PDA

Zobacz pełną wersję : Wygłuszenie dźwięków silnika w kabinie



martinez
11-04-2016, 13:34
Witam Was ponownie,

o ile moim zdaniem Croma jest dość dobrze wytłumiona jeśli chodzi o hałas z zewnątrz, tak hałasy dobiegające z komory silnika mnie mocno wkurzały.
Odkryłem dlaczego jazda moim autem jest dość męcząca, gdy zacząłem sporadycznie jeździć innym autem - KIA Sportage 1.7 CRDI, 2011r, w którym to silnik jest po pierwsze cichy a po drugie dość dobrze wytłumiony.

Postanowiłem wziąć sprawy w swoje nadgorliwe ręce i sprawdzić poziom hałasu - na biegu jałowym, najpierw w okolicach podszybia - 68 dB, a następnie przy pedałach - 45 dB (dane wedle aplikacji na smartfona). Wniosek był prosty - hałas dobiega z podszybia. Po zdemontowaniu wszelkich plastików wpodszybiu oraz silnika wycieraczek ukazał się bardzo dobry dostęp na zamontowanie wcześniej zakupionych mat butylowych, takich jak tu: Mata wygłuszająca bitumiczna głusząca z aluminium Maty wygłuszające do samochodu (http://www.bitmat.pl/pl/p/Mata-wygluszajaca-bitumiczna-gluszaca-z-aluminium/136)

Efekt po zamontowaniu? 56 dB we wnętrzu w podszybiu... Silnik nie przeszkadza już w zakresie 1900-2100 obr./min, bo moim zdaniem wtedy najbardziej go było słychać. Dźwięk jest dużo bardziej przytłumiony, a poza tym nie słychać już tak szumu pojazdu za którym jedziemy np. podczas opadów deszczu. Dodatkowo zauważyłem cichszą pracę zawieszenia z przodu - bo tył uważam za dobrze wytłumiony fabrycznie.

Polecam każdemu taką operację - ok. 4 h pracy, najlepiej w słoneczną pogodę bo inaczej maty trzeba ogrzewać np. suszarką podczas montażu. Zużyłem na podszybie 2,5 szt. maty 50x50 cm. Dodatkowo w miejscu gdzie rurki od klimy wchodzą do wnętrza pojazdu napchałem filcu :smile:

Tak przy okazji, to dobrze że się za to wziąłem, ponieważ miałem pozatykane odpływy wody i stała ona tam w podszybiu.
Foto nie jest efektem końcowym - później wykleiłem dokładnie każdy 1 cm tej ścianki:

23279

Zapomniałbym - tą pierwszą ściankę też wykleiłem:

23281

CzarnyGD
11-04-2016, 13:41
Hej martinez, gratuluję przeprowadzonej operacji:)

Jaki masz teraz poziom hałasu w porównaniu z wcześniejszymi pomiarami?

PS. Nie ważne pytanie - doczytałem:)

martinez
11-04-2016, 14:29
Hej martinez, gratuluję przeprowadzonej operacji:)

Jaki masz teraz poziom hałasu w porównaniu z wcześniejszymi pomiarami?

PS. Nie ważne pytanie - doczytałem:)

Dzięki, a tymczasem kolejny element czeka na zastosowanie mat:

23280

PS: urzekły mnie zanitowane głośniki...

SAR37
11-04-2016, 15:53
Dzięki, a tymczasem kolejny element czeka na zastosowanie mat:


O bosche! Aż mnie "boli" jak sobie pomyślę ile się narobiłem z demontażem/montażem tej blachy przy wymianie ośki w klamce....:cenuzra:

Lucek_
11-04-2016, 22:14
Kolego Martinez, napisz dla potomnych jakie kroki trzeba wykonać aby rozbebeszyć to podszybie i wycieraczki. Ja próbowałem przyklejać kawałki maty na tą ściankę od strony silnika ale nie odkręcałem filtra paliwa i innych węży i trzeba było obklejać tylko kawałkami. U mnie nie widziałem różnicy po tej robocie. Może twoja metoda będzie skuteczniejsza. Boję się tylko czy czegoś nie zepsuję przy tym demontażu. Ja także uważam że Croma jest doskonale wyciszona od szumów powietrze (od zewnątrz) a marnie od strony silnika (u mnie przy 1800-2200 słychać go mocno w kabinie). Wg mnie słabo też wyciszone są szumy od jazdy po łatanym (chropowatym) asfalcie.
Jak już tak dokładnie wyciszasz auto, to zobacz także blachy w bagażniku po wyjęciu koła zapasowego (metodą uderzania dłonią w blachy) wg mnie tam też sporo rezonuje w niektórych miejscach (a drgania się przenoszą od tylnych kół na te blachy).

martinez
11-04-2016, 23:06
Okej, jutro może dam radę opisać co i jak, robota warta wykonania i naprawdę nie jest trudna :-) tymczasem przed kilkoma minutami skonczylem oklejanie blachy z mojego foto.

