PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.6 16v- Rozrząd blokady i masa zamieszania.



Zokolic
13-04-2016, 11:00
Witajcie, od wielu lat fruwam moim fiaciszem.
Po latach walk, nastała chwila na wyjaśnienia.

Mam kompresję, nie bierze oleju. Osprzęt jest sprawny.
Jestem szczęściarzem? Nie.

Auto dudni do rury, silnik się buja. Zimny jako tako odpala.
Na benzynie i gazie jest to samo.

Silnik nie ma duszy i trochę pali.
Nie kopci.

Przestawiony rozrząd. Tylko jakim cudem ja się pytam?
Ustawiony przecież na blokady.

Moi drodzy, o co chodzi z tymi cholernymi blokadami?
Nie wiem czy mam oryginalne, czy nie.

Wyczytałem, że kiepskie blokady powodują masowy problem w naszych autach.
Jakieś 2,5 stopnia na wałku ssącym i dzieją się cuda.

Pamiętam że jedna blokada wchodziła z luzem, druga zaś z lekkim oporem. I tutaj pytanie.
"koła pasowe rozrządu - pływają" czy ja to do cholery dobrze ustawiłem?

Słucham was, pomóżcie.

KOBRA
13-04-2016, 15:58
Koła rozrządu się popuszcza .Mają luz na wałkach . Blokujesz wałki i dokręcasz koła .Obracasz wałem i sprawdzasz.Dobre ustawienie to blokady wchodzą bez oporu.

Zokolic
14-04-2016, 10:10
Koła rozrządu się popuszcza .Mają luz na wałkach . Blokujesz wałki i dokręcasz koła .Obracasz wałem i sprawdzasz.Dobre ustawienie to blokady wchodzą bez oporu.

No dobra, a jakie objawy będą jak na 4 cylindrze wytrze się krzywka wydechowa?

KOBRA
14-04-2016, 11:19
Nie do końca otwierający się zawór. Złe opróżnianie cylindra ze spalin . Nierównomierna praca silnika.

Zokolic
14-04-2016, 13:06
Nie do końca otwierający się zawór. Złe opróżnianie cylindra ze spalin . Nierównomierna praca silnika.

Stukałby. tak? Klawiatura jest cicha. Jak to rozumiec? Wytarta krzywka nie naciska zaworu, silnik się dusi. Na wyższych obrotach pięknie pracuje.
Zwiększa się ciśnienie i jakoś ten zawór naciska, czy jak?
Da się wyciągnąć wałki jak odkręcę koła zębate rozrządu bez odkręcania osłon(odlewów) od bloku?

KOBRA
14-04-2016, 14:45
Da się wyciągnąć wałki jak odkręcę koła zębate rozrządu bez odkręcania osłon(odlewów) od bloku?
Nie .
Dlaczego sądzisz że wałek wytarty ?
Może hydraulika siada w końcu szklanki są hydrauliczne .
A jak inne parametry?

Zokolic
14-04-2016, 15:14
Nie .
Dlaczego sądzisz że wałek wytarty ?
Może hydraulika siada w końcu szklanki są hydrauliczne .
A jak inne parametry?

Auto ma 15 barów ciśnienia. Oleju nie bierze.
Więc myślę że hydraulika nie siada. - Stukała by, jak diesel.
Tutaj jest równe mruczenie, ale przy niskich chodzi jakby jeden gar nie pracował.

Zastanawia mnie, czy któraś krzywka wydechowa zwyczajnie się nie wytarła i nie naciska zaworu wydechowego - jak dobrze rozumiem wzrost ciśnienia(wyższe obroty) powoduje że szklanka wychodzi trochę mocniej z gniazda i może nacisnąć zawór wydechowy - jest tak?
Szklanki są ciche. Zimny odpala od strzała i chodzi równo, po chwili zaczynają się "bujania"

Czy padła sonda? Cholera już nie wiem. Błędów na kompie żadnych nie pokazał.

KOBRA
14-04-2016, 15:24
Błędy to nie wszystko.Może być sonda ,tym bardziej że piszesz o dużym spalaniu .Ciśnienie w dolocie.Temperatura w dolocie .Parametry, parametry, parametry.

Zokolic
14-04-2016, 15:26
Cholera jasna, wymieniałem czujniki z innego rozbitego auta,który sam z lawety zjechał i chodził jak nowy (ten z lawety), tylko sondy nie patrzyłem.
Gdyby padła sonda, byłby jakiś błąd na desce? Czy sobie radośnie "pumpa" - poważnie wydaje takie "pum pum pum" jak dam mu gazu silnik nabiera ogłady i ładnie wkręca się na obroty.

luki183
15-04-2016, 10:55
Sprawdź klin na kole pasowym walu korbowego, bo lubi się zrywać. Na wysokich obrotach pracuje idealnie, a na niskich pracuje nierówno. Ostatnio przerabiany temat.

