PDA

Zobacz pełną wersję : wyświetlane komunikaty / kluczyk



luk202
17-02-2016, 09:31
Witam
Czy jest gdzieś lista wyświetlanych komunikatów w naszych cromach z wyjaśnieniem? Wczoraj moja za pierwszym razem nie zapaliła (za krótko grzałem albo kręciłem) i na chwile pojawił się jakiś komunikat (coś o radiatorze czy jakoś tak) ale za chwile wskoczyła info o oblodzeniu i niskim poziomie paliwa i tamten już nie wrócił. Chciałbym się dowiedzieć co to takiego - poza tym taka lista by się przydała.

Druga sprawa przy okazji: mam szczęście mieć 3 kluczyki do auta. Poprzedni właściciel zalał jednego i dorobił nowy. Ten zalany odpala ale nie działa pilot. Chciałbym go rozebrać i pokombinować ale jak się do niego dostać?? Jeśli ktoś to przechodził to proszę i wskazówki.

Pozdrawiam wszystkich.

maka131
17-02-2016, 10:24
niestety nie wiem czy jest lista wyświetlanych komunikatów w ramach jakiejś tabeli zebrana. w instrukcji obsługi jest działa Lampki sygnalizacyjne i komunikaty, może tam znajdziesz interesujący Cie komunikat

żeby rozebrać kluczyk musisz zacząć, tak jak jest to również w instrukcji opisane ( u mnie na 10 stronie) dot. wymiany bateri
22778

najpierw przesuwasz blokadę zaczepu A, następnie wyciągasz wszystko tak jak na zdjęciu. obok miejsca na baterie widać cienka tuleję/zawleczkę/bolec o średnicy coś ok 0,5 mm. należy ją wyciągnąć. no i teraz możesz zabierać się za otwarcie kluczyka. ja obydwa rozbierałem poszło w mirę gładko.

u mnie przyciski się "pozapadały". niestety pod przyciskami są tandetne nóżki w kształcie krzyżaka. po pewnym czasie lekko się wyrabiają/deformują i przestają trafiać na przycisk. ja u siebie z kabelka 4 żyłowego obciąłem kawałki osłony o grubości ok 1,5 mm i pozakładałem je na te nóżki. był to jakiś kabel od UBS, chyba jakaś przedłużka co się zepsuła. z racji że jest to kabel 4 żyłowy to w środku tez ma kształt podobny do krzyżaka, idealnie pasuje na te nóżki. przycisk się nie zapada i działa idealnie. w tel znalazłem zdjęcie kluczyka ale przed założeniem kawałków przewodu na nóżki, na zdjęciu widać je jak się odkształciły.
22779

stevenek
17-02-2016, 11:36
Ten komunikat wyskakuje często jak cromka nie zapali po chwilowym kręceniu. Kilka razy tak miałem. Wygląda to tak jakby w takiej sytuacji wariowała elektronika.
Co do kluczyka to można kupić samą obudowę i przełożyć środek, masz wtedy nówkę bez kombinowania. Ja mam w jedny kluczyku wymienioną przez poprzedniego właściciela. Dał mi chyba nawet paragon za tą obudowę więc jak jeszcze go mam mogę dać namiar na sklep, bo obudowa jest dobrej jakości.

luk202
17-02-2016, 12:52
Dzięki bardzo za pomoc. Obudowa chyba jest OK. Zależy mi na wydostaniu bebechów i podjęciu próby naprawy. Po czym wsadzić w starą obudowę.
Czy później kluczyk/pilot muszę jakoś aktywować w samochodzie?

maka131
17-02-2016, 13:08
jeśli pilot był zalany i nie był szybko osuszony, a po zalaniu nadal siedziała w nim bateria to raczej go nie uzdrowisz. elektronika raczej padła skoro poprzedni właściciel kupił nowy. aczkolwiek należny próbować, może jednak coś się uda

ja swój poprawiłem żeby obudowa nie padła, żeby obniżyć koszty o konieczność zakupu nowego w przyszłości

ata
17-02-2016, 14:37
Czy później kluczyk/pilot muszę jakoś aktywować w samochodzie?
Raczej nie, jeśli wcześniej działał (był w użyciu) to prawdopodobnie centrala immobilizera nadal ma jego kod zapamiętany.

scrabit
17-02-2016, 19:25
Jezeli chodzi o komunikat.. zapamietaj dwa slowa i zacznij w google wpisywać. Sam Ci reszte dopowie i podrzuci linki do tematów

Croma 08
17-02-2016, 19:44
excess radiator fluid temp taki komunikat zapewne Ci się pojawił :)

luk202
17-02-2016, 19:57
Pewnie taki byl ten komunikat. Kluczyk silnik odpala a czy pilota nie trza aktywowac?

luk202
17-02-2016, 22:18
Jeśli chodzi o kluczyk to po temacie - rozebrany i naprawiony. Działa i pilot i starter.:cool: Muszę tylko nową baterię wsadzić.

luk202
19-02-2016, 19:20
Ostatnio mam szczęście do komunikatów. Tym razem sytuacja identyczna tylko komunikat "antipolution filter ...." czyli. DPF Co dziwne, wg mechanika, który robił mi sprzęgło DPF mam wycięty i została sama puszka. Za 2 gim razem samochód odpalił bez problemu i bez komunikatu. Co to za wariacje?? Faktem jest, że w tym czasie chodziły wycieraczki a dzieci bawiły się szybami.