PDA

Zobacz pełną wersję : Sworzeń prawego przedniego dolnego wahacza - czy da się wymienić?



mugsy
25-01-2016, 20:16
Dzisiaj na przeglądzie powiedziano mi że owy sworzeń ma duże luzy i powinienem go wymienić

I teraz pytanie - czy wogóle da się go wymienić? Czy trzeba kupować od razu cały wahacz?

Przeglądając Allegro i sklepy internetowe widzę jedynie sworzeń do starej Cromy (154), natomiast do Cromy II nie widać

Koszt wahacza "byle jakiej" marki to co najmniej 200zł, natomiast markowy to koszt 400 - 500zł więc wydatek jest spory.

Sam sworzeń pewnie kosztował by dużo dużo mniej, tylko pytanie - czy można go gdzieś dostać?

Chodzi o ten "cycek" zaznaczony na czerwono na zdjęciu

http://i67.tinypic.com/sxd91x.jpg

ata
25-01-2016, 20:29
Czy trzeba kupować od razu cały wahacz?
Sworzeń nie występuje jako część zamienna.

marco_o
25-01-2016, 21:49
Na wymianę nie ma, ja regenerowałem, zrobiłem około 30 tys km i jest ok.

mugsy
25-01-2016, 22:11
A jeżeli chodzi o same wahacze to czy są jakieś godne polecenia zamienniki (tzn. te w okolicach 200zł)?

Czy lepiej zdecydować się na jakieś markowe? Jeżeli tak to jakie najlepiej?

SAR37
25-01-2016, 22:41
Z tanimi zamiennikami lepiej nie eksperymentować. Niestety, dobre firmy są w cenie: 350-500zł na sztukę. Ja kupiłem Lemforder - cena około 500zł. Po jakimś czasie okazało się, że do wymiany mam drugi i znowu prawie 500zł poszłooo.... W ferworze walki nikt mnie nie uświadomił, że są tańsze wahacze bez tej wielkiej tulei z otworami (to najrzadziej wybijający się element wahacza a ja miałem jeszcze oryginały!). Fakt, faktem, na nowych wahaczach przejechałem już ponad 50 kkm i nadal są OK (na przeglądzie poprosiłem o solidnie sprawdzenie na szarpakach).
Aha, nie zapomnij o zrobieniu geometrii po wymianie.
PZDR

karluum
25-01-2016, 22:48
Pasują te z Vectry C czy ze Signum. Poczytaj na forach Opla co tam chłopaki polecają. Patrząc szybko na Alledrogo to Lemforder kosztuje około 500 a oryginalny z pierwszego montażu to 80 PLN więcej więc takiego bym brał. No chyba, że nie planujesz dłużej autem jeździć więc jakiś fast powinien wystarczyć...

mugsy
25-01-2016, 22:54
Pasują te z Vectry C czy ze Signum. Poczytaj na forach Opla co tam chłopaki polecają. Patrząc szybko na Alledrogo to Lemforder kosztuje około 500 a oryginalny z pierwszego montażu to 80 PLN więcej więc takiego bym brał. No chyba, że nie planujesz dłużej autem jeździć więc jakiś fast powinien wystarczyć...

A który to jest ten z pierwszego montażu?

karluum
25-01-2016, 23:01
Ten na przykłąd WAHACZ PRAWY FIAT CROMA OPEL VECTRA C SAAB 9-3 ORY (5383932468) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wahacz-prawy-fiat-croma-opel-vectra-c-saab-9-3-ory-i5383932468.html) Generalnie są w opakowaniu - ricmabi orignali.

mugsy
26-01-2016, 00:13
Ten na przykłąd WAHACZ PRAWY FIAT CROMA OPEL VECTRA C SAAB 9-3 ORY (5383932468) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wahacz-prawy-fiat-croma-opel-vectra-c-saab-9-3-ory-i5383932468.html) Generalnie są w opakowaniu - ricmabi orignali.

Cena jest zabójcza :eek:

Ciekawe jaka firma wyprodukowała ten wahacz? Bo na pewno nie Fiat

Python28
26-01-2016, 08:51
Fiat montuje samochody a nie produkuje części. Producenci produkują części na zamówienie Fiata i nabijają na nich logo. Inną sprawą że zamienniki z logo Fiata kupowane jako część zmienna nie są już tak dobre jak te które idą na pierwszy montaż.

vabank4
26-01-2016, 10:13
Na wymianę nie ma, ja regenerowałem, zrobiłem około 30 tys km i jest ok.
Marco_o gdzie regenerowałeś i ile to kosztuje?

