PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana EGR, wzystko OK i ..p0403 i tryb awaryjny



RafalWawa
11-04-2016, 09:22
Witam,
Znowu niespodzianka ze strony cromy...
Auto zamulane z dołu, zaślepiłem więc egr, krótka przejażdzka, auto odżyło, więc diagnoza - egr do wymiany, w MES p0401, ale to raczej norma przy zaślepieniu egr
W sobotę wymieniłem egr .
EGR nowy, zakupiony w sklepie w ASO (akurat dali dobrą cene).
Sama wymiania żadna filozofia, nie ma co spieprzyć, umieszczona też kryza z 4 otworami
Po wymianie auto jak zaślepką, chodzi fajnie. Jazda kontrolna z podłączonym kompem, pętla na S-ce, coby można mocniej depnąć
No i wszystko cacy, ja zadowolony, w pewnym momencie trójka, obroty w max, i przy 4200 dup, check engine, tryb awaryjny ... komp był podpięty więc zjechałem i sprawdzam: p0403 i.. nie daje się skasować!.

23277

Dowlokłem się więc do domu, wieczór nastawał więc odpuściłem ponowne włożenie starego egr (gorący silnik to wątpliwa przyjemność.
Zgrałem logi i ..co widzę:


23276

ewidentnie w trakcie jazdy już przed awarią za duże mierzone ciśnienie doładowania vs oczekiwane..Inne parametry nie są podejrzane.
Stawiaem po prostu na wadliwy ten nowy egr (dziś jadę reklamować) ale.. to ciśnienie mnie zastnawia: może jest jeszcze coś, tylko czy to mogło spowodować awarię egra? CZujnik ciśnienia niedawno czyszczony, pozostaje podejrzenie że kierownice w turbo cuś szwakują, albo overboost...Może macie jakieś inne pomysły/sugestie

Pivko76
11-04-2016, 10:48
czujnik ciśnienia doładowania umieszczony na pasie przednim do czyszczenia.

wysłane z Coolpad F1

RafalWawa
11-04-2016, 11:25
Hmm, czujnik ciśnienia doładowania jest na kolektorze raczej za silnikiem a nie na pasie przednim (i ten byl niedawno czyszczony). Za to na pasie przednim jest zawór ciśnienia doladowania.... co miałeś na mysli?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

No to jest gorzej niż myślałem.. zamieniłem dziś rano egr-y i .. d..a blada, ze starym jest to samo :/
Wygląda więc na to jakby nie bylo komunikacji z samym egr-em - chyba że faktycznie jakiś czujnik o którym mowa w treści błedu..tylko co to u diabła za czujnik przy egr???

Ratunku, bo trochę mi się kończą pomysły i widmo wywiezienia w diabły do aso coraz realniejsze...

TomaszR
11-04-2016, 13:10
U mnie taka różnica ciśnień występuje często i nie wywala błędów ani nic. Moze zawór ma spierdzieloną elektrykę? Zareklamuj zawór niech go sprawdzą albo dadzą drugi.

maka131
11-04-2016, 13:12
a próbowałeś odpiąć EGRa i wtedy wykasować błąd, jeszcze przed odpaleniem silnika? sprawdź co będzie wyświetlał po odpaleniu.

jakieś jeszcze parametry zczytywałeś? może to coś innego.

sprawdź jednak ten czujnik doładowania. nawet jak jest czysty to spróbuj przejechać kawałek bez tej kryzy z 4 otworami. podejrzewam, że raczej poprawną kupiłeś ale różnie bywa.

zobacz również jakie błędy będzie wywala po odpięci czujnika doładowania.
może jakiś problem ze wtyczką jest, może kontakt spraj da radę.

RafalWawa
11-04-2016, 14:02
Próbwałem z odpietym, i przeczyściłęm też dodatkowo czujnik ciśnienia. Bez zmian
Kryza moim zdaniem nic tu nie wnosi, bo już wcześniej z nią jeździłęm i nie było problemów.

