Zobacz pełną wersję : Sworzeń prawego przedniego dolnego wahacza - czy da się wymienić?
Dzisiaj na przeglądzie powiedziano mi że owy sworzeń ma duże luzy i powinienem go wymienić
I teraz pytanie - czy wogóle da się go wymienić? Czy trzeba kupować od razu cały wahacz?
Przeglądając Allegro i sklepy internetowe widzę jedynie sworzeń do starej Cromy (154), natomiast do Cromy II nie widać
Koszt wahacza "byle jakiej" marki to co najmniej 200zł, natomiast markowy to koszt 400 - 500zł więc wydatek jest spory.
Sam sworzeń pewnie kosztował by dużo dużo mniej, tylko pytanie - czy można go gdzieś dostać?
Chodzi o ten "cycek" zaznaczony na czerwono na zdjęciu
http://i67.tinypic.com/sxd91x.jpg
Czy trzeba kupować od razu cały wahacz?
Sworzeń nie występuje jako część zamienna.
Na wymianę nie ma, ja regenerowałem, zrobiłem około 30 tys km i jest ok.
A jeżeli chodzi o same wahacze to czy są jakieś godne polecenia zamienniki (tzn. te w okolicach 200zł)?
Czy lepiej zdecydować się na jakieś markowe? Jeżeli tak to jakie najlepiej?
Z tanimi zamiennikami lepiej nie eksperymentować. Niestety, dobre firmy są w cenie: 350-500zł na sztukę. Ja kupiłem Lemforder - cena około 500zł. Po jakimś czasie okazało się, że do wymiany mam drugi i znowu prawie 500zł poszłooo.... W ferworze walki nikt mnie nie uświadomił, że są tańsze wahacze bez tej wielkiej tulei z otworami (to najrzadziej wybijający się element wahacza a ja miałem jeszcze oryginały!). Fakt, faktem, na nowych wahaczach przejechałem już ponad 50 kkm i nadal są OK (na przeglądzie poprosiłem o solidnie sprawdzenie na szarpakach).
Aha, nie zapomnij o zrobieniu geometrii po wymianie.
PZDR
Pasują te z Vectry C czy ze Signum. Poczytaj na forach Opla co tam chłopaki polecają. Patrząc szybko na Alledrogo to Lemforder kosztuje około 500 a oryginalny z pierwszego montażu to 80 PLN więcej więc takiego bym brał. No chyba, że nie planujesz dłużej autem jeździć więc jakiś fast powinien wystarczyć...
Pasują te z Vectry C czy ze Signum. Poczytaj na forach Opla co tam chłopaki polecają. Patrząc szybko na Alledrogo to Lemforder kosztuje około 500 a oryginalny z pierwszego montażu to 80 PLN więcej więc takiego bym brał. No chyba, że nie planujesz dłużej autem jeździć więc jakiś fast powinien wystarczyć...
A który to jest ten z pierwszego montażu?
Ten na przykłąd WAHACZ PRAWY FIAT CROMA OPEL VECTRA C SAAB 9-3 ORY (5383932468) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wahacz-prawy-fiat-croma-opel-vectra-c-saab-9-3-ory-i5383932468.html) Generalnie są w opakowaniu - ricmabi orignali.
Ten na przykłąd WAHACZ PRAWY FIAT CROMA OPEL VECTRA C SAAB 9-3 ORY (5383932468) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/wahacz-prawy-fiat-croma-opel-vectra-c-saab-9-3-ory-i5383932468.html) Generalnie są w opakowaniu - ricmabi orignali.
Cena jest zabójcza :eek:
Ciekawe jaka firma wyprodukowała ten wahacz? Bo na pewno nie Fiat
Python28
26-01-2016, 08:51
Fiat montuje samochody a nie produkuje części. Producenci produkują części na zamówienie Fiata i nabijają na nich logo. Inną sprawą że zamienniki z logo Fiata kupowane jako część zmienna nie są już tak dobre jak te które idą na pierwszy montaż.
