PDA

Zobacz pełną wersję : Terkotanie z deski rozdzielczej/podszybia



lupuss
26-02-2016, 21:54
Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z terkotaniem:


https://goo.gl/photos/opD6pi3m51f1Asxa6

Problem występuje na zimnym silniku w czasie puszczania sprzęgła na pierwszym biegu. Dźwięk wydobywa się z deski rozdzielczej z okolic nawiewu. Chyba bardziej od strony kierowcy lub na środku. Pod maską niczego nie słychać. Jakieś pomysły co to może być? Żaden element zewnętrzny dociskany nie pomaga. To ewidentnie coś pod deską rozdzielczą. Tylko co?

TomaszR
26-02-2016, 22:38
A to nie Klima?

lupuss
26-02-2016, 22:44
To może być wszystko co jest pod deska rozdzielczą. Natomiast żadne ustawienia nawiewów czy klimatyzacji nie mają wpływu na obecność tego tyrkotania.

martinez
26-02-2016, 22:47
Czyli to nie ma związku z tym tematem?:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/halas-terkotanie-z-deski-przy-hamowaniu-20403/

lupuss
26-02-2016, 22:50
Specyfika jest całkiem inna. Terkotanie po zagrzaniu ustepuje całkowicie.

martinez
26-02-2016, 23:07
Ech, masakra, polecam stetoskop lekarski do osłuchania :-) U mnie też coś zaczęło dzwonić, ale tylko po rozgrzaniu z kolei. Ja to tłumaczę tak, że przebieg swoje robi, ale mimo to nie odpuszczę i przyczynę znajdę :-)

lupuss
26-02-2016, 23:29
115 tys. na blacie...

maka131
26-02-2016, 23:43
jakiś kot tam siedzi i mruczy :fiufiu::fiufiu::fiufiu:

maciekpt
27-02-2016, 08:50
Ha! Mam to samo! Też nie mogę sobie z tym poradzić. Występuje tylko przy zimnym rozruchu i powolnej jeździe do przodu. W sumie dość szybko ustępuje podczas rozgrzewania. Myślałem, że to może twardy gumowy wężyk, który odprowadza wodę z podszybia ale to chyba nie to

tom111
27-02-2016, 11:34
Sprawdź zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego.

mirek8423
27-02-2016, 11:45
To może być wszystko co jest pod deska rozdzielczą. Natomiast żadne ustawienia nawiewów czy klimatyzacji nie mają wpływu na obecność tego tyrkotania. A jak całkiem wyłączysz dmuchawę-nawiew to też to słychać?

lupuss
27-02-2016, 13:07
Tak, słychać. Na każdym możliwym ustawieniu obiegu powetrza również. Wydaje mi się, że nie jest to efekt pracy jakiegoś elementu tylko zwykłe drganie jakiegoś elementu.
Powodem występowania tego są drgania silnika oraz sztywność jakiegoś elementu pod wpływem niskiej temperatury. Latem to bie występowało.
Dodam, że problem się nasilił po wymianie poduszki pod silnikiem. Teraz jest zdecydowanie głośniej.
To raczej będzie jakiś element między komorom silnika a kokpitem. Wewnątrz jest to mocno słyszalne a pod maską nic nie słychać.

martinez
27-02-2016, 15:55
Wiem już o czym piszecie. Mialem to samo po naprawie skrzyni - od razu się pojawiło. Nie udało mi sie tego namierzyć, po prostu samo zniknęło..

Croma 08
27-02-2016, 19:14
No to jest nas więcej :) mam dokładnie tak samo jak lupuss, po rozgrzaniu silnika cisza. Kiedyś szukałem skąd mogą dochodzić te dźwięki, ale nic nie znalazłem i dałem sobie spokój.

