Zobacz pełną wersję : Problemy z elektroniką Fiat Freemont
Krzysztof Głuszyński
27-01-2016, 10:42
Witam i pozdrawiam. Od ponad roku jestem właścicielem FF. W tym czasie ok 7 razy padła mi elektryka lub elektronika. Objaw jest taki, że FF jeździ i pewnego dnia po prostu nie chce odpalić. Migają kontrolki, ruszają się wycieraczki i po chwili nie ma prądu. Akumulator jest tak pusty, że nie ma siły zamknąć centralnego. Po wizycie u elektryka wszystko wraca do normy na kilka tygodni lub kilka miesięcy , po czym sytuacja powtarza się. ASO rozkłada ręce. Odwiedziłem już kilku elektryków z polecenia i oni twierdzą, że nigdzie nie ma upływu ani zwarcia do masy. Prawdopodobnie jakiś moduł elektroniczny nie usypia się i jest na czuwaniu , co rozładowuje elektronikę. Zdarza się to szczególnie po skokach temperatury z ciepłej na mróz. Czy ktoś z Państwa ma podobny problem, z którym walczy lub poradził sobie ? Pozdrawiam. Krzysztof
Dodge Journey słynie w USA z awarii tablicy wskaźników, podobnie zresztą jak kilka innych modeli chrysler-a. Moim zdaniem to nie ten przypadek, jeśli deska jest uszkodzona to objawy występują zawsze (np rozładowanie akumulatora po każdym pozostawieniu auta w garażu na 48 godzin).
Zdarza się to szczególnie po skokach temperatury z ciepłej na mróz.
Zainteresuj się stanem czujników otwarcia drzwi. One włączają wiele układów elektrycznych i elektronicznych, w tym pare niewidocznych po zamknięciu samochodu lampek.
Krzysztof Głuszyński
27-01-2016, 12:59
Bardzo dziękuję za pomoc !! Krzysztof
A, i jeszcze jedno mi się przypomniało. Co prawda nie ten model, ale podobny problemik. Koledze przy co drugiej wizycie u teściów (na wsi) psuł się Jeep, po prostu nie mógł zakręcić rozrusznikiem po tych 2-3 dniach stania. Co było?
ENTER 'N GO
Samochód stawiał na tyle blisko domu, że kluczyki (transponder) cały czas był w zasięgu odbiornika. A skoro kierowca jest w pobliżu, to system nie mógł się "uśpić". No niezła była zagadka, szczególnie że nie za każdym razem samochód "się psuł". A nie rozładowywał akumulatora, bo czasem kolega gdzieś nim pojechał, albo sam gdzieś się wybrał zabierając kluczyki, albo spał w innym miejscu. Nie wiem jaki zasięg ma ten system, chyba kilka metrów na zewnątrz i połowę tego w pomieszczeniu (amerykańskie domy są z drewna i rygipsu które słabo tłumią fale radiowe, gdyby miał większy zasięg to mieli by plagę takich "awarii"). Według instrukcji:
5 ft (1.5m)
W rzeczywistości jednak więcej, wydaje mi się że co najmniej 3m.
jagruszka
21-02-2016, 19:51
Jestem właścicielem Freemonta od lutego 2014 roku, przejechałem dotychczas 53tys.km i ani razu nie miałem najmniejszego problemu, ale jest coś na rzeczy bo niektórzy użytkownicy mają czasem podobne problemy do opisanych powyżej.
rafal_rx
18-01-2017, 12:01
Prawdopodobnie jakiś moduł elektroniczny nie usypia się i jest na czuwaniu , co rozładowuje elektronikę. Rozładowuje akumulator i jest to moduł Bluetooth.
stomeks1@wp.pl
31-08-2018, 11:42
potwierdzam
michapio
10-01-2019, 15:18
Witam
Jestem posiadaczem FF od 2 lat i od pewnego czasu mam problem z bluetooth który się zawiesza i pojawia się komunikat hands-free zestaw głośnomówiący nie działa , po restarcie bezpiecznikiem nr 131 system działa przez pewien czas i ponownie się zawiesza.
W ASO w Krakowie porada wymienić moduł bluetooth na nowy koszt samego modułu ok. 2000 zł. W sieci znalazłem info. że można ponieś oprogramowanie samego modułu bluetooth. Moje pytanie gdzie można w Krakowie lub okolicy Krakowa wykonać taką usługę upgrade oprogramowania modułu bluetooth?