Ps: roznitowałem glosniki, aby okleić conieco pod nimi blachę i okazały się być made in Poland :-)

ARS
13-04-2016, 08:40
Ja próbowałem zdjąć podszybie i lipa. Tak mocno się trzyma boje się że coś urwę. Czy ono jest gdzieś jeszcze przykręcone ? no chyba że mam przyklejone to podszybie. Dajcie jakiś opis
Pzdr

martinez
13-04-2016, 09:22
1. Otwieramy maskę i namierzamy w podszybiu wszystkie spinki plastikowe z łbami na płaski śrubokręt - wystarczy kręcić w lewo, lecz często są one "zapieczone" Generalnie to ta główka z nacięciem musi wyjść do góry, a korpus spinki musi zostać na miejscu i wtedy wyciągamy spinkę do góry. Można sobie pomóc tam gdzie się uda od spodu wypchnąć trzpień z główką do góry.
23291

2. Po wyciągnięciu wszystkich spinek - jest ich tam chyba ok 10 szt. ściągamy zaślepki gumowe z trzpieni ramion wycieraczek. Pod spodem jest nakrętka M13 lub M14 - odkręcamy kluczem łamanym oczkowym lub grzechotką i wyciągamy ramiona - trzeba troszkę to ramię przy śrubach nagiąć w stronę szyby i wtedy wyciągnąć w górę.
3. Następnie powinno nam się udać już wyciągnąć większość plastikowych kratek.
4. Odkręcamy 4 śruby (krzyżakowe) od tego plastiku na pierwszej ścianie grodziowej bliżej silnika, demontujemy czujnik jakości powietrza, który jest na jego środku - obracając go bodajże o 90 stopni w lewo i wtedy ciągniemy do góry delikatnie. Uwaga: pod spodem są jeszcze przewody paliwowe na spinkach, które należy rozpiąc
5. Plastik który chroni szybę i jest na jej całej szerokości wsadzony jest na wcisk - delikatnie podważamy czymś z brzegu i ciągniemy po woli do góry po kawałeczku.

Z tego co pamiętam to chyba tyle. W razie problemów dajcie znać.

Proponuję mieć dostęp do odkurzacza, bo na pewno w podszybiu będzie ciekawie, trzeba również mieć szmatkę i coś do otłuszczenia powierzchni przed przyklejeniem mat.

Pamiętam jeszcze że przy składaniu miałem jeden problem - ten plastik z pkt. 5. nie chciał mi się wciasnąć na całej powierzchni - wtedy pomogło stukanie młotkiem przez drewniany kołek - ładnie wskoczył na swoje miejsce :-) Good Luck.

ARS
13-04-2016, 09:33
Wielkie dzięki za opis
pzdr

andy5
13-04-2016, 10:30
demontujemy czujnik jakości spalin

To jest czujnik jakości powietrza który występuje przy automatycznej klimatyzacji. Jego zadaniem jest precyzyjny pomiar stężenia substancji szkodliwych w powietrzu zasysanym z zewnątrz. W przypadku stwierdzenia stężenia wykraczającego poza ustalone normy, np. podczas jazdy w tunelu czy za ciężarówką, klimatyzacja automatycznie przełącza wentylację na obieg wewnętrzny. Dzięki temu zanieczyszczone powietrze z zewnątrz nie dociera do wnętrza samochodu.

martinez
13-04-2016, 10:49
To jest czujnik jakości powietrza który występuje przy automatycznej klimatyzacji. Jego zadaniem jest precyzyjny pomiar stężenia substancji szkodliwych w powietrzu zasysanym z zewnątrz. W przypadku stwierdzenia stężenia wykraczającego poza ustalone normy, np. podczas jazdy w tunelu czy za ciężarówką, klimatyzacja automatycznie przełącza wentylację na obieg wewnętrzny. Dzięki temu zanieczyszczone powietrze z zewnątrz nie dociera do wnętrza samochodu.

Oczywiście chodziło o czujnik jakości powietrza - użyłem słowa "spalin" bo de facto to one wpadają pod maskę :smile:

Tak w ogóle, gdy dowiedziałem się o jego istnieniu, zacząłem używać trybu "full auto" jeśli chodzi o nawiew i uważam że działa to bardzo dobrze - ani razu nie zassało smrodu z poprzedzającego auta.

stevenek
13-04-2016, 13:17
U mnie niestety ten czujnik jest uszkodzony :/ Wymieniał go ktoś może i wie ile koszguje nówka? Na alle znalazłem tylko jedną używkę za 50 zł...

