Zobacz pełną wersję : Ciśnieniowy test szczelności dolotu
maciekpt
11-04-2016, 15:13
Czy ktoś robił może w Cromie ciśnieniowy test szczelności układu dolotowego? Taki test jest bardziej sensowny niż samo wizualne sprawdzenie stanu układu.
W A3 1.8T już miałem to dobrze opanowane i myślę teraz jak to prawidłowo zrobić w Cromie. Na wężu zaraz za przepływką montowałem puszkę z podłączoną złączką do kompresora i potem albo zaślepiałem układ przed przepustnicą albo puszczałem przez silnik z tym, że trzeba było po drodze wyjąć jeszcze jeden z zaworków i zaślepić dziurę na czas testu (chyba coś od odmy; żeby nie wdmuchać oleju do dolotu).
Chodzi o coś takiego jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=s29Q77hK-i4
CzarnyGD
12-04-2016, 10:18
Wejście od odmy masz zaraz za przepływką, na tym plastikowym elemencie.
Sensowniejsze wydaje się podłączyć puszkę z kompresorem za wyjściem z turbo, czyli w taki sposób w jaki rzeczywiście to pracuje. Jest to mega nie wygodne, ale chyba bezpieczniejsze dla turbiny. A może przesadzam?
Tak czy owak powodzenia:)
I jak Maciek, wymyśliłeś na to sposób :>?
maciekpt
22-09-2016, 11:48
No pomysł już jakiś mam ale jeszcze nie było czasu na przetestowanie. Mam już małą puszkę po farbie czy po czymś innym (o średnicy zbliżonej do średnicy gumowego/plastikowego węża, który wychodzi z obudowy filtra powietrza), na to jest założony manometr z szybkozłączką do kompresora (uszczelniłem klejem). Planuję to założyć za filtrem a z drugiego końca zastosować zaślepkę przed EGR/przepustnicą. Jeśli dobrze kombinuję to powinno pozwolić na sprawdzenie szczelności samego dolotu. Pompowanie do wartości ok. 1-1,5 bara. Więcej turbo w Cromie chyba nie dmucha, nie?
Na moje oko sposób dobry.
A czy psikanie ludwikiem na złącza dolotu przy pracującym silniku ma sens? Da się w taki sposób coś znaleźć?
Tutaj: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/croma-1-9-jtd-150km-slabnie-moc-33564/4#post251901 Bronx też opisał ten sposób sprawdzania szczelności:
Sprawdź tą szczelność, będziesz miał troszkę dłubania ale będzie wiadomo.
Odłącz rurę z turbiny, zimna strona ( to co dmuch do IC), odłącz rurę idącą do kolektora.
Na jednej stronie dotocz z kawałka drewna zaślepkę z manometrem, z drugiej zaślepkę z krućcem. Podłącz pod kompresor i delikatnie naładuj 2-2,5Bara. słuchaj czy gdzieś nie ucieka. Nabij i zostaw na kilkanaście sec i zobacz czy ciśnienie nie spada na manometrze.
Zatem mam pytanie kolego Bronx do Ciebie: czy w JTD można wpiąć się bezpośrednio za przepływomierzem, czy trzeba za turbiną?
Ja się wpisem za turbo, bo łatwiej i masz układ rzeczywisty tak jak to w naturze pracuje
A jak ktoś nie ma kanału to z dostępem z góry wpiąć się za turbo będzie nie możliwe. Czy wtedy taka próba wpięcia za przepływką ma sens, w sensie czy powietrze nie będzie uciekać overboostem czy innym zaworem / zmienną geometrią łopatek?
Na TVN Turbo Grzesiek Duda sprawdzał szczelność interculera dymem papierosowym wdmuchując go, ale tam była ewidentna dziura.
W sumie ma to sens - wpuścić trochę dymu do puszki filtra na pracującym silniku, powinno być widać gdzie ucieka.
A jak ktoś nie ma kanału to z dostępem z góry wpiąć się za turbo będzie nie możliwe
jak się mylę to mnie zbesztajcie, ale chyba właśnie najłatwiej się wpiąć za samym turbo od góry. Jak uszczelniałem dolot do IC to wszystko od góry. Można zdjąć plastik nad chłodnicami.
25949
zaznaczone miejsce, jest to wlot powietrza do turbiny. tam jest podłączona guma która idzie od filtra powietrza. wyjście na IC jest dokładnie pod tym zaznaczonym, zaznaczyłem na zielono.
25950
Dałbym sobie rękę odciąć że jest odwrotnie - i bym teraz chodził bez ręki.
Dzięki maka za oświecenie. :-)
Czyli Luk koniec końców wpiąłeś się przed turbo (w takim razie można wpiąć się tuż za przepływką, bo to jest tylko kawałek rury do turbo), i jak Ci wyszedł test szczelności?
Nie robiłem testu jeszcze - dopiero się zabierałem. Na razie rozebrałem i wymieniłem opaski na (jak się okazuje) dolocie do turbo.
Dałbym sobie rękę odciąć że jest odwrotnie - i bym teraz chodził bez ręki.
Dzięki maka za oświecenie. :-)
zerknij jeszcze pod maskę i się upewnij. ja napisałem to porównując do swojego auta, troszkę inny silnik. bo to ja mogę się mylić.
Kurcze-spojrzalem i znow dalbym reke ze jest po mojemu. Ale zaczynam miec watpliwosci. Jak to jest w 1,9?
jest po twojemu
rura od spodu turbo jest od filtra a wyjście z turbo na intercooler jest od góry, możesz śmiało "wpiąć" się w przewód kolanko nr 5 na twoim schemacie
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.