PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpanie=turbina do regeneracji.



TomaszR
13-02-2016, 13:23
Heja. Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji. Wg niego turbo przeładowuwuje silnik o 50%. To znaczy na mój chłopski rozum, że turbina ciągle pompuje o 50 % więcej powietrza niż potrzeba. Mechanik zauważył olej na kompresorze klimy i gdzieś tam pod osłoną. Czyli turbo przepuszcza. Teraz się zastanawiam czy podniesienie mocy z 120 do 157 KM mogło być osiągnięte między innymi przez podkręcenie turbo? Czy moja turbina pada bo zawór sterowania lopatkami siadł? I na koniec pytanie czy jak zregeneruje turbo to muszę wymieniać jakieś przewody gumowe albo cokolwiek innego? Mechanik twierdzi że nie bo one kosztują w aso po 300zł a zamienniki wytrzymają miesiąc.

mrozek
13-02-2016, 13:30
Heja. Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji. Wg niego turbo przeładowuwuje silnik o 50%. To znaczy na mój chłopski rozum, że turbina ciągle pompuje o 50 % więcej powietrza niż potrzeba. Mechanik zauważył olej na kompresorze klimy i gdzieś tam pod osłoną. Czyli turbo przepuszcza. Teraz się zastanawiam czy podniesienie mocy z 120 do 157 KM mogło być osiągnięte między innymi przez podkręcenie turbo? Czy moja turbina pada bo zawór sterowania lopatkami siadł? I na koniec pytanie czy jak zregeneruje turbo to muszę wymieniać jakieś przewody gumowe albo cokolwiek innego? Mechanik twierdzi że nie bo one kosztują w aso po 300zł a zamienniki wytrzymają miesiąc.

Olej może wydostawać się otworem bagnetu jeśli jest brudna odma. Zwłaszcza zimą, kiedy syf zamarza. Niestety w Cromie odma nie jest podgrzewana. Czyszczenie odmy raz na rok załatwia sprawę.
Co do turbo, podepnij do MES i zobacz jak dmucha.

pzdr

TomaszR
13-02-2016, 13:41
Mechanik sprawdzał kompem i stwierdził tak jak pisałem wczesniej ze turbo przeładowuje silnik o 50% więcej niz potrzeba. Teraz zastanawiam się dlaczego. Czy to przez tuning czy moze sterowanie lopatkami.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Czy ktoś mógłby mi polecić jakis zestaw kabli diagnostycznych do Cromy z 2008 r? Chetnie bym takie kupił i sam diagnozował. Bo wiadomo ze samemu najpewniej ��

pezet3
13-02-2016, 16:15
Ja dla świętego spokoju sam bym sprawdził to turbo,tym bardziej że takie przeładowanie na pewno dało by checka na desce.
Niestety u nas pełno pseudomechaniorow i nie wiadomo na kogo się trafi( nie mówię ze akurat ten )

TomaszR
13-02-2016, 16:38
No właśnie mi tez się wydaje ze przeladowanie wywaliloby checka mimo tuningu. Rozkminiam to szarpanie z bratem i wydaje nam sie ze jedyne co można powiązać z szarpaniem i turbina to może blokujące sie sterowanie geometrii?

mrozek
13-02-2016, 16:54
Czy ktoś mógłby mi polecić jakis zestaw kabli diagnostycznych do Cromy z 2008 r? Chetnie bym takie kupił i sam diagnozował. Bo wiadomo ze samemu najpewniej ��

Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html)

ELM327 z trzema przejściówkami. KKL możesz sobie odpuścić.

adamo
13-02-2016, 17:01
Heja. Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji. Wg niego turbo przeładowuwuje silnik o 50%. To znaczy na mój chłopski rozum, że turbina ciągle pompuje o 50 % więcej powietrza niż potrzeba. Mechanik zauważył olej na kompresorze klimy i gdzieś tam pod osłoną. Czyli turbo przepuszcza. Teraz się zastanawiam czy podniesienie mocy z 120 do 157 KM mogło być osiągnięte między innymi przez podkręcenie turbo? Czy moja turbina pada bo zawór sterowania lopatkami siadł? I na koniec pytanie czy jak zregeneruje turbo to muszę wymieniać jakieś przewody gumowe albo cokolwiek innego? Mechanik twierdzi że nie bo one kosztują w aso po 300zł a zamienniki wytrzymają miesiąc.

