PDA

Zobacz pełną wersję : Czas przekazać "krówkę" w dobre ręce...



SAR37
18-04-2016, 13:22
Witam!
Nadszedł czas pożegnania z Cromą (nowy nabytek dotrze "na dniach") - jeśli ktoś szuka pewnego auta (z forumową historią;-)) to zapraszam do działu:
http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-samochod-477/croma-1-9-8v-120-km-wersja-dynamic-r-2008-z-polskiego-salonu-sprzedam-32387/
Pozdrawiam i zapraszam!

maciejka38
18-04-2016, 18:05
Co zastąpi Cromala ?? jeśli można wiedzieć.

TomaszR
18-04-2016, 18:14
Piękna jest. Nie szkoda Ci sprzedawać takiej fajnej fury? ��

SAR37
18-04-2016, 19:55
Piękna jest. Nie szkoda Ci sprzedawać takiej fajnej fury?

Cóż, uzbierałem już środki na nowe, mniejsze auto a szkoda mi ponosić koszty utrzymania dwóch pojazdów w rodzinie, skoro jestem jedynym kierowcą i w 90% jeżdżę sam (brak własnego parkingu/miejsca postojowego też nie zachęca do pozostawienia Cromy).


Co zastąpi Cromala ??

Citroen Cactus\\:D/

maciejka38
18-04-2016, 20:01
Hmm oryginalny wybór :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

SAR37
18-04-2016, 20:06
Hmm oryginalny wybór :-)

Czas na przyjemności a nie tylko pragmatyzm;-)

maciejka38
18-04-2016, 20:10
Słusznie :-) dlatego ja mam na codzień cromke a na weekendy swoją zabaweczke i równowaga zachowana :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

ARS
18-04-2016, 20:15
Cóż, uzbierałem już środki na nowe, mniejsze auto a szkoda mi ponosić koszty utrzymania dwóch pojazdów w rodzinie, skoro jestem jedynym kierowcą i w 90% jeżdżę sam (brak własnego parkingu/miejsca postojowego też nie zachęca do pozostawienia Cromy).



Citroen Cactus\\:D/

Uważam że świetny wybór. Zaje...cie wygląda to auto i ma super opine :smile:
Pzdr

maciekpt
18-04-2016, 21:17
I można się mniej przejmować zostawiając na zatłoczonym parkingu dzięki tym boczkom na drzwiach :-)

jastu
19-04-2016, 14:05
@ SAR37 : co jeszcze poza Citroenem brałeś pod uwagę?

Ali4
19-04-2016, 15:20
Z jakim motorem Cactus?

Ps. Jak ktoś szuka Cromy to brać, bo to prawdziwa okazja :-)

SAR37
19-04-2016, 16:48
co jeszcze poza Citroenem brałeś pod uwagę?

Ha, zakres pojazdów zmieniał się proporcjonalnie do wzrostu oszczędności na nowe auto: od używanych - X-traila, Freemont'a, XC60 i Forestera (koledzy niedługo sprzedadzą :lol:) po zastanowienie się nad nowym, ale mniejszym: FOCUS, P308 i przewaga emocji nad rozsądkiem: DS5 :lol2: Pojawienie się Cactusa zmieniło jednak zupełnie spojrzenie na następcę "krówki".


Z jakim motorem Cactus?

Koniec z dieslami: 1,2 PT 110KM.

Pozdrawiam!

Ali4
19-04-2016, 17:43
Niech się dobrze sprawuje, moje kolejne autko też będzie w benzynie, cały czas bardzo podoba mi się XC60.
Pozdr.

RafalWawa
19-04-2016, 18:52
Ha, zakres pojazdów zmieniał się proporcjonalnie do wzrostu oszczędności na nowe auto: od używanych - X-traila, Freemont'a, XC60 i Forestera (koledzy niedługo sprzedadzą :lol:) po zastanowienie się nad nowym, ale mniejszym: FOCUS, P308 i przewaga emocji nad rozsądkiem: DS5 :lol2: Pojawienie się Cactusa zmieniło jednak zupełnie spojrzenie na następcę "krówki".



Koniec z dieslami: 1,2 PT 110KM.

Pozdrawiam!

Tak z ciekawości.. brałeś pod uwagę 500x ? Jeśli tak - napisz co przeważyło...
A pytam bo większe ruchy w moich autach się szykują, i żona coś majaczy o cactusie - ew też nissan juke, lub własnie 500X. Ja raczej preferowałbym 500x, ale ..może jest coś o czym nie wiem

jarokuc
20-04-2016, 00:08
nissana juke sobie odpusc bo lipa. Maly w srodku, bagaznik jak w maluchu. Jak masz powyzej 190 cm wzrostu to bierz z szyberdachem/lub kup sobie kolnierz ortopedyczny bo bedziesz sie schylal jak kierujesz.

stevenek
20-04-2016, 00:27
Co do Juke'a, znajomy kupił nowego, z benzyną 1.6 i żałuje wyboru. Przede wszystkim silnik słabowity, no i przestronnością też nie grzeszy, jak przedmówca napisał. A moim zdaniem to wyglądem mógłby konkurować z Multiplą, ale to już kwestia gustu :)

Wysłane z mojego SM-G360F przy użyciu Tapatalka

jastu
20-04-2016, 09:59
A dlaczego nie Qashqai (+2)
ja rozważam tą większą wersję
jest tyle samochodów na rynku, a nie ma w czym wybierać :)

kubus1
20-04-2016, 11:34
Mam taką samą,śliczny kolor wg mnie to najlepszy kolor dla Cromy.

