Zobacz pełną wersję : pomocy egr?? silnik??
krzychu86
21-01-2016, 22:38
Panowie kolejny problem z moim stilonem. Dzisiejsza jazda odpalam bez problemu ruszam obroty cały czas około 2 tysi dojeżdzam za kilometr do swiateł włączam 1 bieg i próbuje ruszyć ale za chiny... próbuje podciągnac obroty sprzegłem ale całkowity brak reakcji na pedał gazu!! nic... awaryjki trochę sie potoczył i zgasł odpalam próbują ruszyc ni huhu... druga próba ni huhu.. 3 w koncu udana ruszyłem na najbliższy parking chmara dymu za mną..... na parkingu gazuje wchodzi na obroty ale bardzo dziwny dzwięk silnika z okolic rozrządu filmik https://youtu.be/MEA4WLCOs5Y do domu wróciłem bez problemu, robiłem dwie rundki przez miasto bez problemu. Czyżby ten EGR się zacinał się zapchał?? paliwo zimowe tankowane filtr paliwa 2 letni 25 tysiecy, cwierć baku paliwa. Objawy ze czasami do 2tysi nie ma mocy całkowity brak rakcji na pedał gazu nic zero absolutne a jak się turbo włączy to wbija w fotel?? Egr czyszczone 4 tysiące temu, 8 miesięcy temu auto więcej stoi niż jezdzi.
Zaczynać od EGR-a??
Kompresji silnika??
wymiany filtrów oleju??
dodania czegoś do paliwa??
Pomocy juz mnie tyle nerwów i kasy kosztował ten stilo ....
Problemy z autem nie są usprawiedliwieniem dla stosowania słów powszechnie uznawanych za wulgarne :)
lorak06073
21-01-2016, 23:06
Kabel do diagnostyki to podstawa. Na początek zaślep całkowicie egr. Wywali faulta ale samochód nie powinien wejsc w tryb awaryjny. Przejdz sie i zobacz co bedzie.
Czyszczenie EGR często nic nie daje, zwłaszcza jeśli nie odbyło się w sposób w jaki robią to w ASO czyli z wybiciem i czyszczeniem trzpienia elektrozaworu. Tak jak napisał kolega lorak - próbne, całkowite zaślepienie EGR wszystko wyjaśni.
cenioormo
22-01-2016, 08:07
Tak jak koledzy piszą wyżej :) zaślep całą blachą i najważniejsze...nie panikuj że to wszystko na raz siadło !!!
krzychu86
23-01-2016, 18:37
mechanik podłaczył pod kompa stilona zero absolutnie zero błedów. /odłączenie przepływki nie pomogło...mówi ze albo pompa paliwa siada, zawiesza się albo ropa lipna albo filtr paliwa nie chce sprawdzic EGR upiera się przy swoim. Chyba czas kupić własny kabelek i samemu za egr się zabrać szkoda tylko ze mróz jak ... a garażu brak...
lorak06073
23-01-2016, 19:10
lipny ten mechanik. kup sobie kabel i samemu diagnozuj. pompę zdiagnozujesz robiąc logi. Jest oczywiście mozliwość, że coś z nią nie tak ale to wróżenie z fusów.
krzychu86
23-01-2016, 20:01
ten kabel wystarczy?? Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) czy ten Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html) i czym sie one różnią??
lorak06073
23-01-2016, 20:55
Ten pierwszy czyli Vag KKL+ wystarczy spokojnie do diagnostyki elementów tj silnik, poduszki, abs, wspomaganie. Czyli na własne potrzeby w sam raz. Ten drugi jest juz do bardziej zaawansowanych rzeczy.
MichalStilo
23-01-2016, 21:58
U mnie było podobnie jak się egr, zciol brak mocy komp nic nie pokazał blaszka pokazała że to on lecz nie pojezdil em za długo bo wywalilo check. Teraz bez blachy ale stoję przed dylematem wycięcia go programowo
krzychu86
23-01-2016, 22:03
miałeś też coś takiego że naciskasz na pedał gazu a samochód nic... obroty w miejscu... albo mułowatość. JA to w szoku byłem jak auto jedzie normalnie dojeżdzam do swiatełm i ze świateł nie moge ruszyć tzn puszczam sprzęgło auto sie toczy naciskam na gaz a samochód nic zupełnie nic... az zgasł... po 3 odpaleniu dopiero ruszył i jeżdził normalnie... a czsami do 2tysięcy obrotów idzie jak maluch ze światełm ciżko szybko ruszyć... Ty 1 kablem sprawdze potencjometr pedału gazu?? pompę paliwa i tak dalej czy ten droższy musi byc??
