PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 2.4 nie chce jechać



technol
14-04-2016, 21:10
Witam. Moja Croma zastrajkowała. Panowie sprawa wygląda tak: żadnych kontrolek, automat biegi przełącza normalnie, ale gaz do oporu a ona ledwo jedzie do dam, że pojawił się problem z odpalaniem. Nie zauważyłem też kopcenia ani żadnych wycieków. Pomóżcie dobrą radą zanim oddam auto do mechanika, który zacznie wymieniać mi pół auta zanim znajdzie przyczynę. Pozdrowionka

desmo999
14-04-2016, 21:37
Na dzien dobry auto pod kompa i odczytaj wartosci czujnikow moze jakis nie mowi prawdy np cisnienia. Zrob test egr moze sie zacial w pozycji otwartej Ew. zaslep go..
Wymien filtry paliwa powietrza

technol
14-04-2016, 22:03
Na dzien dobry auto pod kompa i odczytaj wartosci czujnikow moze jakis nie mowi prawdy np cisnienia. Zrob test egr moze sie zacial w pozycji otwartej Ew. zaslep go..
Wymien filtry paliwa powietrza

Poczytałem trochę forum i tak sobie teraz myślę że ostatnio wymieniłem olej ale mam nie skasowaną inspekcję może przez to się tak dzieje chodzi mi o degradację oleju. Może to być przyczyną, jak myślisz?

Lucek_
14-04-2016, 22:07
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym do sprawdzenia

mietus555
14-04-2016, 22:22
A moim zdaniem zapchany DPF, też tak miałem i trzeba było wyjąć DPF i wyczyścić go mechanicznie ( moczenie całą noc w płynie ) następnie wypalanie wymuszone i pomogło.

aras1978
14-04-2016, 23:36
nie kasowana inspekcja nie powoduje ze auto nie pojedzie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

[QUOTE=technol;239600]Poczytałem trochę forum i tak sobie teraz myślę że ostatnio wymieniłem olej ale mam nie skasowaną inspekcję może przez to się tak dzieje chodzi mi o degradację oleju. Może to być przyczyną, jak myślisz?[/QUO
kontrolka wymiany oleju czy nie kasowana inspekcja nie ma nic do tego co dzieje ci sie z autem

Capsel
14-04-2016, 23:39
A moim zdaniem zapchany DPF, też tak miałem i trzeba było wyjąć DPF i wyczyścić go mechanicznie ( moczenie całą noc w płynie ) następnie wypalanie wymuszone i pomogło.

Zapchany DPF sygnalizuje problem kontrolką sprawdź silnik i daje odpowiedni komunikat na wyświetlaczu. Autko przejdzie w tryb awaryjny można jechać dalej ale prędkość jest ograniczana.

aras1978
14-04-2016, 23:48
sprawdz doloty powietrza moze cos sie poluzniło i za mało powietrza dostaje(u mnie kiedys rura interculera byla dziurawa i auto strasznie muliło)
filtr powietrza jak koledzy pisali,przewody,zaciski moze cos nie łaczy.

faraon
15-04-2016, 00:15
Moje przeżyte doświadczenia :
1. Kłopoty z rozruchem - wysunięty z wtyczki/uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu (Halla) - pierwszy po lewej stronie przy rurze do filtra powietrza. Może jak wymieniałeś filtr zruszyłeś/uszkodziłeś go
2. Nie chce jechać - uszkodzony mechanicznie/elektrycznie czujnik ciśnienia na listwie CR - ten po prawej stronie jak stoisz przodem do samochodu.

maka131
15-04-2016, 08:33
Nie chce jechac w pelnym zakresie obrotów czy nie rozpedza się do pewnego momentu (2000-2500 obrotów) i nagle sie poprawia dynamika. Skrzynia zmienia biegi na wyższe przewaznie ok 2000 obrotow silnika czy musisz rozpędzić sie powyzej 2500.
Powtorze sie po kolegach, podpiąć komputer, sprawdzić egr, przeplywomierz, czujnik doladowania.
od tego bym zaczal sprawdzanie zeby nie pojsc w niepotrzebne koszty i wymiany

