PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.6 16V 96r - Poszukiwanie wtyczki diagn, czym się połączyć ?



kukiz1986
10-01-2016, 15:54
Witajcie, próbuję połączyć się z ww samochodem interfejsem Delphi DS150e. Niestety jedna wtyczka jaką zlokalizowałem po środku komory silnika przy ścianie grodziowej jest chyba od ABS ale jest typowa na 3 piny, drugą wtyczkę zlokalizowałem w komorze od strony kierowcy obok bezpiecznika wentylatora chłodnicy ale jest na 4 piny. Czy to jest ta wtyczka? Ktoś się z tym spotkał? Jakie są w niej wyprowadzenia? Nigdzie nie mogę znaleźć opisu.

http://obrazki.elektroda.pl/2674111700_1452432787_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/2674111700_1452432787.jpg)

http://obrazki.elektroda.pl/9197102600_1452432803_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/9197102600_1452432803.jpg)

http://obrazki.elektroda.pl/8654910800_1452432819_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/8654910800_1452432819.jpg)

Próbowałem się łączyć tą 3 pinową ale nie mogę uzyskać połączenia
Sterownik IAW 1AF.1G

Samochód nie ma na zimno wolnych obrotów, gaśnie i kopci jakby przylewał paliwem.

KOBRA
10-01-2016, 16:07
Zdjęcie drugie to wtyczka diagnostyczna silnika . Delphi chyba nie obsługuje tego sterownika .

kukiz1986
10-01-2016, 16:24
Zdjęcie drugie to wtyczka diagnostyczna silnika . Delphi chyba nie obsługuje tego sterownika .

A jest jakiś popularny interfejs który to obsłuży?
CDIFII?

KOBRA
10-01-2016, 21:18
To obsłuży na pewno.
Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.multiecuscan.net/&prev=/search%3Fq%3Dmultiecuscan%26client%3Dopera%26hs%3D vxy)

pajel
11-01-2016, 08:43
Jak drugie zdjęcie to wtyczka diagnostyczna? 4-ro pinowa?

KOBRA
11-01-2016, 09:07
Jak drugie zdjęcie to wtyczka diagnostyczna? 4-ro pinowa?
Matematyka, albo okulista.;-)
1.zdjęcie silnika
2.zdjęcie wtyczki 3-pinowej (diagnostycznej silnika)
3.zdjęcie wtyczki 4-pinowej

pajel
11-01-2016, 14:24
Patrzyłem na same wtyczki...

lukasss256
12-01-2016, 11:59
2 Zdj... Kabel Vag/kkl z przelotką 3 pin zalatwi sprawe... napisz jakiego masz kompa w aucie to powiem ci co i jak...

Edit. Widzę że masz ten sam sterownik co ja porzebny ci bedzie mes w pełnej wersji bo demo się nie połączy, wiem bo sam diagnozowałem silnik i kasowałem błedy poduch u siebie. Ps mesa z witaminką wrzucałem do działu download wiec poszukaj i daj znać jak poszło

The_Gie
12-01-2016, 12:45
lukasss256, czy jest możliwość aby sprawdzić jaki numer sterownika siedzi w autko, bez podłączania samochodu do komputera ?

KOBRA
12-01-2016, 14:35
Na sterowniku mas naklejkę .

The_Gie
12-01-2016, 14:51
Czy sterownikiem jest element zaznaczony czerwonym kółkiem na zdjęciu poniżej ?

http://images78.fotosik.pl/227/db41977a8926f446gen.jpg[/URL]

KOBRA
12-01-2016, 16:00
Tak .To sterownik.

lukasss256
13-01-2016, 15:07
Tak każdy sterownik ma naklejke z rzucającym sie w oczy kodem kreskowym. Tam znajdziesz wszystkie potrzebne informacje :)

The_Gie
14-01-2016, 11:42
lukasss256, Kolejne pytanko, które mnie nurtuje. Teoretycznie mam silnik 1.2 16v z 2000r, posidam kabel którym kasowałem błędy w Audi A3 2000r (zdjęcie po niżej):
http://images78.fotosik.pl/232/fe8fa35f3fa5a094gen.jpg[/URL]

Czy wystarczy, że zakupię reduktor od Viaken na 3 piny i zainstaluję program który wrzuciłeś w Download, aby kasować błędy silnika i poduszek, czy muszę kupić zestaw taki jak poniżej :

Interfejs FIAT Alfa Romeo Lancia + Adapter 3 pin (4901360414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-adapter-3-pin-i4901360414.html)

markshall
14-01-2016, 14:20
Czy wystarczy, że zakupię reduktor od Viaken na 3 piny i zainstaluję program który wrzuciłeś w Download, aby kasować błędy silnika i poduszek, czy muszę kupić zestaw taki jak poniżej :
Jeśli to jest VAG KKL (a wygląda na to że jest) to z przejściówką 3pin powinno działać na Twoim fiacie.

