Zobacz pełną wersję : mróz z kratek pół grzeje a pół nie
przemekzn
06-01-2016, 22:05
Witam jestem nowym posiadaczem fiata stilo ( wczoraj kupiłem) :) ale niestety już się zaczynają problemy, gdy wracałem do domu (50km) z kratek leciało zimne powietrze mimo ustawiania temp na 32*C, a dokładnie to z lewej strony (kierowcy) ze wszystkich kratek włącznie z tą pod szybą i wiało mocno a po stronie pasażera wiało letnim powietrzem ale bardzo słabiutko. Tak wiem że zaraz admin napisze że jest pełno takich tematów, ale ja niestety w nich rozwiązania nie znalazłem. Silnik 1.6 16v, kalibracja poprzez naciskanie dwóch klawiszy nie pomogła, czasami wyświetlało się na końcu 00 a czasami mrugało 01.
Moje pytanie:
Brak błędów na komputerze ale czy klima ma swój własny komputer z którego z czytuje się błędy? Jeśli tak to jakie kable potrzebuje aby to sprawdzić? (posiadam elm327 na bt)
Jak się dobrać do silniczków / aktywatorów ? proszę o linki z instrukcją (Dziękuję)
Gdzie znajdę filtr kabinowy?
Proszę o pomoc i z góry dziękuję
Za pomoc wysyłam piwo ;)
cenioormo
07-01-2016, 09:30
No to tak...tematów tych jest sporo i wystarczy troszkę poszukać :D Ale już ci odpowiadam. Zapewne któryś aktywator odmówił posłuszeństwa, koszt nowego ~100zł. Znajdują się po prawej i po lewej stronie kolumny tj. obok pedałów gazu i analogicznie po 2 stronie(trzeba zdjąć plastikowy boczek) i to pewnie będzie twój winowajca. Filtr kabinowy znajduje się w głównym tunelu wentylacji i jest umieszczony w środku, żeby się do niego dobrać musisz ściągnąć boczek plastikowy po stronie pasażera i odkręcić 3 śrubki(10min roboty). Kto szuka nie błądzi. Tutoriala jakiegoś nie ma bo to łatwa robota dla wygimnastykowanego człowieka :D
Klub FIAT STILO Polska • Zobacz wątek - Aktywator do mieszania powietrza - climatronic (http://klubfiatstilo.pl/aktywator-do-mieszania-powietrza-climatronic-t9177.html)
tu trochę więcej
Klub FIAT STILO Polska • Zobacz wątek - Problem z kliamtyzacją automatyczną. (http://klubfiatstilo.pl/problem-z-kliamtyzacj-automatyczn-t5204.html)
tut jak wymienić filtr kabinowy:
Montaż filtra przeciwpyłkowego w Fiat Stilo (z klimatyzacją) - Motofan.pl (http://motofan.pl/tutorials/montaz-filtra-przeciwpylkowego-w-fiat-stilo-z-klimatyzacja)
A gdzie to wszystko jest dokładnie, zobaczysz na eperze podając własny vin autka i w zakłądce klimatyzacja/nawiew ( czy jakoś tak).
Do klimy i nawiewu nie dostaniesz się tym kablem, do pełnej diagnostyki stilo trzeba np. kabel od viakena + przejściówka, tobie brakuje tej przejściówki. Więc nic nie poradzisz, przejściówka kosztuje 17zł. I nie mów że coś się już zepsuło !! to pewnie było jeszcze przed kupnem autka ale tego nie zauważyłeś.
przemekzn
07-01-2016, 11:07
FIAT STILO BRAVO DELTA AKTYWATOR SILNICZEK KLIMATY (5732486606) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-stilo-bravo-delta-aktywator-silniczek-klimaty-i5732486606.html)
to jest to?
błędy odczytuje mi na telefonie przez apkę Torque, znaczy nie ma żadnych błędów bo kontrolka się nie świeci
cenioormo
07-01-2016, 14:07
teoretycznie tak. ale jeśli nie pojedziesz na komputer i nie sprawdzi diagnosta który ci padł to jak szukanie po ciemku...chyba że zrobisz to na słuch to jest dostaniesz się do tych 3 po stronie kierowcy i jednego po stronie pasażera i będzięsz słuchał który buczy. 2 po stronie kierowcy są takie same a pozostałe 2 są inne lecz mają te same numery. Możliwe że padło tylko sprzęgiełko za 20 zł. Tutaj masz to rozrysowane: Fiat Stilo | Cykliczne buczenie z okolic kratek nawiewu | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=114538)
Możliwe jest że będzie to dźwigienka. ale plan działania masz taki:
-zlokalizuj który buczy, tj obok pedału gazu znajdują się 3 aktywatory,przekręć kluczyk w pozycji MAR i słuchaj
-zdemontuj wadliwy aktywator, ale ostrożnie żeby nic tam nie wpadło, tj. klucz 5,5 lub 7/32 i torxy oraz śrubokręt
-sprawdź co jest zepsute, sprzęgiełko, dźwignia, potencjometr(poznasz po tym że silniczek będzie się obracał)
a) jeśli to potencjometr to można go łatwo wymienić, jedziesz do sklepu elektronicznego i gość ci tam dobierze
b) jeśli co innego, to niestety ale ratuje cie, szrot, alledrogo, aso
Ale z autopsji wiem że najczęściej pada potencjometr który przy okazji urywa wszystko po kolei tj. dźwignia i sprzęgło.