lorak06073
23-01-2016, 22:09
jak pisalem pierwszy do diagnozy silnika zupełnie wystarczy.
krzychu86
24-01-2016, 14:30
bez problemu poradze sobię z diagnostyką?? nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane??
krzychu86
24-01-2016, 20:00
zamówiłem kabel ściągnełem program, zaslepkę planuje kupić ZAŚLEPKA EGR FIAT OPEL 1.9 16V 2.4 20V JTDM CDTI (5324376324) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-16v-2-4-20v-jtdm-cdti-i5324376324.html) trochę droga i zastanawiam się czy samemu nie robić. Teraz przeglądam forum wiem że pytałem wcześniej... ale gdzie znajduje się ta przepływke zeby odłączyć?? sprawdzic jak auto bedzie jechać bez przepływki?? ktoś mi wytłumaczy łopatologicznie czy od spodu auta od góry przy akumulatorze czy w drugiej strony koło rozrządu gdzies nie mam pojęcia...
lorak06073
24-01-2016, 20:16
przepływka jest zawsze przy filtrze powietrza.
krzychu86
24-01-2016, 20:24
czyli kanał albo wejscie pod samochód?? to moze wina przepływki u mnie, nie mam osłony pod silnikiem a teraz śniegu od uja to moze przybrudziło się coś w lato kleiłem teź ten odstojnik od odmy po walnietę spreżyny miałem i haczyłem tą puszką o ziemię.
lorak06073
24-01-2016, 21:10
nie wiem dokładnie jak jest w 140 ale u mnie w 115 widac przepływkę po otwarciu maski. Wystarczy poszukać przy filtrze powietrza https://www.google.pl/search?q=przep%C5%82ywomierz+stilo&safe=off&biw=1440&bih=789&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiE8tOYoMPKAhUJFiwKHR5pAAwQ_AUIBigB#imgr c=wrF5UktJVgCnqM%3A
krzychu86
25-01-2016, 10:58
opisze dzisiejsza sytuację... ruszam normalnie nie dymi pojechałem do sklepu 2,5km wszystko dobrze.... wracam nagle zaczyna mi sie jakby dusic trochę szarpać mysle zgaśnie zaraz ale nie....trzymam gaz cały czas tak samo odblokował się biało za mną i rakieta... jeszcze przed domem taka sama sytuacja... zadzwoniłem do mechanika i ten dalej ze to nie egr zadnego syfu nie ma tylko paliwo pompa lub filtr paliwa. U was też filtry paliwa po 100 chodzą ceną zszokował 100 plus 20 zł za wymianę, do paliwa kazał czegoś dolać jak nie pomoze to chce sciągać głowice bo wydaje mu się ze silnik szlak trafia... Zaczynam od filtra tylko raczej sam kupie, wleje więcej paliwa czego dolac?? jeszcze mam pytanie jak spuścic wodę z filtra paliwa może mam filtr bez czujnika albo jest tam trochę syfu to moze wyleci.
lorak06073
25-01-2016, 11:33
Ja ci radze zmien mechanika. On chyba zatrzymał się na starych golfach. dobrze że już nie każe rozglądać Ci się za nowym silnikiem. Jasne filtr paliwa powinieneś wymienić. Możesz wlać bezpośrednio do filtra coś takiego LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG CZYŚCI WTRYSKI 2666 (5025158234) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/liqui-moly-diesel-spulung-czysci-wtryski-2666-i5025158234.html) I zaślep ten egr koniecznie bo coś czuję że to on.
krzychu86
25-01-2016, 12:13
Dobrze radzisz....zeby mechanika zmienic auto miał ostatnio cały dzień a nie zauwazył, ze obudowa filtra paliwa cała brudna węzyki mokre..., deszcz leje to zdjęcia nie zrobiłem ale ewidentnie wina tutaj gdzieś lezy dodatkowo zaslepkę egr zamówiłem i będę zaślepiał. Mam z stp sodek wlałem do baku.
krzychu86
25-01-2016, 18:46
pytanie czy jak będę zaslepiał EGR to go wyczyścić czy tylko zaslepić na próbę zobaczyć czy cos da??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
https://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE 4:45 ściąga zaślepke?? to tutaj wsadzic zaślepke??