Wysłane z mojego SM-G360F przy użyciu Tapatalka

andy5
13-04-2016, 14:16
Jeszcze nie widziałem nowego czujnika na alle, czasami są używki do Vectry C w cenie 50 - 80 zł. Z tego co pamiętam w ASO to wydatek powyżej 300 zł. Kiedyś kusiło mnie jak swój miałem uszkodzony, żeby kupić używany od VW bo mechanicznie są identyczne i pewnie elektrycznie też a cenią je od 20 zł.
Nr oryginału 46845578.

stevenek
13-04-2016, 14:51
Jeszcze nie widziałem nowego czujnika na alle, czasami są używki do Vectry C w cenie 50 - 80 zł. Z tego co pamiętam w ASO to wydatek powyżej 300 zł. Kiedyś kusiło mnie jak swój miałem uszkodzony, żeby kupić używany od VW bo mechanicznie są identyczne i pewnie elektrycznie też a cenią je od 20 zł.
Nr oryginału 46845578.
Dzięki za odpowiedź :) Rozumiem, że w końcu nie kupiłeś tego od VW? Ja bym w sumie u siebie wymienił, ale nie za 300 zł ;)

Wysłane z mojego SM-G360F przy użyciu Tapatalka

andy5
13-04-2016, 15:33
Jeszcze nie kupiłem, dopiero dzisiaj będę posiadaczem nowego czujnika, przy okazji wymienię filtr kabinowy. Nie pytajcie o cenę bo jej jeszcze nie znam.

luk202
22-04-2016, 11:22
Pokusił się ktoś może na sprawdzenie, ile generuje dB silnik przed samochodem np. 1m, przy zamkniętej masce i na wolnym powietrzu?

Lucek_
28-05-2016, 01:08
A pokusił się ktoś o wyklejenie nadkoli (przód i tył) matami butylowymi? Myślę że przy prędkościach autostradowych tam można by "uciąć" trochę hałasu przedostającego się do kabiny.

I jeszcze pytanie: jak wygląda fabrycze wytłumienie drzwi w cromie? Dali tam jakieś maty?

maka131
28-05-2016, 07:56
W drzwiach brak wygłuszenia, jest tam tylko blacha

Lucek_
29-05-2016, 00:11
W drzwiach brak wygłuszenia, jest tam tylko blacha

Toż to byłby skandal. W Octavii I są maty bitumiczne wklejone od wewnątrz do blach drzwi. A Croma plasuje się w klasie nieco wyżej. Jeśli w środku drzwi nie ma żadnych mat tłumiących drgania to i stamtąd będzie dostawać się dużo hałasu do kabiny.

Ricardus
29-05-2016, 22:49
Ja mam wrażenie, że moja Croma była mega cicha w porównaniu do innych samochodów, ale może dlatego, że była to benzyna.

maka131
30-05-2016, 08:30
Jak będę wracał z pracy i nie zapomnę, to wejde do garażu i zrobie zdjecie drzwiom. Mam jedne rozebrane, uszkodzone,, oryginalne z 2006r.

andy5
30-05-2016, 21:13
Moja Croma w prawych przednich drzwiach ma przyklejoną matę wygłuszającą, co naocznie stwierdziłem naprawiając klamkę.

Lucek_
30-05-2016, 23:08
Jest pytanie czy w wersji po FL (od 2008) też kleili w drzwi maty wygłuszające. Mam wrażenie że te pierwsze cromy po 2005 były wykonane solidniej. Jako przykład można podać np większą śr. tarcz hamulcowych lub matę filcową pod górną osłoną silnika (moja z grudnia 2007 już miała sam plastik). Myślę że tych różnic o podłożu ekonomicznym było dużo.
Wg tej teorii to cromy z pierwszych roczników powinny być cichsze.

maka131
31-05-2016, 00:41
Udało mi się zrobić zdjęcia drzwi. Rzeczywiście jest tak klejone wygłuszenie, jesli można to tak nazwać. Calkowicie nie wiem jak mogłem to przeoczyć :tongue
Przednie drzwi
23871
Tyle drzwi
23872

A tak wyglądają od razu po zdjęciu boczków
Przód
23873
Tył
23874

stevenek
31-05-2016, 02:27
Takie kawałki mat są w drzwiach chyba każdego samochodu. Jak pamiętam to nawet skoda felicia je miała. Chodzi tu chyba, aby te fragmenty blach gdzie nie ma żadnych wzmocnień nie rezonowały. Oczywiście do pełnego wygłuszenia tu daleko.

