Zobacz pełną wersję : Brava 1.2 16v 82KM 2000r cofające się paliwo.
Proszę o pomoc w sprawie problemów z rozruchem Bravy.Gdy zostawię autko na około 12 godzin, mam problem z odpaleniem. Mianowicie muszę zakręcić silnikiem z 2, po czym przy 3 razie dopiero zapala. Jeśli odstawię auto np na 2 godziny to odpala bez problemu.
Mam wrażenie, że może cofać się paliwo z węży do baku.
Zastanawiam się, co może być przyczyną.
Wstępnie planuje zamontować za bakiem zawór zwrotny, aby zablokować cofanie się.
Czy ktoś orientuje się jakiej średnicy jest przewód paliwowy? Chciał bym dobrać zawór zwrotny.
Pompa paliwa jest elektryczna. Przekręcisz zapłon i ona się uruchamia nabijając ciśnienie. Jeżeli później silnik pracuje dobrze, nie dławi się, nie ma problemów z przyspieszaniem pod pełnym obciążeniem to nie winiłbym tej pompy.
Jak odpalę auto ( po 3 próbie kręcenia), to następnie samochód pracuje bardzo dobrze, obroty nie falują, auto na niskich obrotach nie szarpie.
Jak odpalę i zgaszę, to ponowne odpalenie też pójdzie gładki, za pierwszym razem odpali.
Wymieniłem wczoraj kable zapłonowe oraz świece.
Co mógł bym następnie sprawdzić ? Aktualnie komputer (multiecuscan) nic nie wykazuje.
asykom15
04-03-2016, 14:44
odkręc wąż przy silniku i spr. czy po odpaleniu leci odrazu paliwo czy dopiero po 3 kręceniu.Moim zdaniem najłatwiej wykluczyć cofania się paliwa.
Czy przewód paliwowy od wtrysków jest łatwo dostępny ? Bo wydaję mi się, że wtryski są schowane, od strony szyby przedniej.
Zastanawia mnie czy to też jest bezpieczne, ponieważ, mogę pooblewać silnik benzyną.
harper01
05-03-2016, 00:11
Zastanawia mnie czy to też jest bezpieczne, ponieważ, mogę pooblewać silnik benzyną.
Przy okazji sprawdzisz czy elektryka jest w porządku :D Nie wiem dokładnie jak to jest w silniku 1.2 ale u mnie przewód paliwowy jest łatwo dostępny i bez problemu można go ściągnąć, po lewej stronie idą dwa obok siebie (niebieski i czarny, jeżeli dobrze kojarzę)
markshall
05-03-2016, 13:54
Proponuje odkręcić odpowietrznik na listwie wtryskowej, będziesz wiedział czy jest ciśnienie. Tam jest plastikowy kapturek, jak go zdejmiesz to trzeba wcisnąć śrubokrętem zawór.
Czy po przekręceniu kluczyka, przed zapalaniem słychać pompę paliwa? Po jakim czasie (bez zapalania samochodu) się wyłącza ?
Po przekręceniu słychać pompkę i wyłącza się po około 5-10 sekund.
Czyli prawidłowo, tak powinno być. Czy wtedy, gdy nie chce zapalić gaśnie kontrolka check-engine ?
Muszę sprawdzić, ale raczej gdy nie chce odpalić to palą się kontrolki jak podczas normalnego odpalania (jak na przykład po małym odstępie od jazdy odpalam autko)
Na weekend zamontowałem zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym, za zbiornikiem.
Niestety zabieg nie wyleczył problemów z rozruchem.
Aby odpalić auto po postoju dłuższym niż 5 godzin, muszę kręcić silnikiem 2-3 razy. Za 3 razem po wciśnięciu gazu, autko odpala.
Jakieś propozycje czego szukać dalej ?
Na weekend autko dostało:
- nowy pasek osprzętu
- nowy pasek alternatora
- podładowałem akumulator (pzrez te kręcenie z rana aku dostał po "czterech literach")
- nowe świece
- nowe kable
- przeczyściłem przepustnicę (bez jej ściągania)
- nowy olej i filtr
- nowy filtr powietrza
- zaworek zwrotny na układzie paliwowym
Komputer po podłączeniu nie wykazuje błędów.
Chyba nigdy nie zrozumiem dlaczego ludzie wymieniają losowo wybrane części zamiast odszukać i usunąć uszkodzenie.
Teoria "cofniętego paliwa" prawdopodobnie jest błędna, natomiast co do pozostałych wymienionych części to brak jakichkolwiek dowodów ich udział w powstawaniu objawów problemu (którym jest "ciężki start" zimnego silnika).
Co zostało zrobione do tej pory w celu zdiagnozowania usterki?
- pomiar ciśnienia paliwa w listwie
- pomiar wydajności pompy paliwa
- jeszcze coś?
panterka
18-03-2016, 12:48
Warto by się przyjrzeć rozrządowi (rolki napinającej czy pracuje w położeniu optymalnym). Najlepiej tez sprawdzić na blokadach poprawność montażu.
Chyba nigdy nie zrozumiem dlaczego ludzie wymieniają losowo wybrane części zamiast odszukać i usunąć uszkodzenie.
Wszelkie części zostały wymieniony ze względów eksploatacyjnych, autko zostało jakiś czas temu kupione i poprzedni właściciel raczej często go nie serwisował.
Bardzo możliwe, że cofające się paliwo jest błędną diagnozą.
Jak mogę domowym sposobem zmierzyć ciśnienie paliwa w listwie oraz , wydajność pompy?
Rozrządu nie sprawdzałem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.