PDA

Zobacz pełną wersję : Obrotomierz od 1.1cc do 704cm



Abram95
03-01-2016, 12:27
Witam
Chciałbym zakupić licznik od 1.1cc z obrotomierzem i temp. oleju jak wiadomo nie jest problem go kupić, lecz nie wiem jak go podłączyć tzn. obrotomierz i temp oleju jak zrobić by działało tak jak powinno..
Ktoś montował do 7setki licznik z obrotomierzem i temp oleju ? Ktoś ma jakieś zdjęcia mniej więcej jak to wykonać ? Dodam ze jest to moje pierwsze auto i nie zbyt ogarniam tego typu tematy odnośnie zmian z licznikami itp.

Pozdrawiam ! :D

Artur45672
03-01-2016, 13:17
Nie potrzebny jest obrotomierz, bo auto cc700, ma odcinkę przy 6000 obr, możesz gazować do woli nic się nie stanie, lepiej załóż termometr z zegarkiem, ja tak mam lepiej się przydaje, a obrotomierz, po co, silnik normalnie kręci się, dodam, że jest to silnik elastyczny, ma pełny momment obrotowy, w zakresie od, 2000 obr. do 5000 obr, to jest tak elastyczny silnik, że zawsze ciągnie tak samo.

Abram95
03-01-2016, 14:08
Chciałem założyć by też wiedzieć faluje na obrotach itp. bo nie słyszę tego u siebie. Pokazał byś mi zdjęcie jak wygląda ten licznik ?

Artur45672
03-01-2016, 16:12
Mam temperaturę in(w środku) i out(zewnątrz), i zegar, ten silnik nie faluje, tak jak maluchowski, chodzi równiutko, nie spada z obrotów, kiedyś ci nakręcę film jak mój chodzi, to jest taki niby bokser, tłoki leżą, w więc nie muszą się wspinać, z tąd te 5 km więcej jak w maluchu, 126p, masa 600 kg, moc 24 km wersja 650cm3, cinquecento, masa ed700, 675 kg, moc 31 km w wersji gaźnikowej, 30 km wersja aisan, i napęd na przód a maluch na tył, był jeszcze fiat bis 700, moc 26 km masa 620 kg, wszystkie trzy silniki bardzo elastyczne są, przy dobrych regulacjach chodzą równiutko.

Abram95
03-01-2016, 20:30
To chyba mam lipe bo mi faluje ale nie wiem czy to przez że mam np światła odpalone czy to ma wpływ?

Artur45672
03-01-2016, 21:54
Żadnego prawie, silnik pracuję wzorcowo, żadnych drgań falowań, kto ci nagadał, że ten silnik drga, chyba, że poduchy gumowe poszły, to wtedy drga tak, że masakra.

Abram95
03-01-2016, 22:11
No to już sam nie wiem :/ podrzucisz mi ta fotkę z Google jak wygląda ten licznik?

Artur45672
03-01-2016, 23:00
Taki jak ten, kup se ok jest.,22157

Czujnik dajesz między drzwi.

bzykol
03-01-2016, 23:42
Artur, ty tak na serio czy po prostu sobie trollujesz? Kolega nie o to pyta.

Artur45672
03-01-2016, 23:54
Czytaj temat dokładnie, to zobaczysz, że nie troluję, uważam, że nie ma sensu montować obrotomierza do silnika, który chodzi jak kosiarka do trawy, od 0-6000 obrotów, dlatego proponuje mu termometr, potrzebniejszy w aucie, skąd te gadki o trolu, jestem wygadany i aktywny w temacie cc700, bo mam to cudo od 11 lat już, nie bądż taki zasadniczy bzykol.

vielud
04-01-2016, 00:17
Kolega Abram95 pytał raczej o oryginalny licznik do CC a nie pseudo "termometr" z biedronki za 10 zł:)

Artur45672
04-01-2016, 00:31
Mi starcza taki termometr choć mam go dopiero od 2 miesięcy.

Abram95
06-01-2016, 14:34
W sumie nie jest zły, lecz nie estetycznie to wygląda ;P Bardziej by pasowało mi dać temp. wody w liczniku :P

wpfiat
06-01-2016, 16:30
Można przełożyć obrotomierz z wersji 1.1 lecz obroty będą 2 razy nizsze pokazywał obrotmierz niż są faktycznie. Dlatego potrzebna jest przeróbka elektroniki, a dokładniej trzeba przelutować na płytce elektroniki obrotomierza rezonator z 8kHz na 4kHz, wtedy będzie pokazywal dobrze. Kostki od licznika pasują tylko będziesz musiał dociągnąć impuls (wtedy przeskakuje iskra) dodatkowym kablem z cewki.

Abram95
07-01-2016, 14:38
A gdzie taki rezonator zdobędę ?

needspeed
07-01-2016, 16:11
W sklepach z elektroniką. Wygogluj sobie, rezonator kwarcowy 8MHz (powinieneś zastosować do modyfikacji 4MHz) i po grafikach powinieneś znaleźć coś podobnego w liczniku na płytce obrotka. Po drugie - w zestawie wskaźników CCS jest temp. cieczy chłodzącej nie oleju. Trzecia sprawa, sygnał obrotomierza podłączasz pod przewód który idzie od modułu zapłonowego do cewki.

chudson
22-01-2016, 15:48
Witam
Również przerabiałem obrotek wczoraj, rezonator wymieniony, przewód przeciągnięty przez dziurkę wywierconą w gumowej uszczelce wiązki koło silnika wycieraczek i wlutowany do modułu pod czarno-biały przewód. Troszkę z opóźnieniem pokazuje i muszę jeszcze sprawdzić wyskalowanie jego.
Zauważyłem również ,ze wkładając zegary z obrotkiem należało przełożyć żaróweczkę z kontrolki kluczyka do tej obok od ssania ,która nie była wycięta w folii z paskami. Rezonator kupiłem w necie 1zł + 3zł wysyłka bo u mnie w mieście jedyny elektroniczny ma remanent i trwa to u nich prawie miesiąc zawsze.