Lucek_
31-05-2016, 18:18
Dzięki Panowie za zdjęcia i info. Zastanawiam się jak lepiej było by wygłuszyć drzwi. Przyklejać matę na cała powierzchnię (tam gdzie były klejone fragmenty mat oryginalnie) czy do tych blach odkręcanych (z głośnikiem)? Drugi wariant będzie chyba prościej. Choć wydaje mi się że pierwszy wariant więcej poprawi - bo tam blachy są prawie płaskie i mogą wpadać w drgania. Przetłoczenia w wyciąganej blasze sprawiają że jest ona sztywniejsza i nie powinna wpadać w drgania. Choć z drugiej strony jest bliżej kabiny.

PS. Te głośniki przynitowane wynikają chyba z niechlujstwa Fiata, przypuszczam że nie zrobili tego celowo w związku z np odkręcaniem się wkrętów (drgania głośnika). W innych autach są raczej przykręcane.

Ps. 2. Wydaje mi się że pierwsze kroki z wyciszaniem należy zrobić jednak w podszybiu (jak było opisane na początku wątku). Prawdopodobnie będzie znacznie mniej pracy niż z rozbebeszaniem 4-rech drzwi. Ta opcja z drzwiami była by sensowna jakby ktoś używał Cromę wyłącznie na autostradach. Przy mniejszych prędkościach bardziej słychać silnik (myślę o motorze 1,9).

martinez
31-05-2016, 23:14
Ja wykleiłem podszybie oraz wszystkie drzwi (blachę widoczną na fotkach + za głośnikami kwadrat). Audio teraz naprawdę zaczęło grać i już nie mam zamiaru wymieniać głośników. Wyklejenie podszybia dało BARDZO dużo! Proponuję zrobić to naprawdę dokładnie.

Oto foto w trakcie prac:
23882

maka131
31-05-2016, 23:37
ja jak już miałbym tyle czasu żeby się zabrać za wygłuszanie drzwi to dawałbym 2 maty. jedna grubsza klejona do drzwi i druga cieńsza klejona do tej blachy.
podejrzewam że już jedna zrobi dobra robotę, jednak inwestując niewiele więcej gotówki i trochę więcej czasu można wygłuszyć lepiej, no i sam boczek nie będzie skrzypiał.

przy podszybiu znacznie mniej roboty, podejrzewam że też łatwiejsza.

martinez
01-06-2016, 10:24
Trzeba tylko pamiętać, że to dodatkowa waga - fabryczne zawiasy przy moim wyklejeniu mam wrażenie że są sporo już dociążone.

Stoszek
10-03-2017, 18:04
Odkopię nieco temat bo ciekawy jest. Moja Croma jest przed liftingiem kupiona niedawno. Słabe granie audio

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Stoszek
10-03-2017, 18:09
Okazuje się że nie działa głośnik w drzwiach kierowcy- w zasadzie działa ale bardzo,o cicho. Zastanawiam się czy przy okazji wymiany nie zrobić wygłuszenia taśmą dekarską. Martinez pisał że wygłuszenie bardzo poprawiło dźwięk nawet przy seryjnych głośnikach made in poland. Pytanie czy to było też seryjne radio?

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

kucio1
19-03-2017, 20:14
Martinez masz więcej fotek z wygłuszania podszybia?

lupuss
19-03-2017, 23:09
Postanowiłem wziąć sprawy w swoje nadgorliwe ręce i sprawdzić poziom hałasu - na biegu jałowym, najpierw w okolicach podszybia - 68 dB, a następnie przy pedałach - 45 dB (dane wedle aplikacji na smartfona). Wniosek był prosty - hałas dobiega z podszybia.
Zrobiłem dzisiaj podobny test. U mnie wyszło całkiem inaczej. W okolicach glowy kierowcy 46dB, w nogach pasażera 52dB, w nogach kierowcy 50dB. Całe podszybie między 50-52 dB. W moim przypadku nie wiem czy warto coś robić. Może 16V jest cichszy? Nie zauważyłem żeby opisane przez ciebie obroty (1900-2100) były jakoś specjalnie głośniejsze od innych. Czy ktoś mógłby również sprawdzić?

Lucek_
19-03-2017, 23:14
Profesjonalne mierniki hałasu kosztują powyżej 20 tyś PLN.
Zatem czy pomiar hałasu smartfonem jest miarodajny?