Wygląda mi to na jakiś problem z komunikacją z samym egr-em, i to nie po stronie egr-a tylko elektryki (możliwe że padła sama kostka albo kabelek)
Ponieważ jednak kostki drugiej nie mam, dałem se spkój i zaprowadziłem trupa do carserwisu - niech szukają co i jak (egr był u nich kupiony więc w razie czego mają sami go zmienić / reklamować)
Zobaczy się co wymodzą...
Kazałem też przy okazji dokładnie przejrzeć dolot, bo te róznice ciśnień i przymulanie - możliwe że jakaś nieszczelność powoduje (oczywiście to poza kwestią p0403)

Pivko76
11-04-2016, 15:16
mialem na mysli ten maly czujnik na pasie przednim. overboost

wysłane z Coolpad F1

desmo999
11-04-2016, 17:56
A speawdz bezpiecznik zasilajacy egr. Zmierz napiecie na nim. On jest sterowany masa.

RafalWawa
11-04-2016, 20:57
No to sprawa z egr-em wyjasniona. Zwalona jest kostka - ułamany jest zatrzask, w efekcie - jak to stwierdzili - nie kontaktowała. Udało się to prowizorycznie naprawić, ale kostka ponoć w nienajlepszym stanie i trzeba będzie z czasem wymienić.
ASO = wymiana całej wiązki.. może jednak ktoś wymieniał samą kostkę.. da się ją kupić?

Ciśnieniem zajmę się na dniach...

KOBRA
11-04-2016, 20:59
Podepnij tego nowego EGR-a pod wtyczkę i zrób programem test .Zobaczysz czy pracuje. Jeżeli pracuje to nie ma co reklamować.Tylko patrz mechanicznie czy pracuje nie w programie bo tu czasami są różnice. Miałem takie przypadki że program pokazywał różne otwarcia podczas testu a EGR nawet nie drgnął .
Ja pisałem a ty w międzyczasie napisałeś też posta .

andy5
11-04-2016, 22:39
może jednak ktoś wymieniał samą kostkę.. da się ją kupić?


Tutaj masz sklep z wtyczkami, pewnie dobierzesz odpowiednią: Wtyczki samochodowe - e-connectors (http://www.e-connectors.pl/pl/c/Wtyczki-samochodowe/80/1)

RafalWawa
11-04-2016, 23:39
Oo dzięki za ten namiar - faktycznie wygląda obiecująco (nie tylko w tym temacie).
Szkoda że nie sfotografowałem dokładnie złączki, bo z tego co widzę różnice są subtelne..chyba że ktoś już to przerabiał i wie co to za wtyczka jest potrzebna...

Swoją drogą - ma ktoś może info o sygnałach jakie są wysyłane do egr-a? bo z tego co zauważyłem do wtyczki dochodzą 4 kable, ale sam egr ma już 2 piny...to gdzie się podziały 2 pozostałe kable? nie prowadzą żadnych sygnałów?

desmo999
12-04-2016, 00:17
Sygnł to PWM ..Z tym ze na stałe jest na 1pinie 12V a Ecu steruje masą. Wykorzystywane sa 2piny.

RafalWawa
12-04-2016, 12:34
PWM? Szczerze mówiąc myślałem że to jest zwykłe załączanie/odłączanie zasilania, a nie bardziej skomplikowany sygnał.. stąd wniosek że EGR to nie tylko zwykły elektromagnes, ale i jakaś "logika" która dekoduje sygnał (komparator analogowy? bo chyba nie cyfrowe ustrojstwo..)

stevenek
12-04-2016, 12:59
Wydaje mi się, że przy PWM nie potrzeba żadnej elektroniki odbiorczej :confused:

desmo999
12-04-2016, 15:15
Zwykla cewka pwm proporcjonalna czyli ma stany posrednie