12:07
Witam,

mam problem z przekrzywioną kierownicą i ściąganiem w prawo. Opony są nowe, felgi wyprostowane, geometria zrobiona. Auto bezwypadkowe :) (sprawdzone) :).
Po zmianie opon na nowe i wyważeniu kół miałem kierownicę przekrzywioną wyraźnie w prawo. Zrobiłem geometrię i teraz kierownica lekko przekrzywia się w lewo. W dalszym ciągu auto ciągnie trochę w prawo. Wiem od mechanika, że kolumna była już raz regenerowana. Na ostatnim przeglądzie wyszło, że zawieszenie jest w porządku.
W związku z tym mam do Was pytanie - czy to ściąganie i przekrzywiona kierownica to może być już kwestia tylko i wyłącznie przekładni?

kszylobryt
23-04-2016, 12:10
Moim zdaniem wina leży po stronie opon.Nie piszesz czy była robiona zbieżność?

mirek8423
23-04-2016, 12:18
No a jak wygląda sprawa z łożyskami amortyzatorów? Na forum któryś z kolegów miał problem z nimi i zrobił koło auta wszystko a on i tak sobie sam skręcał a to było zacierające się łożysko i po wymianie było już ok.

RafalWawa
24-04-2016, 20:09
Ustawienie kierownicy to chyba kwestia ustawienia drążków kierowniczych? Podczas robienia geometrii trzeba poprawnie ustawić kierownicę, a nie każdemu mechanikowi się chce
ściąganie to jak napisano może być kwestia łozysk amortyzatora..
Opony? nie widze powodu, jeśli mają zblizony stopień zużycia. Natomiast warto upewnić się ze... nawierzchnia jezdni jest rowna i nie ma kolein (bo jeśli są - nawet niewielkie, to ściąganie da się zauwazyć)

peter34
24-04-2016, 22:01
Też kiedyś miałem taką sytuację w astrze, ściągało na prawo i krzywa kierownica. Po wymianie łożysk amortyzatorów kierownica sie wyprostowała,ale to tylko tak z własnego doświadczenia.

maka131
25-04-2016, 09:08
u mnie też lekko ściąga. jak ruszam, w trakcie przyspieszania oraz hamowania to mogę puścić kierownice i auto jedzie równiusieńko. jednak jak już się rozpędzę i tylko delikatnie muskam pedał gazu, lub jadę na tempomacie to muszę trzymać kierownice bo auto ucieka w prawo. już w ubiegłym roku to zauważyłem. wymieniłem rok temu sprężyny i łożyska Macphersona na nowe, zrobiłem geometrie, wyczyściłem zaciski hamulcowe. ściąganie zmniejszyło się po zmianie kół na zimowe. w ubiegłym tygodniu zmieniłem koła na letnie i niestety ponownie zaczęło ściągać. podejrzenie pało więc na koła. niestety po zamianie kół stronami nadal ściąga. jeszcze przed zmianą kół byłem na przeglądzie okresowym i opory toczenia mają taką samą wartość na obydwu kołach, to wykluczałoby uszkodzenie piasty w prawym kole. niestety pomysły mi się kończą.

luk202
25-04-2016, 09:23
w poprzednim samochodzie miałem podobnie. Na nowych letnich szedł jak po sznurku, a na zimówkach już trochę leciwych ciągnął w jedna stronę.

SAR37
25-04-2016, 11:24
A ja bym obstawiał jednak opony a raczej ich niewłaściwe przechowywanie i... odpowiednie wyważenie. Croma jest dosyć wysoka i ciężka, więc nawet minimalne "bicie", na którejś z opon powoduje ściąganie. Teraz, po wymianie opon zawsze jadę na powtórne wyważenie jak tylko opony "się ułożą" - uwierzcie, dużo zależy też od mechanika, który to robi. Mój rekord to 3 wyważenia po wymianie i za każdym razem okazywało się, że coś nie jest "doważone". A opony kupione jako nówki w renomowanym salonie.
Zupełnie inną kwestią jest przechowywanie opon w "stosiku" bez przekładania co 3 miesiące - też to przerabiałem w poprzednim aucie. Teraz "bawię się" w przekładanie regularnie i problem nie wraca.

ps. o prawidłowym, równym dla osi, ciśnieniu w oponach nawet nie wspominam.