RafalWawa
20-04-2016, 12:30
Poszukiwany jest raczej miejskie, "wyższe" auto z opcją sporadycznego wyjazdu w trasy, a nie rodzinny SUV - stąd "kaszkiet" odpada - nie ten segment rynku ( i co za tym idzie cena). Nie chodzi o to żeby było "jak największe".

SAR37
22-04-2016, 12:49
Tak z ciekawości.. brałeś pod uwagę 500x ? Jeśli tak - napisz co przeważyło...
O 500X też myślałem, ale... Widziałem wnętrze i.... nic. Normalne auto jakich wiele - do tego zdecydowanie mniej miejsca niż w Cactusie.

Juke odpada na starcie - mimo "opuchlizny" z zewnątrz, środek to porażka. Za mało miejsca.


A dlaczego nie Qashqai (+2)

Gdybym myślał juz prawie o SUV-ie - OK, wiąkszym crossover'ze:lol: - to odkupiłbym od kolegi X-traila.

Gdybanie o alternatywach odstawmy miedzy książki - ja już wybrałem;-)

CzarnyGD
22-04-2016, 15:49
Czytałem ostatnio o tych silnikach 1.2 PureTech, których przedstawiciela będziesz woził pod maską.

Bardzo porządne konstrukcje. Turbodoładowne trzy cylindry z bezpośrednim wtryskim. Wygrały nagrodę silnika roku 2015.

Ciekaw jestem Twoich wrażeń, po przesiadce z Cromowego diesla.

Swoją drogą trend "nigdy więcej diesla" jest bardzo popularny. Nie dziwię się i sam powoli zaczynam go chełbić:)

karluum
22-04-2016, 16:02
Nigdy więcej Diesla - no tak, bo dwumas, dpf...Robi się coraz bardziej skomplikowanie. Ale nowe benzynowe konstrukcje... Silnik TSI też był silnikiem roku hihi :)

SAR37
22-04-2016, 17:44
Nigdy więcej Diesla - no tak, bo dwumas, dpf...Robi się coraz bardziej skomplikowanie.
No i tutaj się akurat mylisz - nigdy nie miałem diesla z DPF/FAP; dwumas w P406 zamieniłem na sztywne koło i było OK.
Obecne silniki benzynowe także mają koło dwumasowe, turbo, skomplikowany osprzęt a jednak decyduję się na benzynę - dlaczego? Bo patrzę na warunki eksploatacji: w poprzednim aucie (P406) miałem kilka problemów z uruchomieniem w mroźne dni (spalone/urwane świece żarowe, których wymiana jest czasami "kosmiczna" w stosunku do silników benzynowych; konieczność większego dbania o doładowanie akumulatora - parkuję "pod chmurką"; czyszczenie egr - bo nie wywalam jak inni, etc.) a nie mogę pozwolić sobie na takie ograniczenie techniczne.
Silniki benzynowe są znacznie łatwiejsze w eksploatacji w zimie, bez garażu a przy tym są - o czym wspomniałeś w kontekście diesla - zauważalnie tańsze.
Do tego dochodzą jeszcze dodatkowe ograniczenia diesla: nowe instalacje SCR - wtrysk mocznika do DPF-a (już o tym pisałem) oraz coraz większy trend dużych miast do ograniczania ruchu w centrum, samochodów z silnikami diesla poniżej normy EURO 6. A tak się składa, że mieszkam w śródmieściu Krakowa...:roll:


Silnik TSI też był silnikiem roku hihi

Ryzyko istnieje zawsze - kwestia tylko czy nas stać na nie, czy nie...;-)

kubus1
22-04-2016, 21:43
Z ciekawości zapytam jaką normę spełnia Croma 1.9 120 KM 8V.

SAR37
22-04-2016, 22:32
Croma bez DPF (jak moja) spełnia EURO 4.

Pandemic88
22-04-2016, 23:19
23411Można śmiało dodać że wszystkie modele cromy (w dieslu) od 2005 do 2011 spełniały normy tylko euro 4 :bravooo: temat przerabiany na tym forum http://fiatklubpolska.pl/croma-446/euro-4-czy-euro-5-jakie-wymogi-spelnia-croma-24899/ jak narazie temat Umwelt plakette jest rygorystyczny w Niemczech (80Euro za brak) no i Austria (350Euro za brak) w wymaganej strefie oczywiście. Dla ciężarówek które spełniają normę euro 5 lub 6 za brak plakietki kara jest kolosalna nawet 2180 euro w wymaganej strefie

karluum
22-04-2016, 23:59
SAR - ale u nas nikt takich obostrzeń nie wprowadza jeżeli chodzi o ruch w mieście. Nawet w Krakowie. Rozumiem twe rozterki eksploatacyjne, bo gdybyś zmienił na zwykłą wolnossącą benzynę to masz rację, ale obecne wynalazki z wtryskiem bezpośrednim (gromadzenie się nagaru na zaworach) plus system start&stop i turbo nie gwarantują dużej żywotności "nowoczesnym" benzynowym silnikom. Ty jednak wiesz najlepiej co potrzebujesz...

