PDA

Zobacz pełną wersję : Zimny nie odpala 1.4 8v



Ariello01
03-01-2016, 22:54
Witam wszytskich jako, że jest to moj pierwszy post na tym forum.
Moje nowo nabyte Punto zaczelo coś strajkowac jak przyszły mrozy. Wczesniej gdy było zimne odpalało za 2/ 3 cim razem ale odpalalo ( troszke nie raz sie dusil ale kilka sekun rozgrzania i było OK). Gdy przyszły terazniejsze mrozy niestety juz nie odpala w ogole. Wiem, że czesta awaria jest czujnik zasysanego powietrza, ale podobno przy odpietym autko powinno odpalic ( moj niestyy nie chciał). Dodam że nr mojego czujnika to 0 261 230 174 a wedlug jakiegos tam katalogu w sklepie powinien byc 0 261 230 030 ( może miec to jakis wpływ?).
Co juz zrobiłem, wykrecilem ten czujnik i lekko przedmuchalem kompresorkiem ( jest na nim nalot tlusty - olej). Znajomy podpial mi pod kompa Multiecuscan ( brak bledów). Jutro mielismy troszke dluzej posiedziec z tym komputerem i posprawdzac wszytsko co sie da, jednak kolejny problem jaki dzisiaj wyniknal to rozrusznik. Po kilku próbach krecenia ( nie za dlugich) nagle przestal krecic, zachowuje sie jakby nie mial pradu ( nic nawet nie cyknie). Minelo kilka godzin i odziwo autko znowu zaczelo krecic ale 3 lub 4 proby i to samo - brak reazkcji tak jakby sie przegrzewał. Łudze sie że to wina może nie dokreconego jakiegos kabla jutro od rana bede sprawdzal.
Post może dosc brzydko napisany ale jestem wlasnie w pracy i pisze troszke pod ukradkiem. Jesli ktoś może pomóc w tych dwóch problemach to bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam

ata
03-01-2016, 23:25
Wczesniej gdy było zimne odpalało za 2/ 3 cim razem ale odpalalo ( troszke nie raz sie dusil ale kilka sekun rozgrzania i było OK). Gdy przyszły terazniejsze mrozy niestety juz nie odpala w ogole.
Powinien zawsze odpalać za 1 razem. Objawy znane, możliwych przyczyn wiele. Układ zapłonowy (często), układ paliwowy (pompa paliwa, filtr, przekaźnik pompy, wyłącznik inercyjny), dolot powietrza, wtrysk. Jest wiele możliwości. Masz możliwość to wrzuć logi z MES-a od rozruchu do pełnego nagrzania silnika (najlepiej bez dotykania pedału gazu, jeśli się uda).


Dodam że nr mojego czujnika to 0 261 230 174 a wedlug jakiegos tam katalogu w sklepie powinien byc 0 261 230 030
Z danych producenta wynika że są bardzo podobne (prawie identyczne), nie wierzę że MAP jest przyczyną problemu. Szczególnie że w układzie masz jeszcze jeden ciekawy czujnik, a mianowicie MAF (zwany "przepływką") który znacznie częściej sprawia problemy.
Problemy z rozrusznikiem - sam rozrusznik albo kable. Albo stacyjka / przekaźnik (nie pamiętam czy jest w tym modelu). Niekoniecznie przewody "plusowe", brak masy na silniku (a w efekcie na rozruszniku) jest równie często spotykany. Słaba masa / brak masy silnika może być również przyczyną problemów z rozruchem.

Tak przy okazji - uszkodzony czujnik temperatury może uniemożliwić odpalenie silnika. W tym aucie powinny być dwa termometry (albo jeden podwójny), wskaźnik pokazuje co innego a ECU "widzi" zupełnie inną temperaturę silnika. Do sprawdzenia programem, uszkodzony termistor pokazuje "dziwne" wartości od początku (bez uruchamiania silnika).

abel
04-01-2016, 12:56
Czasami problem z rozrusznikiem leży w złym stanie przewodu masowego który łączy budę auta z silnikiem , trzeba zobaczyć czy nie przełamał się i wisi na kilku wloskach.

Ariello01
05-01-2016, 08:42
Witam. Rozrusznik juz chodzi, gdzies były kable luźne lub nadlamany przy rozruszniku i stad te objawy, bo jak zaczalem ruszac wczoraj i podokrecalem je to narazie wszystko ok. Ogolnie robilem to z ziemi wiec robota wykonana taka troche na omacke, ale juz wiem o co chodzi i przy najblizszej okazji jak bede na kanale to przepatrze jeszcze raz te kable.
Autko po ciezkich probach i dlugiego krecenia rowniez odpalilo, ale latwo nie było. Zadzwonilem od razu po znajomego zeby jeszcze raz podpiał go na kompa i jak zawsze zero błedów. Posprawdzał mi wszytskie parametry i stwierdził, że jest OK. Jedynie ta temperatura powietrza mi spokoju nie daje, bo mimo że autko sie nagrzało to temp wedlug kompa wynosiła 6/7 stopni co jest troszke mało według mnie. Po odpieciu natomiast tego czujnika na komputerze temperatura usredniona wynosiła 40 stopni.
Póżniej podgrzałem troche ten czujnik opalaraka i wtedy temp wskoczyla na 130 stopni, czyli teoretycznie cos ten czujnik reaguje tylko nie wiem czy nie za niska podaje temp.