Być może będzie pomocne:
http://www.freemont.pl/printview.php?t=1083&start=0&sid=70b2f0aeabfb29a4632afc18649c2a29
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Też mam problem z bluetooth. Przesłany link nie działa. Jeśli wiecie jak można spróbować zaktualizować to oprogramowanie do handsfree to dajcie znać.
Witam ! Odświeżę temat z początku gdyż mnie też dopadł temat braku zapłonu z niewiadomego powodu.Po trzydniowym postoju w czasie Wielkiej Nocy auto zameldowało że mamy problem z asystentem parkowania,potem okazało się że kluczyka nie ma w samochodzie a następnie po kolei cała choinka łącznie z wycieraczkami.Podpiąłem do drugiego auta kablami na kilka minut i zagadało jak nowe.Tydzień temu po 2 dniach bez jazdy to samo,cała procedura od nowa i zagadało jakby nigdy nic. Pojechałem do elektryka,podpiął pod amperomierz i po kilku godzinach się poddał.Według niego dopuszczalny pobór w spoczynku może oscylować nawet do ok 100 miliamperów a u mnie było ok 10 miliamperów więc praktycznie zero.Teraz sprawdzam czy mój nowy(grudzień 2019) wielki akumulator nie jest walnięty i nie pada pod "własnym ciężarem" po kilku dniach bezruchu chociaż to bez sensu bo problemy byłyby po każdym kilkudniowym postoju a nie wybiórczo co kilka miesięcy.Nawiązując do postów wyżej: kluczyka na pewno nie ma w zasięgu,bluetooth zje..ny;),lampki się nie palą,radio i nawiew wyłączne fizycznie przed zgaszeniem silnika i bądź tu mądry.Na starym akumulatorze przez rok posiadania nie było żadnych ekscesów.Czekam na propozycje ;))
Fca mechanior
21-06-2020, 21:44
Jestem posiadaczem FF od dwóch lat (rocznik koniec 2012 ) i problemy z akumulatorem zaczęły się od samego początku. Jako że, lubię grzebać w samochodach FIATA podszedłem do tego problemu ambicjonalnie i zacząłem rozwiązywać problem. Trochę mnie to kosztowało nerwów i zaparcia a także pieniędzy, ale myślę mogę podzielić się swoimi wnioskami i chyba znalazłem problem z rozładowywaniem akumulatora w FF. Walczę z tym problemem jak już wspomniałem od dwóch lat i wiem jak to jest denerwujące gdy nie można odpalić samochodu. Problem jest dość skomplikowany bo umiejscowienie akumulatora jest wprost bajeczne a jego wyciągnięcie to"sama przyjemność" szczególnie w deszczu lub na mrozie. Powiem tylko, że sprawdziłem pobór prądu na postoju i wymieniłem akumulator, poprawiłem styki mas oraz zmieniłem klemę plusową bo niestety w tym miejscu gdzie znajduje się klema lubi ona pokrywać się śniedzią i myślałem że alternator nie jest w stanie doładować akumulatora. Niestety nic to nie pomogło. Ostatnie obfite deszcze (bo mieszkam w okolicy Bielska- Białej) sprawiły że mój FF znowu stanął- powód rozładowany akumulator. Tym razem nie ładowałem akumulatora w samochodzie lecz postanowiłem wyciągnąć go z samochodu (napięcie akumulatora 8 V czyli chyba wymiana) i tu niespodzianka akumulator między kołkami był cały zalany wodą która ściekała po przewodach od świateł drogowych i po przewodzie plusowym. Podejrzewam, że woda robi zwarcie między kołkami akumulatora i to powoduje rozładowanie akumulatora. Jak pojedziemy do serwisu, a uda się odpalić FF to woda zleje się z akumulatora i jest wtedy ok i nie można nic wtedy znaleźć (wydaje mi się że gorzej jest gdy auto stoi bo przy ładowaniu alternator niweluje to niewielkie zwarcie).
Na razie sprawdzę czy czeka mnie wymiana akumulatora i zastanowię się nad zabezpieczeniem akumulatora (inaczej ułożone przewody + osłona akumulatora). Potem zdemontuje koło zdemontuje, nadkole i będę lał wodę na szybę i zobaczę czy moje patenty pomogły czy woda będzie ściekać na akumulator. Jeżeli rozwiąże problem napisze .
