PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat brava 1.2 16V problem z uszczelka pokrywy zaworów.



hencek
29-01-2016, 19:00
Witam.
Robionya była głowica i co za tym idzie wymieniane były uszczelki pod nią i pod pokrywa zaworów. Problem z tym że kapie mi olej pod autem w dwóch miejscach. Pod maską olejowa i na wysokości skrzyni biegów. Po oględzinach widać że silnik jest zalany olejem od wysokości pokrywy zaworów i ścieka w dół po silniku. Jak usunąć wyciek? Jak wreszcie uszczelnic ta pokrywę dobrze?

pit14
29-01-2016, 20:05
Jeśli cieknie, a nie da się dokręcić to najlepiej prosty i tani "hermetic " jest polmozbycie

asykom15
29-01-2016, 20:32
mi cały czas ciekło spod miski i pokrywy zaworów w punto,dopiero jak zostały wymienione pierścienie i reszta to przestało lecieć.Robiona była miska na silikon stał 24 h żeby wysech a i tak po kilku km zaczynało lecieć ,robiłem chyba z 15 razy nic nie pomagało (oleju też dużo brał )

hencek
29-01-2016, 22:34
Co to jest ten hermetic?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

I co w końcu przestało łac? U mnie jest po remoncie silnika- głowica, pierścienie, rozrząd i po skreceniu przez mechanika cieknie olej a przed remontem nie było problemu.

pit14
30-01-2016, 21:10
Hermetic, - inne P.H.S. "PILARMET" Autoryzowany Dealer KYMCO & RIEJU (http://kymcosklep.pl/opis/7574975/hermetic.html)

hencek
04-02-2016, 19:27
Dzis odebrałem auto od mechanika bo poprawial ten wyciek spod pokrywy zaworów....ale już widzę ze się znow poci w jednym rogu od strony skrzyni biegów...nie wiem czy jest to do naprawienia....poprawiał gwinty żeby niby lepiej dociaglo....zasilikonowal ....ale chyba będzie kicha....pojerzdze i zobaczę czy to będzie tak jak wcześniej ze mi plamy zostawial pod autem czy nie..bo jak tylko się będzie pocil a nie lał to niech będzie....

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

mówił cos o nabiciu tulejek w gwinty i zrobieniu nowych ale ze to kosztuje....wlasnie ile to by kosztowalo i trzeba do tego wyciagac glowice?

markshall
04-02-2016, 21:43
Generalnie w 1.2 16V nie ma czegoś takiego jak pokrywa zaworów - głowica składa się tu z dwóch części i zapewne chodzi o wyciek pomiędzy nimi.
22628
W związku z tym uszczelnienie tego wymaga rozkręcania głowicy, a więc zrzucenia co najmniej paska. Być może coś tam jest nie tak między tymi połówkami, stąd tekst o tulejkach.
W silniki 1.2 8V za to jest pokrywa zaworów przykręcona na 4 śrubki i tam nie ma absolutnie żadnego problemu z uszczelnieniem tego - tu niestety jest inaczej.

hencek
08-02-2016, 23:24
Niestety po ponownym zdjęciu pokrywy i wymianie na nowa uczelke, zasilikowaniu oraz poprawieniu gwintow nadal wycieka olej spod pokrywy waworow!!!!! jak to naprawić????

markshall
09-02-2016, 00:13
Niestety po ponownym zdjęciu pokrywy i wymianie na nowa uczelke, zasilikowaniu oraz poprawieniu gwintow nadal wycieka olej spod pokrywy waworow!!!!!
Czytałeś mój post wyżej? Jesteś pewny, że mechanik to ściągał? Musiałby zrzucić pasek...

ata
09-02-2016, 02:02
Mechanik może zrobił co trzeba i jak trzeba, ale nikt nie wie czy głowica jest sprawna (prosta/płaska i bez mikropęknięć). Sądząc po tym że musiał "poprawiać gwinty" ta głowica najlepsze lata ma za sobą, a przebieg pewnie też zacny.

hencek
09-02-2016, 12:34
Czyli myślicie że nie jest możliwe wyeliminowanie tego wycieku?

marcij
09-02-2016, 13:54
Kiedyś miałem taki przypadek, z plastikową pokrywą, które standardowo ciekną, chciałem to rozłożyć i złożyć na sylikonie. Okazało się, że ktoś to już wcześniej złożył na sylikonie a i tak ciekło. Jako, ze nie miałem po ręką nowej uszczelki, żeby to rozerwać i złożyć od nowa poluzowałem śruby, zakleiłem to sylikonem od zewnątrz, a jak trochę podsechł to dokręciłem na wyczucie, bez klucza dynamometrycznego nawet. Wygląda brzydko, ale nie cieknie :)

hencek
09-02-2016, 18:02
U mnie już to dwa razy bylo poprawiane - nowa uszczelka, silikon dodatkowo, poprawione gwinty i nadal przepuszcza po rogach od strony skrzyni biegów. Olej ścieka po silniku i kapie pod autem i to jest problem ze ślady zostawia. Co można i jak to zrobić żeby było dobrze, jak to poprawić, co trzeba poprawić?

hencek
10-02-2016, 19:57
Tak ok swoje już przyjechała ale przed ingerencja mechanika podczas naprawy zaworów w głowicy co było głównym problemem do naprawy nic nie ciepło. Wszytko trzymało szczelność a teraz jest problem. Myślę nawet ze nie taki mały - olej ścieka po silniku i gdzie nie zaparkuje to zostawia plamy do 8cm średnicy. To chyba nie tedy droga żeby po remoncie silnika tak było co miało mieć odwrotny rezultat.

hencek
11-02-2016, 14:34
Z tego co się okazało to zjechane są gwinty w głowicy i nie da się dokręcić pokrywy. Trzeba poprawiać gwinty...czy ktoś z was to już praktykował w bravie jak moja? jest miejsce w głowicy żeby rozwiercić na większe..i da się to zrobić bez sciągania głowicy?

_adi
11-02-2016, 15:15
Poczytaj o technologii Helicoil. Droga sprawa, ale działać będzie na pewno.