Zobacz pełną wersję : jaki kabel do diagnostyki
GrzesiekDDZ
01-02-2016, 20:13
witam jaki kabel mam kupic do diagnostyki w swoim stilo 1.9jtd 115km,generalnie chodzi o diagnstyke silnika na tej stronie viaken.pl
cenioormo
01-02-2016, 20:58
jezus maria...było juz kilkanaście razy nawet w moich wątkach...poszukaj lepiej.
podpowiem że od wiakena ten elm za 99zł będzie ok do wszystkiego.
ten za 39zł niebieski wystarczy do silnika airbagów i abs i nic więcej.
krzychu86
01-02-2016, 21:21
viaken.pl daje rabat 6%. Dziś zamówisz za tydzień bedziesz miał. Zamówiłem ten niebieski i wszytsko działa bez zarzutów.
GrzesiekDDZ
01-02-2016, 21:30
no wiem że było o tym dużo ale nie chciało mi sie szukać,sorry koledzy i dzieki za szybka odpowiedz:)
Każdy następny temat "Jaki kabel do diagnostyki" w tym dziale z automatu poleci w kosmos :)
GrzesiekDDZ
02-02-2016, 12:24
no wiem wiem sorry koledzy i prosze o wyrozumiałość kupiłem ten za 99 mam nadzieje że bedzie dobry jak by ktoś jeszcze pomógł i poradził skad ściągnać program do diagnostyki jak sie ona nazywa najlepiej w polskiej wresji jezykowej.pozdrawiam
Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.multiecuscan.net/&prev=/search%3Fq%3Dmultiecuscan%26client%3Dopera%26hs%3D vxy)
GrzesiekDDZ
02-02-2016, 20:02
no to jaki mam program ściagnąc żeby mi to wszystko hulało i żebym mógł sobie błedy zczytac i parametry,bo mi kabelek jutro przyjdzie a programu jeszcze nie mam
A czytać umiesz ? Czy też ci się nie chce ?
krzychu86
02-02-2016, 21:04
wejdz w zakładkę dowland i pobierz fiatecuscan 2.6 - Full wersja PL i wszytsko będzie hulać. Dodatkowo z kablem od viakena.pl dostaniesz instrukcję obsługi podłączenia kabla i sterowniki
GrzesiekDDZ
03-02-2016, 14:40
kabelek doszedł,pierwsze wykresy zrobione tylko jeszcze nie potrafię ogarnąć tematu z wklejeniem ich tutaj żeby ktoś mógł zerknąć czy wszystko jest ok bo ja sie jeszcze nie oriętuje.
cenioormo
03-02-2016, 15:20
no to teraz poszukaj sobie wykresy na internecie silnika 1.9 jtd 115 i porównaj. Są tylko trzeba poszukać...nawet na forum alfy czy lancii. albo po prostu wstaw tutaj plik z logami. Pobiorę i porównam ze swoimi.
GrzesiekDDZ
03-02-2016, 16:33
no dobra ale wykresy jakich podzespołów,bo narazie tak na próbe robiłem tylko chyba ciśnienie doładowania,i chyba ciśnienie wtrysku paliwa czy coś takiego.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
o co np chodzi z mierzonym cisnieniem gazolu i z docelowym ciśnieniem gazolu bo widze że tutaj przy wyższych obrotach powyzej 3000tys wartości się różnią o jakieś 10 jednostek chyba barów ale nie wiem czy to nie sa jakieś dziesiątki
lorak06073
03-02-2016, 17:19
Najbardziej interesuje nas log cisnienia paliwa, doładowania i przepływy.
GrzesiekDDZ
03-02-2016, 19:14
no dobra to jutro bede zajmował sie tymi logami a mozna naprzykład sprawdzić stan wtryskiwaczy np jakie ilości paliwa podają lub turbiny ??bo ogólnie to mnie interesuje jak wtryski,jak turbina,jak przepływka i takie najbardziej istotne rzeczy.
cenioormo
03-02-2016, 22:35
wtrysków niestety nie sprawdzisz bo nie masz multijeta tylko zwykłe jtd na wtrysku jednej fazy:( turbinę sprawdzisz po wykresie doładowania. tj. porównujesz oczekiwane ciśnienie z podanym...ale tu też nie koniecznie bo może być właśnie walniety czujnik...jesli oliwy nie puszcza i nie piszczy przy bucie to znaczy że powinna ładować odpowiednio.
Robiąc logi uwzględniasz:
1.Obroty silnika
2.Zmierzona masa powietrza(przepływka)
3.oczekiwana masa powietrza
4.zmierzone ciśnienie doładowania(map sensor)
5.oczekiwane ciśnienie doładowania
6.zmierzone ciśnienie paliwa(pompka cr)
7.oczekiwane ciśnienie paliwa
ew. dla ciekawości sprawdź tylko przed logami czy temp na zewnątrz pokrywa się z temperaturą w fesie lub mesie.
zaznaczasz te elementy, jedziesz na kawałek prostej, odpalasz logi, jedziesz na 3 biegu mając 1500obr i gaz do dechy aż czerwone pole wskazówka zobaczy, zapisujesz a plik tutaj wrzuć.
GrzesiekDDZ
04-02-2016, 08:33
ok dziś bede sie starał to zrobić ,dzięki za wskazówki
krzychu86
04-02-2016, 09:22
kolego cienioormo jak sprawdzić wtryski w multijecie za pomocą Fesa??
