PDA

Zobacz pełną wersję : [Brava 1.4SX] MES 1.7 podczas regulacji obrotów wybija błędy + pytanie dot. poduszki powietrznej



miloszk
21-04-2016, 02:37
Witam!

Mam następujące pytanko. Chciałem wyregulować obroty na przepustnicy i zaworku instalacji gazowej (aby jednocześnie zoptymalizować spalanie, a jednocześnie obyło się bez szkody dla mocy i żywotności silnika) , w związku z czym podłączyłem MES 1.7 przez interfejs Viakena do sterownika. O ile udało się podłączyć bez problemu, o tyle co chwila zaczęło mi wywalać MES`a, wyświetlając następujący błąd:

23389

Czemu wywala mi MES`a i która wersja będzie działać w miarę optymalnie (bez takich niespodzianek)? W końcu udało mi się wyregulować na przepustnicy ok 1000 obr/min (na biegu jałowym) i mniej więcej 900-950 na LPG. Teraz kolejne pytanko: jakie są w miarę optymalne obroty dla 1.4SX i czy tak jak powyżej może pozostać?

Kolejna kwestia: podłączyłem się do interfejsu poduszki powietrznej (powyższym MES`em) i wyświetliło mi się (tym razem bez problemów) coś takiego:

23390

Z racji tego, że irytuje mnie trochę błąd poduszki powietrznej (przy zegarach) chciałem powyższe błędy wykasować. Dlaczego nie można skasować błędów? Jak rozumieć taki odczyt z poduszki i czy można to jakoś wykasować? Jak rozumiem - przy takim odczycie poduszka powietrzna raczej nie zadziała? ;-)

Pozdrawiam, M.

pit14
21-04-2016, 08:07
Tak można skasować błędy, crashtestem ale proponuję Ci kupić centralę używaną, poduszki i wtedy zgaśnie kontrolka 😉

miszko
21-04-2016, 12:17
Co do błędu MES 1.7 to wygląda, że sam program się wywala. Użyj innej wersji lub spróbuj przeskanować dysk przed błędami (może, ale nie musi pomóc).
Co do błędów to Przejściowy oznacza, że błąd był, ale go nie ma lecz został w pamięci. Stan Obecny znaczy, że aktualnie on występuje. A więc masz coś nie tak z centralką od airbagów.

miloszk
21-04-2016, 15:14
Jaka jest optymalna wartość obrotów na biegu jałowym dla silnika 1.4?

miszko
21-04-2016, 15:23
Dla Twojej wersji - wersja 80 16V.

Prędkość obrotowa biegu jałowego silnika: 800 +/- 50 obr/min.
Instrukcja obsługi, strona 234.

pit14
21-04-2016, 15:46
ja mam FiatECUscan 3.5.0 (pirat) + ELM i chodzi ;-) - ściągnij i załącz tylko bez podpięcia z internetem

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jeśli ustawiałeś tą śrubą od silniczka biegu jałowego to OK , ale jeśli tą śrubką uchylenia przepustnicy to masz problem :confused: bo trzeba ustawiać bez silniczka i najlepiej ze zdjętą przepustnicą - miernikiem . mi nie wychodziło to więc kupiłem drugą przepustnicę :cool:

markshall
21-04-2016, 23:01
Ludzie, w autach na wtrysku nie reguluje się wolnych obrotów! Śruba przy przepustnicy służy do ustawienia krańcowej pozycji (zazwyczaj aby była maksymalnie zamknięta, ale jeszcze się nie klinowała). Jeśli silnik ma problem z trzymaniem wolnych obrotów należy to zdiagnozować i naprawić, a nie kręcić śrubą... Dzięki takim regulacjom ECU może nie wykrywać biegu jałowego silnika co z kolei może prowadzić do innych problemów. W przypadku gazu (II generacja) obroty można regulować śrubą w parowniku.

miloszk
24-04-2016, 21:52
@miszko: a dla silnika 1.4?
@markshall: podług tego, co piszesz regulacja na przepustnicy nie powinna mieć wpływu na spadek obrotów (jeśli dobrze rozumuje), natomiast fakt faktem, że po delikatnym poluzowaniu śruby na przepustnicy obroty spadły nawet do 800-850 rpm. Innymi słowy ktoś już chyba wpadł na ten pomysł i próbował podciągnąć za pomocą linki na przepustnicy (dodam, iż nadal linka nie dochodzi do końca, tj. ogranicznika). Myślę zatem, iż lekko luzując ją (jak mniemam była przyczyną zbyt wysokich obrotów) chyba nie uczyniłem niczego złego. Nie wiem natomiast czy będzie to mieć jakiś wpływ na "korelację wskazań" licznika standardowego z tym w FES/MES. Fakt faktem, że wskazania obrotów podczas kręcenia rzeczoną śrubą w FES zmniejszały się (posiłkowałem się też "organoleptycznie" słuchem). Na 800-850 rpm (wg. FES) silnik lekko dudnił. Koło 900-950 było optymalnie. Gdzie szukać tego regulatora obrotów i czy jest to regulowane elektronicznie z poziomu FES/MES, czy na owej śrubie przy regulatorze (o której wspomniałeś). Gdzie jej szukać?

markshall
24-04-2016, 22:58
Gdzie szukać tego regulatora obrotów
Napisałem raz, widzę że muszę napisać drugi raz: nie ma tutaj czegoś takiego jak regulator obrotów! To nie gaźnik ;)
ECU ma zakodowane obroty biegu jałowego przy rozgrzanym silniku, np 800rpm, jeśli są inne, należy szukać przyczyny.