Jak kupisz i złożysz do kupy wsio razem musisz przeprowadzić kasowanie błędów a potem adaptacja lub na odwrót już teraz nie pamiętam, ważne że bez kasowania błędów się nie obejdzie. I nie jest powiedziane że będzie to wszystko hulać :D
błędy odczytuje mi na telefonie przez apkę Torque
w buty można sobie wsadzić takie sprawdzanie i kasowanie błędów. ściągnij sobie fesa lub mesa z działu download. Fesem zdjagnozujesz klimę powyżej wersji 3.0.0 z dodatkowa przejściówką i nie będziesz musiał bulić za kompa w aso.
przemekzn
07-01-2016, 15:42
no do aso nie uśmiecha mi się jechać mam do najbliższego 140km
coś słychać że cały czas coś tam pracuje ( jak by się coś otwierało i zamykało non stop) , ale na razie nie rozbierałem, może dziś zajrzę
spróbuję sprawdzić to na słuch tak jak opisałeś
cenioormo
07-01-2016, 17:24
Jeśli bardzo cię to denerwuje to po prostu odłącz od niego wiązkę, bo jakby nie patrzeć to droga zabawa za taką pierdołę...ja jeździłem z padniętymi 2 aktywatorami przez pół roku, miałem ogrzewanie tylko na szybę, a klimę na wszystkie strefy :D Na początku denerwujące ale potem jak już się przyzwyczaiłem i zrobiłem to ustrojstwo to nie mogłem się przyzwyczaić do ciszy haha:lol2:
przemekzn
08-01-2016, 00:58
wyciągnąłem ten pierwszy od dołu aktywator i w nim jest połamana dźwignia/tulejka ustawiłem sobie aby ciepłe powietrze leciało :)
ale jeszcze jest drugi uszkodzony od nawiewów szyba - środek bo w ogóle nie reaguje ale jest bardzo słaby dostęp do niego więc dałem sobie spokój też ustawiłem ręcznie pół góra pół środek :)
dam znać jak powymieniam :)
przemekzn
08-01-2016, 03:09
Aa i jeszcze jedno przez tylną kratkę na tylną kanapę dalej wieje zimnem, co tam mogło się uszkodzić?
cenioormo
08-01-2016, 09:34
No i superancko, jak wiesz co i jak to szukaj części i baw się :) wszystko masz w eperze i na linkach które ci podałem :) tak więc zostało ci kupno części, złożenie wszystkiego do kupy, skasowanie błędów i auto adaptacja. Mam nadzieję że z tych ustawionych ręcznie wypiąłeś wiązki. Z tyłu będzie wszystko okey jak zrobisz to co masz zepsute. Dostęp jest spoko jeśli masz ręce połamane w 3 miejscach i wywalisz fotel kierowcy haha
przemekzn
08-01-2016, 22:13
pytanie z innej beczki, na przeglądzie zawieszenie miało 62-68% , czy w tych samochodach jest miękkie zawieszenie? bo mi się wydaje że mocno skacze ten samochód, się zastanawiam czy nie ma sprężyn mocno wyrobionych
cenioormo
11-01-2016, 09:06
tak, jest miękkie ale bez przesadyzmu, a autko ci skacze bo z przodu sprężyny masz już raczej mocno wyrobione. Raz w toyocie miałem tak że na przeglądzie wyszło po 40% i byłem zmuszony wymienić z tyłu sprężynki, pojechałem sprawdzić czy coś pomogło i okazało się że z 40% zrobiło się 88% i 85% (mówię tu o stronie prawej i lewej). Amortyzator nie był wylany i nie był zardzewiały :) stilo mają tendencje do mocnego przechylania na szybkich zakrętach co sprawia wrażenie mało stabilnego autka, ale jest za to bardzo komfortowe jak dla mnie bo nie jeżdżę z butem w podłodze. W stilo najsłabszym elementem są łączniki stabilizatora i tuleje tylnej belki, twoje autko jest z 2002r więc sprawdź sobie czy masz osłonki na amortyzatorach (oryginalnie pękały siejąc spustoszenie) i nie mówię tu o odbojach, fiat poleciał sobie z tym w kulki i niby była akcja naprawcza z ich strony ale niestety nie wszystkie je mają, po pewnym roku wychodziły już oryginalnie z osłonkami, ale sprężyny zostawili stare (o ironio). Poza tym zacznij szukać !!, google nie boli, jest masa takich tematów a ty chcesz mieć wszystko podane na tacy, nie od tego jest forum, jak nie ma czegoś tutaj to jest na forum alfacholików i innych nawet z grupy Vag można uzyskać przydatne informacje.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.