Zobacz pełną wersję : Idea 1.4 16 Sprzegło ? pompa ?
Hej,
Potrzebuje pomocy aby pochopnie nie wydawać kasy na naprawę.
Zauwazyłem od pewnego czasu, że po nagrzaniu auta, biegi wchodzą tragicznie. Czasami ciężko zredukować np z 5 na 4 bieg. tak jakbym nie wciskał do końca sprzęgła
Dodatkowo po nagrzaniu pedał sprzęgła robi się dziwny, tj chodzi cięzej niż na zimnym silniku w dodatku skrzeczy oraz mam wrazenie ze słabo odbija. Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku :/
Teraz pytanie. Gdzie szukać przyczyny. Pompa sprzęgła przy pedale ? wysprzęglik ? zapowietrzone sprzęgło ? linki od sprzęgła ?
Czy ktoś się spotkał z
Mechaniorzy wymienili by najlepiej wszystko po kolei ale przecież nie o to chodzi :)
adamski73
18-02-2016, 14:41
A kiedy był wymieniany płyn hamulcowy? Przeważnie wymienia się w układzie hamulcowym a o sprzęgle się zapomina, zbiorniczek jest wspólny z układem hamulcowym a na wysprzęgliku jest odpowietrznik i od tego bym zaczął.
sympatyk
04-04-2016, 22:45
cyt/ piszesz że po nagrzaniu auta, biegi wchodzą tragicznie. Czasami ciężko zredukować np z 5 na 4 bieg. tak jakbym nie wciskał do końca sprzęgła
Dodatkowo po nagrzaniu pedał sprzęgła robi się dziwny, tj chodzi cięzej niż na zimnym silniku w dodatku skrzeczy oraz mam wrazenie ze słabo odbija. Dzieje się to tylko na rozgrzanym silniku :/
nie wiem na jakim jesteś etapie;
ewidentnie kończy się sprzegło , do wymiany tarcza , docisk i łożysko oporowe - jak piszesz że skrzeczy to może stan agonalny i łożysko już rzeżbi /toczy w wieńcu sprężyny talerzowej docisku -
o ile trudności powiększają się z nagrzaniem silnika to zaciera się też łożysko na tulejce wałka sprzęgłowego ma trudności z przesuwem
czesc, jeszcze do końca tego nie zrobiłem z braku czasu. Póki co zostały nasmarowane linki od wybieraka, łapa przy wyprzęgniku, wysprzęglik.
Biegi wchodzą o niebo lepiej. Sprzęgło odbija tak jak powinno. Narazie jest ok, jeszcze tylko musze odpowietrzyć układ.
sympatyk
07-04-2016, 00:00
witaj, przy opisanych objawach stawiam na umierające sprzęgło ,
napisałem wcześniej elaborat , ale system mnie wylogował i po ponownym zalogowaniu zeżarło ,
sorry nie chce mi się drugi raz
ja mam od tygodnia nowy zestaw LUKa - nie to auto- miód malina
podobne objawy do Twoich miałem ok 4 lata temu w Ulyssesie , teraz jeszcze dobrze ok 7otkm od wymiany ,
tylko w Cytronie jakby noga za słaba , ech
zapewne tez u siebie zrobię dla świętego spokoju, Idea już ma natrzepane 185 tyś.
Sądząc po tym jak wyglądał rozrząd i filtry z których się bałem ze coś wyskoczy, to pewnie poprzednia użytkowniczka nic w tym temacie nie robiła.
Duży koszt za samą robociznę z wymianą sprzęgła ?
sympatyk
07-04-2016, 21:51
moją kupiłem jakieś 3 lata temu, miała 65 tkm , szarpało sprzegło przy ruszaniu przy rozpoczynaniu jazdy, lub w wilgotne dni , jak ciepło było ok , ale na skutek dość luźnego osadzenia zespołu napedowego w dość ciężkiej budzie i tego szarpania wyrobiło uszczelniacz lewej półosi,
wymiana rozwulkanizowanej poduszki skrzyni nie wiele zmieniła
okresowo trochę docierałem sprzęgło była poprawa na jakiś czas, ale miarka się wyczerpała
koszt kpl LUKa i uszczelniaczy półosi ok 350 zł , wymiana podobnie
wymiana przy 90350km tarcza była cienka i luz na tłumiku drgań skrętnych
Wracam z tematem,
Oczywiście potwierdziła się diagnoza kolegi "sympatyk". Tydzień temu wymienione sprzegło na nowy zestaw VALEO. w poprzednim padł docisk i łożysko (biegi tragicznie wchodzily, efekt slabego wysprzęglania), od wymiany wszystko cacy.
Mam jednak jeszcze jedno pytanie... Linka od wybieraka powinna miec w gnieździe plastikową tulejkę która trzyma trzpień/jabłuszko wybieraka.
Przy odpinaniu tulejka posypała się w drobny mak, a co za tym idzie gniazdo kiepsko siedzi na trzpieniu. Linka spada głownie przy wrzucaniu wstecznego (przy wstecznym linka dziwnie sie obraca przez co spada z trzpienia). Narazie zrobilem patent ze założyłem na trzpien kawaleczek cieniutkiej gumki, obrocilem linke o jeden obrót i założyłem na trzpień. Wszystko siedzi bardzo mocno i nie ma szans na spadnięcie, tylko pytanie, czy z tak obrocona linką jeszcze pojeździ.
Gniazdo linki opiera sie o wybierak, negatywny efekt tylko taki ze 1 i 3 bieg troszkę cięzej wchodza ale nie tak zeby bylo to uciązliwe.
Z linkami wybieraka jest na rynku jedna wielka masakra jeżeli chodzi o IDEA. Sa dostępne tylko oryginały po 230-270 zł co jak dla mnie jest ceną przesadzoną za taki element.
Czy linka podeszła by z innego auta (jakaś tansza)? ewentualnie czy jest jakis patent zeby linka nie spadała ? są jakies rozwiązania dla VW i Renault (zaciski na wybieraki), plastikowe opaski odpadają bo biegi calkiem ciezko wchodzą
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.