PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Bravo II



widawa
21-01-2016, 08:52
Czesc ;) jako ze będę stał przed zakupem nowego auta , stwierdziłem ze warto założyć konto na forum i popytać o parę rzeczy ;) padło na Fiata Bravo. Powiedzcie mi czy z budżetem 17-19 tys jestem w stanie kupić Bravo z pakietem sport , klimatronik z rocznika 2008 ? ( disel 1.9 120 km ) z góry dzięki za pomoc ;)

seth
21-01-2016, 10:12
Taki budżet może starczyć na zakup Bravo. Pamiętaj o zakupie auta 2 tyś tańszego niż masz kasy żeby było na wszelkie wymiany części po kupnie auta (rozrząd, olej i co tam jeszcze wyjdzie w trakcie) . Pakiet sport to zaledwie listwy progowe i daszek na klapie więc więcej od wersji nie usportowionych nie kosztują. Powodzenia w szukaniu.

widawa
21-01-2016, 14:15
Na wymianę to będzie dodatkową kasa. A nieb jest jescze w pakiecie sport inna tapicerka kierownica gałka biegów i felgi od fiata 17 cali ?

seth
21-01-2016, 15:46
To detale których potem nie będziesz zauważał. Z tymi felgami to różnie często ludzie sprzedają je oddzielnie. Nie zniechęcam oczywiście do sporta grunt żeby był zadbany

widawa
21-01-2016, 16:55
Nie ukrywam ze właśnie mi się takie felgi podobają ;) w tym rocznik jakiego mogę się spodziewać przebiegu coś koło 170 tys ? Czy mniej tez można wychaczyc ?

seth
21-01-2016, 17:11
Wszystko zależy kto ile jeździ. Miałem do 2010 roku punto z 1999roku z przebiegiem niespełna 140tys km wiec każdy przebieg jest możliwy.

lorak06073
21-01-2016, 17:37
w tym rocznik jakiego mogę się spodziewać przebiegu coś koło 170 tys ? Czy mniej tez można wychaczyc ?

Jestem zdania, że nie kupuje się przebiegu tylko samochód. To bład wielu kupujących patrzenie na licznik. Szczerze to lepiej kupić samochód z pewnym przebiegiem 250-300 tys (bo najprawdopodobniej ma takie większość sprowadzonych diesli, jak nie więcej) który ma na czas wymieniane wszystkie podzespoły, olej itd. Jeżeli to będzie auto sprowadzone to trzeba do każdego dodać około 100-150 tys. Z aut krajowych można wyhaczyć super sztuki z przebiegiem powiedzmy około 150 tys tylko ze takie chodzą po około 23-25 tys.

DaVVidMB
24-01-2016, 23:34
Też obecnie jestem na etapie poszukiwania Bravo z tym silnikiem. Mówiąc szczerze w tym przedziale cenowym trafić fajną sztukę z 2007r jest ciężko, a z 2008r. jeszcze ciężej :P Co powiecie o silniku 150 KM bez fabrycznego DPF'a (sprawdzone po VIN'ie). Często są problemy z tymi łopatkami w kolektorze, które podobno mogą się urwać ?

lorak06073
24-01-2016, 23:57
Silniki świetne. Już wstawiane do Fiata Stilo. Był faktycznie duży problem z klapami wirowymi w kolektorze dolotowym które lubiły sie urywać co skutkowało zazwyczaj zniszczeniem silnika. Aczkolwiek można oczywiscie je usunąć tak jak egry, dpfy i inne eko badziewia.

piter
25-01-2016, 21:33
Klapki wirowe mogą się urwać tylko w kolektorze plastykowym. W metalowych ,,tylko" sprawiają kłopoty, np. ulegają rozszczelnieniu.
Można je usunąć, albo wymienić na kolektor bez klap, z wersji 140 KM. Ingerencja/ poprawienie fabryki( niepotrzebne skreślić) w kolektor ma też niepodważalną zaletę.
Przy okazji można wyczyścić zasyfione wnętrze kolektora( jeśli EGR nie jest OFF). Już sam ten zabieg dodaje powera silnikowi.

widawa
26-01-2016, 09:51
Czyli co najlepiej wywalić z silnika po zakupie , żeby było ok ? Mówisz ze ciężko znaleźć 2008 z takim silnikiem ? Bite są czy co z nimi nie tak ?