Coś mi się wydaje ,że ten tuning jest zbyt duży a croma nie jest do takiego tuningowania skrzynia wytrzymuje 320 nt ,wróć do ustawień fabrycznych i będziesz jeździł bezproblemowo.

TomaszR
13-02-2016, 19:17
O ile dobrze pamiętam to mam delikatnie ponad 340 Nm. O Skrzynie dbam i nie wariuje bezmyślnie. Myślę ze tuning nie ma wpływu na szarpanie bo nie tylko ja mam z nim problem. Trudno trzeba szukac przyczyny tego zachowania Cromy. Jak cos będę wiedział wiecej to napisze. Dzieki za info o kabelkach. Zloze na nie zamówienie.

SAR37
14-02-2016, 10:26
Oddałem auto do magika od fiatów. Jego diagnoza brzmi. Auto szarpie bo turbina jest do regeneracji.
Zmień tych "magików" bo niechybnie próbują Cię "orżnąć"!
Turbina, sama w sobie, nie może przeładowywać - od tego ma odpowiednie elementy sterowania, które "dawkują" potrzebną masę sprężonego powietrza. Głównym elementem sterującym jest elektrozawór podciśnieniowy, który otwiera lub zamyka tzw. bypass: za duże ciśnienie - bypass się otwiera i upuszcza nadmiar "w środowisko"; za małe ciśnienie - bypass jest zamknięty i sprężone powietrze trafia do silnika.
W Cromie jest to taki element:22742 , który umiejscowiony jest na pasie przednim vis a vis akumulatora.

Powinieneś DOKŁADNIE sprawdzić właśnie ten zawór oraz wszystkie przewody podciśnieniowe.

W dieslach z podciśnieniowym sterowaniem turbiną, nieszczelności w układzie podciśnienia (tzw. vacuum) są przyczyną prawie 90% problemów z silnikiem!
Czasami problem można rozwiązać za kilkanaście złotych (koszt nowych przewodów), ale "mechaniory" walą "z grubej rury" po najdroższym elemencie, czyli po turbinie.
Jedź do kogoś innego, kto "robi" w dieslach, niekoniecznie fiatowskich.
ps. a zaolejeniem przewodów, jak nie ubywa oleju, się nie przejmuj. KAŻDE turbo, eksploatowane przynajmniej jeden sezon w mroźne i upalne dni na wyższych obrotach, przepuszcza trochę oleju. A do tego dochodzi jeszcze odma, która najczęściej "zasila" dolot w pary oleju.

TomaszR
14-02-2016, 10:50
Dzięki Sar. Myślałem tez o tym oleju na kompresorze klimy i w sumie nie pasuje mi to bo oleju w ogóle nie ubywa i nie kopci ani na niebiesko ani nic.

Lucek_
14-02-2016, 17:36
A czy ten elektrozawór podciśnieniowy przypadkiem nie steruje układem obracanych łopatek w turbosprężarce (aparat kierujący ze zmienną geometrią do regulacji prędkości wirnika i zarazem ciśnienia doładowania) Wydaje mi się że bypas był stosowany w starszych i słabszych turbodieslach.

I jeszcze pytanie: jak wyczyścić ten zawór? Może da ktoś krótką instrukcję.

I drugie: Jakie wężyki podciśnieniowe stosowaliście do sterowania turbo. Jakieś specjalne czy ogólnie dostępne w sklepch?

pezet3
14-02-2016, 18:06
Dokladnie, zawor służy do zmiany położenia lopatek wirnika turbo po stronie gorącej zmniejszając lub zwiększając prędkość obrotowa sprężarki.

