PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo 1.6 16v wysoka temperatura



volcissko
05-04-2016, 16:52
Witam, mam następujący problem. Samochód jest po wymianie chłodnicy i czujnika temperatury, wentylator załącza się, ze zbiorniczka nic nie leje, ale sam wentylator załącza się dopiero kiedy wskaźnik temperatury jest już poza czerowonym polem, także wydaje mi się , ze cos jest tu nie tak. Mechanik, powiedział mi, ze tak prawidłowo być powinno i, ze na czerwonym samochód ma 90stopni co wydaje mi się dziwne, bo każdy samochód ma tą teperature w połowie.
W czym jest problem?
Proszę o pomoc.
Dziękuję z góry!

marcij
05-04-2016, 17:21
Pewnie we wskaźniku temperatury. Zacznij od mocnego uderzenia w deskę - wskazówka powinna spaść. Jeśli nie, to upewnij się, że temperatura, która pokazuje wskaźnik jest faktycznie temperaturą silnika.

volcissko
05-04-2016, 17:45
Pewnie we wskaźniku temperatury. Zacznij od mocnego uderzenia w deskę - wskazówka powinna spaść. Jeśli nie, to upewnij się, że temperatura, która pokazuje wskaźnik jest faktycznie temperaturą silnika.

Uważasz, ze to jest to? Spróbuję, ale czekam jeszcze na inne propozycje :)
Zaraz sprawdzimy terapię wstrzasowa :)

volcissko
06-04-2016, 15:26
Nie, to nie działa...

harper01
06-04-2016, 23:10
Podepnij samochód pod kompa, sprawdź odczyt temperatury oraz przy jakiej się załączy wentylator i będziesz wiedział co w trawie piszczy :D

volcissko
07-04-2016, 05:55
Gdzie takie usługi świadczą?

harper01
07-04-2016, 18:29
A więc takie usługi u: mechanika; elektromechanika; dobrego kolegi, który posiada interfejs diagnostyczny do fiata; tudzież sam sobie w domu możesz taką usługę wyświadczyć po ówczesnym zakupieniu kabla.

sze
21-04-2016, 22:08
Podepnę się pod temat z pewną informacją, może przyda się autorowi.
Wiatrak na chłodnicy w 1.6 jest uruchamiany przez termo-włącznik wkręcony poniżej zbiornika wyrównawczego i podpięty wtyczką 2-pin. Można odpiąć wtyczkę i zewrzeć ją np. spinaczem biurowym żeby sprawdzić czy przekaźnik wiatraka i sam wiatrak działają. Natomiast sam termo-włącznik dopiero przy temperaturze ok. >96 stopni powinien dawać przejście, z tym że tam jest trochę ciężki dostęp żeby się podpiąć miernikiem.
Odczyt do komputera i wskazówki bierze się z czujnika/czujników na termostacie, które też mógłbyś sprawdzić miernikiem uniwersalnym, bez podpinania się pod komputer.

harper01
22-04-2016, 16:26
podpięty wtyczką 2-pin

Z tego co kojarzę to u mnie są 3-piny


Można odpiąć wtyczkę i zewrzeć ją np. spinaczem biurowym żeby sprawdzić czy przekaźnik wiatraka i sam wiatrak działają.
Kiedyś też tego próbowałem i.....zostałem bez spinacza :D ale przynajmniej bezpiecznik przeżył tą operację ;)

kszylobryt
23-04-2016, 12:52
Z tego co kojarzę to u mnie są 3-piny


Kiedyś też tego próbowałem i.....zostałem bez spinacza :D ale przynajmniej bezpiecznik przeżył tą operację ;)

Jeżeli masz trzy piny,to pin A daje sygnał na wskażnik temp.Tak więc odepnij wtyczkę i przy wł. zapłonie zewrzyj wejście pinu A z masą.wskazówka temp. powinna wychylić się na max.