Zobacz pełną wersję : brak reakcji na pedał gazu
Jak w temacie. Pomiary wtryskow ,4 mial 3,20 ; 1 mial -1,49 ; 2 mial 1,16 ; 3 mial 0,34 . Te wartosci na biegu jalowym .podczas jazdy wtryski dawkowanie mialy ok. Wczoraj czyszczony byl egr i byl ok.otwieral i zamykal sie jak trzeba. Podczas jazdy powietrze do kolektora,turbo,wszystkie prawidlowe parametry,wrecz idealne. Jak jade to na 4 biegu jak mam np.1500 obrotow i 60 km/h wciskam gaz do podlogi to auto zwawo nie nabiera predkosci tylko normalnie powoli nabiera predkosci,tak samo na 5 biegu jak jade 80km/h to wciskam pedal gazu w podloge i auto powoli nabiera predkosci.turbo ok.2 tys.obrotow sie zalacza turbo ktore pracuje bez zarzutu i ma idealne parametry. Auto muli tez jak sie rusza z miejsca. Moze ktos zna przyczyny ze auto ma brak zdecydowanej reakcji jak wciska sie pedal gazu do podlogi a auto nabiera powoli predkosc.dzieje sie to na ogol na 4 i 5 biegu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sory za offa ale chcialem dodac ze auto od pierwszego biegu dodajac gaz do podlogi to do prawie 2 tys. auto zbiera sie jakby mialo z 70 koni mechanicznych.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Auto na kazdym biegu ponizej 2 tys.obrotow reaguje mulowato na wcisniecie pedalu gazu do podlogi.
Nie jest to tak zwana turbo dziura, a jak będziesz tak zamulał to szykuj kase na dwumas ;)
no chyba że się mylę, to sorki ;)
Markub,powyzej dwoch tysiecy obrotow auto zbiera sie bardzo dobrze. Ten brak reakcji pedalu gazu od ruszania i po kazdej zmianie biegow jak jest ponad tysiac czy poltora tysiaca obrotow to zolw normalnie a dojdzie do prawie dwoch tysiecy auto rozpedza sie bardzo dobrze. Jade 80 km/h i obroty 1500 to gaz w podloge i zolw,dopiero jak zlapie prawie 2000 obrotow to auto dostaje kopa od turbo i zbiera sie. Gdyby dwumas to auto wchodziloby w obroty a nie rozpedzalo sie. To samo na 4 biegu 1500 obrotow i tez gaz do podlogi i mulowato sie zbiera do 2 tys.obrotow.
stalo sie tak po wyczyszczenie egr i odlaczalem kleme dzien wczesniej.
Czytając Twój post nie wiadomo nawet o jaki silnik chodzi. Czyszczą z sadzy EGR warto uruchomić z kompa procedurę adaptacji.
Fiat Bravo 1.9 Multijet 8v 116 km. rok 2008.
wojtas85
09-04-2016, 19:52
Mam taki sam silnik. Podobno turbo załącza się dopiero przy 2000 obr/min stąd taki "żółw". W innych jednostkach ciągnie od samego dołu, u nas niestety nie i trzeba się do tego przyzwyczaić.
Kamil,
Chodziło mi tylko o to że jak startujesz na czwartym biegu z 1500 obrotów to zamęczysz dwumas.
Przyspieszając, biegi zmieniam powyżej 2500 obrotów.
Czy opisywany przez Ciebie problem pojawił się nagle czy zawsze tak było?
Pozdr
Kamil,
Chodziło mi tylko o to że jak startujesz na czwartym biegu z 1500 obrotów to zamęczysz dwumas.
Przyspieszając, biegi zmieniam powyżej 2500 obrotów.
Czy opisywany przez Ciebie problem pojawił się nagle czy zawsze tak było?
Pozdr
Zrobil sie zolw po czyszczeniu egr. W kazdym aucie jak wciskasz pedal do podlogi to ciagnie a tutaj padaka,nie ma sily do ok.2000 tys.obrotow. jade 80 km/h obroty 1500 i wciskam pedal gazu do podlogi i zero reakcji,auto powolusku sie rozpedza i dopiero jak dobije ok.2000 tys.obrotow to ciagnie dzieki turbo. Przed czyszczeniem egr i odpieciu klemy od akumulatora bylo ok. Nawet z pierwszego biegu jak ruszam daje lekko gazu ponad tysiac obrotow i puszczam sprzeglo i wciskam pedal gazu do samej podlogi to reakcja zolw,powoli nabiera obrotow i predkosc. W poniedzialek zaslepie egr i zobaczymy co jest,moze egr po przeczyszczeniu muli motor. Ja wiem o co ci chodzi z tymi obrotami niskimi i wysokim biegiem ze auto ma troche ciezej a u mnie po wyczyszczeniu egr taki mul sie zrobil. Nawet z jedynki jak daje gaz oporowo to auto wogole nie zapierdziela tylko powolutku idzie obrotomierz jakby cos go mulilo a powyzej dwoch tysiecy to zbiera sie dobrze bo turbo ciagnie.