SAR37
14-02-2016, 19:36
A czy ten elektrozawór podciśnieniowy przypadkiem nie steruje układem obracanych łopatek w turbosprężarce

Macie rację - mój błąd:mad:
Chociaż cały czas byłem przekonany, że mam turbinę o stałej geometrii. Cóż, człowiek stale się uczy ;-)

A wracając do tematu: pomimo trochę innej konstrukcji turbiny, na pierwszym miejscu (bez inwestowania kroci w nowe turbo) gruntownie jednak sprawdziłbym układ podciśnienia.
Dopiero jak tutaj będzie OK, szukałbym problemów w samym turbo (zdarzają się usterki wieńca kierowniczego spowodowane nagarowaniem - wieniec nie obraca się w pełnym zakresie).
PZDR

zabezp
14-02-2016, 20:48
Macie rację - mój błąd:mad:
Chociaż cały czas byłem przekonany, że mam turbinę o stałej geometrii. Cóż, człowiek stale się uczy ;-)...

I dobrze myślałeś :smile:
Croma 120 KM 8V ma turbo o stałej geometrii, brak klap wirowych w dolocie jak również brak separatora oleju.
Dopiero wersja 150 kM 16V ma turbo ze zmienną geometrią, klapy w dolocie i problematyczny separator oleju.
Z tego powodu czasami lepiej mieć wersję 120 KM 8V bo jest mniej problemowa (kosztem mocy oczywiście).

TomaszR
14-02-2016, 21:08
A to ciekawe bo mechanik twierdził ze w 120 KM jest zmienna geometria. Trzeba sie gdzies tego dowiedziec.

pezet3
14-02-2016, 21:29
Croma 120 KM 8V ma turbo o stałej geometri
Ten silnik ma turbo ze zmienną geometrią, jest grucha sterowana podciśnieniowo...

RafalWawa
14-02-2016, 22:15
A co to za szarpanie i w jakim zakresie obrotów?
Masz EGR, czy przy okazji tych "tjuningów" był wywalony?
Jeśli masz egr, i szarpie mniej więcej w okolicy 1200-1800 obrotów na wyższych biegach to raczej stawiałbym na egr - nieszczelny (nie domykający się) puszcza za dużo spalin do kolektora, które to "duszą" silnik. Tzw "przeładowanie" turbo ( a ściślej mówiąc trochę wyższe zmierzone ciśnienie doładowania niż ciśnienie oczekiwane na wykresie z MES) może być wywołąne właśnie za dużą ilością spalin... ale to nie będzie 50%, i jest widoczne na wykresie przede wszystkim na niskich obrotach (nawet biegu jałowym egr powinien być wtedy prawie zamknięty, ale jeśli jest zasyfiony - nie domyka się i puszcza ). NIe wiem jak w wersji 120KM, ale w wersji 150KM ten efekt jest dobrze znany, i likwiduje siego specjalną uszczelką-przesłoną z otworami, które to Ograniczają liczbę spalin dostających się do dolotu. Może ktoś potwierdzić że tak samo to działa w 120KM (albo zaprzeczyc?). Jeśli w obu wersjach działa to ak samo, a szarpanie jest w ww zakresie obrotów, to zacząłbym od tej uszczelki.
Druga kwerstia - turbo. Jak już napisano-nie należy od razu wierzyć mechanikom. Olej za turbo to nic takiego, zależy ile go tam jest (turbina zapocona może być, ale olej nie powinien być widoczny po zdjęciu przewodów. NIe sposób tego ocenić po opisie.
Zdaje sie że w 120KM jet jednak turbina ze zmienną geometrią (nawet marea w roku 2001 w wersji 110KM już miała zmienną geometrię, więc nie sądzę by lata później fiat jeszcze stosował stałą geometrię), a wtedy kierownice faktycznie mogą się zapieć. Jak ty jeździsz tym autem? "emerycko" (zmieniając biegi max przy 3000rpm), czy jednak lubisz pociągnąć obroty pod 4000-4500? Jeśłi to pierwsze - szanse na zapieczone kierownice rosną.
Jeśli masz w pobliżu autostradę albo S-kę, zrób prosty test (ale gdy już będziesz miał kabel ELM i MES). Podepnij wszystko, ustaw MES w tryb logowania danych, wyjedź na A lub S w porze małego ruchu, i gdy nie będziesz miał nic przed sobą (ani za bardzo za dobą) zmniejsz prędkość tak do ok 60km/h, a następnie 4-ty bieg i ruuuuura z gazem w podłodze, mniej więcej do 4500rpm. A potem zapodaj logi - to wyjaśni jak działa układ sterowania ciśnienia. Możliwe też że wywali błąd - wtedy zapodaj jego numer, i skasuj sobie go (bo nie sposób z nim jeździć - przestawia silnik w tryb awaryjny)