Stoszek
19-03-2017, 23:48
Do testu skuteczności wytlumienia wystarczy, a zapewne pomiary poprzez ilość aplikacji i smartfonów nie jest miarodajne samo w sobie.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

lupuss
20-03-2017, 01:09
Oczywiście nie jest poprawny ale jeat wystarczajacy do wniosków. Nie istotne jest to ile pokazał tylko jakie wskazał różnice. U mnie na podszybiu nie jest glosniej niz w nogach i tylko troche głośniej niż na wysokości glowy.

lisekg
20-03-2017, 10:51
Warto w pierszej kolejności wytłumić sam silnik w komorze - czyli przymocować gumę ( polecam wycieraczkę gumową za kilkanaście zł w OBI do butów z takimi małymi "wypustkami" w kierunku silnika )zamocować pod osłonę plastykową silnika... Działa dużo lepiej niż nie jedne maty ale nie jest lekka :smile: a same wypustki rozpraszają dodatkowo dźwięk jak w komorze bezechowej. Do przymocowania używamy szerokich, metalowych, okrągłych spinek od Skody/VW... Pod osłoną są na nie miejsca więc pracy na 20 minut... max
Naprawdę bardzo dużo to daje ... warto sprawdzić :!:

Maxi
20-03-2017, 10:56
Ta wycieraczka nie urwie się przy szybszej jeździe?

kucio1
20-03-2017, 11:09
Zamiast wycieraczki wolałbym piankę trudnopalną...np.
MATA PIANKA WYGŁUSZAJĄCA TRUDNOPALNA MASKI SILNIKA (5269845690) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/mata-pianka-wygluszajaca-trudnopalna-maski-silnika-i5269845690.html)

lisekg
20-03-2017, 14:10
Zamiast wycieraczki wolałbym piankę trudnopalną...np.
MATA PIANKA WYGŁUSZAJĄCA TRUDNOPALNA MASKI SILNIKA (5269845690) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/mata-pianka-wygluszajaca-trudnopalna-maski-silnika-i5269845690.html)

Zawsze to lepsze niż nic ... ale guma jest najlepszym materiałem tłumiącym a z tymi wypustkami wręcz genialna...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ta wycieraczka nie urwie się przy szybszej jeździe?

Niby jak do tego miało by dojść?
Musiała by odpaść lub otworzyć się najpierw cała maska silnika a potem cała plastykowa osłona silnika... jeśli ktoś nie zamknie maski silnika to faktycznie jest to możliwe nawet przy niewielkiej prędkości :smile:

Stoszek
20-03-2017, 14:56
Czyli taka?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/56b19edc4e1b765ed719ebe58d9540a6.jpg

Maxi
20-03-2017, 15:21
Zawsze to lepsze niż nic ... ale guma jest najlepszym materiałem tłumiącym a z tymi wypustkami wręcz genialna...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Niby jak do tego miało by dojść?
Musiała by odpaść lub otworzyć się najpierw cała maska silnika a potem cała plastykowa osłona silnika... jeśli ktoś nie zamknie maski silnika to faktycznie jest to możliwe nawet przy niewielkiej prędkości :smile:

Ahaa, myśałem że chcesz to przykleić do dolnej osłony silnika, sorki :D

lisekg
20-03-2017, 16:32
Czyli taka?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/56b19edc4e1b765ed719ebe58d9540a6.jpg

Tak dokładnie o takie wypustki chodzi i tymi wypustkami w stronę silnika - wałków rozrządów... Czy ten wzorek mam to zabij mnie ale nie pamiętam :smile:

lupuss
20-03-2017, 16:34
A ta guma nie smierdzi jak się silnik zagrzeje?

lisekg
20-03-2017, 16:46
A ta guma nie smierdzi jak się silnik zagrzeje?

Przecież węże tez masz gumowe przy silniku.... Ja nic takiego nie zauważyłem i nie poczułem guma jak guma...

A tu spinki :
Blaszka-mocowania-oslony-silnika-Audi-Seat-Skoda-VW-Ford (http://www.auto-spinka.pl/pl/p/70143Z-Blaszka-mocowania-oslony-silnika-Audi-Seat-Skoda-VW-Ford-N90335004-6715468/449)

Maxi
20-03-2017, 22:52
Tak z ciekawości zajrzałem pod maskę - u mnie górna osłona silnika jest elegancko wytłumiona fabrycznie, wy nie macie tej maty w oryginale?

