PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1,9 jtd 100km proszę o opinię.



Skorpionek
11-01-2016, 19:25
Witam. Chciałem dzisiaj zapytać na temat kilku rzeczy odnośnie 100 konnego silnika 1,9 jtd jak i samochodu.
1. Auto kupiłem, na pokrywie silnika jest napisane że rozrząd był wymieniany 24 tyś temu, tak samo na fakturze ( jeszcze we francji), te informacje znajdują się w ksiażce serwisowej. Jednakże było to ok 4 lata temu. Moje pytanie dotyczy, czy wymieniać rozrząd, czy przejechać jeszcze ok 30 tysięcy i wtedy się tego podjąć, wiem że to ciężko stwierdzić ale wydatek nie mały. Ile taki rozrząd wraz z wymianą może mniej-więcej kosztować ?
2. Ogrzewanie, które nie jest najlepsze, słaby nadmuch, czy to spowodowane filtrem przeciwpyłkowym ?
3. Chip tuning, cena niewielka, osiągi lepsze, mniejsze spalanie, czy warto ?

cenioormo
11-01-2016, 20:51
1. 24 tyś km w 4 lata ??:8O: ktoś tu kręci niezłe lody jak na moje, jaką chcesz fakturke, mogę ci zrobić na przebieg jaki chcesz...10 minut roboty, markerem też ci moge ciapnąc przebieg jaki chcesz. Wymieniaj !! nie wiadomo kiedy to było robione !! a co jak ci strzeli za moment ?? będzie płacz i zgrzyt zębami bo się spotkają zawory z tłokami.
2. Tak, zapewne jak go wyciągniesz to będziesz mógł grabić.
3. Jak najbardziej, ale prosta zasada...olej co 10tyś trzeba wymieniać

boch
11-01-2016, 22:54
Rozrząd z pompą wody ok. 600-700 zł z robocizną. Ja płaciłem 600 zł przy okazji 120 konnego Stilo.

cenioormo
12-01-2016, 00:03
22274

Proszę, tu masz dokładną cenę niestety z grudnia 2012, ceny mogły się delikatnie zmienić ale sądząc po ASO to wątpie :) od tamtej pory autko zrobiło 43tyś km.
Ja np toleruję tylko takie fakturki które sprawdziłem :) gdybym takiej nie miał, natychmiast jechałbym na wymianę :) zrobisz to i masz kolego spokojną głowę :)

Skorpionek
12-01-2016, 21:09
1. 24 tyś km w 4 lata ??:8O: ktoś tu kręci niezłe lody jak na moje, jaką chcesz fakturke, mogę ci zrobić na przebieg jaki chcesz...10 minut roboty, markerem też ci moge ciapnąc przebieg jaki chcesz. Wymieniaj !! nie wiadomo kiedy to było robione !! a co jak ci strzeli za moment ?? będzie płacz i zgrzyt zębami bo się spotkają zawory z tłokami.
2. Tak, zapewne jak go wyciągniesz to będziesz mógł grabić.
3. Jak najbardziej, ale prosta zasada...olej co 10tyś trzeba wymieniać

Wiesz co dziwna sprawa faktycznie, no jest to wszystko w książce serwisowej wbite, faktury są francuskie, po dokładnym sprawdzeniu po nr. vin rozrząd był wymieniany w fiacie te 4lata temu przy tym przebiegu. Była jeszcze wymieniona turbina, wtryskiwacze, wiele ogółem kosztownych rzeczy. Auto zostało dokładnie przejrzane i silnik wydaje się być w bdb kondycji. Wiem, żeby mieć spokój wymienić rozrząd, ale póki co nie mam pieniędzy na taki wydatek i trochę za bardzo nie mam wyjścia :/

cenioormo
12-01-2016, 23:02
Jeśli aso fiat to potwierdziło to okey. Swoja droga jak sprawdziłeś te informacje ?? Z tego co kojarzę to wszystkie ASO np w Polsce nie jest powiązane jakoś szczególnie z ASO niemcy/francja itp itp...sprawdził ci to ktoś z francji ?? Do tej pory tak jest...kupisz autko z niemiec i żeby sprawdzić coś dokładniej musisz mieć informacje z niemiec. Wybacz jeśli się czepiam,u mnie musi być tip top, mój kumpel kupił stilo z niemiec, przebieg w standardzie czyli 170tyś a body pokazuje 365tyś
https://www.youtube.com/watch?v=jA4MWR09XKg

boch
13-01-2016, 00:33
Polskie ASO Fiat ma dostęp do tej samej międzynarodowej bazy serwisowej co Niemcy czy Francuzi. Wiem, ponieważ sprawdzałem 3 egzemplarze Stilo ściąganych przez handlarzy z Niemiec. Na podstawie wpisów w systemie można na dzień dobry porównać prawdziwość książki serwisowej. Czasem dzięki temu udaje się zweryfikować przybliżony przebieg auta. Najlepszym przykładem był handlarz Stilo z Wałbrzycha. Jego perełka miała niezgodny przebieg z oferty z przebiegiem odnotowanym w systemie Fiat o ok. 200 tys. Często jednak tych wpisów w systemie jest bardzo mało i ciężko na ich podstawie cokolwiek stwierdzić.
A co do chiptuningu... Zdania są podzielone. Niektórzy twierdzą, że skróci się w ten sposób żywotność układu przeniesienia napędu. Inni znów uważają, że chiptuning z głową czyli na profesjonalnej hamowni, z profesjonalną obsługą może zdziałać cuda, czyli lepsze osiągi, mniejsze spalanie i żadnych efektów ubocznych. Ja póki co jeszcze się nie zdecydowałem, mimo że do najlepszego speca w branży mam 20 km. Na razie usuwam bieżące usterki ;)

cenioormo
13-01-2016, 08:31
Dzięki kolego że rozwiałeś moje "kojarzę" :) hehehe 200tyś :D 20 wymian oleju xD ale ten typek nie przebije pewnego handlarza który sprowadził (już nie pamiętam jakiego dokładnie) mercedesa z przebiegiem ~1.200.000 a na oto moto stał z przebiegiem ~360tyś haha.

Niektórzy twierdzą, że skróci się w ten sposób żywotność układu przeniesienia napędu
Bo jadą do gównianego tunera który mapki wysyła gdzieś tam i jak przyjdą to robi jeszcze coś tam...a w praktyce "dół" masz miazgę, a góra prawie nie ruszona :) co właśnie tym się objawia :) Lecz spalanie się troszkę zmniejsza :)


Inni znów uważają, że chiptuning z głową czyli na profesjonalnej hamowni, z profesjonalną obsługą może zdziałać cuda, czyli lepsze osiągi, mniejsze spalanie i żadnych efektów ubocznych

To się nazywa strojenie indywidualne :) i jedyne co musisz przestrzegać to wymian oleju nie rzadziej niż raz na 10tyś, moment max jest wtedy przeniesiony powyżej 2500Rpm, i autko wtedy pali więcej :)
Co nie ulega wątpliwości, że jak jest jakiś właściciel debil to i fakt skróci tym żywotność :)