Lucek_
14-02-2016, 23:25
Kolego Pezet muszę Cię poprawić. Nie chodzi o sterowanie łopatkami wirnika. Wirnik turbiny odśrodkowej to monolityczny odlew z łopatkami (połączony wałkiem z odlewaną sprężarką odśrodkową). Steruje się ruchomymi łopatkami rozmieszczonymi na obwodzie w środku obudowy turbiny.

pezet3
15-02-2016, 01:27
Kolego Pezet muszę Cię poprawić. Nie chodzi o sterowanie łopatkami wirnika. Wirnik turbiny odśrodkowej to monolityczny odlew z łopatkami (połączony wałkiem z odlewaną sprężarką odśrodkową). Steruje się ruchomymi łopatkami rozmieszczonymi na obwodzie w środku obudowy turbiny.
Może złe się wyraziłem, ale chodziło mi właśnie o to że wewnatrz turbiny wokół wirnika są łopatki od przepływu spalin które regulują prędkość sprężarki która jest monolityicznie osadzona na jednym walku:D.
W każdym razie o tym samym myślałem co ty...

SAR37
15-02-2016, 09:31
Ten silnik ma turbo ze zmienną geometrią, jest grucha sterowana podciśnieniowo...

Zgadza się - sprawdziłem po numerze części od swojego modelu: 55205474 lub Garret 1749v - jest na YT kilka filmików z czyszczenia - właśnie - wieńca kierowniczego.
Tak więc w silnikach 1,9 8V 120KM jest turbina o zmiennej geometrii wieńca kierowniczego - oznaczanego także VNT (Variable Geometry Turbocharger).
Tak na marginesie: spójrzcie na cenę nowego turbo - https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/cz%C4%99%C5%9B%C4%87/55205474 :cenuzra:

mrozek
15-02-2016, 09:38
Jak już ostatnio pisałem, lepiej nie kupować turbo w sieci Fiat... TURBOSPRĘŻARKA ASTRA ZAFIRA VECTRA SIGNUM 1.9 CDTI (5979624650) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/turbosprezarka-astra-zafira-vectra-signum-1-9-cdti-i5979624650.html)

pzdr ;-)

TomaszR
16-02-2016, 15:53
Heja wszystkim!
Auto odebrałem od mechanika. Egr zaślepiony-niby poprawa odrobinkę jest ale nie powalająca. Auto szarpnie od czasu do czasu jeszcze. Turbina wg niego się poci ale jeszcze nie ma co wymieniać. Podobno był olej w niewielkiej ilości w rurze do intercoolera. Myślę, że od 8 lat nikt tam nie zaglądał więc ma prawo coś oleju się pojawić. Czy się mylę? Kabelki kupiłem dzisiaj przyszły jutro podepnę i popatrzę na parametry pracy silnika. Wg mechanika jest różnica w podawaniu paliwa przez wtryski. Ale to nie jest przyczyną szarpania wg mnie. No coż trzeba jeździć dalej. W planach teraz regeneracja M32 czyli 2,5k zł w plecy.