Ign5
26-01-2016, 23:42
Ja kupowałem jakiś czas temu takie http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=moog%20vectra&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-af-dyn-v2-uni-1-3-0118&price_from=200

marco_o
27-01-2016, 09:50
Fiat montuje samochody a nie produkuje części. Producenci produkują części na zamówienie Fiata i nabijają na nich logo. Inną sprawą że zamienniki z logo Fiata kupowane jako część zmienna nie są już tak dobre jak te które idą na pierwszy montaż.

Błoński w Zielonce.
Nie pamiętam ile dokładnie to kosztowało, ale nie była to wysoka kwota. W każdym razie opłacało się porównując do cen kompletnych wahaczy.

karluum
27-01-2016, 13:02
Spróbuj zapytać tu: Mechanika oglna - regeneracja amortyzatorw, regeneracja zawiesze. (http://www.mechanika.go3.pl/) Są z Bielska a ja robiłem kiedyś u nich tylną belkę do 306 i byłem całkiem z niej zadowolony...

scorpio33
28-01-2016, 08:59
Nie chcę tu robić żadnej reklamy, ale w Bielsku na ul Żeglarskiej jest fachowiec z wieloletnim doświadczeniem u którego regenerowałem wahacze i drążki kierownicze do wielu swoich samochodów. O ile pamiętam juz cos koło 2000 roku robił mi coć co było nie do kupienia w sklepie, a w serwisie krzyczeli majatek. Koszt ok 50 zł za element, trwałość śmiem twierdzić że o wiele lepsza niz tanich zamienników. Nie zdołałem zajeździć żadnego elementu po regeneracji ponieważ zmieniam auta co kilka lat i na pewno te kilkadziesiąt tysięcy wytrzymują jak nie więcej.

Glow
17-05-2017, 10:08
Czy są jakieś przeciwwskazania aby wymienić wahacz tylko po jednej stronie? Wczoraj na stacji diagnosta powiedział mi, że do wymiany jest lewy sworzeń wahacza, a jak wiadomo w Cromach trzeba wymienić cały wahacz, więc impreza dosyć droga. Mam też pytanie czy po wymianie trzeba zrobić geometrię?

miszko
17-05-2017, 10:45
Teoretycznie nie jeżeli chodzi o wahacz. Przy amortyzatorach to już co innego. Co do geometrii to odpowiedź brzmi tak. Generalnie każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się sprawdzeniem geometrii.
Opon nie będzie ścinać, kierownica będzie "prosto". Geometrię warto zrobić w zakładzie, gdzie robią ja laserowo.

Glow
17-05-2017, 11:11
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanie dla jasności, czy w Cromie robi się tylko zbieżność czy również geometrię? Pytam bo w moim poprzednim aucie (Focus I) ustawiało się tylko zbieżność.

Szuszu
17-05-2017, 12:17
Geometrię, ale problem jest na tyle bo śruby do regulacji są zazwyczaj zapieczone.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

maciekpt
17-05-2017, 13:06
Ja się ostatnio interesowałem jakie byłyby koszty wymiany śrub regulacyjnych z tyłu bo u mnie też są zapieczone i wychodzi ok. 500-600 zł z wymianą i zrobieniem zbieżności. Ale niestety trzeba śruby odcinać bo nie ma bata, żeby odkręcić.
Same śruby (mimośrodowe) dostępne tylko w ASO ale koszt nie jest jakiś straszny - ok. 100 zł komplet na stronę (śruba, podkładka, nakrętka - nr 17, 11 i 2 na rysunku). Do tego na pewno wymiana tych krótkich wahaczy (nr 16 na rysunku) bo przy odcinaniu śrub ulegną uszkodzeniu - z tego co pamiętam to ok. 60 lub 80 zł zamiennik. Reszta to robocizna i ustawienie zbieżności.
27952

Glow
17-05-2017, 16:48
Czyli pewnie będzie problem z tą geometrią po wymianie wahacza...

jaro190
21-05-2017, 00:41
przy wymianie przedniego wahacza nie trzeba ustawiać geometrii tylko zbieżność jest do sprawdzenia