Co do odpalania to po odpaleniu lekko poszarpuje, nierówna praca?. Ciezko odpala na zimnym i cieplym silniku? Tutaj komputer też może coś podpowiedzieć.
Jest tu dość gruby temat o problemach z rozruchem, poczytaj moze tam cos znajdziesz.

technol
17-04-2016, 09:51
Auto się wkręca na obroty do 3000 biegi zmienia normalnie tylko przyspiesza jak by był mocno obciążony. Co do odpalania to zaskakuje i gaśnie poczym odpala i jest normalnie zdaża się że nierówno pracuje przez kilka sekund. Cały problem polega na tym że takie zachowanie nie jest regułom.

maka131
17-04-2016, 11:05
Jesli chodzi o odpalanie to masz podobnie jak u mnie. Rozrusznik ostatnio zregenerowałem i to rozwiązało problem z rozruchem, niestety pozostała nierówna praca silnika przez kilka sekund po odpaleniu.
Podłączałem komputer i z parametrów który odbiega od oczekiwanych to tylko masa powietrza jest wyższa niż komputer oczekiwał.
Teraz przymierzam sie do wymiany filtra paliwa. Od grudnia strasznie zmieniła sie praca silnika, na gorsze. Stracił tez na osiągach. Na forach dużo osób narzeka na jakość paliwa w ostatnich miesiącach. We wtorek zona była obecna przy wymianie filtrów w dystrybutorach, na stacji gdzie zazwyczaj tankuje. Serwisant potwierdził moje spostrzenia co do jakości paliwa. Oni po zabrudzeniu filtrów tez widzieli ze w grudniu było strasznej jakości paliwo. W styczniu była poprawa. Niestety od lutego cały czas paliwo jest strasznie zanieczyszczone. W poniedziałek pewnie wymienię filtr na nowy. Dam znać czy zaobserwowałem poprawę.

technol
17-04-2016, 12:19
Jesli chodzi o odpalanie to masz podobnie jak u mnie. Rozrusznik ostatnio zregenerowałem i to rozwiązało problem z rozruchem, niestety pozostała nierówna praca silnika przez kilka sekund po odpaleniu.
Podłączałem komputer i z parametrów który odbiega od oczekiwanych to tylko masa powietrza jest wyższa niż komputer oczekiwał.
Teraz przymierzam sie do wymiany filtra paliwa. Od grudnia strasznie zmieniła sie praca silnika, na gorsze. Stracił tez na osiągach. Na forach dużo osób narzeka na jakość paliwa w ostatnich miesiącach. We wtorek zona była obecna przy wymianie filtrów w dystrybutorach, na stacji gdzie zazwyczaj tankuje. Serwisant potwierdził moje spostrzenia co do jakości paliwa. Oni po zabrudzeniu filtrów tez widzieli ze w grudniu było strasznej jakości paliwo. W styczniu była poprawa. Niestety od lutego cały czas paliwo jest strasznie zanieczyszczone. W poniedziałek pewnie wymienię filtr na nowy. Dam znać czy zaobserwowałem poprawę.

pawelkucharski@vp.pl

To daj znać. Ja niestety jestem na wyjeździe i żona męczy moją Crome. Jak wrócę to spróbuje zlokalizować usterkę ale też myślałem o filtrze paliwa i powietrza bo nie wymieniałem jeszcze a przejechałem ze 30000 poprzedni właściciel (auto z Fiata Szczecin) twierdzi że wszystko wymienione. Zastanawia mnie tylko ten brak jakichkolwiek komunikatów o błędach. mam nadzieje że to nie kończy się skrzynia biegów. Pozdrawiam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A i jeszcze pytanko w sprawie rozrządu powiedz mi to mocno skomplikowane, bo nie wiem czy mój mechanik sobie poradzi. Są jakieś szczególne momenty gdzie trzeba uważać lub coś zabezpieczyć przed ściągnięciem paska.

jaro190
17-04-2016, 18:14
jak stan klap wirowych i egr-a?

technol
17-04-2016, 18:34
jak stan klap wirowych i egr-a?

