PDA

Zobacz pełną wersję : 1.3 multijet brak mocy



andrews29
20-02-2016, 00:13
Witam.miesiąc temu kupiłem gp1.3 multijet 75km 97000tys przebiegu.Wszystko było ok do momentu,gdy podczas jazdy przy wyprzedzaniu stracił moc{max3000obr/min}zapaliła się kontrolka silnika.Podpiołem auto pod lapsa i pokazał błąd p0234,wykasowałem go i chwile był spokój.minął dzień jadę do pracy zaczynam deptać i znowu to samo.dodam ze auto pali bez problemu i jeździ tylko podczas wyprzedzania czy gwałtownego dodawania gazu traci moc,mogę wtedy jechać max 3000obr.możne ktoś przerabiał ten temat.potrzebuje pomocy,czekam na porady

KOBRA
20-02-2016, 09:43
Overbost do sprawdzenia ewentualnie jego przewody podciśnieniowe.

fiat1991
20-02-2016, 13:59
Miałem podobny problem, przy obrotach około 3000, szarpnięcie i spadek mocy i zapalał się check.
Na pierwszy raz pomogło pogrzebanie i przetkanie turbiny, bez żadnego rozbierania. Sytuacja się powtórzyła i błąd przeładowania turbiny. Okazało się, że turbina się otwierała, ale nie do końca, coś ją blokowało

andrews29
26-02-2016, 17:08
Overbost-czyli czujnik ciśnienia doładowania?myślę ze dobrze pisze a gdzie on się znajduje może ktoś mi podpowie auto mam od miesiąca.trochę czytałem ze czujnik można wyczyścić tylko jak,bo ja nie wiem ma ktoś jakieś pomysły.

ligi25
08-03-2016, 19:26
Jesli dobrze sie orientuje czujnik cisnienia doladowania znajduje sie na kolektorze ssacym, taki z niebieska naklejka :)

przemek1989
09-03-2016, 01:09
Miałem podobnie również był to czujnik doładowana w kolektorze ssącym. O dziwo taki sam jest montowany w Oplu Vectra C. Doszedłem po numerze i za 20zł kupiłem na szrocie. Po przepięciu od razu wszystko działało. Tzn dał się przegazować, a po kilku kilometrach Check sam zgasł.

andrews29
15-03-2016, 12:09
dzięki panowie po wypłacie wymieniam i dam znać

andrews29
29-04-2016, 12:59
witam wszystkich,w końcu znalazłem miejsce i czas aby sprawdzić czujnik,znalazłem tylko to na kolektorze ssącym.czy możecie mi powiedzieć czy to jest ten overboost,załączam fotki,nic innego tam nie ma ,a niektórzy piszą ze powinien mieć złącze na dwa wężyki234792348023481 numer jego to 0 281 002 844

kult5
06-05-2016, 22:49
Czujnik mierzy ciśnienie w dolocie. Może być zabrudzona jego 2 strona albo czujnik uszkodzony. Jeśli zawyża pomiary ciśnienia albo wartości mierzone zbytnio odbiegają od spodziewanych to wyrzuca błąd.
Na początku przeczyść, ewentualnie pozostaje wymiana. Na jego podstawie działa zawór upustowy przy sprężarce.

przemek1989
10-05-2016, 10:05
tak, prawdopodobnie to ten, ja mam trochę inny bo mam 90KM. Wymień go i po wymianie od razu powinien dobrze chodzić.