Poniżej rycina:
http://galeria.123.opole.pl/images/2013/08/07/MZEGR08.jpg
Dla samego sprawdzenia EGR'a nie ma potrzeby jego czyszczenia.
MichalStilo
26-01-2016, 22:37
Jak otworzysz maskę ściągniesz obudowa silnika patrząc wdol jak jest wiatrak na chłodnicy idzie gomowa charmonijka od turbo do filtra powietrza zaraz na wejściu do obudowy z góry będzie wpieta wtyczka, ta wtyczka jest od przeplywki. A jeżeli cewka egru jest sprawny to błędu nie pokaże, a że się zacina to już inna bajka
krzychu86
28-01-2016, 14:30
witam odkeciłem EGR odziwo zaslepiony!! jak to mozliwe?? czyzby fiat sam z siebie zaślepił mi?? teraz do rzeczy cały jest upierdolony w czrnym smarze czy syfie czyli mimo zaslepienia się zasyfił?? bo zmiana uszczelki ze starej na nową myslę ze nie ma sensu w tym przypadku. teraz tak przeczyszcze moze to coś da. Egr łaczy się z kolektorem ssącym tak?? Tam gdzie ta zaslepka była?? jest starsznie dużo sadzy tej tez?? zy to się demontuje czy nie jak to dobrze wyczyścic??
lorak06073
28-01-2016, 14:58
Czyli mówisz że miałeś zaślepiony egr? Egr jest zasyfiony ponieważ zaślepiony jest wlot kanału między egr a kolektorem a spaliny cały czas docierają do egr. Odpiąłeś wtyczkę od przepływki. Masz już interfejs?
krzychu86
28-01-2016, 15:04
interfesj zamówiony w poniedziałek a jeszcze go nie mam.... parodia, odepne jak EGR złoże dopiero wtyczke zobaczyłem jak zdjełem osłonę. jest sens czyścic EGR w takim razie i kolektor czy poskładac bo to nie to i szukac dalej;/
lorak06073
28-01-2016, 16:47
Egr chyba nie ma zbytnio sensu czyścić bo jak jest zaślepiony to pal go licho. I tak nic już z niego nie bedzie. Kolektor można wyczyścić bo znając życie jest totalnie zawalony sadzą od egra. Napewno by nie zaszkodziło ale jego odkręcenie to syzyfowa praca. chciałem to zrobić w swoim 115 ale z tego co czytałem musiałbym odkrecic pompe cr, ciekawe czy nie zdemontować rozrządu i solidnie się nakląć przy okazji. Jak już będzisz grzebal to możesz wykręcić czujnik ciśnienia doładowania ktory jest na kolektorze dolotowym. Jego kondycja bardzo dużo Ci powie o stanie kolektora. Powodzenia :)
krzychu86
28-01-2016, 16:51
EGR praktycznie brudny nie był wyczyszczony już gorzej z wejsciem do kolektora taki syf ze palca nie mogłem wsadzić taka sadza dopiero srubokrętem walczyłem zeby jakaś dziurę wsadzy zrobić. jakieś pomysły zeby bardziej te wejscie wyczyścic?? czymś psiknąc??22556 gdzie na czarno tam najwiekszy syf zero prześwitu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
o i dodatkowo nie było podkładek numer 2 tylko była jedna ta podkładka numer 1
lorak06073
28-01-2016, 17:00
Jest taki preparat do czyszczenia kolektora LIQUI MOLY PRO-LINE OCZYSZCZACZ KOLEKTORA 400ML (5212971520) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/liqui-moly-pro-line-oczyszczacz-kolektora-400ml-i5212971520.html) Rozpylasz go do koletora na pracującym silniku. Trzeba zdemontować tylko rurę łączącą klapę gaszącą i tam właśnie rozpylic ten środek. Co do skuteczności działania tego specyfiku trzeba byłoby chyba otworzyc nowy temat :P
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
filmik poglądowy jak to stosowac https://www.youtube.com/watch?v=y1M2a-P_djM
krzychu86
28-01-2016, 17:17
która to rura?? i hmm ciekawe czy to jeszcze większego syfu nie narobi, kolektor bedzie czysty ale gdzies to musi isc..
