PDA

Zobacz pełną wersję : Temperatura powietrza (turbo) - skąd ją bierze Multiecuscan?



mrozek
24-02-2016, 16:38
Multiecuscan, poranny odczyt parametrów - temperatura.

Wszystkie odczyty powinny być zbliżone do temperatury otoczenia. I tak jest, poza odczytem temperatury powietrza (turbo). Co ciekawe po przekręceniu kluczyka sporo urosła. Skąd Multiecuscan bierze te dane? Gdzie jest czujnik temperatury dla powietrza z turbo?

ODCZYT PARAMETRÓW (temepratura powietrza ok. 4 stopnie):
Temperatura wody: 2,0 °C
Temperatura powietrza (turbo): 59,26 °C (!)
Temperatura powietrza (przepływomierz): -1,24 °C

Przez kolejne 5 minut nieznacznie rosła temperatura przepływomierz) - włączony zapłon (silnik nie) i temperatura powietrza (turbo).

Ponowiony po ok. 5 minutach:

ODCZYT PARAMETRÓW:
Temperatura powietrza (przepływomierz): 1,66 °C
Temperatura powietrza (turbo): 66,86 °C (!)
Temperatura paliwa: 3,16 °C
Temperatura wody: 3,26 °C
Temperatura katalizatora wstępnego: 5,66 °C
Temperatura filtra cząstek stałych: 5,66 °C

mrozek
24-02-2016, 23:03
OK, już wiem. W dolocie, w kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia. Magneti Marelli 215810401401. U mnie jest Bosch: 0281002845. Mierzy również temperaturę.
Sprawdzę go jutro i przeczyszczę.

pzdr

maka131
25-02-2016, 00:32
ja właśnie też wróciłem bo robiłem logi. potwierdzam, czujnik doładowania na kolektorze dolotowym mierzy również temperaturę turbo.
czyszczenie proste i szybkie, warto kilka razy w roku go przeczyścić.

TomaszR
25-02-2016, 10:07
Mrozek a zrobisz krotka fotorelacje z czyszczenia?

mrozek
25-02-2016, 12:59
To dość proste, bo jest nierozbieralny. Trzyma się na jednej śrubie z tyłu za kolektorem. Planuję przemyć czujnik sprayem do czyszczenia styków. Rozpuszcza całe zło, nie niszczy metalu i plastiku. Zrobię kilka fotek.

pzdr

mietus555
25-02-2016, 14:19
Tylko nie przedmuchujcie tego czujnika ciśnieniem ze sprężarki bo można go zniszczyć.

maka131
25-02-2016, 14:47
ja wcześniej używałem benzyny ekstrakcyjnej i delikatnego pędzelka. ostatnio jak go czyściłem to psiknąłem na niego sprejem do czyszczenia EGR i turbo, bardzo ładnie się wyczyścił. parametry nadal pokazuje raczej poprawnie.

mrozek
25-02-2016, 15:09
Niestety po czyszczeniu dalej wskazuje błędną temperaturę. Przy 5 stopniach na zewnątrz jest to 60 stopni. Ciśnienie wskazuje dobrze - zgodne z atmosferycznym.
Cały czas walczę z błędem P0683 - ECU otrzymuje bardzo niski, lub bardzo wysoki sygnał z czujnika. Migająca spiralka świec żarowych. Świece sprawne, fajki też, odpala bez problemu. Podejrzewałem czujnik temperatury wody, ale wskazuje poprawnie (termostat wraz z czujnikiem jest jeszcze na gwarancji). Najpewniej ECU odbiera złe sygnały z czujnika temperatury w dolocie. Jeśli ma 60 stopni rozbieżności to mu nie pasuje. Kiedy silnik jest nagrzany i wynik pomiaru z czujnika wydaje się być sensowny, błąd jest nieaktywny. Będę musiał kupić nowy czujnik.

22865228662286722868

TomaszR
25-02-2016, 15:30
Myślę wlasnie o wyczyszczeniu dolotu całego ale poczekam na cieplejsze dni. Musze zebrac jakies informacje jak to rozebrać i w ogole. Porobię tez foty z czyszczenia żeby bylo dla innych. Dzieki Mrozek za fotosy.

zaviaseq
25-02-2016, 16:11
Skąd masz pewność że ten akurat czujnik mierzy również temperature powietrza ??
Jeżeli faktycznie tak jest to po odpięciu wtyczki i podłączeniu pod kompa powinny wyskoczyć błędy i czujnika ciśnienia i czujnika temp...

maka131
25-02-2016, 17:55
I tak sie dzieje po odpięciu wtyczki. Wczoraj zrobiłem logi z podłączonym czujnikiem doładowania i temperatura turbo była OK. Po odłączeniu leci w górę i pokazuje powyżej 1000 stopni

mrozek
25-02-2016, 18:22
Skąd masz pewność że ten akurat czujnik mierzy również temperature powietrza ??
Jeżeli faktycznie tak jest to po odpięciu wtyczki i podłączeniu pod kompa powinny wyskoczyć błędy i czujnika ciśnienia i czujnika temp...

Mam pewność. Ta część to czujnik ciśnienia doładowania i temperatury powietrza w kolektorze ssącym. Kiedy się jej przyjrzysz, widać termistor. Po numerze Bosch częściej wyszukiwany jako czujnik ciśnienia, po numerze Magneti Marelli jako czujnik temperatury.

zaviaseq
25-02-2016, 19:14
Gdzie Ty tam wypatrzyłeś termistor ? :) serio pytam, bo ten cycek wystający to na pewno nie jest to

mrozek
25-02-2016, 19:34
Jest w tym "cycku". Widać go tutaj: http://aa-shop-bosch-au.resource.bosch.com/products/0281002845-4-large.jpg

zaviaseq
25-02-2016, 22:52
Ja wiem o co chodzi. Wymieniałem swój jakiś czas temu. Kojarze go jako plastikowy cycek i nie wyglądał mi na termistor.

mrozek
26-02-2016, 08:09
Nie wymienisz samego termistora (żółty opornik widoczny na zdjęciu), bo czujnik jest nierozbieralny.

CAMEL1
29-02-2016, 21:53
Myślę wlasnie o wyczyszczeniu dolotu całego ale poczekam na cieplejsze dni. Musze zebrac jakies informacje jak to rozebrać i w ogole. Porobię tez foty z czyszczenia żeby bylo dla innych. Dzieki Mrozek za fotosy.

Witam.
Przerabiałem sam demontaż i montaż kolektora ssącego ponad dwa lata temu.Wysłałem go do regeneracji.Jeszcze coś pamiętam z tej operacji więc pytaj jak będziesz się za to zabierał.Dużo pomógł mi filmik na YouTube.Jakiś anglik wymienia kolektor w vectrze .Filmik pokazuje wszystkie czynności jest w szybkim tempie trwa około 10 minut ale jak go ściągniesz zmienisz sobie prędkość i dużo można dojrzeć co gdzie i jak podejść
Pozdrawiam

mrozek
10-03-2016, 20:06
Wymieniłem czujnik i jest OK. Temperatura zgodna z temperatura otoczenia.
Po konsultacji z Yani (twórca Multiecuscan) dowiedziałem się, ze opis błędu nie wskazuje konkretnego czujnika i należy skupić się na usterce/zużyciu świec. Zmierzyłem omomierzem każdą świecę i jedna ma 0.8 (inne 1.2/1.3).
Jutro ją wymienię.

pzdr