Pozdrawiam nowy Klubowicz
Fajnie i metodycznie ,być może jest to jedną z przyczyn.U mnie "awarie" występowały jednak bez względu na pogodę i jak pisałem wyżej mam nowy akumulator i sprawdziłem że nie rozładowuje się więc nie on jest przyczyną.Ciekawostką jest to że nie wyskakują żadne poważne błędy tylko "klasyka"a po odpaleniu na desce zostaje tylko silnik a więc przyczyną może być cokolwiek.Trzeba cierpliwie szukać dalej albo postępować jak z molami : jak nie można wytępić trzeba pokochać :))
Fca mechanior
28-06-2020, 18:35
Niestety FF mają dwie pięty Achillesowe, pierwsza to bluetooth a druga to alternator.W moim FF już był wymieniony alternator w serwisie w Parmie ponieważ auto mam po leasingowe u kolegi padł na jesień zeszłego roku( oba auta rocznika 2012 a pada prostownik w alternatorze) może to oznaka końca alternatora Sprawdzać na rozgrzanym silniku lub po jeździ jak wygląda ładowanie. Dobrze by było podpiąć się pod komputer aby wiedzieć z co pokazuje diagnostyka.
No i pięknie ,kolejny konkret. Może za jakiś czas wspólnym pomyślunkiem i pracą koncepcyjną doprowadzimy do rozwiązania problemu. 8|
Kupiłem własnie FF, i nie działa bluetooth na wyświetlaczu jest na szaro.
Mam zamiar go wymienić na używkę, ale wcześniej chciałem sie podpiąć kompem i go sprawdzić, MESem dam radę to zrobić ?
Możesz albo MESem, albo AlfaOBD.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Mam problem z ładowanie . Mechanik sprawdził alternator i niby ładuje . Podłączył komputer i pokazuje błąd ( bez nr. błędu) tylko że uszkodzony jest modół. Co To może być za modół?
Witam. TeĹź miaĹem problem z ginÄ
cym prÄ
dem. Zaraz po kupieniu samochodu wymieniĹem akumulator na AGM. JeĹşdziĹem na nim okoĹo roku, ale praktycznie od samego poczÄ
tku byĹ problem z ginÄ
cym prÄ
dem. PoczÄ
tkowo trzymaĹ ale po kilku miesiÄ
cach coraz czÄĹciej siÄ rozĹadowywaĹ. Po niecaĹym póŠroku trzymaĹ Ĺrednio 3 dni. Fakt robiĹem dziennie po niecaĹe 10 km. JeĹşdziĹem do mechanikĂłw i nie pokazywaĹo Ĺźadnego zwarcia czy problemĂłw z Ĺadowaniem. KombinowaĹem, czytaĹem i szukam sam. OkoĹo pĂłĹtora miesiÄ
ca temu wybraĹem siÄ do serwisu. Diagnoza akumulator zĹom. Pracownik serwisu doradziĹ mi Ĺźebym zaĹoĹźyĹ zwykĹy akumulator (w serwisie 400 zĹ za niego policzyli) a nie Ĺźelowy. Jest on o tych samych wymiarach i pasuje w miejsce oryginaĹu. Podobno zwykĹy akumulator ma radziÄ sobie lepiej z tÄ
caĹÄ
elektronikÄ
freemonta. Jak na razie wszystko ok. MaĹo tego caĹy czas mam podĹÄ
czony miernik i na tym zwykĹym pokazuje ok 0,5 wiÄcej. Mam nadziejÄ Ĺźe to bÄdzie to.
rajtkezjusz
29-11-2020, 19:16
mam problem z ładowanie . Mechanik sprawdził alternator i niby ładuje . Podłączył komputer i pokazuje błąd ( bez nr. Błędu) tylko że uszkodzony jest modół. Co to może być za modół?
