Zobacz pełną wersję : Brava 1.6 świecąca marchewa
Witam wszystkich. Od kilku dni borykam się z problemem w moim samochodzie. Pewnego dnia po przejechaniu 15 km fiat zaczął słabnąć i zapaliła się marchewa. Od tej pory pracuje nierówno jakby nie palił na którąś śwecę. Problem wystąpił po 3 miesięcznym staniu auta pod chmurką. Niewiele nim jeździłem przez te 3 miesiące. Podejrzewam jakieś zawilgocenie któregoś elementu. Wysuszyłem cewkę i przewody na grzejniku ale bez rezeltatów. Załączam screena z Fesa z błędami jakie wyskoczyły. Może ktoś to już przerabiał.
22240
Wygląda na problemy z wiązką. Poruszaj przewodami przy pracującym silniku i patrz, czy będą jakieś zmiany.
To nie wiązka bo już to robiłem i bez zmian. Może to jakiś czujnik odpowiada za pracę wtryskiwaczy i cewki jak np. czujnik położenia wału korbowego ?
Pomożecie ?? sam nie dam rady
A jakaś brakująca masa, brakujący plus? Wtryski i cewka są chyba sterowane masą co by oznaczało, że po przekręceniu kluczyka powinny mieć stały plus. Prześledź na schematach skąd on powinien tam docierać. Na moje oko, po takich błędach to problemu trzeba szukać w połączeniach, gdyby błąd wynikał z problemu z jakimś czujnikiem, to pojawiałby się błąd tego właśnie czujnika.
Tak być może jest to jakieś rozwiązanie. Samochód sporo stoi i może zaśniedziały jakieś styki. Dużo jest do sprawdzenia. Sam nie wiem od czego zacząc...
Witam ponownie. Poniekąd rozwiązałem trochę problemu dochodząc do tego, że po wyjęciu przewodu WN z cewki (dokładnie 3 cylinder) nic się nie dzieje czyli mam nadzieję że to tylko świeca i po wymianie będzie ok. Jutro wykręcę i przemienie świece kolejnością. Jeżeli nie czego mam nadziej unikne to wtryskiwacz. Czy on sobie od tak może przestać działaś tzn. po tych objawach opisanch w moim temacie ? Jak ze świecami bo wymianiałem je niecały rok temu ale czytałem troche że teraz nowe świece nie są już takie jak stare i szybko ulegają uszkodzeniu.
Brava-1.6
23-01-2016, 16:00
"marchewka" to kontrolka od wtrysków, pewnie nie ma ciśnienia na tym trzecim jeśli sie nic nie dzieje gdy wyjmujesz przewód to w przypadku braku ciśnienia na tym wtrysku nic nie zmienia to, że została odłączona świeca bo cylinder i tak nie pracuje.
asykom15
23-01-2016, 20:48
od zapłonu też
"marchewka" to kontrolka od wtrysków, pewnie nie ma ciśnienia na tym trzecim jeśli sie nic nie dzieje gdy wyjmujesz przewód to w przypadku braku ciśnienia na tym wtrysku nic nie zmienia to, że została odłączona świeca bo cylinder i tak nie pracuje.
Ten błąd występuje sporadycznie, czasem jest a czasem go nie ma. Jeśli było by to uszkodzenie mechaniczne to cały czas by nie palił na 3 cylindr. Kompresja mierzona manometrem i ciśnienie takie samo na wszystkich 4 cylindrach. Jest to uszkodzenie samej centralki, przewodów albo wtrysku. Ciężko dojść do tego nawet po sczytaniu błędów. To forum służy do pomagania sobie a nie nabijania postów.
Brava-1.6
24-01-2016, 03:45
od zapłonu też
Wtrysk paliwa to część układu zapłonowego, ogólnie rzecz biorąc "marchewka" informuje o awarii układu zapłonowego.
Kolego Artysta, miałem na myśli ciśnienie paliwa, czy wtryskiwacz dobrze leje paliwo czy też nawet wcale go nie podaje, a świeca z tego cylindra jest mokra? Być może cewka nie podaje napięcia na tą jedną świecę. Wracając do zdania o nabijaniu postów, nie robię tego, staram się pomóc, choć nie jestem aż takim "specem" od samochodów, słabo się na tym znam.
Problemem jest tylko i wyłacznie 3 cylinder tak jak już wyrzej napisałem. Nie pali na ten cylinder tylko jak świeci marchewa, a raz ona świeci (wtedy jest problem) a raz nie świeci (no i w tedy jest normalnie). Podczas zdjęcia przewodu WN z cewki (cylinder 3) silnik nie słabnie ale iskra przeskakuje na tzw długą iskrę, więc sądze że świeca też iskrzy a nie działą wtedy wtrysk. Tu jest problem albo z wtryskiem albo z samą centralką.
