PDA

Zobacz pełną wersję : Skrzynia biegów pcc635 - kilka pytań (1.4 multiair)



tomaszesz
19-04-2016, 14:49
Wiem że podobne tematy były już poruszane (więc proszę mnie nie bić ;) ) ale szukałem i szukałem i żadnych konkretów nie znalazłem - większość wątków dotyczy skrzyni M32 a nie PCC635 a więc...

Dość ciężko wchodzi mi jedynka (ponoć standardowy problem - czasami na dwa razy, czasami od razu) i tu pytanie
czy jest szansa, że wymiana oleju pomoże na ten problem (lub chociaż go złagodzi)?
Jeżeli to nie rozwiązuje problemu, to jakie są możliwości poprawy jej pracy - czy w ogóle jakieś są?

Gdybym wymieniał olej w skrzyni, co raczej zrobię profilaktycznie niezależnie od tego czy to pomoże, ale będę "spał (jeździł) spokojniej" to jaki sugerujecie?
W instrukcji: manual Fiat Bravo Fiat Bravo II 2 instrukcja obsługi page 293 - pdf (http://www.man4car.com/293/1451513000/manual-Fiat-Bravo-Fiat_Bravo_II_2_instrukcja?PHPSESSID=f2c18e35a56dc 2f1f1746013e2552b1a)

widnieją wyszczególnione trzy rodzaje oleju:
- Tutela CAR TECHNYX 75w85 GL4+
- Tutela CAR MATRYX 75w85 GL 4
- Tutela TRANSMISSION GEARFORCE SAE 75W, API GL4

Jak widać obok nazw olejów są gwiazdki, wg. rozpisu gwiazdek wynika że do multiair i skrzyni 635 powinno stosować się trzecią opcje czyli transmission gearforce
(nigdzie w necie, na żadnym forum nie znalazłem nikogo kto wskazywałby żeby lać ten olej).

Moje pytanie - czy ktoś może zasugerować olej który lepiej spełni swoją rolę i usprawni pracę skrzyni, aniżeli zalecany, czy ewentualnie
można wlać zamiennie Matryx lub Technyx (który mogę mieć niemal za darmo), czy jednak lepiej trzymać się zalecanego.

Wszelkie wątki w necie dotyczące wymiany oleju w bravo II sugerują matryx jako najlepszy, ale wątki te dotyczą w 99% bardzo wadliwej skrzyni M32, czy jeżeli zaleję skrzynię innym olejem nie będzie jakichś problemów (wiem, że przy wlaniu oleju w normie GL5 puszczają uszczelniacze w skrzyni), w końcu wszystkie te oleje spełniają normę GL4 (ten plusik przy pierwszym oleju to chyba bardziej chwyt marketingowy, bo z tego co się już zorientowałem nie istnieje oficjalna norma GL4+).

Czekam na jakieś sugestie i z góry dziękuję.

grzech1991
21-04-2016, 11:03
Kup taki olej jaki jest zalecany e instrukcji.

Gdy masz problem z biegami, nowy olej może pomóc. Nie wiem jak w bravo ale w niektórych skrzyniach da się regulować wsteczny /1. Może to też warto zrobić.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

miszko
21-04-2016, 11:22
Ważne, aby olej normę spełniał. To trochę jak z paliwami. Producentów jest dość mało, ale tych co dystrybuują pod własnymi markami dużo. Więc nic dziwnego jak kupisz olej danej marki i się może okazać, że innego dystrybutora to będzie ten sam olej. Nie mówię też, że niektórzy nie mają własnych modyfikacji, ale takie oleje są zazwyczaj specjalnie reklamowane i odpowiednio droższe.

tomaszesz
21-04-2016, 18:46
Dzięki za sugestie :) ale w tym sęk, że wszystkie te oleje mają tą samą normę, więc niby dlaczego zalecają akurat ten ostatni do mojej wersji silnikowej - tego nie rozumiem.
Inna sprawa, że z tego co już się zdążyłem przekonać - szukając po innych wątkach, to oleje w tej samej normie do przekładni mają różne kolory (i nie dotyczy to tylko tych trzech wymienionych), więc chyba i składem będą się różnić...

miszko
21-04-2016, 21:17
API GL-4+ to taki wytrych. Nie ma takiego - jak zauważyłeś - standardu. To po prostu oleje, które spełniają dużo (ale nie wszystkie) cech olei z normy API GL-5. Jednak nie wolno zastępować GL-4 olejem GL-5. W niektórych skrzyniach (np. Nissana) może tylko ją zniszczyć. Wszystko zależy od budowy.