Rzadzik27
10-04-2016, 01:28
Przed czyszczeniem egr i odpieciu klemy od akumulatora bylo ok
Po co to ruszałeś? pomijając to dziwne pytanie.. Jeżeli przed "czyszczeniem" było ok a po czyszczeniu nie, to chyba sam znasz odpowiedź...?
Po co to ruszałeś? pomijając to dziwne pytanie.. Jeżeli przed "czyszczeniem" było ok a po czyszczeniu nie, to chyba sam znasz odpowiedź...?
Po to ruszalem bo wywalal mi check i blad egr. Czyli mistrzu wnioskujesz ,ze egr do wywalenia? Czy co? Zadalem temu pytanie bo nie wiem czemu auto do dwoch tysiecy zbiera sie powolutku a powyzej dwoch tysiecy zbiera sie jak nalezy..
Rzadzik27
10-04-2016, 09:56
Po to ruszalem bo wywalal mi check i blad egr.
Chyba zapomniałeś o tym napisać, a wypadałoby wspomnieć wcześniej. Coś jest na rzeczy z tym EGR - przynajmniej od tego wypadałoby zacząć. Przy tym czyszczeniu sprawdziłeś czy wszystko "chodzi" jak należy? może dalej jest "zawieszony". Jeśli sprawdziłeś, to może jakoś go garażowo zaślepić a najlepiej zacząć od poczytania o tym ustrojstwie - ludzie przerabiali to pewnie setki razy więc pewnie znajdziesz tam analogiczny przypadek.
wojtas85
10-04-2016, 13:23
Zrobil sie zolw po czyszczeniu egr. W kazdym aucie jak wciskasz pedal do podlogi to ciagnie a tutaj padaka,nie ma sily do ok.2000 tys.obrotow. jade 80 km/h obroty 1500 i wciskam pedal gazu do podlogi i zero reakcji,auto powolusku sie rozpedza i dopiero jak dobije ok.2000 tys.obrotow to ciagnie dzieki turbo. Przed czyszczeniem egr i odpieciu klemy od akumulatora bylo ok. Nawet z pierwszego biegu jak ruszam daje lekko gazu ponad tysiac obrotow i puszczam sprzeglo i wciskam pedal gazu do samej podlogi to reakcja zolw,powoli nabiera obrotow i predkosc. W poniedzialek zaslepie egr i zobaczymy co jest,moze egr po przeczyszczeniu muli motor. Ja wiem o co ci chodzi z tymi obrotami niskimi i wysokim biegiem ze auto ma troche ciezej a u mnie po wyczyszczeniu egr taki mul sie zrobil. Nawet z jedynki jak daje gaz oporowo to auto wogole nie zapierdziela tylko powolutku idzie obrotomierz jakby cos go mulilo a powyzej dwoch tysiecy to zbiera sie dobrze bo turbo ciagnie.
Czyli przed czyszczeniem zaworu EGR ciągnął od samego dołu? U mnie jest muł od kiedy go posiadam. Więc wychodzi na to, że z moim też jest coś nie tak.
Jutro zabieram sie zaslepic egr i wyjade zobaczyc co jest. Po przeczyszczeniu egr auto od pierwszego biegu od startu dajac pedal gazu do podlogi zbiera sie powolutku. Mam nadzieje ze po zaslepieniu tymczasowego jutro bedzie winny egr. Czytalem wlasnie,jakis facet kiedys pisal ze objawy mial podobne do ktorych ja mam i ze do dwoch tysiecy to mulowaty,zaslepil egr i auto mocy dostalo. Dzis do Warszawy i z Warszawy jadac lekko ponad 80 km/h i obroty 1500 i pedal gazu do podlogi,reakcji zadnej,po chwili powolutku zaczal wchodzic w obroty i jak doszlo do 2000 tys.obrotow auto zaczelo sie zbierac dzieki turbo. Po przeczyszczeniu egr nie wywala mi bledu egr. Podlaczylem kompa przedwczoraj podczas jazdy po wyczyszczeniu to egr nie pracowal i po pewnym momencie zaczal pracowac. Jutro bede dzialal i zobaczymy co jest grane.
I jednak problem z EGR. Po przeczyszczeniu między elektrozaworem a resztą egr był zajebisty przedmuch,jak dało się gazu to ciśnienie wywalało spaliny tą luką między elektrozaworem a resztą EGR-u. Założona zaślepka z kwasówki i moc pod pedałem wróciła,choć jeszcze to nie te 100% bo jest jeszcze ten przedmuch oparów ciśnienia przy elektrozaworze. Trzeba kupić używany EGR.
Dziś byłem w Inter Cars i pytałem o zawór EGR i niestety zamiennika nie mają na stanie. Motor 1.9 8v 116 km. nr motoru : 192B4000 . Czy elektrozawór będzie pasował od motoru 120 konnego.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.