Zobacz pełną wersję : Problemy z Puntem 2
seba3xxx
27-01-2016, 15:08
Witam
Jestem nowy na forum więc na wstępie chciałbym się przywitać. :wink:
Posiadam od 2 miesięcy kropkę (Punto 2) z 2000 roku, 1.2, 60 ELX. Po zakupie wymieniłem olej, filtry, amorki, wiązki i kostki od świateł, itp.
Wszystko fajnie grało do momentu jak przed tyg. zauważyłem mały wyciek oleju z pod głowicy, chyba :confused:
Sprawdziłem olej, było ok. Ale wyciek zaczął przybierać i tutaj po sprawdzeniu okazało się że na bagnecie jest większa połowa.
Na postoju pojawiają się małe kropelki i chyba chlapie więcej podczas jazdy bo w oleju jest przednia rama.
Po zwiększonym wycieku Punciak zaczął się dławić na zimnym silniku a po czasie już nawet na ciepłym, falują mu też obroty na biegu jałowym.
Przypomnę że zaczęło się tak po zauważeniu wyżej wymienionej usterki.
I teraz mam pytanie czy ma to coś w spólnego ze sobą?
Bo mam wrażenie że jak zaczął się psuć to wszystko na raz :!:
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Możliwe ża masz wyciek z pod pokrywy zaworów(częsty problem), może olej zalał np. czujnik położenia wału korbowego i dzieją się cyrki.
Tarzbelris
10-02-2016, 09:43
Wskocz do mechanika na tunel i tyle zobaczysz co jest nie tak skoro nowe auto to może coś takiego się zdarzyć no róznie bywa z tym
_________________
rolka napinacza paska alternatora (http://www.interbearings.pl/sklep)
seba3xxx
13-03-2016, 19:06
Wymieniona uszczelka pod głowicą, świece i kable. Problem znikną :-)
I nie wiem co byś nie robił zawsze ale to zawsze będzie ci gdzieś olej ciekł. Przpadłość tych silników.mimo że silniki z rodziny fire są sprawdzona konstrukcja stosowaną do dziś w wielu modelach punto,500,lancia ypsylon itd. to własnie zawsze olej musi gdzies ciec i nie ma na to lekarstwa! ( fire typ silnika fiata konstrukcja jeszcze z lat 80 ale tak dobra ze na jej oparciu powstały silniki 1,2 8v(16v),1,1 8v 1,4 8v(16V).
Cieknie bo trzeba wiedzieć jak do tego podejść, aby nie ciekło na długo.
Miałem SC 1.1 Mpi, cieknąca uszczelka pod pokrywą zaworów, wymiana uszczelki - lipa, cieknie, na sylikonie - cieknie, poczytałem w necie, zeszlifuj lekko stopki pokrywy, pomogło do końca jak miałem to auto, później raz wymian uszczelniacza wału korowego i wałka, przy okazji wymiany rozrządu i od tamtej pory nie miałem już wycieków.
Teraz mam Punto II 1.2 16v i standardowo wymieniony uszczelniacz wału korbowego i wałka rozrządu przy wymianie rozrządu, później wyciek z miski olejowej, zdjąłem oczyściłem, sylikon wysokotemperaturowy i suuuusza :) , jedynie co ostatnio poci się wybierak skrzyni biegów ale to jest pikuś narazie mi się nie chce za to zabierać :)
Cieknie bo trzeba wiedzieć jak do tego podejść, aby nie ciekło na długo.
Miałem SC 1.1 Mpi, cieknąca uszczelka pod pokrywą zaworów, wymiana uszczelki - lipa, cieknie, na sylikonie - cieknie, poczytałem w necie, zeszlifuj lekko stopki pokrywy, pomogło do końca jak miałem to auto, później raz wymian uszczelniacza wału korowego i wałka, przy okazji wymiany rozrządu i od tamtej pory nie miałem już wycieków.
Teraz mam Punto II 1.2 16v i standardowo wymieniony uszczelniacz wału korbowego i wałka rozrządu przy wymianie rozrządu, później wyciek z miski olejowej, zdjąłem oczyściłem, sylikon wysokotemperaturowy i suuuusza :) , jedynie co ostatnio poci się wybierak skrzyni biegów ale to jest pikuś narazie mi się nie chce za to zabierać :) nie znałem tego o to mnie zaskoczyłeś:idea::idea: rozpracuje to na nowym silniku. W moim sie poci pod pokrywa uszczelniacze wymienine uszczelniłem miske na uszczelce i jest ok.
Tu masz dokładnie opisane ;)
Fiat Punto :: Forum ⢠Zobacz temat - Wymiana Świec, Kabli, oraz Uszczelki + Spiłowanie Stopek! (http://fiatpunto.com.pl/topic1718.html)
Wycieki zawsze da się zlikwidowac kolega Alton88 dał ci dobry link na to zeby wycieków np było ja też u siebie stopki zpilowałem bo mi ciekło i już mam temat dawno załatwiony innym też radze tak zrobic :)
Wycieki zawsze da się zlikwidowac kolega Alton88 dał ci dobry link na to zeby wycieków np było ja też u siebie stopki zpilowałem bo mi ciekło i już mam temat dawno załatwiony innym też radze tak zrobic :)Ja po prostu o tym nie wiedziałem!? sam robię z autem! nikt mnie nie zaskoczy co do spraw mechanicznych,elektryki wymiany podmiany itd.... Punto moje znam na wylot, wszystko robię sam, jak mi powiesz jak zrobić żeby np. wymienić stacyjkę i nie jechac do serwisu kodować klucza ??? ja wiem!! w reszcie podobnych upierdliwych spraw co np: pompa paliwa to bym was zaskoczył co da się zrobić . nie zachwalam siebie ale chce pomóc wam posiadaczom Punta żebyście nie jezdzili do tych baranów mechaników i nie płacili za byle co o czym oni i tak nie maja pojęcia tylko WYMIANA < WYMIAMA i płać!!
no i git, po to jest forum aby sobie uzmysłowić pewne rzeczy.
no i git, po to jest forum aby sobie uzmysłowić pewne rzeczy.
no właśnie! co do mechaników od 2004 roku jak weszliśmy do uni zaczął się przypływ aut z zachodu i to tanich! wcześniej jak miałeś np. poloneza i jechałeś do mechanika mechanika prawdziwego a nie bęcwała problematycznego barana który w każdym widzi kliencie widzi maszynkę do robienia pieniędzy , to powiedział ci to i tamto o twoim aucie ( stara szkoła) A teraz? debile podłączyć komputer coś tam wyświetli a reszta to czarna magia:confused:
Zgadza sie zresztą teraz wiekszość aut jest taka że bez kompa nie podchodz :) np głupia wymiana klocków z tyłu w niektórych autach wymaga kompa jesli jest reczny elektryczny :)Dobrze że w punto tego nie ma bo co drugi by płakał ze musi do mechaniora jechac i bulić ::)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.