Z tego co dane szczegółowe mówią Technyx i ten Matryx są ciut lepsze (zawierają dodatki EP przeciw szybszemu zużyciu) niż ten TRANSMISSION GEARFORCE.

A tutaj pewne ułatwienie.

23399

tomaszesz
21-04-2016, 22:22
No to teraz to tabelka mi namieszała, zamiast pomóc - wg. niej do benzynówek powinien być technyx (tylko co ma rodzaj paliwa do skrzyni?), za to ten gearforce poinien być do wersji silnikowych 1.6... jednak instrukcja z fiata wyraźnie mówi że powinien być właśnie ten gearforce do 1.4 benzynowej...

... zasięgnąłem więc opinii "speca" kolegi z fanklubu fiata bravo i powiedział mi (o ile mu można wierzyć - ale czemu niby nie?), że te oleje Matryx i Technyx są wzbogacane (co zresztą wynika z tabelki), ale nadają się do bravo ze skrzyniami m32 bo w przypadku PCC635, dodatki prowadzą do niszczenia uszczelniaczy i z czasem bardziej szkodzą aniżeli pomagają... po czym zapytałem czy wymieniał kiedyś u siebie olej w skrzyni - oczywiście odpowiedział, że nie i nawet nie wie jaką ma skrzynię... hahaha... dla spokoju kupię olej zgodny z instrukcją, bez dodatków - wiem, że chociaż nie zaszkodzi, ewentualnie będzie trzeba go szybciej znów wymienić...

markshall
21-04-2016, 22:50
(tylko co ma rodzaj paliwa do skrzyni?)
Tyle ma, że szły różne skrzynie ;p
W przedlifcie tjety miały dziadowskie m32, reszta fiatowskie( ale też różne, zależnie od wersji).
Po lifcie już nie kładli m32, ale też kombinowali stąd pewnie te oleje ;)

tomaszesz
23-02-2017, 00:24
Trochę minęło czasu i chyba czas wrócić do tematu i podzielić się wrażeniami z efektu uzyskanego dzięki wymianie oleju w skrzyni a więc...
... wymiana oleju nie pomogła (może minimalnie ale nadal nie jest komfortowo) i problem nadal występuje - proszę więc o sugestie co może być przyczyną - jak usunąć irytującą usterkę?
Dodam tylko, że problem najczęściej pojawia się wówczas gdy zadziała system start-stop. Mam wrażenie, że sprzęgło "nie chwyta" i muszę dwa razy przydeptać aby zaskoczyło.
W brawo sprzęgło jest ponoć sterowane elektronicznie, czy może to być problem tego, że w momencie wrzucenia na luz, kiedy zadziała system wyłączający silnik, sprzęgło reaguje z pewnym opóźnieniem po włączeniu silnika? (choć to chyba nielogiczne, gdyż aby wybudzić silnik muszę wcisnąć właśnie sprzęgło).
Czy jest ewentualnie opcja podregulowania sprzęgła, aby chwytało troszkę wyżej jak to miało miejsce w "linkowych" sprzęgłach - czasem mam wrażenie że muszę je wcisnąć niemal w podłogę, aby zmiana biegów zadziałał jak należy (oczywiście tyczy się to tylko jedynki).

rybsztein
24-02-2017, 16:29
Był gdzies kiedyś artykuł, że Fiat przyznał się, że winę ponosi system start-stop. Co zrobili - nie wiem. W innych modelach problem był powszechny i nawet wymiana skrzyni niekoniecznie cos pomagała. U mnie trzecie (nowa) skrzynia, dopiero po wymianie wałka głównego przestała blokować 1. bieg ale dalej nie wchodzi on "czysto". Z tym, że wymiana ta nie było spowodowana trudnoscią z wrzucania biegu 1. bo Fiat nic sobie z tego nie robi i nie uważa tego za usterkę.

bnbn1
02-04-2017, 23:10
Wiem że podobne tematy były już poruszane (więc proszę mnie nie bić ;) ) ale szukałem i szukałem i żadnych konkretów nie znalazłem - większość wątków dotyczy skrzyni M32 a nie PCC635 a więc...

