PDA

Zobacz pełną wersję : Powracająca kontrolka check engine



TheUndertaker
05-02-2016, 14:00
Witam, z racji tego że jestem nowy chcę się przywitać :)

Tak jak w temacie mam problem z kontrolką check engine, posiadam Stilo Multijet 140KM i 2 tygodnie temu podczas spokojnej jazdy wyświetliła się na żółto kontrolka 'check engine' oraz komunikat 'engine fault', w wolnej chwili zajechałem na warsztat aby podpiąć pod komputer, mechanikowi zajęło dosłownie 2 minuty usunięcie błędu, kontrolka zgasła a on powiedział że prawdopodobnie akumulator się ostatnio rozładował co jest prawdą (padł miesiąc temu, wymieniłem z 64 Ah na 74), ale niestety po przejechaniu około 30km sytuacja się powtórzyła, i kontrolka ponownie pali w oczy.

Dodam że nie ma żadnych spadków mocy, samochód zachowuje się tak samo jak wcześniej czyli wzorowo. Ktoś ma pomysł co może być przyczyną lub wie jak rozwiązać problem.

Pozdrawiam

cenioormo
05-02-2016, 15:45
Jaki kod błędu ??

TheUndertaker
05-02-2016, 16:24
niestety nie dopytałem mechanika

iga
05-02-2016, 16:53
Sonda lambda? Nie ma tendencji do gaśnięcia kiedy jest nierozgrzany?

TheUndertaker
05-02-2016, 18:01
nie, nic z tych rzeczy, ogólnie gdyby nie kontrolka to nie byłoby tematu bo nic dziwnego się nie dzieje, działa na tip top

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

pożyczyłem kabel kkl, poszukałem na necie programu i sam sobie zdiagnozowałem, odnalazłem błąd, w ten sposób zaoszczędziłbym na przysłowiową "dobrą flachę", poniżej wstawiam zrzut z błędem, problem jest oczywisty.

22632

cenioormo
06-02-2016, 00:37
Według mnie egr nawala. Kontrolka ci się świeci podczas spokojnej jazdy przez co stwierdzam że to może być to. Sprawdź też wiązki do przepływki i na kolektorze(map i wiązka od egr)
to że autko chodzi normalnie nie oznacza że wszystko jest ok :) problem dopiero jest w powijakach :)

TheUndertaker
06-02-2016, 19:49
zacznę od zaślepienia EGR, zobaczę czy będzie poprawa i czy błąd wróci, ale po przejrzeniu podobnych postów zauważyłem że autko nie śmiga tak idealnie (np. potrzeba dodać trochę gazu aby ruszyć z jedynki) wcześniej nie uważałem że takie coś może sygnalizować problem.

jaro190
07-02-2016, 20:15
jeżeli masz mjet-a to po zaślepieniu pełną zaślepką wywali ci błąd na desce

cenioormo
07-02-2016, 22:11
Wytnij blachę o grubości 2mm minimum, na kształt podkładki z tym żeby tylko wystawała po 0,5cm z każdej strony i nawierć w każdym rogu otworek wiertełkiem 4 lub 5, zmontuj do kupy i powinno grać.

TheUndertaker
11-02-2016, 00:03
jeżeli masz mjet-a to po zaślepieniu pełną zaślepką wywali ci błąd na desce

dzięki za podpowiedź, na szczęście szukając zaślepki zacząłem się zastanawiać co za różnica między pełną a tą z otworkami, chwilę poszukałem na forum i zorientowałem się że mają być otworki ;)

TheUndertaker
13-02-2016, 23:24
niestety po wyczyszczeniu zaworu i zaślepieniu, problem nie zniknął :( ktoś ma jakieś pomysły co dalej począć?

cenioormo
14-02-2016, 00:38
chwilę poszukałem na forum i zorientowałem się że mają być otworki
Post wcześniej ci napisałem że mają być otworki....
Jak zaślepienie ci nie pomogło to została tylko droższa zabawa :D
Overboost, Przepływka, mapsensor, turbina.
Polecam na początek zrobić logi dynamiczne, na ślepo to teraz możemy sobie zgadywać i zgadywać albo wymienić wszystko po kolei z myślą że nóż widelec się uda za pierwszym podejściem. ZRÓB LOGI!
btw. sprawdziłeś wiązki i wężyki od overboosta i nie tylko, tak jak ci poradziłem ??

lorak06073
14-02-2016, 21:18
jak masz interfejs to zrób logi.