Ostatnio jak sprawdzałem klapy to reagowały na dodanie gazu na jednej jest lekkie zapocenie ale to chyba nie istotne natomiast EGR nie był wymontowywany. Auto ma przejechane 250000 więc chyba pora na małą regenerację.

mietus555
17-04-2016, 19:43
Zapchany DPF sygnalizuje problem kontrolką sprawdź silnik i daje odpowiedni komunikat na wyświetlaczu. Autko przejdzie w tryb awaryjny można jechać dalej ale prędkość jest ograniczana.
A u mnie nie poinformował żadnym komunukatem ani kontrolką tylko podczas jazdy zaczął tracić moc aż do momentu , że nie dało się jechać, dlatego udzieliłem takiej odpowiedzi.

maka131
18-04-2016, 01:09
jak zrobiłeś 30 tyś bez czyszczenia EGRa to tam na pewno jest gruba warstwa sadzy.

co do rozrządu to jest to zabawa na co najmniej 4 godziny roboty. Problem był z jedną śrubą, niestety nie pamiętam już od czego, ale dopiero jak odkręciliśmy cały silnik i opuściliśmy go to wyszła. wysuwa się w stronę prawego nadkola ale jest na tyle długa że miejsce pomiędzy silnikiem a karoserią nie wystarcza do jej wyjęcia.

technol
18-04-2016, 21:55
Ok dzięki. Pozdrawiam

maka131
20-04-2016, 22:34
wymieniłem w końcu filtr paliwa. pierwsze odpalenie, na nowym, już tak jakby troszkę lepiej niż na starym filtrze. zobaczymy jak się będzie zachowywał na trasie. na starym wydawało mi się że słabiej jest z przyspieszaniem niż np. pół roku temu. pojeździmy to się okaże czy jest poprawa czy to tylko mi się wydaje.

stary filtr zostawiłem. chcę go rozpruć i zobaczyć jak wygląda w środku, ile syfu zebrał.

technol
13-11-2016, 12:48
Wracam do tematu ponieważ jeden z mechaników pogrzebał w moim aucie i odkrył dosyć duż luz w lewej półosi przy skrzyni biegów (automat) ale brak jakichkolwiek wycieków. Po wymianie filtrów paliwa i powietrza bez zmian przy pełnym gazie auto przymula i przyspiesza z dużym oporem poszarpując. Przy delikatnym przyspieszaniu jest wmiarę normalnie ale nie ma mowy o nagłym przyspieszeniu. Myślicie że ten luz na półosi może mnieć na to wpływ? A i przy przyspieszaniu czuć drgania jak przy nie wyważonych kołach ale to chyba od tej półosi. Co myślicie?

bronx
13-11-2016, 15:27
Logi zrób, poszukaj tu

maka131
13-11-2016, 20:37
"telepanie" autem podczas przyspieszania to od luzów na półosi.

poszarpywanie przy pełnym gazie to już coś innego

faraon
13-11-2016, 23:05
Wracam do tematu ponieważ jeden z mechaników pogrzebał w moim aucie i odkrył dosyć duż luz w lewej półosi przy skrzyni biegów (automat) ale brak jakichkolwiek wycieków...... A i przy przyspieszaniu czuć drgania jak przy nie wyważonych kołach ale to chyba od tej półosi. Co myślicie?Mam to samo. Wymiana flanszy/kielicha + przegub wewnętrzny (tripod) powinna sprawę "załatwić". Zakup już zrobiłem, ale wymiana nastąpi "za jakiś czas" ;)

technol
14-11-2016, 12:05
Mówisz o tym telepaniu przy przyspieszaniu czy o wszystkich objawach opisanych przeze mnie?

faraon
14-11-2016, 20:04
Mówię tylko o telepaniu - dlatego zacytowałem TYLKO część Twojego postu.