Stoszek
21-03-2017, 00:29
Sprawdzę tą matę. Generalnie do podszybia też będę zaglądał po poprzedni właściciel złożył je na 1 spinkę reszty brak bo się pewnie rozleciały. Trzeba to na nowo poskładać. zamówiłem taśmę dekarską co prawda z myślą o drzwiach pod audio, ale jako poligon doświadczalny podszybie w sam raz. Test głośności niebawem.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

kucio1
21-03-2017, 09:34
Czy może ktoś ma zdjęcie górnej osłony silnika? Gum i śrub?
Mam osłonę, ale nie wiem jakie odboje gumowe potrzeba oraz jakiej długość śruby trzeba zastosować...
Dziękuję

lisekg
21-03-2017, 12:00
Tak z ciekawości zajrzałem pod maskę - u mnie górna osłona silnika jest elegancko wytłumiona fabrycznie, wy nie macie tej maty w oryginale?

Możesz pokazać zdjęcie? Ja u siebie nie miałem i nie słyszałem aby ktoś miał oryginalnie wytłumienie pod plastykowa osłoną silnika ...

Stoszek
21-03-2017, 18:39
Hmmm wygłuszenie mam
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170321/3e485158c7662c12814b20f6ca8ae7f3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170321/94dfcfc618fba4cd98315243e9033fc6.jpg

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Maxi
21-03-2017, 20:45
Dzięki Stoszek, nie muszę fotki robić bo mam taką samą :)

lisekg
21-03-2017, 20:50
Hmmm wygłuszenie mam
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170321/3e485158c7662c12814b20f6ca8ae7f3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170321/94dfcfc618fba4cd98315243e9033fc6.jpg

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka
Oooo proszę a jednak były.... :smile: w mojej z 2007/9 niestety Fat przyoszczędził :grrrr:

Maxi
21-03-2017, 21:52
W sumie to są trzy rzeczy zmienione na gorsze po lifcie: brak maty pod tą pokrywą, brak osłony akumulatora i mniejsze tarcze hamulcowe.

Fred.X
21-03-2017, 22:53
Takie rzeczy można samemu wykonać i będzie lepiej niż fabryka :
2715927160

i tak samo można wykonać z pokrywą silnika

Maxi
21-03-2017, 23:14
Hmm, tylko po co poprawiać? Przecież od spodu maski też jest fabrycznie mata wytłumiająca.

Stoszek
21-03-2017, 23:25
Mierzyłem dzisiaj głośność w kabinie i jakichś specjalnych różnic między podszybiem w okolicy głowy i przy pedałach tel nie wykazał. Głośniej robi się do 12 db przy obrotach około 1800-2000 w porównaniu do pracy na wolnych. Taśma dekarską już przyszła więc do podszybia jak będzie cieplej zajrzę. Ciekawy jestem jakie będą wyniki po oklejeniu.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

lisekg
21-03-2017, 23:41
Mierzyłem dzisiaj głośność w kabinie i jakichś specjalnych różnic między podszybiem w okolicy głowy i przy pedałach tel nie wykazał. Głośniej robi się do 12 db przy obrotach około 1800-2000 w porównaniu do pracy na wolnych. Taśma dekarską już przyszła więc do podszybia jak będzie cieplej zajrzę. Ciekawy jestem jakie będą wyniki po oklejeniu.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

A sprawdzałes z zdjęta osłona i założoną na silniku... tak z ciekawosci :?:

Fred.X
21-03-2017, 23:44
Hmm, tylko po co poprawiać? Przecież od spodu maski też jest fabrycznie mata wytłumiająca.
uwierz mi , że fabryczne wygłuszenie szału nie robi

Stoszek
21-03-2017, 23:51
A sprawdzałes z zdjęta osłona i założoną na silniku... tak z ciekawosci :?:
Nie sprawdzałem ale sprawdzę w wolnej chwili.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Lucek_
22-03-2017, 00:11
W sumie to są trzy rzeczy zmienione na gorsze po lifcie: brak maty pod tą pokrywą, brak osłony akumulatora i mniejsze tarcze hamulcowe.
To nie wszystko. Jeszcze filtr paliwa-puszka za 200 PLN. W starej wersji wkład za 70. Pewnie coś by się jeszcze znalazło.
Skoro jest taka tendencja na oszczędzanie to strach pomyśleć co jest w nowych autach montowane...

maciekpt
05-05-2017, 11:37
Panowie potrzebuję wygłuszyć maskę bo oryginalną matę mam dość mocno zniszczoną po kolizji a oprócz tego kuna zaczyna mi tam robić gniazdo (włazi między maskę i matę i znosi żarcie - wczoraj znalazłem kawałki gołębia).
Która mata będzie najlepsza do tego celu? Pewnie musi być coś odpornego na temperaturę.