RafalWawa
16-02-2016, 16:22
A czemu chcesz robić M32? Coś się dzieje (poza tym szarpaniem) czy też "profilaktycznie"?

Kolejny krok to sprawdzenie ciśnienia doładowania - do porównania zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania w trakcie jazdy podczas przyspieszania na 4-ty biegu (zapieczone kierownice turbo mogą dawać szarpanie - ale to inne szarpanie (tak jakby zmieniała się wartość momentu obrotowego)

A co do dawki paliwa - zobaczysz po podpięciu kabli i MES, czy dawka oczekiwana i zmierzona różnią sie...

TomaszR
16-02-2016, 16:58
M 32 do zrobienia ponieważ podczas gwałtownego ruszenia wypina 1-wszy bieg a kiedy ruszam delikatnie cofa tylko drążek w stronę kierowcy. Stąd pomysł żeby może regenerować już. Może lepiej nie czekać aż całkowicie się rozpadnie? Mes mam już zainstalowany i zarejestrowany. Teraz tylko pytanie jak sprawdzić to wszystko? Jeszcze nie podpinałem kabla w aucie. Na razie przygotowuje lapka.

Croma 08
16-02-2016, 17:55
A może zamiast oddawać skrzynię do naprawy, spróbuj najpierw wyregulować cięgna, może tam tkwi problem. Zawsze to taniej :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tak na marginesie: spójrzcie na cenę nowego turbo - https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...C4%87/55205474

Za tyle kasy to można już całą Cromkę kupić :D

TomaszR
16-02-2016, 18:53
System Windows nie może zweryfikować podpisu cyfrowego sterowników wymaganych dla tego urządzenia. Niedawna zmiana sprzętu lub oprogramowania mogła doprowadzić do instalacji pliku, który jest niepoprawnie podpisany lub uszkodzony albo może być złośliwym oprogramowaniem z nieznanego źródła. (Kod 52) i dupa nie mogę zainstalować kabla na netbooku. Ktoś miał podobny problem?

andy5
16-02-2016, 20:26
Jaki kupiłeś kabel? Viaken czy jakiś inny? Jaki masz system operacyjny, może win 10 start?

TomaszR
16-02-2016, 22:01
Win 7 kabel viaken. Poradzilem juz sobie tylko w menadzerze urządzeń wyświetla mi go jako serial usb port com3 a nie no elm 327 itp.

sakul
16-02-2016, 22:11
Witam, polecam tego kolegę znam go z autokącika, robiłem u niego stilo i AR156...podjedz do niego do Ożarowa sprawdzi Ci wszystko co i jak i na pewno nie będzie wciskał kitu itd. Pozdrawiam

ZibiSoft - Oferta (http://www.zibisoft.pl/index.php?idpm=2)

TomaszR
16-02-2016, 22:34
Udało sie. Polaczylem sie ale poszlo to opornie. Po podłączeniu myślałem ze kabel powinien swiecic światłem ciągłym a nie od czasu do czasu blysnac. Zauważyłem juz ze cos jest nie tak bo odometer pokazuje mi 11800 km a mam przejechane 17700 dziwne. Moze odczyt jest zaklamany? Jutro będę patrzył. Kurczę język mi zmienilo po podłączeniu na ang w Multi. RafalWawa które parametry zaznaczyć w Multi? Fuel injection? I pytanie nr 2 czy podlaczenie kompa i zapalenie silnika nic nie zrobi zlego? I jak te parametry rejestrować wiskam zakladke parametry wybieram z listy te które mnie interesują i co dalej?

TomaszR
17-02-2016, 17:33
227922279322794227952279622797

Tak wyglądają moje korekty od lewej-czas,obroty, korekty cyl 1,2,3,4i dwie ostatnie kolumny to ciśnienie turbo zmierzone i oczekiwane. Wygląda to chyba nie ciekawie? Czy ktoś mógłby mi pomóc jak połączyć się z nadwoziem przez ELM327? Cały czas wywala mi błąd. Nie mam już pomysłów. Na stronie multiecuscan jest napisane że powinien się połączyć bez adaptera ale ni diabła nie chce.