Patrząc na silnik z przodu samochodu po prawej stronie kolektora ssącego mniej więcej na wysokości listwy wtryskiwaczy istnieje połączenie kostek przewodów wtryskiwaczy. Rozłącz ją i zmierz oporność na pinach masy i czterech wtryskiwaczy. Jeżeli dobrze pamiętam powinno być około 1.6 oma. Zresztą zobaczysz jak pomierzysz czy wszystkie wtryski mają zbliżoną. Na trzecim jeżeli będzie inna to znaczy ,że masz walnięty wtrysk.
asykom15
24-01-2016, 14:25
miałem identycznie ,jak paliła się marchewka to nie chodził na 1 cylinder.Okazało się że raz była iskra raz nie było luba bardzo mała ,wymiana cewki załatwiła spr.W tedy byłem jeszcze u mechanika żeby potwierdzić cewkę(bo droga jest nowa) i powiedział mi że czego szukam jak pali się kontrolka to znaczy że wtrysk uszkodzony.Kupiłem listwę z wtryskami zamieniłem i było tak samo .Więc wydałem 150 zł więcej przez mechanika.
Dopowiem że prywatnie rozmawiałem z kolegą bydlakiem z forum i powiedział że miał tak samo. W czasie jazdy zaświecała się kontrolka i silnik momentalnie słabł. Jak gasła było okej. Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy.
Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało. Jak zdejmowałem przewody w ciemnościach to po oddaleniu przewodu WN od fajki cewka zaczeła iskrzyć. Jakby jakieś wewnętrzne przebicia miała.
miałem identycznie ,jak paliła się marchewka to nie chodził na 1 cylinder.Okazało się że raz była iskra raz nie było luba bardzo mała ,wymiana cewki załatwiła spr.W tedy byłem jeszcze u mechanika żeby potwierdzić cewkę(bo droga jest nowa) i powiedział mi że czego szukam jak pali się kontrolka to znaczy że wtrysk uszkodzony.Kupiłem listwę z wtryskami zamieniłem i było tak samo .Więc wydałem 150 zł więcej przez mechanika.
Kolego asykom15 a czy Ty przy tym problemie sprawdzałeś błędy na kompie? Jak tak to były takie same jak u mnie ?
asykom15
24-01-2016, 16:49
Nie spr.mialem jechać ale kupiłem cewkę i pomogło.cewka jak zimna była to chodziła,a jak nagrzała się od silnika to wariowała. Objawy takie jak twoje były
No to muszę zmienić cewkę żeby dojechać do domu w miarę bezproblemowo 900 km :P
asykom15
24-01-2016, 19:02
Na olx widziałem po 20 zł.moze gdzieś w okolicy sprzedają części używane to odrazu podmienić i sprawdzisz
Cewkę już zamówiłem nową jakiejś firmy nieznanej za 35 Euro bo aktualnie jestem w Niemczech i za bardzo nie mogę tu podziałać z używanymi częściami. Mam nadzieję że to pomoże. Mierzyłem oporności wtrysków i 2 wyszły 1,4 a następne 2 wtryski 0,6 Co lepsze to te dwa o mniejszej oporności są w środku a te z większą opornością po zewnętrznych stronach wtyczki. W środku wtyczki wiadomo, przewód plusowy. Nie wiem dlaczego tak jest i czy to dobrze. Jeżeli kolejność taka jak cylindry w silniku to może ma to coś wspólnego z pracą silnika.
asykom15
25-01-2016, 20:41
daj znać czy pomogło
Wymieniłem cewkę na nową (nie ze szrotu) ale wcalę auta nie mogę odpalić. Co jest grane ? Nowa cewka uszkodzona ? Przemierzyłem oporność miernikiem i jest ok raczej. Co poradzicie ??
asykom15
29-01-2016, 20:36
identyczne objawy
Witam. Planuję kupić cewkę zapłonową do mojego fiata. Jakiej firmy cewkę polecacie ??
asykom15
02-02-2016, 20:28
ja kupiłem najtańszą i działa :)
Cewka wymieniona na Valeo. Jakaś tam poprawa jest. Po podłaczeniu komputera pokazuje błąd wtryskiwacza na 3 cylindrze dalej. Planuje wymienić wtryskiwacz i tu moje pytanie: Czy ktoś może opisać jak to zrobić ?? Na co zwrócić uwagę i jak ewentualnie sprawdzić wtryskiwacz ? Z góry dzięki za każdą pomocną odpowiedź.
Zamień 2 z 3 i zobacz czy błąd się przeniesie.
asykom15
10-02-2016, 13:27
wykręcasz kolektor ssący cały i w nim masz listwę całą z wtryskiwaczami,tylko tak strasznie to wygląda
Poradziłem sobie z wymianą wtryskiwacz. Po wymianie auto praktycznie pracuje idealnie na wolnych obrotach. Nie wiem w jaki sposób był ten wtrysk uszkodzony, ale wymieniłem na używany ze szrotu (20 zł) i jest okej. Jakby ktoś chciał to opiszę wymianę wtryskiwacza.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.