Abramsik
05-05-2017, 12:32
Kolego imienniku ja osobiście zaczął bym od pogonienia kuny, bo z takim lokatorem to nigdy nic nie wiadomo a szkody mogą być większe od kosztów maty. "Stare ludowe" sposoby działają. Ja u siebie jeszcze w Bravolocie znalazłem zapasy to powiesiłem kostkę WC, przewody spryskałem spreyem na kuny (kupiłem chyba w Norauto albo innym FeuVercie) a wokół miejsca parkingowego rozsypałem żwirek silikagelowy używany z ... kuwety mojego kota. Od tamtej pory spokój i do nowego rydwanu także się nikt nie wprowadził. Co do wygłuszenia maski to mały problem. Na Alle... jest multum mat głuszących właśnie do komory silnika.

maciekpt
05-05-2017, 14:53
Co do kuny to już walkę podjąłem :) Spray Wurth odstraszający kuny został wczoraj zaaplikowany i dzisiaj rano był spokój. A ogólnie to już nie pierwsza moja walka z kunami - wcześniej pomógł odstraszacz elektroniczny ale chyba się france przyzwyczaiły albo przestał działać tak jak powinien. Kostki WC próbowałem kiedyś ale nie pomogło :\
Wracając do mat - właśnie widzę, że jest tego masa na allegro i dlatego pytam, która będzie najlepsza do maski? :)

Fred.X
05-05-2017, 21:51
Najpierw wyklejasz tą otwory wewnątrz maski , te technologiczne :
GMS-07 XL LUXURY MATA WYGŁUSZAJĄCA BUTYLOWA 2,2mm (6801823642) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/gms-07-xl-luxury-mata-wygluszajaca-butylowa-2-2mm-i6801823642.html)

potem całość wyklejasz tą :
GMS011 WYGŁUSZENIE WYCISZENIE SILNIKA MASKI 100x25 (6753330446) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/gms011-wygluszenie-wyciszenie-silnika-maski-100x25-i6753330446.html)

w drugiej aukcji masz opisane i pokazane co i jak ;)

Lucek_
05-05-2017, 22:33
Moje zdanie jest takie że silnik w Cromie 1,9 150 jest dość głośny (szczególnie w zakresie użytkowych obrotów tj. 1900-2300 obr) i szkoda wydawać kasę na maty, które niewiele pomogą. Sam trochę mat przykleiłem do Cromy (min. maska i osłona górna silnika) więc to co mówię to nie teoria. Nie przykleiłem jeszcze maty do grodzi silnika. Myślę że jedynie tam można ograniczyć hałas idący z komory silnika do kabiny. We wszystkich innych miejscach szkoda kleić bo niewiele daje.
A może lepiej zbierać na nowsze i lepiej wyciszone fabrycznie auto... albo iść z kolegami na piwo, bo to może przynieść więcej radości niż posiadanie wyklejonej maski.

Fred.X
05-05-2017, 22:52
Lucek mylisz się , naprawdę , mylisz się i to grubo

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

w dieslu oprócz maski , można wykleić matą GMS 010 pokrywę silnika , tę plastikową

i moje pytanie , jakimi matami wyklejałeś , bo to akurat jest ważne

lupuss
08-05-2017, 11:16
Lucek mylisz się , naprawdę , mylisz się i to grubo

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

w dieslu oprócz maski , można wykleić matą GMS 010 pokrywę silnika , tę plastikową

i moje pytanie , jakimi matami wyklejałeś , bo to akurat jest ważne

A mi się wydaje, że @Lucek_ ma rację. Oklejanie pokrywy silnika to już w ogóle nie ma sensu. Dla testu położyłem pod nią opisywaną na forum wycieraczkę z OBI. Brak jakiegokolwiek efektu na zewnątrz samochodu jak i wewnątrz. Na słuch nie ma różnicy i miernik w telefonie pokazuje dokładnie tą samą wartość. Myślę, że zauważalny efekt da tylko kompleksowe podejście do tematu. Pytanie czy to jest warte zachodu.

Fred.X
09-05-2017, 01:21
Ja Wam podsuwam profi maty do wygłuszania, a Ty mi tu wyjeżdżasz z jakąś wycieraczką z OBI , :dupa:

Abramsik
09-05-2017, 19:09
Panowie tu https://www.bitmat.pl/pl/contact znajdziecie w kwestii mat to czego poszukujecie.

mugsy
21-06-2017, 01:30
Jeszcze nie widziałem nowego czujnika na alle, czasami są używki do Vectry C w cenie 50 - 80 zł. Z tego co pamiętam w ASO to wydatek powyżej 300 zł. Kiedyś kusiło mnie jak swój miałem uszkodzony, żeby kupić używany od VW bo mechanicznie są identyczne i pewnie elektrycznie też a cenią je od 20 zł.
Nr oryginału 46845578.

