PDA

Zobacz pełną wersję : Centralny zamek nie działa przy niskich temperaturach powietrza



sekdam
08-01-2016, 11:14
Witam

Przy ujemnej temperaturze powietrza, nie działa centralny zamek (zamykanie i otwieranie).

Problem nie dotyczy komunikacji pilot-auto, ponieważ komunikacja działa prawidłowo, nawet jak jestem w środku auta i próbuję go zamknąć i otworzyć z pilota, to słychać działanie pracującego przekaźnika (w okolicy stacyjki) i dodatkowo zapalają się wszystkie kierunkowskazy, lecz centralny zamek nie reaguje.

Centralny zamek nie reaguje również gdy próbuję go otworzyć z kluczyka (od strony kierowcy, bo tylko mam taką możliwość). Dodatkowo, nie działa funkcja Autoclose, która jest włączona.

Wszystkie te objawy są przy niskich, ujemnych temperaturach powietrza. Gdy temperatura powietrza jest kilka stopni powyżej zera, wszystko działa prawidłowo.

Obstawiam, że przyczyną jest jakieś urządzenie elektroniczne, które przy niskich temperaturach się zawiesza.

Pytanie tylko, które to urządzenie i gdzie może się znajdować (w drzwiach kierowcy?).

ata
08-01-2016, 12:02
Zamarza woda (albo smar) w siłowniku lewych drzwi. Jest częścią mechanizmu zamykającego, zamontowany na samej mechanice zamka. Nie działają oba zamki, bo w Doblo centralny zamek pracuje w układzie master-slave i brak działania zamka w drzwiach kierowcy powoduje że zamek (siłownik) drzwi pasażera w ogóle nie dostaje sygnału otwarcia.

sekdam
08-01-2016, 14:38
Dzięki za informację.

Jutro zdemontuję panel lewych drzwi i spróbuje dostać się siłownika.

W związku z tym mam jeszcze pytania:

- czy siłownik się rozszczelnił, ubiegłej zimy problem z zamkiem nie występował,

- jeżeli się rozszczelnił, to jest możliwość naprawy, czy tylko wymiana wchodzi w grę ?

ata
08-01-2016, 17:17
Te siłowniki nie są szczelne (w sensie "wodoodporne"), wydaje mi się że sama para wodna (a potem jej skroplenie) może spowodować zamarznięcie siłownika albo zamka. Zwykle przemywa się alkoholem (żeby pozbyć się wody i osadów) a potem suszy, przed zamontowaniem można (należy) psiknąć olejem silikonowym. Wymienić na nowy albo sprawny używany niby też można, to nie jest droga część. Rzadko kiedy rzeczywiście trzeba wymieniać, czyszczenie rozwiązuje problem w 99% przypadków. Jak wysiądzie silnik albo styki to nie ma zmiłuj, ale dopóki problemem jest tylko zamarzanie - można regenerować.