RafalWawa
17-02-2016, 18:06
Warto prócz tego co sprawdziłęś dorzucić jeszcze zmierzoną i oczekiwaną masę powietrza.
Załączyłeś te dane jako obrazki ;) to nie pozwala za bardzo ich przeanalizować ;) Do excela już dane zapakowałeś- zrób więc tabelę przestawną (czas jako wiersze i dane w kolumnach - a następnie wykres na ich podstawie ( a najlepiej dwa wykresy: obroty, i w tej samej skali zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania, a na kolejnym zmierzona i oczekiwana masa powietrza - na odrębnych wykresach, bo są różne rzędy wielkości i nie będzie to czytelne)
Samo podpinanie nie jest groźne ale warto robić to w określonej sekwencji: najpierw podpinasz centralkę do kompa, a potem odpalasz silnik. Raczej ne odwrotnie bo słyszałem że potrafiło to zaawiesić centralkę.
Co do korekt - trochę spore korekty na 4 cylindrze ale na razie bym się tym nie przejmował - ale sprawdź to na biegu jałowym na rozgrzanym silniku (bo tak się to powinno sprawdzać).

TomaszR
17-02-2016, 18:11
Na jałowym korekty są prawie identyczne. Różnią się minimalnie o ile dobrze pamiętam. Jutro jadę 100km więc podepnę kompa i zrobię taki 1,5h test. Czyli bez problemu mogę zmierzyć od razu korekty 1,2,3,4 dołądowanie obroty i masę powietrza a potem te dane rozdzielić na wykresach? Jeszcze pozostaje mi ogarnąć jak podłączyć się pod nadwozie. Plik excela mam gdyby ktoś chciał już teraz na maila.

scrabit
17-02-2016, 18:57
Zrob logi korekt na rozgrzanym silniku, bez radia, swiatel, nadmuchu i innych pozeraczy pradu.. na wolnych obrotach. Tylko wtedy masz jakis punkt zaczepienia..

TomaszR
17-02-2016, 19:03
Czyli korekty podczas ciśnienia auta na 4 biegu w okolicach 3000 rpm sa Malo miarodajne? Niech ktos podpowie jak polaczyc sie z body komputerem przez elm bo mnie szlag trafi zaraz i wygryze to obd.

pezet3
17-02-2016, 19:04
No ale z czym masz problem? Połączyłes się z ze sterownikiem ecu kablem viaken?

scrabit
17-02-2016, 19:06
Tez sa miarodajne

scrabit
17-02-2016, 19:07
Ja zawsze sprawdzam w 4 okolicznosciach.. zimny rozruch, trasa z 2000 obrótow na zagrzanym silniku, potem pod obciazeniem na trojce i na koniec postoj..

TomaszR
17-02-2016, 19:13
Ze sterownikiem ecu, z ukladem abs esp,połączony ale z nadwoziem wywala blad elm327. A powinien polaczyc.

pezet3
17-02-2016, 19:20
Ze sterownikiem ecu, z ukladem abs esp,połączony ale z nadwoziem wywala blad elm327. A powinien polaczyc.
Kabel viaken? Czy w programie masz ustawione jako obdlink czy elm?
Ustaw interfejs na OBD LINK USB i spróbuj.

