stilo.jozek
09-02-2016, 07:49
Witam wszystkich serdecznie.
Mam problem z wentylatorem w moim Stilo. W sobotę po przejechaniu 40 km i dojechaniu do zwężki, gdzie zrobił się mały korek (temp. 10 stopni), temperatura silnika szybko poszła do góry (prawie na czerwone pole) i poczułem nie przyjemny smrodek. Zjechałem na pobocze zobaczyć co jest nie tak, moim oczom ukazał się dymek wydobywający się z stojącego wentylatora chłodnicy. A więc wszystko wskazywało na uszkodzony wentylator. Po zaholowaniu się do domu na drugi dzień postanowiłem przyjrzeć się mu. Podłączyłem komputer do auta i w FES zrobiłem test wentylatora na prędkości 1 (ruszył powodując duży hałas), na prędkości 2 (wyświetlił się komunikat „Nie można wykonać”). Pomyślałem w tedy że może opornik (taki termiczny, zielony, zamontowany przy samej chłodnicy) jest też uszkodzony. Po jego oględzinach postanowiłem też go wymienić, ponieważ był w opłakanym stanie. Wentylator i opornik znalazłem w dobrym stanie na autozłomie. Zamontowałem i robie test.. Zagrzałem auto, temp. 97 stopni, włącza się wentylator na pierwszej prędkości, 92 stopnie - wyłącza się. Podłączam FES’a, robie test wentylatora na prędkości 1- działa, prędkość 2 – „Nie można wykonać”.
Moje pytanie brzmi, czy aby na pewno działa mi tryb drugi wentylatora, czy może po prostu przez FES’a nie da się tego sprawdzić?
Dodam iż odłączając wtyczkę wentylatora z drugiej strony skrzynki przekaźnikowej obok akumulatora (niebieska wtyczka, dwu pinowa) i podłączając na sztywno z akumulatorem, działa prędkośc 1 i 2.
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Mam problem z wentylatorem w moim Stilo. W sobotę po przejechaniu 40 km i dojechaniu do zwężki, gdzie zrobił się mały korek (temp. 10 stopni), temperatura silnika szybko poszła do góry (prawie na czerwone pole) i poczułem nie przyjemny smrodek. Zjechałem na pobocze zobaczyć co jest nie tak, moim oczom ukazał się dymek wydobywający się z stojącego wentylatora chłodnicy. A więc wszystko wskazywało na uszkodzony wentylator. Po zaholowaniu się do domu na drugi dzień postanowiłem przyjrzeć się mu. Podłączyłem komputer do auta i w FES zrobiłem test wentylatora na prędkości 1 (ruszył powodując duży hałas), na prędkości 2 (wyświetlił się komunikat „Nie można wykonać”). Pomyślałem w tedy że może opornik (taki termiczny, zielony, zamontowany przy samej chłodnicy) jest też uszkodzony. Po jego oględzinach postanowiłem też go wymienić, ponieważ był w opłakanym stanie. Wentylator i opornik znalazłem w dobrym stanie na autozłomie. Zamontowałem i robie test.. Zagrzałem auto, temp. 97 stopni, włącza się wentylator na pierwszej prędkości, 92 stopnie - wyłącza się. Podłączam FES’a, robie test wentylatora na prędkości 1- działa, prędkość 2 – „Nie można wykonać”.
Moje pytanie brzmi, czy aby na pewno działa mi tryb drugi wentylatora, czy może po prostu przez FES’a nie da się tego sprawdzić?
Dodam iż odłączając wtyczkę wentylatora z drugiej strony skrzynki przekaźnikowej obok akumulatora (niebieska wtyczka, dwu pinowa) i podłączając na sztywno z akumulatorem, działa prędkośc 1 i 2.
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.