andrews29
11-05-2016, 00:02
witam panowie.dzisiaj byłem u mechaników i lipa chciałem żeby mi wyczyścili lub wymienili zawór overboost.okazuje się ze go nie ma a powinien być taki podaje fotkę i jego numer 55203202.23659opowiem co dalej.pojechali moim autem do serwisu,mechanik powiedział ze musi być za kolektorem dolotowym,wrócili do warsztatu i go nie znaleźli stwierdzili ze został usunięty ponieważ nie ma żadnych przewodów luźnych,ani żadnych wężyków.jeden z wężyków powinien być podłączony do egr,a drugi do turbiny niestety tam nic nie wystaje,nic nie jest zaślepione.Auto zabrałem i nie wiem co dalej robić,auto jest sprowadzone z Belgii.także mechanicy twierdzą ze został wycięty z auta,teraz nie wiem czy wymienić tylko ten jeden co opisałem go wyżej(0 281 002 844)proszę o jakieś rady lub zdjęcia z której wiązki wychodzą do niego przewody.pozdrawiam wszystkich

przemek1989
11-05-2016, 09:24
Wymień tylko ten co pokazałeś na zdjęciu.

andrews29
11-05-2016, 12:30
Przemek1989 miałeś racje co do tego czujnika wymieniłem dzisiaj cena to 144pln,autko śmiga powyżej 3500rpm.dzięki za pomoc temat zamykam.pozdro

przemek1989
11-05-2016, 12:38
Żaden problem. Po to jest forum abyśmy mogli sobie pomagać.

Karstenprofi
21-10-2017, 00:26
Koledzy, mam te same obajwy, jak powyżej opisane. Chciałbym sam wymienić ten czujnik, ale nie bardzo wiem jak się to tego zabrać. Czy mógłym prosić o podesłanie jakiegoś zdjęcia z góry całego silnika z krótkim info (foto) jak się do tego zabrać.

przemek1989
22-10-2017, 13:36
Czujnik jest w kolektorze dolotowym od strony ściany grodziowej. jest to jedna wtyczka i jedna śrubka typu torx, odkręcasz i wkładasz nowy. Nie ma tam innego czujnika wiec nie pomylisz. Poniezej daje link do zdjecia jak mniej wiecej wyglada sam czujnik.

http://www.forum.alfaholicy.org/zalacznik/159_brera_brera_spider/192960d1456866100-czujnik_cisnienia_doladowania-20151224_150217.jpg

JerryRuko
05-12-2018, 12:53
Witam mam problem z moja Panda 1.3 multijet 70 km 2005 sytuacja wyglada identycznie jak te opisywane wyżej czyli powyżej 3000 na sekundę traci moc wchodzi w tryb awaryjny zapala check engine i po piątym odpaleniu check engine znika, byłem w Fiacie komputer podłączyli nic nie znaleźli wiec pytanie do was co to moze być czy to faktycznie czujnik ciśnienia doładowania ? I gdzie go znajdę w moim aucie, wymieniona wcześniej turbina bez większej poprawy

przemek1989
05-12-2018, 13:10
Przyjacielu, gdzie się znajduje ten czujnik, masz post wyżej. Od strony grodziowej w kolektorze dolotowym. Nie wiem czy w Pandzie jest identycznie bo ja opisywałem problem w Grande Punto w wersji 90konnej. A znając życie może się coś różnic, bo są inne moce.

JerryRuko
05-12-2018, 13:25
Spoko dzieki za info wstawiam auto do warsztatu maja szukać przyczyny pozdrawiam

Inkub
19-12-2018, 09:00
Mam ten problem dwa razy w roku (jesienią i wiosną) mam jeden czujnik na podmianę. Jak jeden zaczyna wariować wkładam drugi a pierwszy czyszcze i chowam bo wiem ze zaraz sie przyda. JerryRuko, nie dawaj na warsztat bo szkoda pieniędzy. Poszukaj w guglach gdzie jest czujnik. Wykręć go, przeczysc, zamontuj i ciesz się jazdą. U mnie czsami trzeba ze dwa trzy razy przeczyścić aby było dobrze. A czyszczę je preparatem do mycia gaźników z nagaru.


Czujnik o nr 0281002844 NOWY BOSCHa mam za 95zł, jak ktoś potrzebuje innych części to zapraszam do kontaktu, wystawię FV VAT.