GrzesiekDDZ
04-02-2016, 09:48
a wytłumaczycie mi co to jest ten Fes i mes bo czesto padają te słowa a ja nawet nie wiem co to jest
lorak06073
04-02-2016, 10:06
Jak masz Mjeta to chyba sprawdzisz korekcje kazdego wtrysku w Mes. W JTD zostaje tylko test przelewowy albo zlogowanie ogolnej dawki paliwa na postoju.
krzychu86
04-02-2016, 10:06
FES- Fiat Ecu Scan MES - Multiecuscan programy diagnostyczne.....
cenioormo
04-02-2016, 12:38
Tak jak piszą koledzy wyżej. JTDM/MJTD czy inne kwiatki z literką M, można sprawdzić korekty wtrysków w programie diagnostycznym i robi się to na ciepłym silniku (najlepiej po trasie) i na wolnych obrotach, wartości powinny być jak najbliżej zera tj.:
1cyl: -0.27
2cyl: 0.16
3cyl:-0.16
4cyl: 0.27
Wtedy jest jak najbardziej ok i nie ma się do czego przyczepić. Pary cylindrów tj 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny się wyrównywać. W praktyce rzadko kiedy zdarza się że jest idealnie i są rozjazdy np -1.30 na 1 cyl i 0,6 na 4 wtedy trzeba się tym zainteresować i zastosować np olej 2T lub coś do czyszczenia wtrysków (olej 2T dobrze smaruje pompke cr) powyżej wartości 2.0 na jednym z cylindrów kwalifikuje wtrysk to regeneracji (najczęściej wymiana końcówki i czyszczenie w ultra dźwiękowej pomaga)delikatne rozjazdy można sobie darować i wlać lepszego paliwka.
W silniku JTD niestety nie da się już tego sprawdzić tak łatwo na komputerze...znaczy, nie da się i koniec :D wtedy trzeba robić test przelewowy...obrazuje się to podobnie jak test komputerowy.
FES- fiat ecu scan
MES- multi ecu scan (więcej możliwości)
Wszystko jest w dziale download.
Jak sprawdzić ?? jeśli masz silnik 16V MJTD lub 8V MJTD to możesz to zrobić łatwo:
ecu-->engine-->EDC16-->Parametry-->Zaznaczasz 4 punkty o nazwie "Korekta wtrysku cylindra np.1"
I dalej sobie poradzisz :)
Co do logów.
Przepływka max powinna pokazywać powyżej 1000mg i powinno spaść na ~800mg i do 4000obr powinno się tak trzymać. Docelowym nie ma się co sugerować zbytnio.
turbinka do 2000obr powinna lekko przeładowywać a potem kreski powinny się utrzymać w miarę równo. Każdy skok na kresce w dół trzeba interpretować jako zacinające się łopatki lub niesprawny zawór VGT lub nieszczelność w układzie podciśnienia.
GrzesiekDDZ
04-02-2016, 13:21
a który program lepszy bo mam obydwa fes czy mes??
cenioormo
04-02-2016, 13:43
Wszystko jedno...do logów ci cudów nie potrzeba...zrób w Fesie
Kolego "cenioormo" trochę w błąd wprowadzasz innych bo korekta wtryskiwaczy jest po to , aby wyrównać obroty silnika ,a wcale nie musi świadczyć o niesprawności wtryskiwaczy.
Dokładnie. Korekta na + nie jest korektą jednoznaczną, ponieważ może świadczyć zarówno o przytartym wtrysku, ale również o gorszej kompresji danego cylindra. I pamiętajmy, że olej 2T nie jest lekarstwem na wszystko ;)
krzychu86
04-02-2016, 20:08
kolego boch co to za olej 2t?? nie słyszałem jeszcze o takim oleju?? po co do czego dlaczego??
GrzesiekDDZ
04-02-2016, 20:58
no własnie co za olej 2 t i gdzie go można kupić tzn w czy mozna w sklepie motoryzacyjnym czy trzeba gdzieś na necie szukać???
cenioormo
04-02-2016, 21:00
Nie miałem na myśli + 2 czy -2 :) wybaczcie że może trochę wprowadziłem w błąd bo w pracy byłem i nie miałem czasu na inne wyjaśnienie tego :) oczywiście macie racje i to miałem na myśli lecz nie ważne ile jest na plus czy minus ważne że wiesz że ten i ten wtryskiwacz już może nie domagać :) a im większe korekty na danym cylindrze w porównaniu do reszty tym gorzej.
aby wyrównać obroty silnika ,a wcale nie musi świadczyć o niesprawności wtryskiwaczy.
Dokładnie zgadzam się w 100% ale zaczyna się od dania pacjentowi znieczulenia, a potem wyrywania zęba, nie na odwrót :) czuli sprawdzasz w 1 kolejności wtrysk z domniemaniem że cała reszta jest ok, co innego jeśli to nie pomoże.
co to za olej 2t?? nie słyszałem jeszcze o takim oleju?? po co do czego dlaczego??
Olej 2T jest stosowany do silnika dwu-suwowego w celu smarowania cylindra, olej 2T potocznie jest nazywany mixolem. W silnikach diesla z systemem CR( i nie tylko) dolanie tego oleju w proporcji 150ml na 50L ON sprawia że wszystkie ważne elementy całego układu sa lepiej smarowane, przez co praca silnika jest lżejsza i poprawia się żywotność podzespołów. Przez co pomaga na np. delikatnie przytarte wtryskiwacze, tj. robisz korekty wtrysków jeśli coś jest delikatnie nie tak, robisz 2 baki z dodatkiem oleju 2T i znów robisz korekty, jeśli się poprawiło to jest sukces. Ten patent kierowcy taksówek stosują od wielu lat i jakoś nic się nie dzieje a te auta robią olbrzymie przebiegi. Start zimnego silnika w - temp jest szybszy i lżejszy.
Moj kolega od diesla poleca liqui moly 1052
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.