Zobacz pełną wersję : Oryginalne radio z B & Me - uciekają fale UKF
Jeszcze jedna upierdliwa rzecz.... jak w temacie uciekają fale radiowe... w mieście typu Opole to jeszcze jakoś daje rade ale poza tragedia... Np. w drugim samochodzie Oplu Astra H nawet w najdalszym zad....piu żadnych problemów... Ale wracając do Cromy to doczytałem się że wina być może leży w podstawie anteny... Więc, czy jest jakiś sposób - test aby zdiagnozować bez rozbierania podsufitki i kupowania nowej części że to wina leży w tej właśnie podstawie??? Bat wymieniałem i bez poprawy... dzięki za ew. info
Sprawdź czy radio działa Ci na długich falach. W Cromie były montowane dwa wzmacniacze - jeden z pasywną sekcją FM, która miała długi pręt, drugi po lifcie (ale nie od razu) z krótkim prętem gdzie sekcja FM była aktywna (czyli był w niej wzmacniacz). Ta druga znacznie lepiej się sprawuje. Jeżeli podstawka jest zalana (a to jest najczęstszą przyczyną) to nie powinien również działać AM.
Okazało się że jednak uszkodzona była podstawa anteny, zakupiłem na znanym alledrogim portalu zamiennik nówkę sztukę do Fiata 500 (jedyne 14 zł z wysyłką) i już działa 2 miesiące... Wcześniej rozważałem używkę... ale te chodzą od 50zł w górę a nie wiadomo co się otrzyma... Nówka to nówka. Dodam jeszcze że do Cromy pasują podstawy z 500, Lancii, Alf 156 itp.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ach, dodam jeszcze że wymiana to mordęga ze względu na to że podsufitka za klapą opada w górę i dopiero jest zamontowana podstawa, trzeba tam rękę wepchać i na ślepo walczyć (użyłem małego klucza tzw. "żabki")... Wcześniej trzeba odkręcić wkręt mocujący plastikowy hak i na siłe wyciągnąć zatrzask...a potem, po odciągnięciu podsufitki odpiąć wtyczkę i gniazdko instalacji antenowej - jest zaczepione do specjalnego uchwytu. Podsufitka za bardzo nie ucierpiałe od tych naprężeń... choć są widoczne minimalne zmarszczenia...
Miałeś kabel ze złączem Fakra (biała kostka) czy z Coma (czarne złącze)?
a jak wygląda złączka kabla anteny w Cromie przed FL?
Jest tam złącze Coma. Czyli będzie pasować wzmacniacz z Pandy II, 500 z lat 2008 - 2012, Bravo, z Alfy 156 i 159 przed 2008. Wzmacniacz z Alfy 147 ma dodatkowe zasilanie (trzeba 12V podprowadzać), a w Cromie zasilanie jest od radia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.