SAR37
27-02-2016, 19:28
Sprawdź mocowanie zbiorniczka płynu chłodniczego - w zimne dni, po odpaleniu sinika drżał jak głupi. Pomogło wsunięcie metalowej podkładki.
PZDR

Croma 08
27-02-2016, 21:55
Spróbuję tak zrobić, choć jak już to może lepsza będzie podkładka gumowa. Zobaczymy

martinez
27-02-2016, 22:33
Faktycznie ja sobie silikonem zapaćkałem te zaczepy od zbiorniczka :-)

SAR37
27-02-2016, 22:38
Faktycznie ja sobie silikonem zapaćkałem te zaczepy od zbiorniczka :-)
"Nasmarowane" zaczepy OK, ale ja myślałem o tym blaszanym wsporniku, który przykręcany jest do grodzi - terkotał jak głupi do czasu "mocnego" wsunięcia pod niego metalowej podkładki ze...... złotówki :lol:

martinez
27-02-2016, 23:17
Jak najbardziej to może być przyczyna. Tak BTW: zbiorniczki byly w większości wadliwe i rozszczelnialy sie na zgrzewie w polowie wysokosci. Ostatnio mnie ten problem dopadl a nowy oryginal kosztuje 150 zl. Sprawę załatwił klej dwuskladnikowy odporny na wysoką temp. oraz rozciaganie..

jaro190
28-02-2016, 20:52
ja bym się przyjrzał przewodom od klimatyzacji jak i osłonie na podszybiu

Lucek_
28-02-2016, 21:23
Polecam prosty test wibracyjny. Należy uderzać reką w różne elementy i słuchać jak się odzywają. Walnijcie sobie z ciekawości w blachy pod dywanikiem bagażnika. Oryginalne wygłuszenie niewiele pomaga bo pięknie rezonuje. Sam założyłem tam dodatkowe maty butylowe. Te oryginalne bitumiczne niewiele dają bo są za twarde. Trochę lepiej słucha się teraz muzyki poważnej. Croma ma do tego idealne nagłośnienie.

Ps. Kolego Martinez, o jakie rozciąganie chodzi?

martinez
28-02-2016, 22:14
Chodzi o rozciągłość materialu pod wplywem temp - do 315 stopni C ten klej nie pęka.

SAR37
29-02-2016, 10:04
Należy uderzać reką w różne elementy i słuchać jak się odzywają.
OK, ale lepiej posłuchać silnika przy otwartej masce.
Czasami wystarczy wypiąć np. jeden element czy spinkę i po ponownym zmontowaniu pojawiają się wkurzające wibracje. Miałem tak w poprzednim aucie - wypięcie przewodu od aku i ponowne podpięcie ale z delikatnym ukształtowaniem przewodu (przy pojemniku aku) spowodowało tak wielkie rezonowanie tego przewodu, że musiałem wrócić do wcześniejszej konfiguracji.
Niestety, im auto starsze tym wszelkie "plastyki" i osłony przewodów zaczynają twardnieć, powodując wibracje w niskich temperaturach.

kristof1
05-03-2016, 10:11
Witam. Ja tez walczyłem z brzęczeniem w kabinie okazało się że to hałas z komory silnika a dokładnie był to zbiorniczek płynu chłodnicy.

maciekpt
08-03-2016, 10:52
No i u mnie jednak też dziwne odgłosy wydaje zbiorniczek płynu chłodzącego. Właściwie nie sam zbiorniczek (ani jego "uszy") co uchwyt mocowany do grodzi (dokładnie tak jak pisał SAR37).

GUREGORI74
08-03-2016, 23:22
No i u mnie jednak też dziwne odgłosy wydaje zbiorniczek płynu chłodzącego. Właściwie nie sam zbiorniczek (ani jego "uszy") co uchwyt mocowany do grodzi (dokładnie tak jak pisał SAR37).
Potwierdzam w moim aucie była podobna dolegliwość ale po włożeniu kawałka paska gumowego między uchwyt zbiorniczka płynu chłodzącego a grodzie terkotanie ustało:lol:
Pozdrawiam

leon000
09-03-2016, 13:30
A może chodzi o to:

Z góry przpraszam ale, jesli nie wolno wklejać linków z innych stron

Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html)

dextus
09-03-2016, 22:15
Mam dokładnie to samo...rozbierałem nawet nawiewy na szybę i to nie to.