SAR37
23-04-2016, 08:41
SAR - ale u nas nikt takich obostrzeń nie wprowadza jeżeli chodzi o ruch w mieście. Nawet w Krakowie.
Pożyjemy - zobaczymy. Tendencja jest na ograniczanie - i z tym się akurat zgadzam.

obecne wynalazki z wtryskiem bezpośrednim (gromadzenie się nagaru na zaworach) plus system start&stop i turbo nie gwarantują dużej żywotności "nowoczesnym" benzynowym silnikom.
Stop&Start można wyłączyć, turbo długo wytrzyma przy właściwej eksploatacji (ale do tego potrzeba minimum wiedzy technicznej), a tak z ciekawości: ile chciałbyś przejechać swoim samochodem - zakładam "normalną eksploatację" ~20 kkm/rok: 200 kkm? 300 kkm? Czy więcej? Bo przy 200 kkm to wyjdzie jakieś 10 lat i takie jest założenie producenta.
Nikt już nie buduje samochodów na dziesiątki lat - zazwyczaj to jest właśnie 200 kkm lub max 10 lat.
A dlaczego tak się dzieje? Bo CZŁOWIEK szybko się nudzi, a technika nie stoi w miejscu tylko się rozwija. Auto ewoluuje z "dobra na lata" do towarów "o średnim czasie użycia" - ma być sprawny i spełniać swoje podstawowe zadanie: służyć do przemieszczania się, a nie do "przedłużania sobie" tego i owego. Tak jak z telefonem komórkowym, pralką czy telewizorem: zepsuł się/znudził - kupujemy nowy. Kwestią jest tylko cena.
I tutaj dochodzimy do meritum: cena nowego auta nadal jest u nas stosunkowo wysoka, co zmusza użytkowników do szukania aut używanych. Stąd też nasze hołubienie i zachwyty nad zakupioną "padliną", traktowaną jako towar luksusowy. Dlaczego kupujemy auta z Niemiec lub z "Zachodu"? Bo tam nikt nie reanimuje "zużytych" (czytaj: wyeksploatowanych poza wspomniane wcześniej zakresy przebieg/czas) aut, tylko sprzedaje aby uniknąć kłopotów technicznych. Potem takie "fury" trafiają do biedniejszych państw/ludzi, i nadal są "podtrzymywane" w swojej sprawności.
Na "Zachodzie" jest zupełnie inny model myślenia o samochodach. Wiąże się to ściśle ze stopniem rozwoju i zamożności danego kraju. Bo "rozwój" to ciągłe udoskonalanie i szukanie czegoś nowego. Więc nie dziwcie się, że "mamy tak, jak mamy" bo uwarunkowania historyczne plus nasza polska nieufność wobec nowego/innego pozostawia nas daleko w tyle za bogatszymi państwami.
A lepiej nie będzie - wystarczy spojrzeć na obecny "groteskowy" rząd, który najchętniej zastosowałby u nas model kubański zamiast liberalnego i pozostawił nas na obecnym poziomie (lub nawet cofnął w rozwoju) w myśl zasady: "dobre jest tylko to, co już znamy".


Ty jednak wiesz najlepiej co potrzebujesz...
Dokładnie tak. I mam nadzieję, że jeszcze będę mógł samodzielnie stanowić o tym, czego potrzebuję...

SAR37
10-05-2016, 10:15
Witam!
Info dla zainteresowanych kupnem:
Krówka nadal dostępna - "zdecydowany" kolega upatrzył autko innej marki.
Zapraszam!

SAR37
16-05-2016, 18:24
Krówka zmieniła właściciela:placz: Mam nadzieje, że długo i bezawaryjnie posłuży nowemu właścicielowi...
Temat do zamknięcia.

FlyPeter
02-06-2016, 14:44
"O 500X też myślałem, ale... Widziałem wnętrze i.... nic. Normalne auto jakich wiele - do tego zdecydowanie mniej miejsca niż w Cactusie."

Hmm odniosłem inne wrażenie, zresztą w testach też Cactus jest ciaśniejszy, zwłaszcza z tyłu. Dużą wadą 500x jest niestety masa, przez co silnik 1.6 110KM jeździ mało dynamicznie i pali dosyć dużo, u żony średnio 7,8 l/100 km.

SAR37
03-06-2016, 08:28
Hmm odniosłem inne wrażenie, zresztą w testach też Cactus jest ciaśniejszy, zwłaszcza z tyłu.

Nie wiem, nie sprawdzałem z tabelą wymiarów. Moje subiektywne odczucie było takie, że w 500 jest jakoś ciaśniej.