pääkäyttäjä
25-04-2016, 11:32
Heh, mam to samo w Ulysse - na zimówkach jak posznurku ale na lekkim wietrze. Po wymianie zawiechy z przodu (amory, wahacze, stabilizatory i łaczniki) z rzeczonymi oponami na kołach pojechałem na SKP na kontrolę ustawienia geometrii i zbieżności. Chłopaki ustawili, auto dalej jak po sznurku, nawet muldy mu nie straszne. Zmieniłem opony na letnie, jedna okazała się uszkodzona - z racji, że pozostałe Barumki nie miały więcej jak rok, kupiłem jedną identyczną (różnica w biezniku w zasadzie milimetr) ale diagnosta wskazuje na oponę... makabra. Pojadę jeszcze raz na wyważanie... sorry za wcięcie się w temat - także ten, też obstawiałbym opony.

scrabit
26-04-2016, 06:41
A ja podpisze sie pod tym co napisal kolega SAR. Jestem postrzegany jako upierdliwiec ale potrafie wrocic i truc o ponowne dowazenie dopoki auto nie zacznie jezdzic jak powinno. W moim przypadku to kwestia tez slabych letnich opon ale.. lekkie niedowazenie od razu skutkuje delikatnym biciem a przede wszystkim sciaganiem.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

maka131
26-04-2016, 08:11
No to musze protestować te opony. Na tylnej osi mam opony innej firmy, obydwie były zdejmowane i ponownie zakladane oraz wyważone. Zamienie koła przednie z tylnymi, zobaczymy jaki bedzie efekt

kubus1
26-04-2016, 21:05
Ja miałem tak kierownica przesunięta lekko w lewo ,Croma skręcała w lewo ,musiałem kontrować kierownicą.Po zamianie opon przód na tył i było ok.Kiepskie opony założone przez poprzedniego właściciela.Po wymianie na nowe letnie pojechałem na ustawienie zbieżności,przód był ok ale mechanik regulował na moją prośbę ze względu na przesunięcie kierowcy w lewą stronę.Z tyłu było regulowane lewe koło.

davidjezz
29-04-2016, 10:07
Zbieżność mam ok, geometria ok, na geometrii kierownica była ułożona prawidłowo, łożyska amorów ok, poduszki silnika i skrzyni ok.
Na moje nieszczęście okazało się (już po założeniu wątku), że padł krzyżak prawej półosi. Dodatkowo, prawdopodobnie przez przejeżdzenie z zużytym krzyżakiem lewej półosi, szwankuje mechanizm różnicowy. Na 90% skrzynia pójdzie do remontu i wtedy wrócę do dalszych poszukiwań przyczyn ewentualnego ściągania lub telepania budą. Osobiście średnio kupuję wyjaśnienia, że 1.9 120 KM lubi trząść budą i TTTM.

maka131
29-04-2016, 10:35
jeśli trzęsie budą w trakcie przyspieszania, a właściwie buja na boki, tak jakbyś raz prawym raz lewym kołem na coś wjeżdżał, to mogą być przeguby wewnętrzne. ja podczas wymiany sprężyn z przodu nic nie podstawiałem pod wahacze i wisiały sobie, powodując rozciągnięcie osłon przegubów. niestety po tym zabiegu zauważyłem niezapocenia wokół tych osłon. znalazłem to ponieważ szukałem przyczyny właśnie takiego bujania na boki. po wciśnięciu smaru do przegubów bujanie ustało.
niestety ściąganie występowało jeszcze przed wymianą sprężyn.

davidjezz
04-05-2016, 20:57
Poszukiwań ciąg dalszy. Skrzynia okazała się ok, krzyżak prawy wymieniony, lewy wymieniony jakieś 2 miesiące temu. Smaru jest całkiem sporo. Następny krok wyważanie kół - po zamianie kół miejscami bujanie lekko się zmniejszyło. Niemniej jednak buja ewidentnie przy dodawaniu gazu, po zdjęciu gazu bujanie ustaje. Macie może pomysły co to może być? Czy może to być np. kielich od krzyżaka?

stevenek
04-05-2016, 21:25
Jak buja przy dodawaniu gazu to na moje 100% wina przegubu wewnętrznego. Już kilka razy wymieniałem w drugim samochodzie przeguby i za każdym razem objaw zużycia był dokładnie taki.

maka131
04-05-2016, 23:33
Poszukiwań ciąg dalszy. Skrzynia okazała się ok, krzyżak prawy wymieniony, lewy wymieniony jakieś 2 miesiące temu. Smaru jest całkiem sporo. Następny krok wyważanie kół - po zamianie kół miejscami bujanie lekko się zmniejszyło. Niemniej jednak buja ewidentnie przy dodawaniu gazu, po zdjęciu gazu bujanie ustaje. Macie może pomysły co to może być? Czy może to być np. kielich od krzyżaka?