Dość ciężko wchodzi mi jedynka (ponoć standardowy problem - czasami na dwa razy, czasami od razu) i tu pytanie
czy jest szansa, że wymiana oleju pomoże na ten problem (lub chociaż go złagodzi)?
Jeżeli to nie rozwiązuje problemu, to jakie są możliwości poprawy jej pracy - czy w ogóle jakieś są?

Gdybym wymieniał olej w skrzyni, co raczej zrobię profilaktycznie niezależnie od tego czy to pomoże, ale będę "spał (jeździł) spokojniej" to jaki sugerujecie?
W instrukcji: manual Fiat Bravo Fiat Bravo II 2 instrukcja obsługi page 293 - pdf (http://www.man4car.com/293/1451513000/manual-Fiat-Bravo-Fiat_Bravo_II_2_instrukcja?PHPSESSID=f2c18e35a56dc 2f1f1746013e2552b1a)

widnieją wyszczególnione trzy rodzaje oleju:
- Tutela CAR TECHNYX 75w85 GL4+
- Tutela CAR MATRYX 75w85 GL 4
- Tutela TRANSMISSION GEARFORCE SAE 75W, API GL4

Jak widać obok nazw olejów są gwiazdki, wg. rozpisu gwiazdek wynika że do multiair i skrzyni 635 powinno stosować się trzecią opcje czyli transmission gearforce
(nigdzie w necie, na żadnym forum nie znalazłem nikogo kto wskazywałby żeby lać ten olej).

Moje pytanie - czy ktoś może zasugerować olej który lepiej spełni swoją rolę i usprawni pracę skrzyni, aniżeli zalecany, czy ewentualnie
można wlać zamiennie Matryx lub Technyx (który mogę mieć niemal za darmo), czy jednak lepiej trzymać się zalecanego.

Wszelkie wątki w necie dotyczące wymiany oleju w bravo II sugerują matryx jako najlepszy, ale wątki te dotyczą w 99% bardzo wadliwej skrzyni M32, czy jeżeli zaleję skrzynię innym olejem nie będzie jakichś problemów (wiem, że przy wlaniu oleju w normie GL5 puszczają uszczelniacze w skrzyni), w końcu wszystkie te oleje spełniają normę GL4 (ten plusik przy pierwszym oleju to chyba bardziej chwyt marketingowy, bo z tego co się już zorientowałem nie istnieje oficjalna norma GL4+).

Czekam na jakieś sugestie i z góry dziękuję.

lej to co producent skrzyni przewidział w moim doblo zalecane do tej skrzyni jest Tutela TRANSMISSION GEARFORCE SAE 75W, API GL4, nawet w specyfikacji tego oleju jest napisane iż został on stworzony/zaprojektowany dla tej skrzyni biegów

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


No to teraz to tabelka mi namieszała, zamiast pomóc - wg. niej do benzynówek powinien być technyx (tylko co ma rodzaj paliwa do skrzyni?), za to ten gearforce poinien być do wersji silnikowych 1.6... jednak instrukcja z fiata wyraźnie mówi że powinien być właśnie ten gearforce do 1.4 benzynowej...

... zasięgnąłem więc opinii "speca" kolegi z fanklubu fiata bravo i powiedział mi (o ile mu można wierzyć - ale czemu niby nie?), że te oleje Matryx i Technyx są wzbogacane (co zresztą wynika z tabelki), ale nadają się do bravo ze skrzyniami m32 bo w przypadku PCC635, dodatki prowadzą do niszczenia uszczelniaczy i z czasem bardziej szkodzą aniżeli pomagają... po czym zapytałem czy wymieniał kiedyś u siebie olej w skrzyni - oczywiście odpowiedział, że nie i nawet nie wie jaką ma skrzynię... hahaha... dla spokoju kupię olej zgodny z instrukcją, bez dodatków - wiem, że chociaż nie zaszkodzi, ewentualnie będzie trzeba go szybciej znów wymienić...