Ustaje po rozgrzaniu silnika - nie wiem jakie to ma znaczenie?

Może rzeczywiście trzeba się przyjrzeć mocowaniom zbiorniczków płynu chłodzącego i hamulcowego.

lupuss
15-03-2016, 12:49
Potwierdziło się to co pisaliście. Problemem był zbiorniczek chłodnicy. Drgał w metalowym uchwycie który jest przyczepiony do grodzi. Gumowa podkładka rozwiązała problem.

andy5
15-03-2016, 14:16
U mnie zbiornik płynu chłodzącego też miał duży luz i hałasował na zimnym silniku. Próbowałem podkładać różne wynalazki typu paski gumy czy podkładki ale efekt był mierny. Dopiero po wypięciu zbiorniczka z zaczepów wpadłem na pomysł żeby je podgiąć. Po podgięciu dolnych i górnych zaczepów mocowanie jest pewne i nic nie drga.

SAR37
17-03-2016, 11:12
Dopiero po wypięciu zbiorniczka z zaczepów wpadłem na pomysł żeby je podgiąć. Po podgięciu dolnych i górnych zaczepów mocowanie jest pewne i nic nie drga.
Oprócz owej "złotówki" do eliminacji drgań, także wcześniej podginałem te mocowania - niestety, to jednak były drgania całego mocowania ze zbiorniczkiem.
Do wszystkich z podobnym problemem: głowa do góry - idą ciepłe dni;-)

maciekpt
17-03-2016, 11:41
U mnie to było słychać również w lecie :)
Ja odkręciłem dwie nakrętki z lewej strony tego mocowania, trochę odgiąłem blachę i wsadziłem pod spód dwa kawałki gumy a potem wszystko mocno skręciłem. Jeszcze nie znam efektu ale już nic nie słychać przy ruszaniu ręką więc powinno być dobrze.

pezet3
26-03-2016, 14:28
U mnie zbiornik płynu chłodzącego też miał duży luz i hałasował na zimnym silniku. Próbowałem podkładać różne wynalazki typu paski gumy czy podkładki ale efekt był mierny. Dopiero po wypięciu zbiorniczka z zaczepów wpadłem na pomysł żeby je podgiąć. Po podgięciu dolnych i górnych zaczepów mocowanie jest pewne i nic nie drga.
Andy5 mógłbyś napisać jak wypiać zbiorniczek płynu z uchwytu?
U mnie też słychać mocne drgania na zimnym silniku a owy zbiornik ma duży luz w Tym mocowaaniu.

maciekpt
26-03-2016, 15:38
Po prostu trzeba go ciągnąć za przednią część do góry (jakby odchylając) aż wyskoczy z zaczepów. Przyglądnij się im to na pewno zauważysz jak to rozegrać

kubus1
26-03-2016, 16:09
Witam też mi terkotało przy uruchamianiu silnika . Wyjąłem zbiornik płynu chłodniczego , pomiędzy blachę a pas komory silnika podłożyłem kawałeczek gumy o grubości +/- 4mm , podgiąłem metalowe zaczepy mocowania zbiornika , odpaliłem silnik i CISZA . Przed całą operacją warto zdjąć górną osłonę silnika - lepszy dostęp i widoczność .

andy5
26-03-2016, 16:49
Korzystając że nie pada zrobiłem kilka fotek jak wyjąć zbiornik płynu chłodniczego. Na wstępie należy zdemontować osłonę silnika co zdecydowanie ułatwi dostęp.
Pod zbiornikiem z lewej strony widać dolne mocowanie

23111

23112

Zaczep zwalniamy naciskając w kierunku filtra paliwa. Po zwolnieniu z dolnego mocowania zbiornik odchylamy i wysuwamy z górnego mocowania.