TheUndertaker
20-02-2016, 13:10
2281622817

Tutaj są wykresy z 2 przejazdów, nie wiem czy pliki też dodać czy same zrzuty wykresów wystarczą, zrobiłem je na 4 biegu więc jest chyba ok.

lorak06073
20-02-2016, 14:00
Logi bezużyteczne! brakuje ciśnienia doładowania i paliwa. Do tego niepotrzebne zawartosci z otwarciem egr i inne pierdoły.

TheUndertaker
20-02-2016, 14:25
Logi bezużyteczne! brakuje ciśnienia doładowania i paliwa. Do tego niepotrzebne zawartosci z otwarciem egr i inne pierdoły.

ja w tych sprawach jestem laikiem i zaznaczyłem te funkcje które myślałem że są potrzebne, mógłbyś wymienić te opcje które powinienem był zaznaczyć bo tak to błądzę jak we mgle

lorak06073
20-02-2016, 16:47
Obroty, oczekiwane ciśnienie doładowania, zmierzone ciśnienie doładowania, oczekiwana masa powietrza, zmierzone ciśnienie paliwa, oczekiwane ciśnienie paliwa. Wrzuć screen wykresu i plik w excelu. Tyle

cenioormo
22-02-2016, 08:10
Przepływka na moje wydaje się być ok. I nic więcej tutaj nie widzę poza nią.... ale z niej wynika że jest ok i masz lepsze parametry przepływki od mojej <zazdrosny>. No ale zrób logi porządnie to wtedy wszystko będzie widać :) Dalej powraca ten błąd na kompie i kontrolka się świeci ??

TheUndertaker
23-02-2016, 16:04
logi ponownie zrobię w weekend bo wtedy będę miał auto do dyspozycji :) Tak, błąd po usunięciu pojawia się po 3-4 odpaleniu silnika.

TheUndertaker
27-02-2016, 14:32
22892

oto zrzut z przejazdu, mam nadzieję że teraz zrobiony poprawnie i da się coś z niego wywnioskować :) natomiast plik excel jeśli potrzebny to podeślę na email

Ogólnie przeglądając dane w excelu i wykres rzuciło mi się w oczy że oczekiwana masa powietrza wystrzeliwuje do wartości 1200 i pozostaje na tym poziomie więc co to może być? Czujnik?

lorak06073
27-02-2016, 16:38
Masą powietrza to sie nie przejmuj bo zawsze bedziesz miał 1200. To jest wartość stała którą pobiera ECU i nigdy zmierzona nie będzie taka sama jak oczekiwana. U Ciebie masa powietrza jest bardzo dobra ale to co rzuca się w oczy to straszne przeładowanie aż do 2,5 bara. Być moze dlatego wywala Checka. Wykres dołądowania strasznie faluje. Na moje oko to śmierdzi zapieczoną zmienną geometrią.

TheUndertaker
27-02-2016, 17:03
może masz i rację tylko trochę dziwne że np przy ruszaniu trzeba mu odrobinę gazu dodać żeby nie zdechł na 1 lub wstecznym, bo przy tym turbina nie bierze udziału, liczyłem że po czyszczeniu egr będzie poprawa bo faktycznie był zapieczony no ale to nic nie zmieniło poza tym że teraz egr jest sprawny :)

lorak06073
27-02-2016, 17:05
w sumie na czas logów mógłbyś zaślepic egra. Wykres też może być przekłamany przez to.

TheUndertaker
27-02-2016, 17:12
w sumie na czas logów mógłbyś zaślepic egra. Wykres też może być przekłamany przez to.

EGR zaślepiony jest i świeżo po czyszczeniu, z resztą w zaślepce są otworki więc to i tak dużej różnicy nie będzie

lorak06073
27-02-2016, 17:19
To tak jak piszę. Spore przeładowanie, później ECU próbuje je korygować i doładowanie pływa. Spróbuj wyczyścić zawór overboost.

cenioormo
28-02-2016, 09:00
Tak jak koledzy piszą...VGT do czyszczenia ale ja bym wymienił na twoim miejscu wężyki od podciśnienia. Jak nie pomoże to czyszczenie zmiennej.

TheUndertaker
25-05-2016, 18:08
Witam, przepraszam że odkopuje temat ale chciałbym powiedzieć na przyszłość jak rozwiązałem problem :)

Otóż EGR który pierwotnie wyczyściłem i uznałem za sprawny po czyszczeniu okazał się być już niesprawny ponieważ część elektryczna lub elektromagnetyczna<nie znam się> wysiadła, przez co ciągle dawało błąd, wystarczyło podmienić na sprawny i problem znikł :)

Dziękuje wszystkim którzy starali się pomóc :) Pozdrawiam :)

Temat do zamknięcia.