A wiesz może gdzie w internecie znaleźć ten czujnik od VW albo jaki on ma numer?

powolniak
21-06-2017, 08:53
Ja w sobote rozebrałem te duperele przed sciana grodziową i wykleiłem wszystko matą bitumiczna ,wyszło mi 1m2 maty i 2 godziny pracy ale warto bo jest zauwazalnie ciszej i bardziej miła dla ucha barwa chałasu.
polecam zdecydowanie taki zabieg

andy5
21-06-2017, 09:49
Cytat Napisał andy5 Zobacz post
Jeszcze nie widziałem nowego czujnika na alle, czasami są używki do Vectry C w cenie 50 - 80 zł. Z tego co pamiętam w ASO to wydatek powyżej 300 zł. Kiedyś kusiło mnie jak swój miałem uszkodzony, żeby kupić używany od VW bo mechanicznie są identyczne i pewnie elektrycznie też a cenią je od 20 zł.
Nr oryginału 46845578.
A wiesz może gdzie w internecie znaleźć ten czujnik od VW albo jaki on ma numer?

Tutaj jest podobny czujnik: CZUJNIK JAKOSCI POWIETRZA AUDI A6 C6 4B0907659A (6863234447) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/czujnik-jakosci-powietrza-audi-a6-c6-4b0907659a-i6863234447.html)

mugsy
21-06-2017, 12:41
Tutaj jest podobny czujnik: CZUJNIK JAKOSCI POWIETRZA AUDI A6 C6 4B0907659A (6863234447) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/czujnik-jakosci-powietrza-audi-a6-c6-4b0907659a-i6863234447.html)

Hmm ciekawe

Można nawet nówki kupić za 100 zł o tutaj - CZUJNIK JAKOŚCI POWIETRZA 1K0907659 VW SEAT SKODA (6680777341) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/czujnik-jakosci-powietrza-1k0907659-vw-seat-skoda-i6680777341.html#thumb/1)

Nawet napis jest taki sam jak na tym z Cromy (paragon)

Niby z zewnątrz wygląda tak samo, ale ciekawe czy będzie działał? Elektronika w środku może być trochę inna. VW raczej nie ma nic wspólnego z Fiatem.

stevenek
21-06-2017, 13:25
Jestbduża szansa, że będzie to ten sam czujnik. Paragon to nazwa producenta tych czujników. Myślę, że działają one na tej samej sadzie, więc w kwestii elektronicznej powinny być również kompatybilne. U mnie też jest uwalony ten czujnik, kiedyś się za tym rozglądałem, ale doszedłem do wniosku, że jak brać to tylko nowy, bo używka może być również niesprawna, ewentualnie u kresu swojej żywotności, bo jak widać z czasem się one psują.

@r2r
22-06-2017, 10:03
Witam wszystkich jako nowy użytkownik.

Też jestem zainteresowany informacją czy ten czujnik jakości powietrza z aut "niemieckich" zadziała w Cromie (mój też jest padnięty).

I może od razu zapytam o górną plastikową osłonę silnika (w temacie wątku wygłuszanie). Niestety moja ma urwane zaczepy i zastanawiam się jak ją jednak założyć na silnik (może jakieś dłuższe śruby z gumowymi/plastikowymi dystansami zamiast oryginalnych "grzybków"). Może koledzy mają jakiś pomysł czy "patent".

@r2r
28-08-2017, 09:35
Ja zakupiłem na alle... używany czujnik od Opla Zafira (za 40zł+dostawa) opisany jako "czujnik temperatury" o numerze 09180219 - nr i wygląd identyczny z moim uszkodzonym (miałem błąd czujnika po podłączeniu komputera przy okazji problemów z klimą). Zamontowałem i "chyba" działa (nie mam teraz możliwości sprawdzenia błędów przez komputer); ustawiłem "źródło powietrza" w klimie na auto i jadąc za różnymi "kopciuchami" nie czuć spalin. Na starym czujniku woń spalin z poprzedzającego auta było od razu czuć w kabinie.

JacekMata
11-09-2024, 11:14
Możesz odwiedzić stronę internetową Maty Butylowe pod tym linkiem: https://matybutylowe.pl
Na tej stronie znajdziesz szeroki asortyment mat wygłuszających, które mogą pomóc w redukcji hałasu i drgań w samochodach oraz innych pojazdach. Oferują różne produkty, w tym maty butylowe i akustyczne, które są samoprzylepne i łatwe w montażu.