Zobacz pe³n± wersjê : Problem z ubywajacym p³ynem ch³odzacym, babelki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym.
Trzy miesi±ce temu mechanik przeprowadza³ remont silnika (zawory, pier¶cienie, rozrz±d, uszczelka pod glowic± itd.) teraz pojawil siê problem z p³ynem ch³odz±cym silnik. Ubylo go oraz wyrzuci³o przez korek wlewowy. Uzupelnilem na nowo odpowietrzy³em uk³ad i co zauwa¿y³em ze w zbiorniczku wyrównawczym pojawiaj± siê b±belki powietrza i p³yn idzie w góre pod korek. Nie wiem czy to istotne ale z rury wycdechowej tez kapie i robi mokr± plamê. Na razie auto je¼dzi jak by normalne. Ale to co dzieje siê z p³ynem ch³odz±cym nie wró¿y chyba nic dobrego.
Fiat brava 1.2 16 V + gaz
My¶licie ze to uszczelka pod g³owic± ma przedmuch?
Zrób test zawarto¶ci CO w uk³adzie ch³odzenia, mo¿e to byæ te¿ przedmuch z parownika. Najlepiej zrobiæ test to siê co¶ wyja¶ni.
Tak jak pisa³em jeszcze wczoraj ze uzupe³ni³em p³yn i odpowietrzylem. Przejecha³em do i z pracy i kibel. Brak ogrzewania w aucie, po dojechaniu i podniesieniu maski okaza³o siê ¿e p³yn wywalilo korkiem, pod korkiem ci¶nienie ¿e po poluzowaniu syczy i dmucha jak ¿e sprê¿arki, kiedy ju¿ ci¶nienie spad³o to po odkreceniu korka w zbiorniku woda pod korek dodatkowo z bia³± piana. Nic innego jak przedmuch do plynu ch³odz±cego? Jest inna mo¿liwo¶æ ni¿ uszczelka pod g³owica?
Wszystko wskazuje na uszczelke pod g³owic±. Zapowietrzanie, wybijanie, "wyciek" z rury (ale to te¿ mo¿e byæ od katalizatora).
Jednak zrób test na zawarto¶æ CO2 w p³ynie ch³odniczym. Masz mas³o pod korkiem oleju? ¦wiece mokre po pracy jak zgasisz silnik?
Muszê sprawdziæ to mas³o pod korkiem. Co do ¶wiec to nie mam klucza ¿eby odkrêciæ. No bo jak nie uszczelka to co innego?
No bo jak nie uszczelka to co innego?
Pêkniêty blok, takie przypadki te¿ siê zdarzaj±.
A mo¿e to uszkodzony termostat i siê zacina i nie otwiera obiegu.
kszylobryt
23-04-2016, 12:29
Takie co¶ to zdarza³o siê wieki temu,gdy lano wodê do uk³adu zimow± por±.Mechanik zawali³ robotê i do niego trzeba siê udaæ, a nie na w³asn± rêkê szukaæ przyczyny.Takie jest moje zdanie.
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
Pêkniêty blok, takie przypadki te¿ siê zdarzaj±.
Niby czemu mia³by pêkn±æ.Mechanik zawali³ robotê i do niego trzeba siê udaæ,a nie samemu szukaæ przyczyny.Takie jest moje zdanie.
By³ mechanik i stwierdzi³ ¿e to mo¿e byæ uszkodzony termostat. Zacina siê i nie puszcza wody. Co o tym my¶licie?
asykom15
25-04-2016, 20:17
Moim zdaniem tylko silnik by siê zagrza³
Ok. To z czego siê zapowietrzyl uk³ad ¿e wywala p³yn korkiem. Jak to upg to silnik by nieprawid³owo pracowa³, nie by³o by mocy oraz kompresji, kopcilby z wydechu? A tu wygl±da na wszystko ok. Dodam ¿e wentylator dzia³a,
Sprawdzi³em termostat w garnku z wod± gotujac i przy temp powy¿ej my¶lê 90 stopni nawet blisko 100 otwiera siê. Zastanawiam mnie te¿ jedn± rzecz, byæ mo¿e to tylko moje takie spostrze¿enie ale problem zrobi³ siê kiedy zacz±³em wy³±czaæ ogrzewanie w aucie bo by³o ciep³o i za gor±co by³o je¼dziæ ju¿.
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
Jutro wymieniê termostat na nowy i zobaczê co siê bêdzie dzia³o. Ale czy zbyt pó¼no otwieranie termostatu powodowa³o by wypalenie plynu korkiem. Hmmm. podjadê te¿ ¿eby sprawdzili mi obecno¶æ spalin w uk³adzie. Ale gdzie¶ ca³y czas widzi mi siê ¿e to przedmuch z upg ale mam nadziejê ¿e nie. Bo jak pisa³em auto normalnie je¼dzi nic nie zauwa¿y³em ¿eby moc straci³o czy silnik by nie równo pracowa³. Nie kopci. Na bagnecie i pod korkiem ¿adnego mas³a nie ma. Jeszcze muszê sprawdziæ czy s± ¶wiece suche.
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
A dopisze jeszcze co zauwa¿y³em za pierwszym razem jak go odpali³em po tym jak mi p³yn wywalilo korkiem to to ¿e w zbiorniczku p³yn szed³ pod korek a w pewnym momencie nagle spad³ na dno zbiorniczka, tak jak by go wessalo do uk³adu to uzupe³ni³em ubytek, odpowietrzylem i jak pisa³em wcze¶niej pojecha³em do pracy i problem znów siê powtórzy³ czyli najpierw brak ogrzewania, pó¼niej jak mu dawa³em w peda³ to wskazówka od temperatury skoczy³a, a jak dojecha³em to p³yn wywalilo korkiem i du¿e ci¶nienie by³o. Ale to ju¿ wcze¶niej odpisywa³em. I co my¶licie o tym?
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
a co jeszcze my¶licie na temat uszkodzonego korka ? ze nie wypuszcza ci¶nienia itd. i przez to to wszystko?
Wymieni³em termostat na nowy i dalej to samo. Zaraz jadê na test co2 w p³ynie ch³odz±cym.
asykom15
27-04-2016, 15:06
Ile taki test kosztuje?
Na allegro zestaw na kilka pomiarów kosztuje kilkan¶cie z³otych.
Stawiam na uszczelkê pod g³owic±, test CO2 rozwi±ze sprawe
U mnie taki test kosztowa³ 50 zl
Test wykaza³ co2 w p³ynie. Odczynnik zabarwil siê na ¿ó³to.
(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.
My¶licie ¿e przejechanie po remoncie silnika gdzie by³a sk³adana od nowa g³owica, uszczelka itd to ¿e po przejechaniu 2 tys km jest orzedmuch w p³yn ch³odz±cy to robotê spartolil mechanik. Nadmienie ¿e auto nie by³o wstawione z powodu przedmuch spod g³owicy to by³o wszystko ok powodem remontu by³o przepalenie zaworu na trzecim cylindrze.
volvgangster
30-04-2016, 11:27
wracaj do mechanika nie naprawi to co spartoli³....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.