The_Gie
14-01-2016, 14:36
Czy to jest ten adapter :
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)

lukasss256
14-01-2016, 15:53
Potwierdzam to co pisze kolega wyżej, wertując inne fora bardzo prawdopodobne jest to że podepniesz się pod abs i poduszki ale niestety nie pod ecu np gdybys chciał pokasować błędy silnika. Mogę się mylić. Ps ja mam kabelek dokładnie od tego samego sprzedawcy którego aukcję podałeś w linku i sprawuje się wyśmienicie :]

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Czy to jest ten adapter :
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)
Tak, 3pin + 2 krokodylki, od razu proponuje zamienic je na wtyk pod zapalniczke bo w srodku trzeba sie nagimnastykowac zeby bezpiecznie podpiac krokodyla i nie popalic bezpieczników :]

markshall
14-01-2016, 15:55
Potwierdzam to co pisze kolega wyżej, wertując inne fora bardzo prawdopodobne jest to że podepniesz się pod abs i poduszki ale niestety nie pod ecu np gdybys chciał pokasować błędy silnika. Mogę się mylić. Ps ja mam kabelek dokładnie od tego samego sprzedawcy którego aukcję podałeś w linku i sprawuje się wyśmienicie :]
Jesli podepnie się pdo poduchy i ABS, ECU też powinno działać. W tym aucie wszystkie 3 w/w sterowniki umieją się komunikowac po K-line. W nowych autach bywa z tym różnie, część sterowników obsługuje tylko ELM327

lukasss256
14-01-2016, 16:05
Gdzieś na innym forum fiata ktos pytał o kabel od vw i ludziska pisali że brak jest jakiegoś pina ale nie sprawdzałem i nie chce pisać bzdur :) W najgorszym wypadku kolega dokupi sobie kabelek i po sprawie :)Ale z tego co sie orientuję owy kabelek z pstrykiem obsługuje vw skody i jeszcze inne furki do bodajże 2004 roku więc... powinno być ok

The_Gie
15-01-2016, 08:35
lukasss256, Czy należy krokodylki przerobić jak na zdjęciu poniżej, czyli czerwony przewód do sprężynki a czarny do jednej z blaszek ?

http://images78.fotosik.pl/235/248112ae66738311gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/248112ae66738311)

Dla pewności zakupię kompletny interfejs ponieważ różnica w cenie między kompletem a adapterem 3pin nie jest za duża, czy komputer z Windows 7 lub 8.1 obsłuży ten interfejs ?

Jaka liczba powinna być ustawiona na interfejscie, "7"?

byrrt
15-01-2016, 09:29
Ja jak tak częściej korzystałem z kabla to dorobiłem sobie do tej przejściówki 3 pin zamiast krokodylków wtyczkę molexa i potem 2 adaptery - z krokodylkami i z wtyczką zapalniczkową oba zakończone wspomnianą wtyczką molexa. Pewne i eleganckie a przy tym uniwersalne :)

The_Gie
15-01-2016, 10:45
Bardzo dobry pomysł. Widziałem coś takiego na filmiku na youtube.

lukasss256
15-01-2016, 14:35
Popieram dobry patent z tym molexem :D Ale dla mniej wymagajacych myśle że wystarczy wtyk pod zapalare :D The_Gie tak jak na foto + jest po środku Co do wtyku pozycja engine/kkl czyli nr 7

byrrt
16-01-2016, 18:42
Molex po to aby właśnie móc podpiąc pod poduchy (zasilanie w środku z zapalniczki) i pod silnik / abs (pod maską + zasilanie krokodylkami). No chyba że masz gniazdo zapalniczki pod maską ;)

The_Gie
16-01-2016, 19:51
A gdyby tak zrobić przewód pod zapalniczkę o długości 2m ? W takim przypadku sięgniemy wszędzie.

byrrt
16-01-2016, 19:52
2 metry to mało aby sięgnąć do silnika ;)

The_Gie
16-01-2016, 22:01
Dzis mierzylem w swojej z silnikiem 1.2 z 2000r i 2 metrowy sznurek wystarczy na polaczenie wtyczki silnika z gniazdem zapalniczki :)

The_Gie
09-02-2016, 08:57
Finalnie : Autko to Brava 1.2 2000r, zakupiłem kompletny interface z przejściówką na 3 pin od allegrowicza :"PMfactory". Zamieniłem krokodylki na wtyczkę do zapalniczki, oraz przedłużyłem przewód do 2 metrów. Zainstalowałem program Multiecuscan udostępniony przez lukasss256.
Byłem w stanie podłączyć się do wszystkich układów : ABS, poduszki, silnik.