ibs ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam. TeĹź miaĹem problem z ginÄ
cym prÄ
dem. Zaraz po kupieniu samochodu wymieniĹem akumulator na AGM. JeĹşdziĹem na nim okoĹo roku, ale praktycznie od samego poczÄ
tku byĹ problem z ginÄ
cym prÄ
dem. PoczÄ
tkowo trzymaĹ ale po kilku miesiÄ
cach coraz czÄĹciej siÄ rozĹadowywaĹ. Po niecaĹym póŠroku trzymaĹ Ĺrednio 3 dni. Fakt robiĹem dziennie po niecaĹe 10 km. JeĹşdziĹem do mechanikĂłw i nie pokazywaĹo Ĺźadnego zwarcia czy problemĂłw z Ĺadowaniem. KombinowaĹem, czytaĹem i szukam sam. OkoĹo pĂłĹtora miesiÄ
ca temu wybraĹem siÄ do serwisu. Diagnoza akumulator zĹom. Pracownik serwisu doradziĹ mi Ĺźebym zaĹoĹźyĹ zwykĹy akumulator (w serwisie 400 zĹ za niego policzyli) a nie Ĺźelowy. Jest on o tych samych wymiarach i pasuje w miejsce oryginaĹu. Podobno zwykĹy akumulator ma radziÄ sobie lepiej z tÄ
caĹÄ
elektronikÄ
freemonta. Jak na razie wszystko ok. MaĹo tego caĹy czas mam podĹÄ
czony miernik i na tym zwykĹym pokazuje ok 0,5 wiÄcej. Mam nadziejÄ Ĺźe to bÄdzie to.
zmień kodowanie ,bo coś po indiańsku pisze
Szczepan37
15-02-2021, 13:14
Jestem posiadaczem FF od dwóch lat (rocznik koniec 2012 ) i problemy z akumulatorem zaczęły się od samego początku. Jako że, lubię grzebać w samochodach FIATA podszedłem do tego problemu ambicjonalnie i zacząłem rozwiązywać problem. Trochę mnie to kosztowało nerwów i zaparcia a także pieniędzy, ale myślę mogę podzielić się swoimi wnioskami i chyba znalazłem problem z rozładowywaniem akumulatora w FF. Walczę z tym problemem jak już wspomniałem od dwóch lat i wiem jak to jest denerwujące gdy nie można odpalić samochodu. Problem jest dość skomplikowany bo umiejscowienie akumulatora jest wprost bajeczne a jego wyciągnięcie to"sama przyjemność" szczególnie w deszczu lub na mrozie. Powiem tylko, że sprawdziłem pobór prądu na postoju i wymieniłem akumulator, poprawiłem styki mas oraz zmieniłem klemę plusową bo niestety w tym miejscu gdzie znajduje się klema lubi ona pokrywać się śniedzią i myślałem że alternator nie jest w stanie doładować akumulatora. Niestety nic to nie pomogło. Ostatnie obfite deszcze (bo mieszkam w okolicy Bielska- Białej) sprawiły że mój FF znowu stanął- powód rozładowany akumulator. Tym razem nie ładowałem akumulatora w samochodzie lecz postanowiłem wyciągnąć go z samochodu (napięcie akumulatora 8 V czyli chyba wymiana) i tu niespodzianka akumulator między kołkami był cały zalany wodą która ściekała po przewodach od świateł drogowych i po przewodzie plusowym. Podejrzewam, że woda robi zwarcie między kołkami akumulatora i to powoduje rozładowanie akumulatora. Jak pojedziemy do serwisu, a uda się odpalić FF to woda zleje się z akumulatora i jest wtedy ok i nie można nic wtedy znaleźć (wydaje mi się że gorzej jest gdy auto stoi bo przy ładowaniu alternator niweluje to niewielkie zwarcie).
Na razie sprawdzę czy czeka mnie wymiana akumulatora i zastanowię się nad zabezpieczeniem akumulatora (inaczej ułożone przewody + osłona akumulatora). Potem zdemontuje koło zdemontuje, nadkole i będę lał wodę na szybę i zobaczę czy moje patenty pomogły czy woda będzie ściekać na akumulator. Jeżeli rozwiąże problem napisze .
Pozdrawiam nowy Klubowicz
Witam, walczę z moim Freemontem 3 lata. Dzisiaj było u nas -20. Oczywiście akumulator trup.
Zamieszczam zdjęcia z "sekcji zwłok"
39787
39788
39789
39790
Zarówno przewody jak i akumulator cały w lodzie. Aby wyjąć go musiałem podwarzyć śrubokrętem bo przymarzł do półki. Na ostatnim zdjęciu widać miejsce z którego ciekła woda. Rzeczywiście jest to reflektor.
Dzień dobry , czy ktoś się orientuje gdzie można dokonać naprawy modułu bluetootha w dolnośląskim?
Tomek25101985
01-10-2021, 23:55
Witam, walczę z moim Freemontem 3 lata. Dzisiaj było u nas -20. Oczywiście akumulator trup.