Na wymianę nie ma, ja regenerowałem, zrobiłem około 30 tys km i jest ok.
Marco_o gdzie regenerowałeś i ile to kosztuje?
Ja kupowałem jakiś czas temu takie http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=moog%20vectra&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-af-dyn-v2-uni-1-3-0118&price_from=200
Fiat montuje samochody a nie produkuje części. Producenci produkują części na zamówienie Fiata i nabijają na nich logo. Inną sprawą że zamienniki z logo Fiata kupowane jako część zmienna nie są już tak dobre jak te które idą na pierwszy montaż.
Błoński w Zielonce.
Nie pamiętam ile dokładnie to kosztowało, ale nie była to wysoka kwota. W każdym razie opłacało się porównując do cen kompletnych wahaczy.
Spróbuj zapytać tu: Mechanika oglna - regeneracja amortyzatorw, regeneracja zawiesze. (http://www.mechanika.go3.pl/) Są z Bielska a ja robiłem kiedyś u nich tylną belkę do 306 i byłem całkiem z niej zadowolony...
scorpio33
28-01-2016, 08:59
Nie chcę tu robić żadnej reklamy, ale w Bielsku na ul Żeglarskiej jest fachowiec z wieloletnim doświadczeniem u którego regenerowałem wahacze i drążki kierownicze do wielu swoich samochodów. O ile pamiętam juz cos koło 2000 roku robił mi coć co było nie do kupienia w sklepie, a w serwisie krzyczeli majatek. Koszt ok 50 zł za element, trwałość śmiem twierdzić że o wiele lepsza niz tanich zamienników. Nie zdołałem zajeździć żadnego elementu po regeneracji ponieważ zmieniam auta co kilka lat i na pewno te kilkadziesiąt tysięcy wytrzymują jak nie więcej.
Czy są jakieś przeciwwskazania aby wymienić wahacz tylko po jednej stronie? Wczoraj na stacji diagnosta powiedział mi, że do wymiany jest lewy sworzeń wahacza, a jak wiadomo w Cromach trzeba wymienić cały wahacz, więc impreza dosyć droga. Mam też pytanie czy po wymianie trzeba zrobić geometrię?
Teoretycznie nie jeżeli chodzi o wahacz. Przy amortyzatorach to już co innego. Co do geometrii to odpowiedź brzmi tak. Generalnie każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się sprawdzeniem geometrii.
Opon nie będzie ścinać, kierownica będzie "prosto". Geometrię warto zrobić w zakładzie, gdzie robią ja laserowo.
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanie dla jasności, czy w Cromie robi się tylko zbieżność czy również geometrię? Pytam bo w moim poprzednim aucie (Focus I) ustawiało się tylko zbieżność.
Geometrię, ale problem jest na tyle bo śruby do regulacji są zazwyczaj zapieczone.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
maciekpt
17-05-2017, 13:06
Ja się ostatnio interesowałem jakie byłyby koszty wymiany śrub regulacyjnych z tyłu bo u mnie też są zapieczone i wychodzi ok. 500-600 zł z wymianą i zrobieniem zbieżności. Ale niestety trzeba śruby odcinać bo nie ma bata, żeby odkręcić.
Same śruby (mimośrodowe) dostępne tylko w ASO ale koszt nie jest jakiś straszny - ok. 100 zł komplet na stronę (śruba, podkładka, nakrętka - nr 17, 11 i 2 na rysunku). Do tego na pewno wymiana tych krótkich wahaczy (nr 16 na rysunku) bo przy odcinaniu śrub ulegną uszkodzeniu - z tego co pamiętam to ok. 60 lub 80 zł zamiennik. Reszta to robocizna i ustawienie zbieżności.
27952
Czyli pewnie będzie problem z tą geometrią po wymianie wahacza...
przy wymianie przedniego wahacza nie trzeba ustawiać geometrii tylko zbieżność jest do sprawdzenia
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.