PDA

Zobacz pełną wersję : Pomoc w diagnozie błędów airbag Marea



skb
07-03-2016, 00:57
witam mam prośbę wyskakują mi 2 błędy których nie mogę skasować w mojej Maryśce wszystkie skanowane Multiecuscan i jest to

błąd 0B wyzwalacz str.kierowcy-przerwa obecny

błąd 22 kontrolka wyłączenia poduszki pasażera-przerwa/zwarcie z masą przejściowy

proszę o pomoc bo nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny i jak się za to zabrać

skb
07-03-2016, 17:31
dodaje screana z MESa może ktoś pomoże

http://scr.hu/7wf8/159bw

miszko
07-03-2016, 21:43
Myślę, że to Ci pomoże.
Pierwszy błąd 0B masz opis poniżej i on jest stały - jego trzeba usunąć.
Drugi błąd jest niestały. Jak pierwszy usuniesz to drugi powinien też dać się usunąć.


ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: 01 - Centralka uszkodzona
Brak dostępnej pomocy

2: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

3: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

4: 04 - Wyzwalacz poduszki (kierowca)
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

5: 05 - Wyzwalacz poduszki (pasażer)
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

6: 06 - Napięcie akumulatora - zbyt niskie
Brak dostępnej pomocy

7: 07 - Kontrolka AIRBAG - zwarcie z masą/przerwa
Brak dostępnej pomocy

8: 08 - Dane zapisane w pamięci zderzenia
Brak dostępnej pomocy

9: 09 - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

10: 0A - Obwód wyzwalania napinacza - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

11: 0B - Wyzwalacz napinacza str. kierowcy - przerwa
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

12: 0C - Wyzwalacz napinacza str. pasażera - przerwa
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

13: 0D

14: 0E

15: 0F

16: 10 - Napinacze pasów aktywowane
Brak dostępnej pomocy

17: 16

18: 17

19: 02 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z +Vcc
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

20: 03 - Obwód wyzwalania poduszki - zwarcie z masą
Wskazywany obwód poduszki powietrznej ma przerwę, zwarcie do + lub masy lub słabe połączenie (przerwany obwód). Usterka może być również w ECU lub wyzwalaczu.
Sprawdź okablowani i złącza pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Przestrzegaj następujących zasad bezpieczeństwa
- Nie kładź niczego na kierownicy ani desce rozdzielczej ani nie pracuj bezpośrednio przed nimi.
- Wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 10 minut, następnie odłącz akumulator i odczekaj 15 minut przed odłączeniem złącz poduszek powietrznych.
Sprawdź okablowanie i złącza pod kątem słąbych połączeń i uszkodzeń.
- Podłączaj złącza w odwrotnej kolejności, akumulator podłącz na samym końcu.
- Włącz zapłon i wykasuj kody błędów. Wyłącz zapłon na kilka minut, a następnie ponownie włącz i odczytaj kody błędów.

OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowe postępowanie z układem poduszek powietrznych może spowodować napełnienie poduszki(-ek) lub ich późniejszą awarię, która może spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
NIE DOKONUJ ŻADNYCH POMIARÓW ANI NIE DOŁĄCZAJ NICZEGO DO UKŁADU OD STRONY PODUSZEK POWIETRZNYCH bez wcześniejszej weryfikacji w stosownej literaturze serwisowej. Przestrzegaj lokalnych praw dotyczących napraw układów Airbag

skb
08-03-2016, 16:06
Dzięki za podpowiedzi dziś z wieczora sprawdze to i dam znać jak poszło

skb
10-03-2016, 23:51
Witam trochę to potrwało ale gotowe jednak okazało się że przewód od poduszki kierowcy jest uszkodzony po wymianie błąd znika

miszko
11-03-2016, 14:37
Czyli kod błędu wskazywał dobrze ;)