lorak06073
28-01-2016, 17:29
W 115 to jest to: http://i45.tinypic.com/105v2ao.png
Ten środek teoretycznie ma za zadanie "rozpuścić" sadzę do postaci lotnej ktora trafia poprzez zawory do komory spalania. Tam wszystko jest sprężane i trafia do wydechu. Po drodze czyści dodatkowo łopatki turbinki. Lotna sadza jest niegroźna ponieważ jest i tak wydalana. Sam zastosuje ten srodek ale tuż przed wymianą oleju bo tak zaleca producent środku.
krzychu86
28-01-2016, 17:44
czy co przykręcić egr, odkręcić tą rurkę i aplikujemy środek?? moze zastosuje jutro... szkode ze ten viaken wysyła kabel jakby chciał na nie mógł.. a te moje objawy to moze byc od zawalonego kolektora??tam od strony EGRa już przeczyściłem trochę wcześniej na siłe nawet srub okręt nie wchodził teraz normalnie sa dziury. już sam nie wiem co mam robić jakiej pomysły koledzy;/
lorak06073
28-01-2016, 17:54
przykrecasz egr razem z zaślepką. Odkrecasz rurę i ustawiasz obroty silnika na okolo 2 tys. przed kolejnymi aplikacjami rób przerwy po kilka(naście ) sekund. Na koniec wszystko do kupy i porządne przebutowanie auta na trasie do 4-4,5 tys obrotów. I przed aplikacją tego środka rozgrzej silnik do temperatury roboczej.
krzychu86
28-01-2016, 18:56
a czy uszkodzony egr można zaślepiac?? rozkręciło go na części pierwsze i sprzężynka ani drgnie...... psikanie wd-40 ruszanie an hama i odpuściło teraz z oporem małym ale idzie... czy to ze zaslepka jest z dziurami mogło spowodowac blokowanie egra i wpływ na moje usterki??
lorak06073
28-01-2016, 19:09
Zostaw juz ten egr :P Jak jest zaślepiony to praktycznie tak jakby go nie było. Mówię praktycznie bo zaślepka ma dziurki czyli coś tam tych spalin przeleci ale jednak ich wlot jest mocno stłumiony.
krzychu86
28-01-2016, 20:20
jutro złożę go i pojade te filtr paliwa wymienić jakiś usyfiony jest z zewnątrz ....sam nie wymienię bo dostępu nie ma a ja nerwowy to połame jeszcze... Tylko własnie jak nie EGR to co... kabla nie ma bo viaken.pl od poniedziałku wysyła... a pomysły mi sie konczą co to moze być. z kolegami zastanawiamy się ze moze naprawdę coś z tym paliwem ze moze nie dochodzi i się wiesza... moze filtr nie równą dawkę puszcza... no kufa 5 tysi już wwaliłem w niego ręcę opadają.. mechaników się boję bo oni najchętniej to by silniki wymieniali diagnoza głupia 50-80 złoty jak z logami to 120;/ powaliło ich. dodam że jak gaśnie czy obroty traci to zadnego błedu nie ma. check ok przy odpalaniu w czasie jazdy zero błędów. A ta wtyczka od przepływki to na dwa wkręty krzyżaki przykręcona coś zauważyłem to najpier odkręcamy później wyjmujemy czy jak??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
czujnik ciśnienia doładowania gdzie sie znajduje?? pisze na róznych forach ze gdzie obok egr ale gdzie szukałem nic nie znalazłem wstawiłby ktoś zdjęcie dokłądnie gdzie jest ten czujnik moze go przeczyszcze....