Pisząc krzyżak, to który dokladnie miałeś na myśli, ten z przegubu zewnętrznego czy wewnętrznego?

Ricardus
05-05-2016, 00:08
Taki prozaiczny pomysł, ale: sprawdzałeś ciśnienie w oponach ???

luk202
07-05-2016, 09:13
Zrobilem wczoraj pierwsza trase po zmianie na letnie kola i tez fajerka lekko jest skrecona w lewo. Mam zjechane opony i do tego zrobilem roszade. Na nowych zimowych bylo wszystko ok.

zaviaseq
07-05-2016, 09:20
Jeżeli przeguby wewnętrzne są w 100% sprawne, to zostaje krzywa półośka

pääkäyttäjä
08-05-2016, 09:16
No, wczoraj przelozylem tyl na przod. Jest zmiana. A przy okazji, od oponiarza uslyszalem, zebym wiecej nie kupowal opon typu Barum (mam Bravuris 2 a na Seacie siedza Bravuris 3) czy Matador bo zjechali z jakością...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Stomil
17-07-2016, 18:06
Felgi były prostowane, a Ty kolego się zastanawiasz dlaczego ściąga? Pokaż zdjęcie z parametrami przed i po ustawianiu geometrii i będzie wszystko jasne.

davidjezz
20-07-2016, 20:46
Wracając po długiej przerwie do tematu - obecnie mam opony w reklamacji. Byłem na teście drogowym i tam wyszło, że dwa kapcie są do reklamacji. Osobiście po przygodach z tematem telepania budą jestem mądrzejszy i tak w przypadku bicia proponuję :
1. Sprawdzić krzyżaki.
2. Jeśli są ok pojechać na test drogowy.
Wtenczas można szukać dalej, czytaj w przypadku pozytywnego testu sprawdzać półośki i wyważyć koła. W przypadku złego wyniku testu szukać przy oponach.

waldinik
04-01-2017, 12:36
Zbieżność mam ok, geometria ok, na geometrii kierownica była ułożona prawidłowo, łożyska amorów ok, poduszki silnika i skrzyni ok.
Na moje nieszczęście okazało się (już po założeniu wątku), że padł krzyżak prawej półosi. Dodatkowo, prawdopodobnie przez przejeżdzenie z zużytym krzyżakiem lewej półosi, szwankuje mechanizm różnicowy. Na 90% skrzynia pójdzie do remontu i wtedy wrócę do dalszych poszukiwań przyczyn ewentualnego ściągania lub telepania budą. Osobiście średnio kupuję wyjaśnienia, że 1.9 120 KM lubi trząść budą i TTTM.

Witam, zakładając koła zimowe, wyważyli mi je. [ mój błąd bo zeszły sezon aż do ich zdjęcia znakomicie" jeżdziły".] Po zmianie kół jazda próbna i włosy mi się zjeżyły- przy 60/h zaczęło trząść autem, noga na hamulec a auto raptownie zaczęło ściągać silnie na prawo. Wróciłem do warsztatu i mówię co i jak. Zaczęło się. " Panie bieżnik już kiepski, ooo! widać ząbkowanie, itp. No ale jeszcze raz koła pościągali, przy wyważarce z 10min. grzebali, koła wyważyli i pozakładali. Po tym" zabiegu"kierownica jak zaczarowana ani drgnie a auto jedzie jak po sznurku. Wniosek- wyważarka miała za dużą tolerancję [mniej dokładna] okres przedzimowy duży nawał pracy a tu trzeba dokładniej wyważać [dłużej schodzi] Te mądrości wyczytałem gdzieś z internetu. [Auto Świat ? ]

pääkäyttäjä
12-01-2017, 09:20
Styczeń i okres przed zimą...? Panowie w serwisie się nie przyłożyli i sciemniają ;-)

