PDA

Zobacz pełną wersję : [elektryka] Centralny zamek, a bezpieczniki (na którym obwodzie podpiąć 12V)



miloszk
20-04-2016, 16:31
Witam!

Mam następujące pytanko. Niby banalne, a jednak ważne. Na którym obwodzie podpiąć centralny zamek na 12V (czerwony kabelek), żeby z jednej strony obwód ten był w miarę bezpieczny, kabelek do modyfikacji względnie łatwo dostępny (!!!!!!), obwód niezbyt przeciążony (wiadomo, żaden zapłonowy). Wiadomo - podepnę do zapalniczki, wywali bezpiecznik i nie wejdę do auta. Centrala będzie w głównej skrzynce z bezpiecznikami. Bezpiecznie będzie podpiąć do radia?

Pozdrawiam, M.

P.S. proszę o w miarę możliwości jak najszybszą odpowiedź, bo właśnie z tym robię

pit14
20-04-2016, 20:41
Podpinasz pod gruby przewód + w skrzynce bezpieczników, musisz bez kluczyka wyznaczyć + i podpiąć najlepiej z bezpiecznikiem bo przy zawarciu centralki możesz zjarać 🚗 auto 😀

miloszk
21-04-2016, 02:35
Czy podpięcie się tak jak na zdjęciu (w kółeczku, do kabelka z bezpiecznikiem 20A) będzie w miarę bezpieczne? Odizolowałem centralkę fabrycznym bezpiecznikiem producenta centralki 15A. Na moje oko jeśli gdzieś będzie przepięcie pójdzie w bezpiecznik 15A (odłączając centralkę) i jeśli będzie to skok napięcia mniejszy niż 20A powinno być chyba ok (dobrze myślę). Za co odpowiada powyższy bezpiecznik 20A (mała skrzynka u góry)? Czy takie podłączenie będzie w miarę bezpieczne?

23391

marcij
21-04-2016, 10:08
Wygląda Ok :)

pit14
21-04-2016, 16:02
wszystko będzie bezpieczne - jeśli się podepniesz pod + 12V ze swoim bezpiecznikiem , - dla centralnego zamka to jest 20A , jeśli takiego nie masz w samochodzie u siebie

miloszk
21-04-2016, 16:04
No tak, tylko co jeśli przy centralce był bezpiecznik 15A. Wepnę się z bezpiecznikiem 20A i spalę centralkę. Przy okazji - co to za obwód z tym bezpiecznikiem 20A?

pit14
21-04-2016, 16:37
ten który wskazałeś bezpiecznik jest to bezpiecznik 20A od centralnego - podpinaj po tym bezpieczniku bez zabezpieczania

asykom15
23-04-2016, 21:06
Jak montowane u siebie to bezpiecznik był 15 a, i nic się nie pali, chodzi jak.... Więc po co dawać większy i kombinować jak można zrobić jak pit14 pisal

miloszk
23-04-2016, 21:48
To elegancko. Dzięki. Przy okazji - jak będzie najwygodniej, najprościej i najbezpieczniej wyprowadzić sygnał na kierunkowskazy? Zasilanie pod kierunkowskaz na centralce już jest. Kwestia podpięcia dwóch przewodów impulsów. Pociągnąć kabel do awaryjnych pod panelem nawiewu, czy jest jakaś prostsza metoda? W sumie nie jest mi to aż tak bardzo potrzebne, acz w sumie czasem w nocy może się przydać. Poza tym pilot ma względnie przyzwoity zasięg, więc czasem w większej odległości nie słychać czy się zamek zamknął/otworzył

pit14
24-04-2016, 12:03
A czemu chcesz podpinać pod awaryjne i prowadzić 2 kable pod nawiewem, jak masz pod kierownicą kostkę tylko trzeba wyznaczyć L-P kierunkowskaz.

miloszk
24-04-2016, 21:29
A gdzie dokładnie tej kostki szukać? Gdybym miał rozkręcać tablicę bezpieczników i cały dzień szukać odpowiedniego obwodu (ryzykując przy tym jakieś zwarcie, rozłączenie któregoś z obwodów) to chyba wolałbym odkręcić panel, wykręcić radio i pociągnąc kabel do awaryjnych. Ma ktoś może schemat gdzie tego szukać w 1.4?

pit14
25-04-2016, 08:57
schemat centralnego zamka 23447

marcij
25-04-2016, 13:25
Złączka od kierunkowskazów/świateł przy przełączniku zespolonym.

panterka
25-04-2016, 15:16
Wtyczka o oznaczeniu "D" w skrzynce bezpieczników:
- lewy kierunkowskaz - pin numer 4 - kolor przewodu AN (jasno niebieski - czarny),
- prawy kierunkowskaz - pin numer 15 - kolor przewodu A (jasno niebieski)

miloszk
27-04-2016, 12:32
Podziękował ślicznie. Schematy w książce Zembowicza są tak skomplikowane, że niewiele z tego rozumiem, zaś instrukcja którą posiadam dotyczy silników 16V i JTD. Przypomnę, że temat dotyczy starszej instalacji z 1.4, gdzie układ bezpieczników jest troszeczkę inny. Dzisiaj to sprawdzę :-)