witam mam prośbę wyskakują mi 2 błędy których nie mogę skasować w mojej Maryśce wszystkie skanowane Multiecuscan i jest to
błąd 0B wyzwalacz str.kierowcy-przerwa obecny
błąd 22 kontrolka wyłączenia poduszki pasażera-przerwa/zwarcie z masą przejściowy
proszę o pomoc bo nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny i jak się za to zabrać
dodaje screana z MESa może ktoś pomoże
http://scr.hu/7wf8/159bw
Myślę, że to Ci pomoże.
Pierwszy błąd 0B masz opis poniżej i on jest stały - jego trzeba usunąć.
Drugi błąd jest niestały. Jak pierwszy usuniesz to drugi powinien też dać się usunąć.
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: 01 - Centralka uszkodzona
Brak dostępnej pomocy
2: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
3: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
4: 04 - Wyzwalacz poduszki (kierowca)
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
5: 05 - Wyzwalacz poduszki (pasażer)
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
6: 06 - Napięcie akumulatora - zbyt niskie
Brak dostępnej pomocy
7: 07 - Kontrolka AIRBAG - zwarcie z masą/przerwa
Brak dostępnej pomocy
8: 08 - Dane zapisane w pamięci zderzenia
Brak dostępnej pomocy
9: 09 - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
10: 0A - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
11: 0B - Wyzwalacz napinacza str. kierowcy - przerwa
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
12: 0C - Wyzwalacz napinacza str. pasażera - przerwa
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
13: 0D
14: 0E
15: 0F
16: 10 - Napinacze pasów aktywowane
Brak dostępnej pomocy
17: 16
18: 17
19: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
20: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag
Dzięki za podpowiedzi dziś z wieczora sprawdze to i dam znać jak poszło
Witam trochę to potrwało ale gotowe jednak okazało się że przewód od poduszki kierowcy jest uszkodzony po wymianie błąd znika
Czyli kod błędu wskazywał dobrze ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.