23113

Teraz możemy dogiąć/ścisnąć/ uchwyt dolny i górny.
Czas pracy 10 min.

pezet3
26-03-2016, 17:01
Dzięki Andy, uchwyt dogiety a pomiędzy wspornik a grodzie wstawiłem kawałek gumy.
Jutro Okaże się czy pomogło.

jarcio21
16-04-2016, 23:24
A czy ktoś miał taki problem że po włączeniu klimatyzacji słychać chrząszce pod maską dźwięk wydobywa się z kratek nawiewu pod maską nic nie słychać podczas jazdy wyraźny hałas na postoju brak hałasu.

jarcio21
20-04-2016, 21:38
Problem rozwiązany po prostu brak czynnika było tylko 210 g

Abramsik
07-11-2016, 19:40
Podepnę się pod temat aby nie zakładać nowego wątku. Ale do rzeczy w moim rydwanie słychać przy prędkości ok 100-120 km/h (niekiedy wcześniej) dziwne w miarę ciche brzęczenie. Coś jak rezonujący o dach przewód, brzęcząca blacha czy coś podobnego. Ja to raczej słyszę w tylnej części, moja lepsza połowa raczej mówi o przodzie:confused:. Jedno jest pewne - nie mam zwidów. Może wiecie Panowie co to może być? Coś w tylnej klapie, tablica rej. (to także muszę sprawdzić bo ramka przy uderzeniach brzęczy), mocowanie tłumika??? Szukam i dostaje powoli ku....cy serca. Niby nic ale ... radio trzeba robić głośniej.
PS. Sprawdzę mocowanie zbiornika płynu chłodzącego ale wątpię, że to u mnie jest to.
Pozdrawiam

maka131
07-11-2016, 21:13
a może wycieraczki lub ich mechanizm napędzający.

Abramsik
07-11-2016, 21:19
a może wycieraczki lub ich mechanizm napędzający.

Myślisz o tyle?

maka131
07-11-2016, 21:29
zasugerowałeś że drgania związane są z odpowiednią prędkością więc powiązałem je z oporem powietrza. jeśli słychać je z podszybia to mechanizm wycieraczek by pasowała. nie mówię że to właśnie to ale warto sprawdzić. od czegoś trzeba zacząć szukać.

Abramsik
08-11-2016, 07:30
Dzięki za sugestie. Od czegoś trzeba zacząć. Ja zacznę od tyłu: tablica rej., klapa, lub kabelki od lampek tylnych i/lub antena.

adamo
08-11-2016, 09:44
Cos mi się wydaje,że jest to osłona termiczna od dpf lub tłumika.

Abramsik
08-11-2016, 09:52
Cos mi się wydaje,że jest to osłona termiczna od dpf lub tłumika.

Dzięki za podpowiedź.

luk202
08-11-2016, 10:57
Cos mi się wydaje,że jest to osłona termiczna od dpf lub tłumika.
u mnie tak właśnie jest. Ale to wyraźnie czuć na postoju i zmienia się jak macham sprzęgłem.

mietus555
08-11-2016, 14:27
Może być jeszcze mata wygłuszająca dach, która pod wpływem temperatury stwardniała i się powyginała dotykając podsufitki i przy pewnych prędkościach może rezonować.
Jeżeli coś takiego zauważyłeś to w momencie kiedy usłyszysz ten dźwięk, podotykaj podsufitki czy przypadkiem nie przestanie hałasować.

Abramsik
08-11-2016, 17:52
Dziś wracając z pracy wsłuchiwałem się w ten pojawiający się losowo odgłos i miałem wrażenie, że pochodzi on z drzwi pasażera P/T. Muszę rozpocząć eliminacje wg. planu. Zacznę od tylnej klapy i tablicy, później sprawdzę lampki ośw. wnętrza (zgodnie z sugestiami z innego wątku) z tyłu i, następnie od spodu a na koniec pozostawię drzwi. Mam nadzieję że znajdę bo podsufitka poczeka do wiosny. Jak znajdę winowajce - zdam relację.

Abramsik
10-11-2016, 08:15
Chyba namierzyłem pie#*go świerszcza. Mieszka chyba w drzwiach bagażnika. I tu pytanie - zdejmował ktoś z Was poszycie ww. drzwi. Na co ewentualnie zwrócić uwagę itp. Pytam bo np. w NB są zatrzaski, które lubią się łamać.

maka131
10-11-2016, 09:10
klapa bagażnika, jej plastyki, banalnie łatwo się zdejmują. ze 2-3 lata temu ktoś ładnie to opisał, porobił zdjęcia, przy okazji dobierania się do zamka klapy lub wycieraczki. musisz szukać.

