PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Problem z ubywajacym p³ynem ch³odzacym, babelki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym.



hencek
21-04-2016, 20:11
Trzy miesi±ce temu mechanik przeprowadza³ remont silnika (zawory, pier¶cienie, rozrz±d, uszczelka pod glowic± itd.) teraz pojawil siê problem z p³ynem ch³odz±cym silnik. Ubylo go oraz wyrzuci³o przez korek wlewowy. Uzupelnilem na nowo odpowietrzy³em uk³ad i co zauwa¿y³em ze w zbiorniczku wyrównawczym pojawiaj± siê b±belki powietrza i p³yn idzie w góre pod korek. Nie wiem czy to istotne ale z rury wycdechowej tez kapie i robi mokr± plamê. Na razie auto je¼dzi jak by normalne. Ale to co dzieje siê z p³ynem ch³odz±cym nie wró¿y chyba nic dobrego.

Fiat brava 1.2 16 V + gaz

My¶licie ze to uszczelka pod g³owic± ma przedmuch?

K!S!3L
21-04-2016, 21:33
Zrób test zawarto¶ci CO w uk³adzie ch³odzenia, mo¿e to byæ te¿ przedmuch z parownika. Najlepiej zrobiæ test to siê co¶ wyja¶ni.

hencek
22-04-2016, 07:19
Tak jak pisa³em jeszcze wczoraj ze uzupe³ni³em p³yn i odpowietrzylem. Przejecha³em do i z pracy i kibel. Brak ogrzewania w aucie, po dojechaniu i podniesieniu maski okaza³o siê ¿e p³yn wywalilo korkiem, pod korkiem ci¶nienie ¿e po poluzowaniu syczy i dmucha jak ¿e sprê¿arki, kiedy ju¿ ci¶nienie spad³o to po odkreceniu korka w zbiorniku woda pod korek dodatkowo z bia³± piana. Nic innego jak przedmuch do plynu ch³odz±cego? Jest inna mo¿liwo¶æ ni¿ uszczelka pod g³owica?

wpfiat
22-04-2016, 07:28
Wszystko wskazuje na uszczelke pod g³owic±. Zapowietrzanie, wybijanie, "wyciek" z rury (ale to te¿ mo¿e byæ od katalizatora).

Jednak zrób test na zawarto¶æ CO2 w p³ynie ch³odniczym. Masz mas³o pod korkiem oleju? ¦wiece mokre po pracy jak zgasisz silnik?

hencek
22-04-2016, 08:35
Muszê sprawdziæ to mas³o pod korkiem. Co do ¶wiec to nie mam klucza ¿eby odkrêciæ. No bo jak nie uszczelka to co innego?

bob96
22-04-2016, 09:00
No bo jak nie uszczelka to co innego?

Pêkniêty blok, takie przypadki te¿ siê zdarzaj±.

hencek
22-04-2016, 21:39
A mo¿e to uszkodzony termostat i siê zacina i nie otwiera obiegu.

kszylobryt
23-04-2016, 12:29
Takie co¶ to zdarza³o siê wieki temu,gdy lano wodê do uk³adu zimow± por±.Mechanik zawali³ robotê i do niego trzeba siê udaæ, a nie na w³asn± rêkê szukaæ przyczyny.Takie jest moje zdanie.

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.


Pêkniêty blok, takie przypadki te¿ siê zdarzaj±.