Zamieszczam zdjęcia z "sekcji zwłok"
39787
39788
39789
39790
Zarówno przewody jak i akumulator cały w lodzie. Aby wyjąć go musiałem podwarzyć śrubokrętem bo przymarzł do półki. Na ostatnim zdjęciu widać miejsce z którego ciekła woda. Rzeczywiście jest to reflektor.
Mam taki sam problem czy już go rozwiązałeś
MAREK FREEMONT
10-11-2021, 12:42
Witam
problem lejacej sie wody na akumulator rozładowuje go robią osłone na plus
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
WITAM
PROBLEM LEJACEJ SIE WODY NA AKUMULATOR ROZŁADOWUJE GO ROBIĄ OSŁONE NA PLUS
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
NA ZACHODZIE BYŁA KAMPANIA NA WYMIANĘ WIAZKI DO BLUTUTA W POLSCE ANI W NIEMCZECH NIESTETY NIE TEN SAMOCHÓD JEST NIE POROZUMIENIEM
NAPRAWIC I SPRZEDAC LUB UTOPIC
Tomasz72
23-07-2022, 19:44
Witam , jestem tu nowy ale problem mam ten sam ,niedawno wymieniłem alternator w FF no i po tygodniu spokoju znowu coś nie tak -choinka i prąd ładowania 12V
FreemontAG
06-09-2022, 13:09
Witam, u mnie problem ten sam rozładowujący się akumulator. Ustaliłem następującą rzecz. Co jakiś czas po zamknięciu samochodu z pilota i upływie ok 30 sekund gasną liczniki ( to jest normalne) ale po jakiś 3-4 sekundach zaczyna ponownie świecić środkowy wyświetlacz miedzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Włącza się to co wyświetlane było podczas jazdy np. prędkość elektroniczna. W celach testu oraz wygody(umiejscowienie akumulatora) założyłem pod maską hebel na kablu minusowym. Po zaobserwowani w/w "zawieszenia" się licznika wystarczy rozłączyć masę na 1 sekundę i losowo kilka lub kilkanaście jazd jest spokój. Pilnując opisanej procedury ani razu nie rozładował się aku. Czy ktoś naprawiał licznik bo podejrzewam że w nim tkwi przyczyna problemu.
Użytkownik zychal.andrzej wiesz coś w temacie ???
zychal.andrzej
23-05-2023, 11:16
Witam oferuję:
- naprawa telefonu bluetooth HFM,
- programowanie / sprzedaż kluczyka,
- aktualizacja map nawigacji 2024,
- Polski lektor nawigacji,
- zdalne odpalanie samochodu z kluczyka,
- aktywacja menu SRT , świateł dziennych DRL,
- aktywacja kamery cofania,
- zmiana koloru podświetlenia,
- zmiana częstotliwości radia,
- wymiana małego radia na Uconnect 8,4.
Lubin - Dolnośląskie oraz wysyłka
Tel 888842188
makartur74
29-01-2025, 22:47
Witam wszystkich.
Może teraz ja opiszę swój problem z rozładowanym akumulatorem. Mianowicie dziś, gdy wracałem z pracy do domu po przejechaniu około 35 km wyłączyło się radio, potem wideorejestrator, następnie nawiew a na koniec światła. W takim stanie udało mi się przejechać jeszcze około 2km i auto zgasło, po czym włączyły się wycieraczki. Sprawdziłem miernikiem napięcie i pokazało 3,5v. Próbowałem podłączyć prostownik, ale żaden nie chciał ładować, prostowniki są dobre sprawdzałem na starym aku. Dodam tylko, że już wcześniej dwukrotnie mi się rozładował, ale miało to miejsce po kilkudniowym postoju, a nie w trakcie jazdy. Ostatnim razem, gdy sprawdzałem ładowanie to było ono 14,2. Akumulator ma pół roku i jest dedykowany do tego samochodu.
Co robić??? Jakieś sugestie???
Sprawdz ladowanie , sprawdz jaki prad "pobiera" auto po wylaczeniu wszystkiego. Jest nieprawdopodobne ,zeby tak sie rozladowal akumulator do 3,5V !!! Moze byc problem z altkiem ,mimo ,ze wskazuje na normalne ladowanie baterii?!Ten model ma te problemy z rozladowaniem "samoistnym" baterii.:roll:
makartur74
02-02-2025, 21:54
Problem ogarnięty, alternator odmówił posłuszeństwa. Samochód jest już u elektryka. Czekam na wycenę naprawy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.