Auto Fiat Doblo Cargo 2006 po lifcie 1.3MJ 75KM, przebieg (tylko z krzesła niech nikt nie spadnie) ponad 700.000.

redzi2082
11-02-2019, 16:38
Witam,

mam podobny problem czy udało się wymienić ten czujnik ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Mam ten problem dwa razy w roku (jesienią i wiosną) mam jeden czujnik na podmianę. Jak jeden zaczyna wariować wkładam drugi a pierwszy czyszcze i chowam bo wiem ze zaraz sie przyda. JerryRuko, nie dawaj na warsztat bo szkoda pieniędzy. Poszukaj w guglach gdzie jest czujnik. Wykręć go, przeczysc, zamontuj i ciesz się jazdą. U mnie czsami trzeba ze dwa trzy razy przeczyścić aby było dobrze. A czyszczę je preparatem do mycia gaźników z nagaru.


Czujnik o nr 0281002844 NOWY BOSCHa mam za 95zł, jak ktoś potrzebuje innych części to zapraszam do kontaktu, wystawię FV VAT.

Auto Fiat Doblo Cargo 2006 po lifcie 1.3MJ 75KM, przebieg (tylko z krzesła niech nikt nie spadnie) ponad 700.000.

Witam,

gdzie znajduje się ten czujnik mam podobny problem, od góry czy dołu ?

Inkub
13-02-2019, 18:28
Czujnik od gory za filtrem powietrza. Nic nie demontujesz.

rajtkezjusz
13-02-2019, 19:39
To co opisujecie ,to objawy jakie wskazuje każdy tester pojazdów z Mjetem-nagły spadek mocy gdy jest wilgotno -przyczyna nieznana.Jak widać forumowcy znaleźli to ,czego nie znają dziennikarze opisujący te silniki. U mnie w punto mjet 70KM było podobnie-obroty max 3000 ,zero mocy ,zero błędów .Usterka? Zakleszczyła się turbina -potrzebna była pełna regeneracja,po tym perfect .

rhytmus
18-03-2019, 11:44
Cześć, u mnie w 1.3D MultiJet 90KM był bardzo podobny problem.

Jechałem kiedyś do Zakopanego i przy wyprzedzaniu zaświecił się check i turbo przestało chodzić. Po usunięciu błędu może parenaście minut działało i to samo.

Problem rozwiązał mechanik, wsadził głowę, posłuchał chwilę i wymienił kawałek gumowej rurki ( chyba jakieś podciśnienie ), która zaczynała się przy takim urządzeniu zamontowanym zaraz pod klapą, u góry na chłodnicy. Przewód ten szedł gdzieś za silnikiem. Po prostu zetlał i zrobiła się niewidoczna dziurka. Jego szerokość to jakieś do 1cm.

Usunął błąd i samochód śmiga jak nowy.

Dodam jeszcze, że błąd który pokazywał komputer to coś w stylu "Błąd podciśnienia turbiny"

Maniek880
02-08-2020, 22:36
witajcie panowie.
Mam podobny problem z moim doblo 1,3 multijet 2007 rok i pomysły mi sie już skończyły a mianowicie:
auto jeździło normalnie i od jakiegoś czasu było już słychać łańcuch rozrządu. Oddałem do mechanika na wymianę. Oprócz łańcucha wymienić musiał wałek wydechowy, ponieważ była już zerwana blokada do ustawienia rozrządu. podczas tej operacji wyjęte wtryskiwacze i oddane do regeneracji. Po ponownym poskładaniu wszystkiego przestała działać turbina. I tak : rozrząd sprawdzony- dobrze ustawiony, wtryskiwacze dobrze zakodowane, przepływomierz wymieniony na nowy, czujnik ciśnienia doładowania podmieniany z nowym i dalej to samo, kolektor dolotowy- czysty, egger - wyczyszczony, działający, turbina bez zmiennej geometrii, dałem do sprawdzenia - sprawna, katalizator wycięty, sprawdziłem szczelność układu i nigdzie nie dmucha, nie wywala żadnego błędu.
proszę o pomoc.