rodzaj paliwa oznacza prawdopodobnie inny momęt obrotowy wiec inne obciązenia...tak tylko dedukuje te róznice

Fedur
05-04-2017, 18:13
Szukajac informacji o skrzyni c635 ktora tez jest w polifcie z silnikiem 1.6 majet ktory posiadam natknelem sie na teze ze czasem wina ciezkiego wbijania biegow jest opadnieta poduszka skrzyni biegow.
U mnie biegi na zimno wchodza z minimalnym haczeniem. Po przejechaniu ok 2km juz olej sie rozgrzewa i jest lepiej. W fordzie mk1 mam to samo. W hondzie civic tez tak mialem a na dodatek wsteczny czasem wchodzil oraz 1 bieg czasem po 2gim wyaprzegleniu (ponoc brak synchronizatorow tych biegow).
Dzis jechalem focusem mk3 z 2013r i tez zauwazylem ze na zimno gorzej wchodza. Wiec to normalne zjawisko jesli jest na zimnym oleju w przekładni. Jesli na cieplym sprawdzil bym poduszke skrzyni biegow przed wymiana oleju.
Dodam jeszcze ze wymienialem w fordzie mk1 olej w skrzyni bo ciezej 3ka wchodzila i po wymianie 2jka ciezko a 3jka lepiej i jaka tego przyczyna to nie wiem do dzis.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

rafal_rx
06-04-2017, 10:58
U mnie biegi na zimno wchodza z minimalnym haczeniem. Po przejechaniu ok 2km juz olej sie rozgrzewa i jest lepiej. W fordzie mk1 mam to samo. W hondzie civic tez tak mialem a na dodatek wsteczny czasem wchodzil oraz 1 bieg czasem po 2gim wyaprzegleniu (ponoc brak synchronizatorow tych biegow).
Dzis jechalem focusem mk3 z 2013r i tez zauwazylem ze na zimno gorzej wchodza. Wiec to normalne zjawisko jesli jest na zimnym oleju w przekładni.
Radzę jednak zmienić olej. U mnie w Hyundai'u też tak było, aż w końcu uparłem się kilka ładnych lat temu i zmieniłem (na Mobila jakiegośtam syntetycznego). I jest spokój. Większość tekstów to były w tym stylu: panie, po co zmnieniać olej w skrzyni, nie ma sensu.
Objawy były następujące. Zimą, podczas jazdy po mieście, nawet na dłuższych odcinkach ciężko włączało się biegi, prawie wszystkie. Po przejechaniu w trasie ok. 50km problem ustępował na kilka dni :-)

Fedur
06-04-2017, 11:53
2km to nie 50. Bede zmienial jak ogarne reszte po zakupie tj podatek do skarbówki, rejestracja i wiadomo rozrzad, filtry i olej silnikowy.
Jezdzilem kilkoma fiatami z ta skrzynia 6biegowa i troszke zaznaczona jest ta zmiana biegow nie ma zgrzytow ale ciut haczy zanim sie nie przejedzie tych pk 2km. Fiat to nie honda (moja miala 16 lat jak sprzedawalem i wchodzily miodzio ale tez 5min jazdy).

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

rajtkezjusz
06-04-2017, 15:26
W maździe zmieniłem przy 200 tyś km ,a też podawane jest ,że nigdy nie trzeba wymieniać i ze swojej strony proponuję ,aby nie brać pod uwagę słów - rad ,że "nigdy". Nie ma rzeczy wiecznych .Do momentu sprzedaży biegi idealnie.

Fedur
08-04-2017, 21:05
Czesto w serwisach mowia i instrukcji jest napisane ze wymiana oleju w skrzyni nie jest przewidziana przez producenta a jedynie dolewki. Oczywiscie producent nie przewiduje ze ktos bedzie robil 300 tys km. Ma wytrzymac na gwarancji a potem maja zarobic na serwisie.
W hondzie civik mialem konkretnie napisane wymiana oleju w skrzyni na olej silnikowy 10w40 co 60tys badz oryginalny hondowski co 120tys. W nowych samochodach juz tego nie uswiadczymy. Wymiana na odpowiedni na pewno nie zaszkodzi zwlaszcza po duzym przebiegu.

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka