PDA

Zobacz pełną wersję : Nowe ducato 2015r z wadami fabrycznymi ?



ducato2015
03-03-2016, 19:16
Witam.
Czy prawdą jest że nowe ducato nosi wadę fabryczną układu kierowniczego? Otrzymałem informacje o tym fakcie w ASO gdzie próbuje przywrócić auto z przebiegiem 15 000 km do stanu odpowiadającemu pojazdowi z salonu. CYTAT: "Problem, który Pan zgłasza jest powszechny w innych pojazdach FIAT DUCATO i jest on na etapie rozwiązywania przez inżynierów we Włoszech. Niezwłocznie gdy pojawi się rozwiązanie tego problemu zostanie Pan o tym poinformowany i zaproszony do serwisu na usunięcie usterki".
Problem objawia się drżeniem kierownicy podczas jazdy. Druga kwestia to zachowanie się układu na postoju. Wykonując manewr skrętu słyszymy dziwny hałas z układu połączony z drganiami które można odczuć na fotelu kierowcy / pasażera. Są też sytuacje kiedy tracę sprawność układu i zapala się kontrolka. Wystarczy zgasić auto aby wszystko wróciło do normy.Samochód też bardzo twardo odpala i wchodzi w dziwny rezonans jadąc na biegu wstecznym.
Mimo moich wielu monitów nikt z centrali FIAT nie jest zainteresowany sprawą, od tygodnia czekam na odwiedź. Czy ktoś spotkał się już z tego typu usterkami w nowym modelu ducato ?Auto z grudnia 2015, silnik: 3.0 M-J

miszko
04-03-2016, 09:38
Nie ma ogłoszonej akcji serwisowej, ostatnia z 2014 dotyczyła nieszczelności wtrysków (mogło się lać paliwo). Zapytam jednak znajomego z FAP (Fiat Auto Poland) czy coś może wie "od drugiej strony".

ducato2015
04-03-2016, 12:49
Informacje o tym otrzymałem w ASO więc zapewne jest to potwierdzone.
Uzasadnieniem pozostałych usterek jest email:

- drgania kierownicy – Problem, który Pan zgłasza jest powszechny w innych pojazdach FIAT DUCATO i jest on na etapie rozwiązywania przez inżynierów we Włoszech. Niezwłocznie gdy pojawi się rozwiązanie tego problemu zostanie Pan o tym poinformowany i zaproszony do serwisu na usunięcie usterki

- ciężki rozruch – w obecności przedstawiciela Fiata pana xyz nie stwierdziliśmy występowania problemu z rozruchem. Słyszalne stuknięcie w silniku podczas rozruchu jest spowodowane luzem w kole zamachowym i zjawisko to występuje w każdym pojeździe tego typu.

darecki_W
05-03-2016, 00:45
Mam Ducato z 2015 roku z silnikiem 3.0
i u mnie też ciężko pali po nocy
zauważyłem że podczas rozruchu nie odłącza radia
świateł dmuchawy :(

ją dostałem pismo z Fiata o akcji serwisowej
na wymianę jakiegoś konektora

ducato2015
06-03-2016, 12:00
Ciężko pali swoją drogą ale w moim przypadku głuchy dźwięk jaki towarzyszy odpaleniu wskazuje na zbyt duży luz na kole dwumasowym.
Ja jeszcze nie otrzymałem żadnych informacji ze strony FIATa, bardzo ciężko się z nimi rozmawia.

miszko
07-03-2016, 14:25
Dostałem nieoficjalną informację, że oficjalnie takiej akcji nie ma , ale "coś testują na placu". Czekamy na więcej szczegółów, ale widać, że coś wisi w powietrzu. Pozostaje czekać tak jak miałeś w cytacie od swojego ASO.

ducato2015
07-03-2016, 21:12
Oficjalnie trudno jest dowiedzieć się czegokolwiek, obsługa klienta na etapie po sprzedażowym praktycznie nie istnieje.

caroll
12-03-2016, 16:46
a z ciekawości jak wygląda u was zbiorniczek z płynem od wspomagania - załączcie fotkę góry=kapsla
co do szarpania może być przyczyną zmieszany płyn z odrobiną wody = szczególnie przy przymrozkach po nocy
zacinają się zawory sterujące w maglu oraz w samej pompie wspomagania
popatrzcie tu
http://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/ducato-od-2006-ku-przestrodze-defekt-zbiorniczka-wspomagania-15349/#post232181


co do stuków podczas skręcania szczególnie stojąc mogą być siadające łożyska górne od mocowania amortyzatorów = stukanie, szarpanie na kole kierownicy i nierówne wspomaganie podczas jazdy

a bym się nie zdziwił jak znowu efekt zalewania komory silnika przez wodę z podszybia = walczę z fiatem od 2007 w tym temacie i zbyt wiele nie poprawili nawet w nowych modelach !!!

caroll
12-03-2016, 21:04
może to pomoże w diagnozie

http://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/ducato-3-0-kilka-problemow-20556/

ciekawostka to taka, że dotyka wyłącznie wersję 3,0 ?!?
ale przeczytajcie spokojnie wszystkie 3 strony - każdy miał inaczej...
a sama wymiana nie oznaczała rozwiązania = wymiana też musi być poprawnie wykonana ...

insane.krk
23-03-2016, 08:11
Kopiuje z innego tematu moją wypowiedź odnośnie wibracji przenoszących się na auto podczas skręcania:
Ja miałem taką sytuacje co prawda wystąpiła po 2 latach, ale zaraz po tym jak mi wymienili przekładnie kierowniczą na nową, nie wiedzieli co było przyczyną ale usunęli usterkę przy pomocy tłumika drgań (taka spirala pomiędzy zbiorniczkiem a przekładnią), nie jest montowana fabrycznie, ale jak klient zgłasza takie dolegliwości to wtedy montują. Mam nadzieje, że to pomoże w walce z serwisem.

Read more: http://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/na-co-zwrocic-uwage-auto-z-salonu-31979/#ixzz43hgHNwfx

ducato2015
26-02-2017, 12:39
Nie rozwiązałem, cały czas trwa przepychanka z ASO i wsparciem technicznym FCA.
SERWIS PO PROSTU NIE ISTNIEJE, WSZYSCY CZEKAJĄ DO KOŃCA OKRESU GWARANCYJNEGO.
NAJWAŻNIEJSZE JEST TO ŻE W UMOWIE GWARANCYJNEJ JAK I W ZAMÓWIENIU JEST ZAPIS KTÓRY WYKLUCZA PRZYSŁUGUJĄCE UPRAWNIENIA Z TYTUŁY RĘKOJMI ZA WADY FIZYCZNE POJAZDU
&11 PARAGRAF ZAMÓWIENIA
JEST TO POWSZECHNA PRAKTYKA !!!
CZYTAJCIE WARUNKI UMOWY GWARANCYJNEJ I DOKUMENT ZAMÓWIENIA !!!

wojtf23
26-02-2017, 19:13
Ja ostatnio dzwoniłem do serwisu fiata czy mają jakiś swój własny patent na nie schodzące się podszybie i lanie wody środkiem. W serwisie w Bielsku i Krakowie nic nie wiedzą że coś takiego się dzieję. Goścci zgasiłem że każdy z trojaczków ma ten problem więc niech nie opowiada bzdur. Zadzwoniłem jeszcze do Warszawy bo myślałem że tam będą mądrzejsi. Oczywiście byli mądrzejsi. Bo dostałem odpowiedź " A w czym to panu przeszkadza że się leje na silnik" Po prostu ręce mi opadły. Dopiero jak powiedziałem że potem jest problem z wyciągnięciem wtrysków. To dopiero usłyszałem że coś takiego mu się obiło o uszy. No po prostu Wawie matoły są w tych serwisach.

Gość z Peugeota powiedział żeby wymienić spinki podszybia i jakoś to zakleić bo nikt jeszcze tego nie poprawił i żebym nie pytał o spinki do podszybia bo kroją jak opętani tylko pytać o spinki listy bocznej np. do 206-tki.

damianio
27-02-2017, 18:35
te Ducata to jedna wielka porazka, moj nie ma dwoch lat a juz drugi raz wtryski byly wymieniane (winą nie jest paliwo bo wszystkie firmowe auta tankują to samo), oczywiscie nie podlegaja gwarancji :/

ducato2015
28-02-2017, 21:14
Samochody w zasadzie są ok ale matoły je obsługują...Pracują tam zwykłe ameby umysłowe, ktoś kto ma łeb na karku idzie na swoje....

wojtf23
01-03-2017, 21:51
ducato2015 Popieram.

Braval
02-03-2017, 22:56
Takie sa fakty.W takich Kielcach ,we Fiacie mechanicy zmieniają się srednio co kwartał, powód kasiorka i warunki pracy....

ducato2015
03-03-2017, 18:01
Takie sa fakty.W takich Kielcach ,we Fiacie mechanicy zmieniają się średnio co kwartał, powód kasiorka i warunki pracy....

Dokładnie, ASO chce mieć pracownika za grosze, a mechanik w dzisiejszych czasach musi zarabiać.
Narzędzia dziś nie są drogie, kawałek garażu też się znajdzie więc każdy idzie na swoje.

caroll
10-03-2017, 01:05
Z podszybiem ASO każde ASO wie o co chodzi ale nie mają zlecenia od centrali więc sami się nie wychylą !!!
A centrala ma to w du...upie bo nawet projektując nowe ducato nadal jedynie kosmetycznie to zmienili - wody nadal przybywa.
Ale rachunek jest prosty = dopóki na gwarancyjne naprawy nie poszło zbyt wiele to znaczy że nie było tematu = a już na pewno nie ma akcji serwisowej = przecież nie zagraża życiu ani pozwem sądowym,
więc gdzie widzicie problem ???
??? ASO, centrala fiat poland, centrala FIAT, czy ludzie/pracownicy = niech się któryś wychyli i będzie agitował klienta... ??? więc gdzie jest problem ???

Chcecie mieć sucho to jedynie profesjonalne materiały do uszczelnień lub wklejania szklanych fasad na budynkach rozwiązują tę przypadłość.

A tak:
zalane wtryskiwacze i ich kostki, zalana przepustnica i zatarta dźwignia oraz kilka drobiazgów jak reflektory, bezpieczniki pod maską, komputer...
same drobiazgi i to wszystko z winy kierowcy bo jechał pod deszcz a nie przeczekał pod wiatą. bo złe paliwo, bo inna cholera lub grypa.

Na podklejanie szyby i połączenia 2 części podszybia są gotowe posty/poradniki.