TomaszR
17-02-2016, 20:10
Ok wszystkiego próbowałem. Nie mogę zresetować interwału, wejść w dwie pierwsze opcje body computer, klimatyzację. Czy to może być wina kabla? Wywala mi cały czas błąd połączenia elm-ecu sprawdź kabel i port com. Wszystko mam ustawione jak w instrukcji, prędkości na 38400 czy jakoś tak, ze strony kompa też wszystko ok. Nie mam już pomysłów. Czy potrzebna jest przejściówka żeby połączyć się elm z body can i computerem? Mam jedną przejściówkę i dzięki niej mogę połączyć się z ABS i ESP oraz wspomaganiem.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ok już chyba wiem...http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493 tylko skąd wziąć ten rezystor?

pezet3
17-02-2016, 20:12
Chłopaki pisali jak kabel będzie ok, tylko viaken jest godny polecenia i nie sprawia żadnego problemu typu właśnie wlutowywanie jakiś rezystorow.
No niestety nie wziąłeś sobie tego do serca i kupiłeś chinola...

TomaszR
17-02-2016, 20:16
Ale mam kabel viakena. I duuuuupa nie łączy z Can. Chyba go zareklamuję.22799

pezet3
17-02-2016, 20:19
To zwracam honor...tu raczej przejściówki nie potrzebuje do łączenia się body. Z innymi modułami nie ma problemu?

pezet3
17-02-2016, 20:25
Ja bym spróbował za pomocą innego kabla, jest kilku chłopaków z Wawy. Umów się I zobacz może wina nie leży po stronie kabla...

TomaszR
17-02-2016, 20:26
Łączę się z ecu auta, dwie ostatnie opcje body, abs i esp z przejściówką. Dwie pierwsze opcje body nie idą, reset interwału nie idzie, poduszki powietrzne nie idą, klimatyzacja nie łączy, według tego opisu ze strony multiscan to wina rezystora. Mam peszka jak nikt. U innego mechanika reset interwału poszedł bo widziałem jak robił.

pezet3
17-02-2016, 20:29
Spróbuj może program FES, w dziale download znajdziesz full+vitamin.

maka131
17-02-2016, 20:45
zadzwoń do Viakena, przecież mogą znać rozwiązanie tego problemu. jak się będziesz łączył to rób scriny każdego okna/komunikatu jaki się wyświetla i wyślij je do Viakena razem ze scrinem ustawień kabla w windowsie oraz ustawień w MES. zerkną i ocenia co jest źle. jeśli wina kabla to powinni wymienić.

TomaszR
17-02-2016, 21:05
FES się zainstalował ale na win 7 witaminka nie odpala. Na xp idzie. Kuźwa jak szczęście to po całości nie ?

stevenek
17-02-2016, 21:06
Miałem ten sam problem z kablem. W Viakenie powiedzieli mi, że ich zdaniem wszystko powinno działać i tyle pomocy... Na komputerze mam screeny z wszystkimi ustawieniami do prawidłowego działania kabla. Puść mi na priv swojego maila to Ci wyślę potem.

andy5
17-02-2016, 21:09
Łączę się z ecu auta, dwie ostatnie opcje body, abs i esp z przejściówką. Dwie pierwsze opcje body nie idą, reset interwału nie idzie, poduszki powietrzne nie idą, klimatyzacja nie łączy, według tego opisu ze strony multiscan to wina rezystora. Mam peszka jak nikt. U innego mechanika reset interwału poszedł bo widziałem jak robił.

Rezystor usuwa się z kabla chińskiego, takiego jaki ja mam, który kupiłem parę lat temu Chinach za kilka $ z przesyłką. Kabel viaken powinien działać bez żadnych modyfikacji. Chińskie kabelki mają też problemy ze sterownikami pod win10 bo zamontowany w nich układ PL2303 jest podróbką i oficjalne sterowniki go nie obsługują. Dopiero po długim przeszukiwaniu neta znalazłem nieoficjalne sterowniki które działają poprawnie. Jak masz problem z kablem to kontaktuj się z Viakenem albo zmień program na inną wersje.