Abramsik
10-11-2016, 09:47
Dzięki. Odpowiem jak kom. Ryba "Będę !!!":smile:

maciekpt
10-11-2016, 10:55
Aaaa, sprawdź jeszcze "oczka" przy zamkach tylnej kanapy (chodzi o te druty, które widać jak się złoży tylną kanapę). Mnie to kiedyś strasznie wnerwiało piszczeniem i innymi dziwnymi odgłosami. Okleiłem dość grubo taśmą izolacyjną i jest cisza.

pezet3
13-11-2016, 19:53
Aaaa, sprawdź jeszcze "oczka" przy zamkach tylnej kanapy (chodzi o te druty, które widać jak się złoży tylną kanapę). Mnie to kiedyś strasznie wnerwiało piszczeniem i innymi dziwnymi odgłosami. Okleiłem dość grubo taśmą izolacyjną i jest cisza.
Hej, U mnie też to piszczalo. Na początku również wkleiłem to izolacja a później wyregulowalem sworznie kanapy ( mowa o tych co wychodzą ze ściany bocznej)

Wysłane z mojego LG-D722

piniasty
14-11-2016, 16:48
A u mnie coś terkoce na wolnych obrotach, za zegarami, prawdopodobnie w kratce nawiewu. Jak ruszę to cichnie. Po rozgrzaniu auta już nie słychać.

maciekpt
14-11-2016, 19:20
Aaaa, to też przerabiałem :) Sprawdź mocowanie zbiorniczka płynu chłodzącego pod maską. On jest przytwierdzony do ściany grodziowej. Problem występuje gdy jest chłodno i ustaje po rozgrzaniu auta/przy szybszej jeździe. Gdzieś na forum były opisy. Ja chyba podłożyłem kawałki gumy pomiędzy mocowanie a ścianę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

O teraz widzę, że wszystko jest w tym wątku - szukaj na wcześniejszych stronach.

tomas1303
31-01-2020, 22:49
Przerabiałem opisywany na tym forum terkot zbiorniczka płynu chłodniczego- na to pomogło przygięcie uchwytów zbiorniczka. Miałem też sposobność przełożenia o 180 stopni zębatki w siłowniku sterowania nadmuchem bo też terkotał (strzelał ten pod schowkiem od cyrkulacji) temat ten też był powiązany z tym forum. Nikt natomiast nie opisał rozwiązania tematu terkotu, słyszalnego intensywniej w czasie chłodniejszych dni a w cieplejsze dni lub w marę rozgrzewania mniej intensywnie. Jest to dźwięk czasem przypominający "grzechotanie "grzechotką , lub turlającego się groszka, gdzieś w tunelu nadmuchu, czasem przebija się też lekkie popiskiwanie. Szukałem miesiąc, 3 razy wyciągałem schowek. Ja za kierownicą słyszałem ten dźwięk w schowku, pasażer natomiast słyszał na podszybiu w rogu przy słupku. Wreszcie namierzyłem drania. Mianowicie poluzował się czujnik temperatury w kanale nadmuchu na boczną szybę, jest on ciężki do namierzenia ale czasami w chłodne dni terkotał jak potępiony. Po wyjęciu bocznej kratki i osłony słupka nałożyłem cienkim długim śrubokrętem klej do przyklejania miski olejowej i pomogło, nastała błoga cisza. Myślę, że jakiś silikon też pomoże. Dla ułatwienia umieszczam zdjęcia. Ponieważ croma ma klimatyzację dwustrefową to zaznaczam, że od strony kierowcy też jest taki czujnik osadzony identycznie. Klej należy nałożyć na zewnątrz tego kanału na czujnik (taki z kabelkiem) w wewnątrz tunelu wystająca cześć tego czujnika jest bardzo delikatna więc nie polecam tam kleić.

373963739737395