Niby czemu mia³by pêkn±æ.Mechanik zawali³ robotê i do niego trzeba siê udaæ,a nie samemu szukaæ przyczyny.Takie jest moje zdanie.

hencek
25-04-2016, 15:09
By³ mechanik i stwierdzi³ ¿e to mo¿e byæ uszkodzony termostat. Zacina siê i nie puszcza wody. Co o tym my¶licie?

asykom15
25-04-2016, 20:17
Moim zdaniem tylko silnik by siê zagrza³

hencek
25-04-2016, 21:41
Ok. To z czego siê zapowietrzyl uk³ad ¿e wywala p³yn korkiem. Jak to upg to silnik by nieprawid³owo pracowa³, nie by³o by mocy oraz kompresji, kopcilby z wydechu? A tu wygl±da na wszystko ok. Dodam ¿e wentylator dzia³a,

hencek
25-04-2016, 23:15
Sprawdzi³em termostat w garnku z wod± gotujac i przy temp powy¿ej my¶lê 90 stopni nawet blisko 100 otwiera siê. Zastanawiam mnie te¿ jedn± rzecz, byæ mo¿e to tylko moje takie spostrze¿enie ale problem zrobi³ siê kiedy zacz±³em wy³±czaæ ogrzewanie w aucie bo by³o ciep³o i za gor±co by³o je¼dziæ ju¿.

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.

Jutro wymieniê termostat na nowy i zobaczê co siê bêdzie dzia³o. Ale czy zbyt pó¼no otwieranie termostatu powodowa³o by wypalenie plynu korkiem. Hmmm. podjadê te¿ ¿eby sprawdzili mi obecno¶æ spalin w uk³adzie. Ale gdzie¶ ca³y czas widzi mi siê ¿e to przedmuch z upg ale mam nadziejê ¿e nie. Bo jak pisa³em auto normalnie je¼dzi nic nie zauwa¿y³em ¿eby moc straci³o czy silnik by nie równo pracowa³. Nie kopci. Na bagnecie i pod korkiem ¿adnego mas³a nie ma. Jeszcze muszê sprawdziæ czy s± ¶wiece suche.

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.

A dopisze jeszcze co zauwa¿y³em za pierwszym razem jak go odpali³em po tym jak mi p³yn wywalilo korkiem to to ¿e w zbiorniczku p³yn szed³ pod korek a w pewnym momencie nagle spad³ na dno zbiorniczka, tak jak by go wessalo do uk³adu to uzupe³ni³em ubytek, odpowietrzylem i jak pisa³em wcze¶niej pojecha³em do pracy i problem znów siê powtórzy³ czyli najpierw brak ogrzewania, pó¼niej jak mu dawa³em w peda³ to wskazówka od temperatury skoczy³a, a jak dojecha³em to p³yn wywalilo korkiem i du¿e ci¶nienie by³o. Ale to ju¿ wcze¶niej odpisywa³em. I co my¶licie o tym?

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.

a co jeszcze my¶licie na temat uszkodzonego korka ? ze nie wypuszcza ci¶nienia itd. i przez to to wszystko?

hencek
27-04-2016, 10:12
Wymieni³em termostat na nowy i dalej to samo. Zaraz jadê na test co2 w p³ynie ch³odz±cym.

asykom15
27-04-2016, 15:06
Ile taki test kosztuje?

marcij
27-04-2016, 16:22
Na allegro zestaw na kilka pomiarów kosztuje kilkan¶cie z³otych.

jaczpa
27-04-2016, 16:48
Stawiam na uszczelkê pod g³owic±, test CO2 rozwi±ze sprawe

hencek
28-04-2016, 13:06
U mnie taki test kosztowa³ 50 zl

hencek
30-04-2016, 08:18
Test wykaza³ co2 w p³ynie. Odczynnik zabarwil siê na ¿ó³to.

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.

My¶licie ¿e przejechanie po remoncie silnika gdzie by³a sk³adana od nowa g³owica, uszczelka itd to ¿e po przejechaniu 2 tys km jest orzedmuch w p³yn ch³odz±cy to robotê spartolil mechanik. Nadmienie ¿e auto nie by³o wstawione z powodu przedmuch spod g³owicy to by³o wszystko ok powodem remontu by³o przepalenie zaworu na trzecim cylindrze.

volvgangster
30-04-2016, 11:27
wracaj do mechanika nie naprawi to co spartoli³....