KOBRA
15-04-2016, 15:34
Sprawdź klin na kole pasowym walu korbowego, bo lubi się zrywać. Na wysokich obrotach pracuje idealnie, a na niskich pracuje nierówno. Ostatnio przerabiany temat.

Wtedy rozrząd by mu nie pasował.

Zokolic
15-04-2016, 15:46
Wtedy rozrząd by mu nie pasował.

Czy mogłem źle ustawić rozrząd na blokadach - mam na myśli koła rozrządu.
Czy mogło mi się źle ustawić ?

KOBRA
15-04-2016, 15:51
Jeżeli po obróceniu wału i ustawieniu w GMP blokady wchodzą to masz wszystko OK

Zokolic
15-04-2016, 16:33
Jeżeli po obróceniu wału i ustawieniu w GMP blokady wchodzą to masz wszystko OK

Jeśli mam podobne ciśnienie na cylindrach wykluczam przedmuch między np 3 a 4 cylindrem?

luki183
15-04-2016, 19:27
Wtedy rozrząd by mu nie pasował.
Ja robiłem ostatnio klientowi i objawy były identyczne. Blokady pasowały, koło przesuwa się o kilka mm. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Artysta
17-04-2016, 18:15
Witam na sam początek załączam film z pomiaru kompresji w moim fiacie:
https://www.youtube.com/watch?v=oAvS2hxqRhs
Też borykałem się z nierówną pracą mojego fiata. Co do kompresji jeżeli na każdym cylindrze masz tak samo to jest wszystko okej. U mnie na wszystkich 4 było tak samo. Sprawdzony rozrząd na blokadach, sprawdzenie kompresji, wymiana świec, przewodów i cewki WN. Dalej nie tak jak powinno być. Dopiero po zapaleniu marchewy i wywaleniu błędu mnie olśniło. Okazało się że winę za to całe zło ponosił wtryskiwacz (u mnie na 3 cylindrze). Pojechałem na szrot i kupiłem za 20 zł. Po wymianie auto nawet nie drgnie...Dodam że robiłęm to sam. Usterka rozwiązana. Jeżeli chcesz sprawdzić wtryskiwacz to omomierz w rękę i mierz wtryski po kolei. Powinno być około 1,2 ohma jak dobrze pamiętam.

Zokolic
18-04-2016, 13:02
Witam na sam początek załączam film z pomiaru kompresji w moim fiacie:
https://www.youtube.com/watch?v=oAvS2hxqRhs
Też borykałem się z nierówną pracą mojego fiata. Co do kompresji jeżeli na każdym cylindrze masz tak samo to jest wszystko okej. U mnie na wszystkich 4 było tak samo. Sprawdzony rozrząd na blokadach, sprawdzenie kompresji, wymiana świec, przewodów i cewki WN. Dalej nie tak jak powinno być. Dopiero po zapaleniu marchewy i wywaleniu błędu mnie olśniło. Okazało się że winę za to całe zło ponosił wtryskiwacz (u mnie na 3 cylindrze). Pojechałem na szrot i kupiłem za 20 zł. Po wymianie auto nawet nie drgnie...Dodam że robiłęm to sam. Usterka rozwiązana. Jeżeli chcesz sprawdzić wtryskiwacz to omomierz w rękę i mierz wtryski po kolei. Powinno być około 1,2 ohma jak dobrze pamiętam.


Pudło. Na gazie jest to samo. Więc wykluczam działanie wtryskiwacza. Z resztą sam je wymieniałem.

Co jeszcze? Auto odpala całkiem nieźle na zimno, gdy wskazówka tem leży płasko jest w miarę ok, natomiast gdy zaczyna łapać temp - chu go strzela i od nowa "pum pum pum"

Czy sprawdzę luz na kole rozrządu (to małe na dole)? Jak wspomniał forumowicz, bez zwalania rozrządu?

Dodam że auto ma czujnik wałka rozrządu, ale nie wyświetla mi żadnego błędu - kiedyś też wymieniałem w nadzieji że to to, może ten też jest uszkodzony?
Nawet się marchewka nie zapali.
Zrobiłem test na obecność dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - oczywiście negatywny. Nie bierze wody.
Może ma przedmuch z gara na gar?

Zokolic
21-04-2016, 23:23
Walka trwa. Jeśli padła sonda lambda, na gazie i benzynie będzie go bujało? https://www.youtube.com/watch?v=NbFK1Y04-vY