22800

TomaszR
17-02-2016, 21:52
stevenek jesteś wielki :D ustawienia poszły zrobiłem babola i nie tę opcję obd wybrałem. Rozkminiłem też problem działania FES. Witaminkę w win7 trzeba wrzucić w folder gdzie zainstalowało się program. W xp program odpala mimo tego że witaminka jest zupełnie gdzieś indziej. A zatem wszystkie opcje w FES i MES działają :D

TomaszR
18-02-2016, 19:25
mam juz korekty na jałowym. Kto mógłby rzucic na nie okiem? Plik jest w formacie excel i nie moge go wrzucic tutaj bo wywala błędny plik. Jak cos to moge wyslac mailem.

RafalWawa
18-02-2016, 20:07
mam juz korekty na jałowym. Kto mógłby rzucic na nie okiem? Plik jest w formacie excel i nie moge go wrzucic tutaj bo wywala błędny plik. Jak cos to moge wyslac mailem.

Pozwoliłem sobie załączyć wykres korekt... Moim zdaniem absolutnie nie daje on powodów by korektami się interesować - są z tej perspektywy poprawne. To nie daje gwarancji że wtryski nie szwankują - by mieć taką pewność trzebaby zrobić test z menzurkami, a najlepiej sprawdzić na specjalnym urządzeniu. Ale ja bym się po tych danych nie pakował w koszty - imho fałszywy trop

22806

zaviaseq
18-02-2016, 20:18
Również uważam że z wtryskami jest wszystk ok

TomaszR
18-02-2016, 20:42
Dzięki chłopaki za pomoc. Czyli na razie wyłączę wtryskiwacze z listy podejrzanych o szarpanie. Zostaje do końca usunięcie EGR i turbo. Tak się przymierzam do wyczyszczenia przewodów turbo i dolotu niech znajdę tylko kogoś kto będzie mógł trochę pomóc bo w sumie moja wiedza jest jeszcze zbyt mała. Mam plan w przyszłym tyg udać się do firmy kreator mocy w Warszawie w celu sprawdzenia mocy. Bo tak jakby trochę jej ubyło ale nie będę na razie panikował.

scrabit
18-02-2016, 20:52
Jaka temperaturę miales jak rozpoczynales rejestrowanie korekt?

pezet3
18-02-2016, 20:57
Polecam Ci z okolic PABLOGARAGE z forum alfy, specjalizuje się w naszych autach.
http://www.pablogarage.pl/

TomaszR
18-02-2016, 21:10
Okolo 75 stopni. Rafał zle Ci napisałem bo czekałem aż auto sie rozgrzeje, nie mierzylem od przekrecenia kluczyka i zimnego silnika. A auto rozgrzewalem od poczatku pod domem. Nigdzie nie jeździłem tylko trzymałem je 15 min conajmniej zanim osiągnie w miare ok temperaturę.

scrabit
19-02-2016, 21:17
Tak myslalem bo korekty na poczatku masz bardziej rozbiegane.. i stabilizuja sie wraz z osiaganiem temp roboczej.
Najlepiej jest po jezdzie zatrzymac sie i zlogowac auto.

TomaszR
19-02-2016, 23:35
Jutro będę miał logi z 1.5h jazdy. Miały byc wczoraj ale postanowiłem przedłużyć urlop u rodziny.

Toper
20-02-2016, 08:57
Polecam Ci z okolic PABLOGARAGE z forum alfy, specjalizuje się w naszych autach.
AUTO SERWIS, Mechanika Pojazdowa, Części samochodowe, Oleje, Flokowanie, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Honda, Opel, Audi, VW, Seat, Skoda, Mińsk Maz., Siedlce, Węgrów, oleje Millers Oils , Valvoline (http://www.pablogarage.pl/)

Też mogę polecić. Ma wiedzę i umiejętności. Nie raz coś u niego robiłem.

TomaszR
20-02-2016, 17:09
22821228222282322824

Wykresy z doładowania na ekspresówce. Jechałem z żoną więc wyglądają tak jak wyglądają. Ewidentnie turbo daje za dużo ciśnienia. Pytanie czy tak ma być? Jeśli była mapa zmieniona to może to wina mapy, jeżeli nie to może faktycznie kierownice się zacinają?