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)

Abramsik
24-04-2017, 19:19
Odgrzeje temat bo aktualnie się z nim borykam. Przed miesiącem zauważyłem (lub zacząłem zwracać uwagę), że przy jeździe na wprost, samochód ściąga lekko na prawą stronę.Kierownica w tym czasie jest lekko przekrzywiona w lewą stronę (jeśli przyjąć jako pkt odniesienia tarczę zegarową to oś centralna wskazuje za 2-3 min 12 tą). Jako że zbliżał się czas wymiany opon postanowiłem sprawdzić geometrie i wtedy wyszło że do wymiany są końcówki dr. kier. Drążki wymieniono i ustawiono geometrie i dooopa. Sytuacja bez zmian. Dziś ponownie sprawdzona zbieżność P/T i jest OK przy prostej kierownicy a w ruchu samochód dalej lekko ściąga na prawo. Ciśnienie w oponach jednakowe, na oponach brak negatywnych oznak, opony letnie (to ich trzeci sezon) na zimowych także nic nie było więc kąty nachylenia kół chyba także OK. Przy zakładaniu letnich oponiarz mówił że był lekki kłopot z wyważeniem bo były trochę zwichrowane przez przechowywanie(????). Wybieram się jeszcze na stacje kontroli pojazdów aby sprawdzić opory toczenia ale szczerze mówiąc juz lekko zgłupiałem. Bardzo mnie ta sytuacja denerwuje bo lubię mieć w samochodzie wszystko OK. Może Koledzy coś podpowiedzą.
PS. W czasie manewrowania nie ma żadnych negatywnych objawów pochodzących z układu kierowniczego (płyn od wspomagania w normie).

Maxi
24-04-2017, 22:54
Może jeden z zacisków hamulcowych Ci się lekko zapiekł?

Capsel
25-04-2017, 07:50
Miałem podobny problem i winne okazały się opony.
Zamieniłem koła na przedniej osi i ściągało mnie w druga stronę, jak zamieniłem przód- tył to ściąganie zniknęło.

Abramsik
25-04-2017, 19:57
Może jeden z zacisków hamulcowych Ci się lekko zapiekł?


Miałem podobny problem i winne okazały się opony.
Zamieniłem koła na przedniej osi i ściągało mnie w druga stronę, jak zamieniłem przód- tył to ściąganie zniknęło.
Możecie mieć Panowie rację i tylko pytanie czy obaj czy indywidualnie :?: Byłem na SKP sprawdzić opory toczenia i na przodzie L 120 P 150 (jednostek nie znam) tył L 90 P 100 czy 110. Wszystko na "zielonym". Będę sprawdzał dalej jutro zamiana opon (stronami) a ew. później sprawdzenie geometrii w innym zakładzie. Ogólnie "jest dobrze ale nie beznadziejnie". Pozdrawiam i dziękuję za sugestie.

Abramsik
27-04-2017, 07:28
W dniu wczorajszym zamieniłem stronami koła z przodu i ... duuuuuża lub raczej gigantyczna poprawa. Już nie ściąga ani na prawo ani na lewo. Wygląda na to, że sprawa zakończona. Jedynie dla ciekawości podjadę na SKP i znów sprawdzę opory toczenia czy się zmieniły. Pozdrawiam.

pääkäyttäjä
27-04-2017, 07:54
Czyli opony. Z ciekawości - a jakie?

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla.

Abramsik
27-04-2017, 08:16
Goodyear Efficientgrip 215/50 R17 W XL z połowy 2014 więc już nie najnowsze. Jak pisałem wcześniej przy wymianie zimowych na letnie "mój" oponiarz miał "mały" kłopot z wyważeniem bo były trochę zwichrowane przez przechowywanie(????). Byłem zdziwiony bo leżakowały tak jak poprzednio (na stojąco bez felg, z obracaniem co jakiś czas). Dodał że właśnie Goodyeary są na to bardzo podatne. Ogólnie jak pisałem w wątku o oponach letnich mocno zastanawiam się nad wymianą opon np. na nową Dębicę UHP2 (Made in Germany) bo można trafić za ok. 320-350 PLN/szt. I tak ten zestaw u mnie następnego roku raczej by nie przejeździł. A ten komplet sprzedać bo są jeszcze OK. Zobaczę kasę zawsze zdążę wydać.