lorak06073
28-01-2016, 20:25
znaleźć rzetelnego mechanika któremu współczesna technologia jest nieobca graniczy z cudem. To co mogę robię sam. Logi, sczytywanie błędów, diagnostyka, wymiana filtrów, oleju. Jeżeli chodzi o silniki JTD/Mjet to w mej opinii są świetne. Wszystko zależy jak użytkowane. Musisz poszukać tematów na temat EGR, przepływki, turbiny o zmiennej geometrii, etc. Wszystko zostało rzetelnie opisane :)
krzychu86
28-01-2016, 20:34
turbina po regeneracji jeszcze na gwarancji, o EGR czytam bardzo dużo jedni pisza ze niesprawnego nie mozna zaslepiac inni zeby wcale nie zaślepiać. ja juz dla zadnego mechanika nie ufam dlatego truje 4 litery dla ludzi na forum a stilon jest pod blokiem a nie u jakiegoś popaprańca. Jeden niby dobry w mieście u nas ale.... terminy... koles cuda robi ale i też sie ceni. Nie zdazyło mu się jeszcze czegoś nie naprawic... poskładam EGR jak w miarę bedzie jechac na obwodnicy go przedmucham. Silnik raczej zdroowy ostatnio jak się spieszyłem to na 3 go przeciągnełem do 100... i jeszcze szedł ale już 4 potem 5 wsadziłem mu... on na dole tylko się gubi, zapycha.. jak ustane na światłach to az strach czy ruszę... puszczajac sprzegło się toczy (sprzęgło nowe) tylko reakcja na pedał gazu mi nie odpowiada
lorak06073
28-01-2016, 20:46
Poskładaj tego egra. Mozesz faktycznie go porządnie wyczyścić jak już masz rozebrany. Rozruszaj trzpień. Spryskaj jakimś specyfikiem. Jeżeli pomoże to czas pomyśleć o fizycznym usunieciu egr u tunera bo to tylko kwestia czasu kiedy problem znów powróci.
krzychu86
28-01-2016, 21:50
w tej czesci elektronicznej EGR ten bolec dziwnie chodzi luzy ma na bokach, ten mój EGR musiał dużo przejsc na łączeniu tych dwóch części są 4 różne śruby ;/ ta dolna czesc co idzie do tej wąskiej rurki po przejsciach jakby młotkiem stukana pare dziurek... jutro złoże wszytsko do kupy
krzychu86
29-01-2016, 10:09
złożyłem wszytsko do kupy,(prawie 3 egr na 3 srubach bo jedna się urwała) odpaliłem bez problemu, stał tydzien delikatny dymek z tyłu, zbiera się od dołu, krótka jazda testowa ok. Jakiś metaliczny odgłos słyszę tylko uj go wie skad z silnika gdzies czy coś;/ dodam ze jak wyjmowałem EGR to stara zaslepka gdzies mi spadła i nie mogę jej zlokalizowac... moze ona stuki wydaje;/ jak założę osłonę silnika to nie ma zadnych stuków nie słyszę tym bardziej jak radio albo nawiew włączę. przy 5-6 uruchomieniu wyskoczył engine foult, myśle ze od zaślepienia EGR kabel od viakena jeszcze dosc nie moze;/ w poniedziałek zamówiony. jadę na dłuższą jazdę testową. zobacze co i jak;/teraz ten metaliczny odgłos mi nie daje spokoju
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
tylko jedno mnie zastanawia przedtem był zaślepiony i błędu nie wywalało a teraz zaślepiłem i błąd;/ i czemu nie od razu tylko po jakimś czasie;/
lorak06073
29-01-2016, 10:23
To już masz problem załatwiony. Engine fault pewnie od zaslepienia no chyba że odpiałeś wtyczkę od przepływy. Dostaniesz kabel to sobie sprawdzisz. A to że engine fault wyskakuje po kilku uruchomieniach to normalka w zaslepieniu egr, nie ma czym sie przejmować.
a wcześniej miałeś zaślepiony pełną blaszką, czy blaszka z 4 otworami?
krzychu86
29-01-2016, 12:27
też z 4 dziurami miałem, tylko cienszą. Auto przetestowane trasa około 30 km i but od samego dołu ładnie ciągnie przyspieszenie jak nigdy chyba konie się ożywiły... Czyli mimo że zaślepka z 4 dziurami włozona to i tak raz na jakiś czas dobrze rozebrac i przeczyścić wszystko. Zalałem lotos dynamic dodatkowo i w końcu powróciła radość z jazdy autem. za dwa miesiące czeka mnie wymiana oleju to odrazu ten dolot przeczyszcze tym środkiem.