DaVVidMB
28-01-2016, 00:59
Nie wiem czy bite. Po prostu z 2008r w tym przedziale cenowym, jest ich mniej niż tych z 2007r :P Mówię tutaj o stanie takim, że po kupnie nie trzeba robić poprawek lakierniczych.

widawa
04-02-2016, 00:55
zastanawiam się też poważnie nad wersją benzynową . 1.4 120km , albo 150 km , czytam informacje na temat spalania, powiedzcie mi jak w rzeczywistości ? Jeździ ktoś tutaj z tym silnikiem ? Niby da się uzyskać w trasie wynik w okolicach 6L przy spokojnej jeździe , wnioskuje po komentarzach na stronie autocentrum , a jak jest w rzeczywistości ? I jeszcze takie jedno pytanko, benzyniaki są gorzej wyposażone ? Da się znaleźć w tej cenie co pisałem w pierwszym poście Bravo z climatronikiem , + ewentualnie pakiet sport?
Pozdrawiam :)

markshall
04-02-2016, 11:13
Niby da się uzyskać w trasie wynik w okolicach 6L przy spokojnej jeździe
Da się. Nawet poniżej jadąc jednostajnie na szóstce ~80km/h. Generalnie zgodnie z zasadą: turbo żyje, turbo pije.
Za to jeżdżąc tylko po Łodzi spalanie oscyluje w okolicach 11, więc rozrzut jest spory.


I jeszcze takie jedno pytanko, benzyniaki są gorzej wyposażone ?
Tak i nie, generalnie im droższy silnik tym lepsze standardowe wyposażenie. Dlatego beznyniaka 90KM dało się kupić w wersji bieda, tjet wychodził już z lepsztym standardowym wyposażeniem, niektóre diesle z jeszcze lepszym itd.


Da się znaleźć w tej cenie co pisałem w pierwszym poście Bravo z climatronikiem , + ewentualnie pakiet sport?
Da się, ale pewnie będzie to sprowadzane auto z niepewną historią.

jacekviola
04-02-2016, 14:47
jestem w stanie kupić Bravo z pakietem sport , klimatronik


a po co ci klimatronik? Tylko problemy z tym są jak ci się zatną aktywatory....
Bravo ma tak słabą klimę że czy manual czy klimatronik - nie ma znaczenia. Wybrac to co mniej awaryjne

qqryk
04-02-2016, 19:25
Jestem właśnie świeżo po zakupie Bravo Sport 1,4 Tjet 150KM full opcja.Narazie spalanie jazda do pracy troche autostada troche zabudowania w granicach 7,7l.Dla mnie jest ok.:lol:

kamilo62
09-02-2016, 15:32
Ostatnio na forum Autokult byl wykaz w jakich granicach naj efektywniej jezdzic po autostradzie odpowiednio benzyniakiem i dieslem. Dla Diesla 100 a 130 praktycznie nie robi roznicy....

Sison
10-02-2016, 01:24
Ostatnio na forum Autokult byl wykaz w jakich granicach naj efektywniej jezdzic po autostradzie odpowiednio benzyniakiem i dieslem. Dla Diesla 100 a 130 praktycznie nie robi roznicy....

Nie moge zgodzic sie z powyzszym. Na aerodynamice znam sie slabo, mam jednak jakies doswiadczenie z modelami samolotow. Zdazylo mi sie rowniez przeczytac lepsze i gorsze artykuly o oporach, spalaniu i jezdzie. Bardzo duzo zalezy od wspolczynnika aerodynamicznego - podawanego dla wiekszosci samochodow. Im wieksza predkosc tym kazdy dodatkowy 1km/h bardziej odczuwalny. W przypadku 100 a 130 km/h jest to duza roznica. Roznica w spalaniu miedzy 140 a 160 bedzie juz bardzo duza. Jak wspomnialem kazdy pojazd bedzie mial te roznice inne ale w glownej mierze zaleza od oplywowosci samochodu, silnika, obciazennia i masy oraz stanu technicznego. Najlkrzystnieszy stosunek predkosci do spalania osiagaja samochody przy 90-100 km/h.