przy zaślepce z 4 otworami należny regularnie czyścić zawór EGR. ta blaszka ma za zadanie zwiększyć ciśnienie spalin wpadających go kolektora, dzięki czemu kolektor mniej się brudzi. jest to rozwiązanie proponowane przez grupę Fiata.mi się wydaje że przy tym rozwiązaniu częściej należy czyścić cewkę. przez tą blaszkę zwiększa się ciśnienie spalin w komorze EGRa i większa ilość sadzy przedostaje się do elektrozaworu i przez nie ten mały bolec/trzpień szybciej się brudzi/zacina. ja u siebie zastosowałem dodatkową blaszkę, owalna z 2 otworami. montowaną na wejściu do EGRa, na tej okrągłej rurze.
koledzy wcześniej proponowali założyć blaszkę bez otworów, wówczas żadne spaliny nie wpadają do kolektora i nie trzeba czyścic zaworu EGR, można go wyprogramować.
krzychu86
29-01-2016, 13:25
widziałem takie zaslepki nawet myślałem czy nie kupic na allegro miał koleś zestaw owalne plus tą zwykłą i mogłem kupic. teraz będę czyścić regularnie jak cokolwiek bedzie się działo
kolego masz problem z egr-m jest niesprawny, miałem podobny przypadek w cromie, zaślepka serwisowa z 4 otworami, regularnie czyszczony a auto szarpało na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopciło, błędów 0, po którymś z kolei czyszczeni wyskoczył błąd - po odczytaniu na kompie - recyrkulacja spalin, nie inwestowałem w nowy egr tylko usunąłem go programowo (zmiana mapy) oraz zastosowałem zaślepkę bez otworów teraz auto nie kopci i od dołu lepiej się zbiera
krzychu86
29-01-2016, 14:03
jak mi powróci problem z EGr to wyprogramuje go cena 300 zł, a Kolego jak Croma się spisuje??
nie chcę zapeszać .....:smile:poza sprawami eksploatacyjnymi, egr-em wtyczką 3 wtryskiwacza, intercollerem (rozszczelnił się na dolnych lamelach) - 3 lata i 80 tyś jest ok.
Czy problem wtyczki 3 wtryskiwacza dotyczy konkretnej wersji, czy wszystkich silników MJTD?
nie wiem jak w 120 konnych silnikach ale w 150 usytuowanie wiązki powoduje awarię tych wtyczek a właściwie to przewodów - trzeba po prostu troszkę dłuższe przylutować i zapominamy po pierwszej takiej usterce
krzychu86
01-02-2016, 11:03
Witam, Doszedł kabelek od viakena.pl wyskoczyły mi dwa błędy oczywiście EGR po zaslepieniu P0404( sygnał przerywany, lampka się swieci) oraz wyłacznik sprzęgła P0704 ( w przypadku wyłącznika sprzęgła, jest napisane ze usterka nie wystąpiła teraz tylko jest przechowywana w pamięci) Skasowałem bład wyłącznika sprzęgła, jednak błędu EGR nie mogłem, nie chciał się skasować dziad. Dodaje wykres parametrów zrobionych na biegu jałowym. Zt ego co ja widze do za małe napięcie na akumulatorze (trochę gorzej pali, jakos ostatnio). Jakie wartości są waszym zdaniem jeszcze złe?? 22604
lorak06073
01-02-2016, 11:15
Takie parametry na postoju są nic niewarte. Musisz zrobic logi dynamiczne tj. rozgrzewasz auto do temperatury roboczej wybierasz następujące parametry:
-obroty silnika
-ciśnienie paliwa
-oczekiwane ciśnienie paliwa
-ciśnienie doładowania
-oczekiwane cisnienie doładowania
-mierzona masa powietrza
Narazie wystarczy. Szukasz kawałka prostej, wrzucasz 3 lub 4 bieg przy niskich obrotach np: 1300 i but w podłogę. Rozpoczynasz zapis i ciągniesz go aż do 4-4,5 tys po czym konczysz zapis parametrów. Wrzucasz to plik w excelu i screen z wykresu.
Ps. Masz darmowy program? Widze że po polsku i mozesz zaznaczyc wszystkie parametry.
krzychu86
01-02-2016, 11:24
program ściągnięty z działu dowland ze stronki. Obrotomierz mam zwalony obecnie staruje od 3 tysięcy czasami cofa się do początku ale rzadko starsznie ham się zawiesza. spróbuje wieczorem na obdownicy zrobić wykresy i wrzuce je.
lorak06073
01-02-2016, 11:38
Faktycznie jest. A ja głupi używałem darmowej wersji w języku angielskim :P
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.